Kentis temporære kino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 82 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1622
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, gratulerer med nye bakhøytalere, Kenti. Selv om jeg også er overrasket over valget av både butikk og høytaler. Men så lenge du er fornøyd, så.... :wink:

Alltid spennende å ta avgjørelser uten den du deler regningene med.

Ellers, noe nytt på PJ fronten, kenti? Tar du en tur til Bidda, må du legge ut langt referat. Skal selv få en demo av AE700 hos Plasmaboy på mandag, gleder meg stort....

Men, skal du oppgradere DVD-spilleren din også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det foretatt tester av Energy mot andre høyttalere i samme prisklasse ? Og da mener jeg normal utsalgspris for Energy, og ikke spesielt rabatterte priser som en kan oppnå (ref Kenti).

Jeg har ikke sett Energy vurdert i Lyd&Bilde, DVD&Hjemmekino etc. :?:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex F:
    Ny projektor blir det absolutt, men ikke før julestria er over. Så det blir litt ekstra venting nå

Baetylos:
    Testet som sagt disse Energy HT med utstyret som ellers er forbeholdt Helicon 400. Det låt faktisk rimelig friskt, med en bra mellombass. Når har dette helt klart å gjøre med elektronikken, for på Elkjøp låt det ikke bra... De to 5,5" klarte også å få det til å vibrere litt i sofaen, ikke verst bare det Det er helt klart en godkjent høyttaler til prisen.

Men du verden hvor bra de gjør jobben som bakhøyttalere. Spiller med en veldig bra bredde, og det høres ut som rommet er mye bredere bak nå. De er heller ikke pågående i diskanen.

Anfield:
    Takk
    Er fornøyd jeg vettu. MÅ ikke være så utrolig dyrt for at en skal bli fornøyd heller
    Blir nok dårlig med tur til Bidda i helgen. Jeg har alt for mye å gjøre Uansett så må jeg som sagt vente litt med projektorkjøpet til etter jul. Du får si hva du synes om AE700 om du tester den da. Det er en het kandidat for min del når jeg skal kjøpe selv.

Mulig jeg oppgraderer dvd-spilleren ja. Komme litt ann på om jeg får solgt den. Er ikke noen forferdelig krise, da jeg faktisk er fornøyd med den. Hadde bare vært litt kult med samme merke på all elektronikken

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du vurderer Arcam DV79 da eller. Har siklet på den jeg, selv om den gjør et dypt innhugg i lommeboka. .....

PS! Kablene er kommet og ser rå ut, AVene kommer i dag

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så du vurderer Arcam DV79 da eller. Har siklet på den jeg, selv om den gjør et dypt innhugg i lommeboka. .....

PS! Kablene er kommet og ser rå ut, AVene kommer i dag
    Ja, de det i tilfelle står mellom er DV78 og DV79. Er en liten prisforskjell der. Har hørt at DV78 ikke var fullt så tess på bildedelen av en på HFK...
    Så jeg får se, har det som sagt ikke så travelt med akkurat dét prosjektet.

Bra kablene kom helskinnet fram! Da blir det testings på deg i kveld kan jeg tenke meg! Er vel egentlig nå en bør gratulere deg med nye høyttalere (og kabel!), nå som de først har kommet (regner med at du har hentet de innen du leser dette innlegget) 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles godt fornøyd med de nye bakhøytalerne, Kenti??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er helfornøyd. Nesten for ille å tenke på at en såpass rimelig investering kan gjøre en neste like fornøyd som når man bruker 10 ganger mer på noe annet.

Har sett et par filmer på mine premisser nå sammen med dama (straffen er at jeg må se "Kvinnen i mitt liv" sammen med henne i kveld...). Er virkelig moro å kjenne lytt trykk fra bakhøyttalerene også. Rommet virker også mye større etter at jeg fikk disse.

Det er sikkert ikke bare høyttalerene som skal ha all æren for at det har blitt bedre heller. Det har nok litt med plassering å gjøre også, selv om det blir litt mer sweet-spot preget når man ser film nå. Sitter man ikke i sofaen, så sitter man utenfor en av bakhøyttalerene. Men det er vel kanskje ikke så viktig. Venninne til dama er ikke så nøye på det 8)

Så lenge jeg får sitter i sofaen så er jeg fornøyd

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gikk selv for gulvstående bakhøyttalere denne gangen, og tror ikke jeg kommer til å bli skuffet over det!

Ser jo også mye tøffere ut enn et par små bokser på stativ eller på veggen..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjorde nok rett i det, Tommy. Er mye morsommere med bakhøyttalere som klarer å flytte litt luft også. Så "Underworld" i går, da tok det jo helt av her. DTS sporet der er ganske bra å teste med, er veldig mye liv i bakhøyttalerene.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye flott utstyr her, særlig h400 som jeg selv kunne tenkt meg. skal forresten ha nye høyttalerkabler selv, hvordan låter kimber 4TC? kjøpte du de ferdigterminert som biwire?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    mye flott utstyr her, særlig h400 som jeg selv kunne tenkt meg. skal forresten ha nye høyttalerkabler selv, hvordan låter kimber 4TC? kjøpte du de ferdigterminert som biwire?
    Takk, 4TC selges ikke ferdig terminert som biwire så de terminerte jeg selv. De på Eltek kan sikkert gjøre det på bestilling, men det koster nok litt ekstra. Bare avisoleringen og tvinningen i endene tar sin tid med disse..

Jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Det låter mye bedre nå enn når jeg hadde Monster M1.4 biwire. Denne er kanskje ikke fullt så fet i bånn som Monsteren, men det er strammere og mer detaljert i bassgjengivelsen. Den er også klarere og mer detaljert i presensområdet.
    I diskanten var det jeg hørte størst forskjell. 4TC er mye mer luftig og detaljert. Absolutt verdt oppgraderingen mener jeg, spesielt etter at jeg byttet til signalkabler som var litt fetere i bånn.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret, men hvordan tvinner man kimber-kablene slik at man kan bi-wire?

det blir ufattelig mye billigere å kjøpe i løpemeter fra eltek enn å kjøpe ferdig avisolerte/terminerte i butikk. dessuten 2x3m er altfor langt, trenger maks 1,5m til hver høyttaler. trenger vel ikke kjøpe 4x1,5 for å bi-wire med disse?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret, men hvordan tvinner man kimber-kablene slik at man kan bi-wire?

det blir ufattelig mye billigere å kjøpe i løpemeter fra eltek enn å kjøpe ferdig avisolerte/terminerte i butikk. dessuten 2x3m er altfor langt, trenger maks 1,5m til hver høyttaler. trenger vel ikke kjøpe 4x1,5 for å bi-wire med disse?
    Det er bare å tvinne i vei det. Først avisolerer du de, det er 4 sorte og 4 blå ledere i hver ende enkelt lengde, og tvinner de stramt (viktig ifølge Eltek som gav meg et lynkurs i Kimbertvinnig ).

Jeg bruker som du ser av bildet doble lengder av kabelen, dvs 2x2,6m. Du trenger ikke gjøre dette om du vil biwire med de, men jeg tror kanskje tverrsnittet blir i minste laget om du bare bruker én lengde på H400 f.eks.

Og ja, det er mye å spare på å kjøpe på løpemeter fra Eltek, da kan man også skreddersy lengden selv.

Mener jeg har noen bilder fra da jeg lagde mine og Anfield sine nå nylig, så om du er interressert så kan du bare sende meg en PM, så kan jeg godt forklare litt nærmere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var jeg nede å leverte inn DVD 2900en pga litt vel mye støy i drivverket. Etter litt testing på HFK mente også de at den støyet litt vel mye. Så den blir sendt til service, og jeg fikk låne en Arcam DV78 av de, hyggelig!

Så nå skal jeg teste litt i julen. Blir spennende dette, har jo faktisk vurdert denne dvd-spilleren en stund, så det passet ganske bra kan man si.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg handlet inn et sett uterminerte Kimber 8TC. Alltid moro å prøve flere komponenter

Driver nå å vurdere hva jeg skal terminere de med, originale Kimber-banener, eller WBT av et slag.

Uansett får jeg sikkert ikke tid før julestria er over, så de får ligge å kose seg imens

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å høre ang. 8TC.

men hva med å kjøre for eksempel 8VS til bass, og 8TC til mellomtone/diskant?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mener jeg er helt bortkastet med mindre man skal bi-ampe. Kjør heller en god single-wire da. Tror 8TC gjør jobben akkurat like fra, eller bedre alene enn med 8VS på bass/mellomtone og 8TC alene på diskant (slik blir det ihvertfall her, H400 er 2.5 veis vet du).

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    H400 er 2.5 veis vet du.
    stemmer, det hadde jeg glemt. jeg skal ikke si om det hadde blitt best med eller uten 8VS i tillegg til 8TC, grunnen til at jeg nevnte det var som du sa, at jeg skal bi-ampe.

skal ta meg en tur innom eltek og høre hva de foreslår før jeg begir meg ut på noe kjøp.

takk for hjelpen via PM!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, der var 4TC kabelen solgt, og nye bananplugger innkjøpt. Jeg gikk for WBT-0644 denne gangen. Her er det anbefalt å ikke lodde, så da slipper jeg unna med det denne gangen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er projektoren i boks. Blir testing i kveld kan man si.
    Kablene skal legges opp og skjules bedre etterhvert, men det har jeg ikke tid til akkurat nå.

Og ja, den bråker den del...

Side 3 av 82 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •