Kentis temporære kino - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 82 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1622
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stiligt. Dei er jo litt pene i grunn. ;-) Eg fekk lyst på eg og no. Gratulera Kent.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflotte Kent! Gratulerer så mye!

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye bakhøytalere!!!

Har du fått testet de noe enda? Jeg sitter nemlig i startblokka når det gjelder innkjøp av et komplett sett av Klipsch høytalere. Har bestemt meg for RF-83 og RC-64, men når det kommer til bakhøytalerne er jeg usikker. Pga. størelsen så er jeg usikker på om jeg skal velge RS-62 eller 52. De skal nemlig inn i stua, og jeg er redd de blir veldig dominerende.

Er du tilfreds med ditt valg, eller har du angret på at du ikke valgte RS-62 i steden?
    Kjenner du til om det er forskjeller på disse som det er noe å henge seg opp i ?

Beklager at jeg bruker din tråd til å søke innfo. til mitt valg.
    mvh
    Vidar

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Nølle!

Har sett tråden din rundt dette, men har ikke villet si så mye da jeg ikke føler å ha testet mine egne nok ennå. Førsteinntrykket er dog såpass at jeg på ingen måte savner større bakhøyttalere.. Mulig det har med hva en er vant til.

Ble litt overrasket over størrelsen på disse, selv om det "bare" er RS-52. Da jeg var å hentet de tok jeg i god tro med meg to av eskene som stod der. Ut fra eskens størrelse var det for meg naturlig å tro at det var to i hver. Mens jeg ventet på skyssen kom lagerarbeideren løpende med to esker til Størrelsen er med andre ord ganske voksen, så noe større en RS-52 tror jeg til og med jeg hadde hatt problemer med å få innvilget hvis jeg hadde hatt anlegget i stua.

Uten at jeg har forsket veldig på det mener jeg hovedforskjellen er at RS62 har 6,5" mot RS52s 5,25" bass/mellomtone. RS62 er også større som du selv sier. Diskanten er den samme, samt at RS62 er litt mer følsom. Og det er faktisk litt forskjell i pris hvis man skal ha 4 stk. Et kompromiss er jo som du også selv har nevnt 2x62 + 2x52.

Og det er absolutt ikke noe å beklage for at du spør i min eller andres tråder, det er jo det vi har dette forumet til

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nå har de akkurat kommet ut av eskene og nettopp entret kinoen, så innspillte er de ikke. Skal derfor være litt forsiktig med å komme med noen erfaringer ennå, men førsteinntrykket er at de har en del mer i toppen enn jeg er vant til. Som kringlydformidler synes jeg ikke det gjør noe, men det kan hende jeg faktisk må snurre litt på tonekontrollene til AVR-350 etterhvert. Avventer dog med det til de har fått noen timer på baken. Mine henger allerede ganske høyt, noe også importør anbefalte. Med det inntrykket jeg har til nå skjønner jeg også at det er en grunn til det, og at man kanskje bør være litt forsiktig med å henge de alt for nære sitte/lytte-posisjon.
    Blir interessant å høre erfaringene dine når de er innspilt. Jeg har utviklet "diskantallergi" (som inkluderer skingrende barneskrik), så "mer i toppen" er ikke entydig positivt :-)

Her kommer en fin spørsmålsrekke:

1) Det er nok for tidlig for deg å si, men hvordan er disse relativt til Swans F2.2R?

2) *bump* Hva er boksen til venstre i racket?

3) Hva slags senter er det du venter på?

4) Hva er den innvendige høyden i Lack?

EDIT: leifer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Unaturlig" mye diskant er selvfølgelig bare en uting, så det trenger absolutt ikke være positivt ment nei. Skjønner forøvrig godt hva du mener med skingrende barneskrik, selv om jeg ikke har noen barn selv. Ikke fullt så moro når pjokken til broren til dama slår seg vrang

1) Det er nok litt for tidlig å si ja, men de er hvertfall enklere å drive (Ikke at F2.2R fikk Arcamen til å slite). Kan komme tilbake til dette etterhvert når jeg har fått testet mer. Mye jobbing og fint vær om dagene vet du

2) Det er en XTZ Class A100 DII

3) Senteren jeg skal prøve ut her er en modell fra Swans, Swans 2.3C.

4) 25.1 cm

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du linker til Swansen, så virker ikke linken. Dette er altså en oppdatert versjon av F2.2C?

EDIT: glem det, fant ut av det selv... Swans Lautsprecher, Swans F2.3, Lautsprecher, HighEnd, Swans, F2.3 : SWANS Europe

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Hei Kenti !

Jeg er litt nysgjerrig på dette bildet, hva bruker du som lyskilde når du tar bildene dine og hvilke instillinger har du brukt feks på dette bildet ?

Takker for eventuelle svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de samme surr.ht.

Ble også overasket over hvor store de er, og at det var bedre lyd i de en forventet. Spesielt basslyden i de.
    Desidert vært pengene :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hei Kenti !

Jeg er litt nysgjerrig på dette bildet, hva bruker du som lyskilde når du tar bildene dine og hvilke instillinger har du brukt feks på dette bildet ?

Takker for eventuelle svar
    Lyskilde er en "uplight" mot taket, samt riktig hvitbalanse. Er på jobb nå, men kan sjekke eventuelle innstillinger når jeg kommer hjem hvis du vil

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, det hadde vært fint om du kunne lagt ut innstillingene på dette bildet også....Har forresten hørt att hvitbalanse betyr alt jeg :roll: :-D

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Takker for svar, det hadde vært fint om du kunne lagt ut innstillingene på dette bildet også....Har forresten hørt att hvitbalanse betyr alt jeg :roll: :-D

Innstillingene er som følger:

Kamera: Canon EOS400D
    Lukker: 6 sek
    Blender: F8
    ISO: 200
    Brennvidde: 18mm
    Edit: Hvitbalansen er satt manuell (her må du nesten bare lære/feile litt til d finner rett hvitbalanse)

Dette er info man finner i exif.
    Der finnes flere forskjellige programmer man kan laste ned fra nettet for å finne slik info. Google hjelper deg der. :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for infoen hpl, men jeg er rimelig sikker på att disse bildene er tatt med en nikon d50 Man ser da forskjell på disse kameraene

Håper att jeg ikke har tatt feil nå og att Kenti har solgt kameraet sitt å gått over til Cannon,noe jeg finner lite sannsynelig.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HPL har nok rett...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, da var jeg hjemme fra jobb :|

Takk for hjelpen, HPL, ser du har funnet bildeinnstillingene, så da slipper jeg. Kanskje like greit etter en prosjektfest

Jeg har nok byttet kamera, smurfen! Solgte D50, og hadde tenkt til å importere en større Nikon-modell fra USA. Jeg feiget selvfølgelig ut, og da var ikke Nikon D40 et alternativ. Neste ble derfor Canon 400D, et godt kamera det også for amatørfotografen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

I dag var jeg å hentet en slik på postkontoret, svak som jeg er for tilsynelatende gode tilbud

En kjapp kalibrering med DVE (DVE HD er på vei fra england sammen med Serenity og Chronicles of Riddick), 720P ut via HDMI til Benq 8720 kan jeg ikke si at jeg er sånn kjempeimponert over bildekvaliteten etter noen få minutter med The Last Samurai. Hmm...

Er selvfølgelig for tidlig å konkludere med noe etter såå lite testing, men hadde nesten forventet litt mer.

Skal teste litt med King Kong litt senere i kveld, har nesten litt mer tro på den?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med HD spiller. King Kong er meget bra i HD. Spesiellt slutt scenen på skyskarperen er det lett å bli imponert.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det

Kjører du 720P eller 1080i til TW700?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 720P. Regner med at det blir handlet inn endel filmer nå. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt leketøy, Kenti ! HD er utrolig morsomt
    Når det gjelder 720P vs 1080i må du nesten bare prøve deg frem, men jeg vil tippe at E1 gjør nedskalering av 1080 til 720 bedre enn projektoren. Ergo vil det være naturlig å overføre 720p.

Ps. Jeg har en ekstra DVE HD, men det er vel litt sent å si nå....

Side 26 av 82 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •