Kentis temporære kino - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 82 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De jeg har testet på Vista hos meg selv er Swans F2.2C, F1.1C, Usher X-616 og etterhvert blir det som nevnt 2.3C. Jeg har ikke fått testet noen sentere fra ML, noe jeg muligens kommer til å gjøre før jeg bestemmer meg, kanskje samtidig som jeg har 2.3C her.

Hvis ikke minst én av disse hadde fungert ønskelig hadde det nok vært flere som hadde blitt testet med Vista.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld hadde jeg et hyggelig besøk av g-h, som var på bytur i forbindelse med øya-festivalen. I god stil ble det selvfølgelig musikklytting, god drikke i tilllegg til at jeg måtte lære han litt hvordan man spiller xbox

Vi startet faktisk turen med å dra på en road-trip for å hente en forsterker han skulle bytte, lang vekkistan. Takk og lov for GPS! Denne forsterkeren skal jeg passe på for g-h mens han reiser til varmere strøk, og er et bekjentskap som for meg er helt nytt. Spennende er det hvertfall. Legger ved et lite stemningbilde.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestandig spennende med noe nytt Men denne så jo ut som en varm liten sak,. Tør jeg spørre om herrens navn ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med rør... Den forsterkeren ser litt DIY ut, men spiller sikkert bra likebel

I god stil ble det selvfølgelig musikklytting, god drikke i tilllegg til at jeg måtte lære han litt hvordan man spiller xbox
    ALLE vet at du ikke slår noen noen som helst når det kommer til Xbox !!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, dette er spennende. Men det er nok ikke noe DIY tror jeg. Rørene så ut som EL34? En rørkreasjon fra et land ikke langt fra oss, kanskje?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne saken blir faktisk veldig varm. Så varm at man helst ikke bør pirke så mye etter kort tids spilling!

Ikke noe DIY her i gården nei, frekk eller AK?

Anfield har rett i det han sier, det er noen EL34 rør som kan beskues her, Svetlana. Regner med at dette bildet sier ganske mye mer om akkurat hvilken forsterker det er, hvertfall for Anfield. Kanskje du også tar'n, pahf?

Vi lyttet litt i går, og denne forsterkeren med disse rørene gir akkurat det lille ekstra jeg var ute etter i mellomtonen. Det virker som den er litt for slapp i bassen dog, men jeg skal forske på noen forskjellige kombinasjoner fremover nå, så får vi se. Det ligger 4 nye rør her som visstnok skal være på høyde med Mullard, eller bedre, men tror ikke jeg skal begynne å fikle så alt for mye Har tross alt begrenset kjennskap til dette foreløpig. Hvis jeg begynner å fikle med noe skal jeg hvertfall ikke si det til g-h.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette ser mistenkelig ut som en Copland ? Voldsomt hype disse har fått på forumet de siste dagene

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke rart jeg trodde det var DIY når bildet var tatt med lokket av

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bingo! Dette er av en litt eldre garde, en Ultra lineær Push Pull konfigurasjon som får EL34 rørene til å oppføre seg som Trioder. 2 x 30 watt.

Modellen er CTA-501.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ja, denne saken blir faktisk veldig varm. Så varm at man helst ikke bør pirke så mye etter kort tids spilling!
    Copland-rørforsterkerne blir skikkelig, og da mener jeg skikkelig, varme på overflaten. Mye mer enn Rogue Audio Stereo 90. Det metalldekselet er jo lovlig tynt, og slipper nok det meste av varmen rett igjennom.

Vi lyttet litt i går, og denne forsterkeren med disse rørene gir akkurat det lille ekstra jeg var ute etter i mellomtonen. Det virker som den er litt for slapp i bassen dog, men jeg skal forske på noen forskjellige kombinasjoner fremover nå, så får vi se. Det ligger 4 nye rør her som visstnok skal være på høyde med Mullard, eller bedre, men tror ikke jeg skal begynne å fikle så alt for mye Har tross alt begrenset kjennskap til dette foreløpig. Hvis jeg begynner å fikle med noe skal jeg hvertfall ikke si det til g-h.
    [/QUOTE]

Det med at den oppfattes som "slapp" i bassområdet gjelder jo nesten alle rørforsterkere, ihvertfall i den relativt fornuftige prisklassen. Men mye kommer an på rørtypen. Et rør som Mullard vil nok ikke oppfattes som noe strammere, snarere tvert i mot. Rør fra JJ Tesla er de "strammeste" jeg har testet selv. Riktignok da som KT88/6550.

Et lite tips for å beholde den deilige diskanten og mellomtonen, men å "stramme" opp litt i bassen er å porte bassrefleksporten på Vista litt dersom en annen plassering ikke gjør nytten. Det hjalp masse hos meg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette med "dårlig" bassgjengivelse er noe som er veldig synd når det gjelder rør. Med det mener jeg at en rørforsterker som dette ikke passer til all type musikk, hvertfall ikke i mitt oppsett. Mellomtonegjengivelsen er veldig god, og på musikk som f.eks. Draumir etc. funker det ganske bra. På musikk som er litt mer kompleks blir det bare rot i bassen. Det blir mye romlebass, men ingen definisjon.

Skal teste ut tipset ditt ang porting av Vistaene hos meg. En hybridforsterker ble plutselig ganske interessant nå.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hybridforsterker ble plutselig ganske interessant nå.
    BM Audio

Se på vincent-settet nesten nederst som er satt ned fra 28 til 21k. Med litt flaks er de ikke solgt enda. Vincent-blokkene spiller meget bra med ML. Minner ganske mye om Arcam i spillestilen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    BM Audio

Se på vincent-settet nesten nederst som er satt ned fra 28 til 21k. Med litt flaks er de ikke solgt enda. Vincent-blokkene spiller meget bra med ML. Minner ganske mye om Arcam i spillestilen
    Eller enda billigere: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=20453&cat=13

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette med "dårlig" bassgjengivelse er noe som er veldig synd når det gjelder rør. Med det mener jeg at en rørforsterker som dette ikke passer til all type musikk, hvertfall ikke i mitt oppsett.
    For ordens skyld: Husk også på at det er stor forskjell på rørforsterkere. Jeg kunne spille rimelig høyt, og med god kontroll på bassgjengivelsen, med Rogue Stereo 90. Med CTA 405 ble det fortere litt mer "fyldig" helt i bunn. Men nå er jo Roguen dobbelt antall watt av Coplanden også, så ikke direkte en bombe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hybridforsterker ble plutselig ganske interessant nå.
    Da ville jeg garantert ha sjekket ut et par italienske lekkerbiskener:

Unison Research og deres Unico-serie:

Maxwell Import

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da ville jeg garantert ha sjekket ut et par italienske lekkerbiskener:

Unison Research og deres Unico-serie:

Maxwell Import
    Har testet en modell og den støyer no grusomt! hører susing i bakgrunnen.
    Husker ikke eksakt modell men det var en integrert sak som JEROME hadde med seg.

Ellers kan jeg ta med 2stk vincent en dag til deg??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Husker ikke eksakt modell men det var en integrert sak som JEROME hadde med seg.
    Riktig, det var en Unison Research Unico SE fra Norsk Hifi Center. Hallvar (Rostad) mente at det kunne være en feil med denne demo modellen fordi det skulle ikke skje.

Jeg likte den mye bedre enn Denon sin 3806 (med Triangle Celius ESW). Ikke så overraskende ... Jeg kan ikke si så mye om bassen, siden Celius er ganske bass fattig selv (Har ikke prøvd med Vista, bare Celius).

Hør litt med Hallvar fordi han mente at Unison Research kommer med en 'Secundo' serie som blir mye bedre enn Unico. Kan være noe å teste dine Vista på ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi

Ellers kan jeg ta med 2stk vincent en dag til deg??
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hør litt med Hallvar fordi han mente at Unison Research kommer med en 'Secundo' serie som blir mye bedre enn Unico. Kan være noe å teste dine Vista på ?
    Det gjaldt SE ja. Secondo er ikke plaget med dette, det har jeg hørt på nærthold....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    BM Audio

Forsåvidt interessant det, men for dyrt til at jeg vil kjøpe uten å teste det hjemme hos meg selv først. Tviler ikke på at det hadde funket, dog, noe MrMyagi sikkert er enig i.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For ordens skyld: Husk også på at det er stor forskjell på rørforsterkere. Jeg kunne spille rimelig høyt, og med god kontroll på bassgjengivelsen, med Rogue Stereo 90. Med CTA 405 ble det fortere litt mer "fyldig" helt i bunn. Men nå er jo Roguen dobbelt antall watt av Coplanden også, så ikke direkte en bombe.
    Ja, skuer ikke alle under den samme kammen her, og med 2 x 30w sitter man der med visse begrensninger når man ikke har veldig lettdrevne høyttalere. Jeg tviler ikke et sekund på at CTA-501 som g-h har skaffet seg er en superkombo på høyttalere som ruller av tidligere enn Vista, samt har høyere følsomhet. Rogue 90 hadde vært moro å testet, helt klart. Opplevdes Roguen som veldig mye kraftigere enn Coplandene du har prøvd i det siste? (Vet du ikke har testet akkurat CTA-501).

Unison Research som nevnes her, da tydeligvis fortrinnsvis Secundo, høres særdeles interessant ut. I hvertfall om de kan diske opp med rørmellomtonen til Copland og bassen til en god transistor.

Får forresten en "liten" kamerat av en forsterker på besøk i løpet av uken som jeg skal prøve ut også. Stikkord er ekstern strømforsyning, og tysk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevdes Roguen som veldig mye kraftigere enn Coplandene du har prøvd i det siste? (Vet du ikke har testet akkurat CTA-501).
    Kraftigere ja. På mine høyttalere gikk det an å spille høyere og med mer kontroll med Stereo 90 enn med både den integrerte Copland CTA 405 og det eldre effekttrinnet CTA 505.

Unison Research som nevnes her, da tydeligvis fortrinnsvis Secundo, høres særdeles interessant ut. I hvertfall om de kan diske opp med rørmellomtonen til Copland og bassen til en god transistor.
    En av de store forcene til hybridene er jo nettopp at de klarer å beholde transistorenes evne til kontroll i bunnen samt en del av rørmagien. I og med at det kommer en test av Secondo i et kommende Hjemmekino kan jeg ikke si for mye, men det er definitivt et deilig produkt.

Side 29 av 82 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •