Kentis temporære kino - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 82 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1622
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med HD.

Ville bare nevne at jeg bruker 1080i fra spiller. Så liten forskjell, men mener det var litt bedre slik (også på 8720)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Kenti!

HD-materiale skal jo være rimelig heftig på 8720, jeg fikk riktignok ikke testet dette da jeg hadde den selv, men det er jo flere som rapporterer om fantastiske bilder. Tenker at du får kalibrert og styrt litt så blir det nok bra skal du se.

For min del skal jeg teste ut Mitsubishin i hælga og se om det er blitt en veldig nedgradering fra 8720:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, da har jeg også testet litt King Kong HD, og jeg skjønner godt hvorfor de legger ved den som film for å si det slik. Førsteinntrykket mitt av HD i kentis biorama ble lagt i grus rett og slett. Dette var utrolig bra, og helt klart det beste bilde jeg har hatt i min kino.

Utrolig bra dybdefølelse, skarphet, ja alt ble mye bedre enn jeg er vant til. Dette var moro

Skal teste mer, samt utforske forskjellene ved å kjøre 720 vs 1080i etterhvert!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Okey, da har jeg også testet litt King Kong HD, og jeg skjønner godt hvorfor de legger ved den som film for å si det slik. Førsteinntrykket mitt av HD i kentis biorama ble lagt i grus rett og slett. Dette var utrolig bra, og helt klart det beste bilde jeg har hatt i min kino.

Utrolig bra dybdefølelse, skarphet, ja alt ble mye bedre enn jeg er vant til. Dette var moro

Hehehe, var det ikke det jeg skjønte

Da var det en bra investering allikevel, og gratulasjoner er på sin plass:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for det. Satser på at det inntrykket vedvarer når jeg får Serenity og Riddick også! Nå heier jeg forresten på HD-DVD også bare så det er sagt

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra. Begge de filmene har også bra bilde og lyd. Har opplevd lyden som bedre også?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis Kenti ! Har du fått testet den på vanlige dvder ? Eventuelt hvordan er den i forhold til Pioneeren din ?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Kenti Har selv vurdert denne spilleren men lommeboka sa nei (utrolig frekt av den...), samt at jeg ikke greier å bestemme meg for hvilket HD-format som er verdt å satse på. En annen ting jeg opplever med film i HD de gangen jeg har sett det, er at jeg ikke tenker så mye over bildekvaliteten etter 5-10 minutter. Blir jeg oppslukt nok i handlingen tenker jeg rett og slett ikke så mye over om det er SD eller HD... Jeg er vel kanskje ikke noen "bildemann" heller, når bildedelen i mitt oppsett utgjør ca 15-20% av totalverdien på hele anlegget

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg også testet, men venter med å røpe hva jeg fant ut til du har kommet med dine konklusjoner :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    En annen ting jeg opplever med film i HD de gangen jeg har sett det, er at jeg ikke tenker så mye over bildekvaliteten etter 5-10 minutter. Blir jeg oppslukt nok i handlingen tenker jeg rett og slett ikke så mye over om det er SD eller HD...
    Jeg er også en handlingens mann, men med XE1 opplever jeg ofte at jeg må se en scene på ny, fordi det var bare så sinnsykt ekte & oppslukende :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg er også en handlingens mann, men med XE1 opplever jeg ofte at jeg må se en scene på ny, fordi det var bare så sinnsykt ekte & oppslukende :-)
    Kjenner meg igjen der. Blir ofte at man ser visse scener om igjen.

Min tråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Det er bra. Begge de filmene har også bra bilde og lyd. Har opplevd lyden som bedre også?
    Faktisk ikke på King Kong, men nå må jo jeg kjøre via optisk også da. DD Plus konvertert til DTS. Synes lydnivået var lavt, samt at bassen var tunet litt høyt i forhold til resten. Uansett har jeg ikke testet nok til å kunne konkludere med noe på lydsiden heller.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Gratis Kenti ! Har du fått testet den på vanlige dvder ? Eventuelt hvordan er den i forhold til Pioneeren din ?
    Ikke ennå! Kanskje jeg tester dette litt i helgen hvis godværet fortsetter å utebli Er egentlig litt spent på dette selv, da det faktisk vil være en oppgradering på SD-siden i seg selv (selvsagt.. )

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Grattis Kenti Har selv vurdert denne spilleren men lommeboka sa nei (utrolig frekt av den...), samt at jeg ikke greier å bestemme meg for hvilket HD-format som er verdt å satse på. En annen ting jeg opplever med film i HD de gangen jeg har sett det, er at jeg ikke tenker så mye over bildekvaliteten etter 5-10 minutter. Blir jeg oppslukt nok i handlingen tenker jeg rett og slett ikke så mye over om det er SD eller HD... Jeg er vel kanskje ikke noen "bildemann" heller, når bildedelen i mitt oppsett utgjør ca 15-20% av totalverdien på hele anlegget
    Må jo ha noe å brife med...! Hehe, nei, har holdt med unna HD-spillere til nå jeg også, men i og med at spilleren også har fått god kritikk for sin jobb på SD-materiale slo jeg til når den ble såpass fornuftig priset. Man blir jo med tiden vant med stort bilde og hele pakka, så da er det kanskje ekstra moro å se "stor-filmene" i enda litt bedre kvalitet. Mye vil ha mer..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dette har jeg også testet, men venter med å røpe hva jeg fant ut til du har kommet med dine konklusjoner :-)
    Nå må jeg søke forumet rundt så jeg ikke tar "feil" altså!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ikke på King Kong, men nå må jo jeg kjøre via optisk også da. DD Plus konvertert til DTS. Synes lydnivået var lavt, samt at bassen var tunet litt høyt i forhold til resten. Uansett har jeg ikke testet nok til å kunne konkludere med noe på lydsiden heller.
    Aha, ja da blir det kanskje ikke noe å rope hurra for. Brukte selv optisk først og må si at det ble endel bedre når jeg nå kjører både lyd og bilde gjennom HDMI.

Min tråd

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla!

Har du hørt noe fra kameraten?

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjohei. Har ikke hørt noe ennå. Kom akkurat hjem nå, så da er det muligheter om han er i traktene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg søke forumet rundt så jeg ikke tar "feil" altså!
    Jeg synes bildet ble en smule skarpere med 720p inn BenQ relativt til 1080i inn. Right or wrong - my opinion!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt tid til å sammenlikne det selv, Hellnoob, så jeg kan ikke ytre min mening rundt dette ennå. Forrige innlegget mitt var en spøk altså

Side 27 av 82 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •