Kentis temporære kino - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 82 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1622
    Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lekkert! men hva er det jeg ser på?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ASR Emitter I, tenker jeg?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My God! sikle, sikle.

Den har jeg lyst på selv også, men med separat stømforsyning tar den for mye plass for mitt oppsett (dessverre). Husker jeg holdt på å kjøpe den på messen på Plaza for en del år siden (nest siste gang det var messe der?). Konstruktøren gjorde en god jobb med å overbevise meg om at dette var noe jeg måtte ha. Du får poste noen inntrykk underveis Kent.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, Hellnoob!

Ja, Gorm, denne komboen tar visst litt plass. Måtte rett og slett fjerne Onkyoen fra moroa for å få plass først. Strømforsyningen er litt bredere enn standard slik at man bare kan glemme å sette noe ved siden av den. Det går selvfølgelig ikke ann at Onkyoen ikke også får være med (skal da se litt film også), så har stokket komponenter i hele kveld. Nå ser vel ikke racket videre pent ut, men fikk i hvertfall plass til alt til slutt...

Så nu er det bare å spisse ørene og sette seg i sweet-spot!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftige og dyre saker det der Kent. Ventar spent om kva du meinar om den.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, digger Emitter serien!

Men det er jo umulig å la vær når følgende er å lese om II'eren på sidene til Stereofil:

"Kjøleribbene er festet til forsterkeren via et kjøleelement i massiv messing for å forbedre kjølingen, samt drepe alle uønskede resonanser. Hver enkelt kjøleribbe (totalt fire stk. per forsterker) er på den dyreste utgaven belagt med krom eller 24 karat gull ved hjelp av elektrolyse. Denne behandlingen er kun gjort midt på natten, ved fullmåne, for at elektrolyseprosessen skal fungere så godt som mulig. Hver enkelt kjøleribbe tar ca. seks timer å behandle, og er i løpet av prosessen tatt ut av elektrolysebadet og snudd seks ganger for å sikre best mulig resultat. Hvis man kjapt regner gjennom hvor ofte det er fullmåne, at hver kjøleribbe tar seks timer å belegge og samtidig husker på at det er fire kjøleribber per Emitter begynner man å forstå hvor tidskrevende produksjonen av en slik forsterker er!"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marsboer: Hvorfor ellers tror jeg jeg hadde lyst til å prøve den ut?! Har forøvrig ingen kommentar til resten

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må jo bare bli imponert etter slik lesning om produktet

Blir virkelig morro å høre hva du syns om denne Kenti!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser utrolig lekker ut! Gleder meg til å høre inntrykk

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hver enkelt kjøleribbe (totalt fire stk. per forsterker) er på den dyreste utgaven belagt med krom eller 24 karat gull ved hjelp av elektrolyse. Denne behandlingen er kun gjort midt på natten, ved fullmåne, for at elektrolyseprosessen skal fungere så godt som mulig.
    Varulv-forsterker? :roll:

Dette hørtes nå litt søkt ut? :?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen ord om Ayon CD-1

Da har CD-1 fått en del timer på seg, og selv om det i bruksanvisningen står at den skal brennes inn må jeg si at jeg ikke har merket store forandringene i forhold til etter de første timene med den. Det gjør selvfølgelig ingen ting, for den låt veldig bra rett ut av esken.

Litt av grunnen til at jeg prøvde meg på et kildebytte var selvfølgelig fordi det var flere ting jeg savnet ved avspilling av musikk i to kanaler. Dette var et lite ”problem” som oppstod etter bytte av Arcam-forsterkeren til Onkyo. Onkyoen er ikke dårlig på musikk den, men har ikke de samme egenskapene som Arcam heller. I hvertfall ikke når man bruker effekten i receiver. Ved å bytte til Onkyo har jeg definitivt bedret opplevelsen ved avspilling av film, men lyden i stereo er veldig viktig for meg, om ikke viktigere.

Jeg bestemte meg derfor å begynne å jakte på effekt til frontene, en prosess som fortsatt pågår. Dette tar litt tid, og jeg har noen alternativer jeg skal gjennom før jeg bestemmer meg. Første forsterker ut var som jeg tidligere har nevnt Hegel H200, en forsterker som gjorde bra inntrykk på meg. Etter dette stagnerte testingen av effekt pga andre aktiviteter jeg var nødt til å prioritere.

Når det gjelder kilde er jeg fullstendig klar over at den har betydning, men etter å ha levd lykkelig med SA-15 en stynd var nok ikke SA-15 den første jeg tenkte på å bytte ut. Etter litt mailing med Soundplanet hvor jeg la ut om hva jeg faktisk savnet ble anbefalingen at jeg måtte teste ut Ayon CD-1. I hovedsak savnet jeg råhet, dynamikk og stinget i lyden. Jeg ville rett og slett at det skulle spille tøffere. Jeg savnet også litt av holografien og tredimasjonaliteten jeg tidligere hadde opplevd i mitt oppsett med Vista. Jeg har faktisk vært innom tanken på å bytte meg opp til noen større ML (og da er det ikke vanskelig å gjette seg til hva det hadde vært), men det hadde blitt forferdelig dyrt. Heldigvis har jeg slått fra meg den tanken nå i dag.

Uansett, som et lite sidesprang til forsterkertestingen ble CD-1 plukket opp på posten tidligere denne uken. En veldig pen spiller, som oser av byggekvalitet og særpreg som følge av top-loadingen. Ikke at SA-15 ikke er en flott spiller, for det er den. Ayon er dog også flott på sin egen mer spesielle måte, og jeg liker det. Etter å ha ringt Soundplanet og lurt på hvorfor i alle dager faseindikatoren lyste bak på spilleren, fortsatt gjorde det etter at jeg hadde snudd støpselet, og videre blitt opplyst om at dette er vanlig var jeg i gang.

SA-15 er som mange kjenner til en ganske ”safe” spiller. Den kan settes inn i de fleste oppsett, fordi den ikke gjør så veldig mye feil. Det er selvfølgelig en positiv egenskap, men i mitt oppsett hadde det eskalert til at jeg ville dra lyden i en spesiell retning. Det blir kanskje feil å si at SA-15 var for nøytral for mitt oppsett, men den hadde nok blitt litt for ”snill”.

Og for å si det med en gang, jeg vil neppe kalle CD-1 helt nøytral. Men du verden for en morsom spiller det er. Det er nesten så jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, for i mitt oppsett tilførte CD-1 masse av akkurat hva jeg savnet. I mitt oppsett oppleves den bedre på alle parametre. Den har en fantastisk bassgjengivelse både med tanke på dybde og detaljenivå, og timingen oppleves veldig god. Jeg har tidligere vært veldig på dette med å spille av musikk med sub, noe som generelt skyldes at et eller annet må rettes opp i (hvis man ser bort fra bassen som ligger under der frontene ruller av). Slik ståa er i dag har jeg ikke lenger behov for sub hele tiden. Jeg vil selvfølgelig fortsatt spille musikk med sub innimellom, da både humør, musikktype og selskap varierer. Men jeg klarer meg veldig fint uten på det meste nå. Rett og slett takket være CD-1s bassgjengivelse. Jeg må legge til at denne store forbedringen ble oppleved med selv med kun Onkyo 905 som forsterker (i Pure Direct). Det sier meg også mye om hvordan denne forsterkeren yter på musikk med en skikkelig god kilde. Jeg har også testet med ASR Emitter 1 på CD-1 i helgen, og inntrykkene er de samme; bare enda bedre… Uten å si noe mer om akkurat dette.

CD-1 er selvfølgelig ikke bare bass. Mine ML Vista er, i motsetning til noens fordommer, ikke særlig sprelske oppover i frekvens i natur. De er veldig detaljerte, men det kan bli litt kjedelig med feil matching. Med feil matching menes en kilde og/eller forsterker som er litt avslepen/”nøytral” i topp og mellomtone. Og akkurat disse egenskapene er det jeg falt helt for når det gjelder CD-1. Den er utrolig livlig og dynamisk, er meget detaljert og luftig oppover i frekvens. Det skraller og skriker heller ikke i det hele tatt hos meg. Dette betyr ikke at den vil være perfekt i alle oppsett, men hos meg er den perfekt. Ikke bare har den råskapen og spillegleden, men den slipper også igjennom flere detaljer enn eksempelvis SA-15. Dette gjør veldig mye med holografien, som jeg nå føler er veldig god her. Ved å bytte til CD-1 opplever jeg forbedringer i hele frekvensområdet.!

CD-1 er en spiller med mange gode kvaliteter, og er den komponenten jeg har brukt kortest tid på å bestemme meg for at jeg bare må ha, uansett kategori!

Det ble veldig mange superlativer her, men det gjenspeiler bare min ærlige opplevelse av spilleren, 100%. Dette er resultatet av kombinasjonen av dens positive egenskaper og det faktum at den passer veldig bra inn i akkurat mitt oppsett.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk beskrivelse Kenti. Slike opplevelser er utrolig morsomme.

Dine superlativer minner meg om mitt første møte med Naim:-D

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg:-D
    Jeg synes det er utrolig tålmodig å låne en spiller for å teste om den tilfører det man savner. Nå mener jeg det å prøve og lete er driiiitkjedelig og ikke minst tidkrevende(særlig når man "bommer" med produkter). Heldigvis finnes det god hjelp der ute og all ære til dere som gidder å teste forskjellige produkter.

Når det gjelder større modeller av ML er det ikke snakk om store forskjeller i lydbildet. Summit vil vel gi det lille ekstra i bunn som Vista og Vantage ikke har.
    Men som du sier blir det dyrt:-? , da disse krever og ikke minst fortjener en meget god forsterker.

Ps: Tenker du noen ganger på horn?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooh, ASR Emitter er noe av det råeste jeg har hørt. Kun hørt II-ern i exclusive utgaven, men den satt dype spor, men så var det prisen på den da. Vil tro Emitter I leverer varene også Er det versjonen med eller uten batteristrømforsyning du har stående?

Morsomt at Ayon fungerte så bra, mye som tyder på at jeg må få testet en med tiden her og

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi

Når det gjelder større modeller av ML er det ikke snakk om store forskjeller i lydbildet. Summit vil vel gi det lille ekstra i bunn som Vista og Vantage ikke har.
    Summit har et eget panel som både er større og har annen bue.
    Om man kun fikk bassen for to ganger prisen av Vantage ville det vært et dårlig kjøp.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Summit har et eget panel som både er større og har annen bue.
    Om man kun fikk bassen for to ganger prisen av Vantage ville det vært et dårlig kjøp.
    Ja jeg vet det da.
    Jeg sa at lydbildet ikke er så annerledes men joda, det er selvfølgelig større pga panelet, men hvis man forventer en helt annen lydsignatur så må man vente en stund. Det var det jeg mente:???:
    Er ikke store forskjellen mellom min Stage-center og Vistaene, men lydbildet er selvfølgelig annerledes

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt, Vetteman. Det er slike opplevelser som gjør denne hobbyen så utrolig morsom! Nå har jeg ikke fått rotet meg til å høre Naim enda selv, men skjønner at dette også skal være spilleglade bokser.

Synes du det er kjedelig å teste produkter, MrMyagi!? Selv synes jeg det er veldig moro, og spennende. Men kan være enig i at en kan miste litt "gløden" om man "aldri" blir helt midlertidig fornøyd. Har selvfølgelig hatt min andel av kjøp uten å prøve jeg også, men når det er såpass dyre produkter det er snakk om unngår jeg heller en smell ved å prøve litt først. Veien er målet?

Når det gjelder Summit har jeg aldri fått hørt de under forhold i den grad at jeg kan uttale meg om de, men jeg håper da og tror at de gir mer enn bare bass i forhold til Vantage. Ellers er importøren en skikkelig lygepave Jeg ser du utdyper litt, og det er klart at lydsignaturen vil være nært relatert til modellene under. Noe annet hadde jo vært skandaløst. Det er mange gode høyttalere å velge mellom i prisklassen til Summit, men det var lysdignaturen til ML som gjorde at jeg har tenkt på de et sekund eller to tidligere.

Når det gjelder horn er ikke dette noe jeg har vurdert selv, nei. Har hørt på hønna til atle, som han kaller de, og det låter dritfett. Men samtidig er det noe med lyden i ML som fortsatt tiltaler meg mer enn noe annet, foreløpig.

Kolschtat: Emiitter 1 leverer helt klart varene. At det er brukt elektrostater under utviklingen av ASR-forsterkerne kan også være én av grunnene til at den spiller som den gjør på Vista. Det er modellen uten batteri jeg har fått låne.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt både den ene og andre veien selv. Jeg er syk som en skabbete rev etter å bytte høyttalere og effekt (tenker mye på Pioneer S-1, Acapella, MBL, Martin Logan (Summit), Marten, Verity, Quad, Vienna Acoustics, Pass Labs, Accuphase, YBA, BAT, DP osv) men jeg er så fornøyd at jeg tør ikke rett og slett ... Hva gjør man da? Jeg er i mål med kinolyden, der ser jeg ingen grunn til å gjøre noe. CD-spiller er i boks. Pre er sannsynligvis blinket ut. Kabler .. gidder jeg ikke snakke om engang. Skinnrotter og andre mystiske tweaks likeså. Nei, noe må gjøres, jeg vet bare ikke hva.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jaggu ikke godt å si, akto. For din del lurer jeg jo fælt på hva det neste blir

Fikk et litt morsomt besøk i dag. Et akutt logistikkmessig problem resulterte i at jeg ble spurt om jeg kunne sitte barnevakt for en liten forsterker en liten stund. Mot at jeg fikk prøve den litt. Sympatisk som jeg er tok jeg den i mot med åpne armer

Nesten litt synd at jeg må jobbe overtid denne uken, men er nesten nødt til utnytte besøket med noe av fritiden jeg har igjen! Jeg må jo si at det passet meg ganske greit midt oppi jakten min. Ingen ting er bedre enn å få utvidet horisonten litt.

-ayon-audio-sunrise-edit-jpg

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom den låter like bra som den ser ut.... wow! bra bilde

Side 42 av 82 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •