Kentis temporære kino - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 82 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1622
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Den er vel ikke standard i sortimentet til soundwave ennå, og jeg ba spesifikt om den, så den kan vel kalles spesialtbestilt ja. Tenkte jeg skulle gjøre en spesialbestilling til, på en sort plate (som omkranser diskantene). Den sølvfargede platen stikker seg ganske god ut for å si det sånn, og blir fort et lite irritasjonsmoment når man ser film i et ellers ganske lyskontrollert rom. Ikke greit for oss som lider av tvangstanker
    Jeg synes den ser pen ut sånn utseendemessig, men til kinobruk valgte jeg å gå for sort plate og sorte elementringer, så det kan absolutt anbefales. Støtter forøvrig vurderingen din omkring F1.1Cs buede form - jeg får en del refleksjoner i min F2.3C som står rett under lerretet. Spesielt dersom idéen om å flytte den litt opp og bak fra dagens posisjon realiseres.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å gå for Swans F 2.2 og det blir F 1.1 centeren som blir her. Synes F1.1 gjør en meget bra jobb og tror jeg kan leve godt med den en god stund.
    Meget pen kino du har her Kenti.:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Har bestemt meg for å gå for Swans F 2.2 og det blir F 1.1 centeren som blir her. Synes F1.1 gjør en meget bra jobb og tror jeg kan leve godt med den en god stund.
    Meget pen kino du har her Kenti.:-D
    Takk for det.

Gratulerer med godt valg! Hva annet vurderte du opp mot F2.2-settet? Btw, ser du går for noen fete bakhøyttalere også

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Gratulerer med godt valg! Hva annet vurderte du opp mot F2.2-settet? Btw, ser du går for noen fete bakhøyttalere også
    Har hatt Klipsch RF 83/63 inne til testing, men disse falt igjenom på musikk.Syntes også Vienna Acoustic Beethoven låt veldig bra, Focal Electra og Dali Helicon har også vært vurdert.Men jeg må si at disse Swans HT ga meg hakeslepp.:-D
    Skal nå bruke litt tid på å finne rett forsterker. Du har jo testet de så kanskje du har noen ideer?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Endelig får man si. Er ganske spent på om det blir et løft i forhold til 8720, som faktisk gir et godt bilde!
    w9000? Bare å gratulere det, det blir sikkert et kjempebilde når den blir skikkelig kalibrert Håper du slipper samme problemet som Ambiance har hatt da.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Har hatt Klipsch RF 83/63 inne til testing, men disse falt igjenom på musikk.Syntes også Vienna Acoustic Beethoven låt veldig bra, Focal Electra og Dali Helicon har også vært vurdert.Men jeg må si at disse Swans HT ga meg hakeslepp.:-D
    Skal nå bruke litt tid på å finne rett forsterker. Du har jo testet de så kanskje du har noen ideer?
    Det var jo litt av hvert det. Morsomt valg du har gjort, men jeg skjønner jo hvorfor. Jeg synes at Oberon 6.1 passet veldig bra sammen med F2.2 i mitt rom hvertfall, så de kan være verdt å vurdere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    w9000? Bare å gratulere det, det blir sikkert et kjempebilde når den blir skikkelig kalibrert Håper du slipper samme problemet som Ambiance har hatt da.
    W9000 ja. Blir spennende å se når jeg får den. Ellers får en vel prøve å tigge til seg litt ekstern kalibreringshjelp

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W9000 ja. Blir spennende å se når jeg får den. Ellers får en vel prøve å tigge til seg litt ekstern kalibreringshjelp
    Grattis !! På tide med Full HD i kinoen din .. Utstyret må jo stå i stil.

Når det gjelder kalibrering, gjør du deg selv en stor tjeneste ved å bruke projektoren 50-100timer før den kalibreres. Da holder kalibreringen mye lenger før den må kalibreres på ny.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Når det gjelder kalibrering, gjør du deg selv en stor tjeneste ved å bruke projektoren 50-100timer før den kalibreres. Da holder kalibreringen mye lenger før den må kalibreres på ny.
    Smart!
    Da blir det nok jeg som kommer først til Gorm med min da... ;-)
    Jeg forbruker jo projektorpærer som om de var .... pærer....?

Min W9000 er ankommet Sarpsborg, så da får jeg den i morgen! :-D
    Kent får også sin i morgen, men da får han ikke hentet den... hehe...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal la den går litt før jeg prøver med noen mer drastiske kalibreringstiltak, AK.

Har nå fått hentet W9000. Var veldig spent på hva som faktisk var gjeldende med tanke på zoomområde, da det har stått litt forskjellig på nettet. På den amerikanske og europeiske nettsiden står det faktisk forskjellig. Heldigvis får jeg like stort bilde som jeg fikk med 8720, til min store glede.

Skal kalibrere litt senere nå, så får vi se hvordan det blir. Gleder meg veldig til å se HD-DVD i full HD nå

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv litt om forskjellen fra 8720 når du får testet litt. Jeg vurdere 9000, men er usikker på om den er verd mellomlegget for oppgraderingen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel årets siste siste nummer av Hjemmekino snart ute hos abonnentene, og vi har en ny skribent med på laget. Gratulerer med første artikkel Kent. Jeg gleder meg til å lese mer av dine skriverier.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye Kenti Gleder meg til å lese din første artikkel, og selvfølgelig det som kommer fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi så kult ! Gratulerer så mye Kenti, du er meget dyktig og jeg tror ikke at du blir noe dårligere i Hjemmekino bladet

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny prosjektor og ny jobb!

Rett mann på rett plass. Har vært en fryd å lese artiklene dine her på forumet, og blir garantert en fryd å lese dem i Hjemmekino også. Du er særdeles flink å ordlegge deg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Kenti!!
    Der har du fått en drømmejobb som jeg misunner deg til de grader.
    Velfortjent!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var katten ut av sekken ja

For meg er det en stor tillitserklæring å få lov til å skrive sammen med med disse gutta, noe jeg virkelig gleder meg til. Skrivingen på avforum har også vært veldig moro, og jeg er sikker på at Marantz kommer til å bidra minst like mye som jeg gjorde her, så lykke til Marantz!

Klarte ikke å vente på bladet, så var å kjøpe det på narvesen i går. Må jo innrømme at det var litt ekstra moro å se den første artikkelen.

Når det gjelder W9000, devilej, skal jeg prøve å skrive noen opplevelser så snart jeg får kikket litt mer på den. Det har jo vært mye snakk om sortnivå/kontrast på DC2 vs DC3 (her: W9000 vs 8720), og jeg må si at jeg ikke opplever W9000 som noe dårligere her skal jeg være helt ærlig. Nå fikk jeg riktignok ikke sammenliknet de side ved side, da kjøperen av 8720 hentet den et par dager før jeg fikk W9000. Én ting er i hvertfall sikkert, og det er at opplevelsen på HD-DVD ble en god del bedre. Siklet nærmest på Shrek the third. Skarpheten og dybden i bildet er intet mindre enn imponerende i sammen med det haved at detaljer man får. Det eneste som irriterte meg litt er at den går litt ut av fokus/blir litt uskarp i panoreringer. Dette er ikke en stor issue, men dog. Foreløpig har jeg kun testet med kilde som sender ut 1080i.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg ut i rekken av gratulanter jeg og, Kent. Både med skribentjobben og ny projektor.

Kjenner igjen følelsen av å få den første artikkelen på trykk. Meget spennende. Tilfeldigvis var det for min del også Audio Pro, den gang Stereo One. Gleder meg til å følge dine skriblerier i fremtiden. Lykke til!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med jobben :-)

Det eneste som irriterte meg litt er at den går litt ut av fokus/blir litt uskarp i panoreringer. Dette er ikke en stor issue, men dog. Foreløpig har jeg kun testet med kilde som sender ut 1080i.
    Dette trodde jeg vi skulle slippe når vi fikk 1080p/24-projektorer. Er årsaken at du ikke har en 1080p/24-kilde, kanskje?

Og så en annen liten sak ang. senterhøyttaleren din:

http://avforum.no/forum/771124-post84.html

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare takke for den lynraske titten i en meget imponerende kino. Man rekker jo ikke å samle så mange inntrykk på 15-20 minutter, men det lille jeg hørte var skikkelig bra. Spesielt synes jeg integrering av sub var veldig godt utført. Håper det blir litt bedre tid en annen dag

Side 33 av 82 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •