Kentis temporære kino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 82 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Claus
    Hvorfor byttet du ut DVD 3800 med 2900, bortsett fra SACD-kompabilliteten er vel 3800 vel så bra både på bilde og lyd...?
    Jo, jeg hadde ikke 3800 så veldig lenge, én uke eller noe. Så fikk ikke et helt riktig inntrykk av den. Kjøpte den demobrukt på hifi klubben.
    Byttet fordi 2900 er mye nyere med tanke på å få solgt den ved evt. bytte senere. Er nok lettere å få solgt den går jeg ut fra.
    Lydmessig skal de være ganske like ja, bildemessig og forsåvidt. Fikk høre at bildedelen på 2900 skulle være litt bedre enn på 3800.
    Begge spillerene er jo ganske gode uansett. Byggekvaliteten syntes jeg var enda bedre på 3800 enn på 2900. 3800 har også AL24 prosessoren, som skal gjøre cd-gjengivelsen enda bedre.
    Men som sagt, de stiller ganske likt foruten at 2900 har en veldig god SACD del, som jo ikke 3800 har, selv om det ikke var derfor jeg byttet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått websiden med hjemmekinoen opp å gå igjen. Jeg var ikke i det mest kreative hjørnet når jeg fikset den, så jeg får heller utbedre etterhvert

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt oppdateringer.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du holder på å selge AVR 200. Hva tenkte du å erstatte den med? 8)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FMJ P35? Orker ikke vente på PowerMaster, hva? :P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du holder på å selge AVR 200. Hva tenkte du å erstatte den med?
    Ja, jeg vurderte å selge den hvertfall. Men tror jeg har slått det fra meg nå. For det første så synes jeg at jeg får igjen for lite i forhold til hvilke kvaliteter den har (mener jeg, som fokuserer mest på lyd i to kanaler). Jeg har fortsatt til gode å høre mange receivere i AVR200 sin prisklasse som er mye bedre på musikk i to kanaler. På film har jeg hørt bedre ja, men Arcamen er god nok for meg der ennå.

Hva jeg skulle erstattet den med var ikke helt bestemt. Jeg tittet på litt forskjellig. Yamaha AZ1, AZ2, Marantz 8200 og 9200. Da får en litt flere dupeditter, som jeg sikkert ikke hadde trengt uansett, og kanskje litt mer krefter enn i AVR 200. Men har fortsattt troen på at en separat effektforsterker gjør jobben bedre, og i tillegg er jeg veldig fan av Arcams lyd.

FMJ P35? Orker ikke vente på PowerMaster, hva?
    Nei da, det betyr ikke at jeg ikke vil/skal ha PowerMaster! Må bare ha noe å fikle med i mellomtiden, siden jeg ikke vet når PowerMaster er klare.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, der fikk jeg endelig lagt inn noen nye bilder her.

Ble mye bedre med P35 på H400. Utrolig bra i presensområdet og i diskanten. Diskanten er veldig luftig og detaljert, uten å bli for skarp.
    Stereoperspektivet og dybden i lydbildet er helt utrolig nå.

Det eneste jeg har å "pirke" på med P35, er at den kanskje virker som er "senket" noe i den nederste oktaven. Dette er såpass lite, at jeg tror jeg skal klare å kompensere for det med en riktig kabel. Ikke at jeg savner noe bass. Bassen er veldig detaljert, spesielt merket jeg meg hvor mye bedre mellombassen ble. Dypbassen får også lampeskjermene til å skjelve på bakveggen om jeg vil det

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er varmeutviklingen på effektforsterkeren? Har lagt merke til at min egen AVR200 knapt blir lunken selv om jeg spiller kjempehøyt (effektiv tydeligvis), som jeg igrunnen bare har lagt merke til med Arcam-produkter.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvordan er varmeutviklingen på effektforsterkeren? Har lagt merke til at min egen AVR200 knapt blir lunken selv om jeg spiller kjempehøyt (effektiv tydeligvis), som jeg igrunnen bare har lagt merke til med Arcam-produkter.
    Foreløpig har jeg ikke fått effektforsterkeren til å bli så veldig varm. Men så har jeg ikke hatt tid til å kjøre P35en så alt for hardt ennå.

AVR 200 blir heller ikke så veldig varm den heller som du sier, selv om tempen stiger litt om man tyner den litt.

At de ikke blir så alt for varme er jo bra det, da kan man sette de oppå hverandre til nød, selv om det ikke er det mest gunstige. Skal få kjøpt meg et annet tv-bord, slik at de får hver sin hylle etterhvert.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kjøpte jeg en brukt Monster M1.4 BiWire høyttaler kabel og. Blir spennende å se om det blir noen forbedringer. Gikk for Monster med hensikt, da jeg tror dens spillestil vil passe oppsettet mitt nå. Trenger litt ekstra i bånn.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum, ligger en FMJ på AVtorget allerede?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den gjør visst det. Ikke fordi jeg er missfornøyd med den, men det er så mange prosjekt på gang for tiden.

Trenger ikke du en effektforsterker til å supplere din AVR 200 da? Kan garantere at det er en god match Bare spør Snickers-is.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, trengs vel en høyttaleroppgradering før jeg går for mer effekt. FMJ P35 på DALI 5005...snakker om overkill. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P35 og evidence 470 hadde vel gjort seg Pogwaq :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt, E470 eller C816S. Men slikt koster jo penger.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg oppdatert litt etter diverse utbyttinger/oppgraderinger. Siste jeg byttet ut var nye bakhøyttalere i går. Mer info i første innlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energy bak ? Hvorfor i allverden har du forvillet deg ut på El-Kjøp ? Jeg har ikke testet Energy, men trodde ikke disse stod i stil til Helicon ? Det gjør de iallefall ikke designmessig, ei heller samme farge. Hva sier dama til dette ?

Gi meg en lyd NÅR hun streiker, så kan jeg kjøpe dem for en billig penge :wink: :wink:

Uansett, gratulerer med nye bakhøyttalere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Energy bak ? Hvorfor i allverden har du forvillet deg ut på El-Kjøp ? Jeg har ikke testet Energy, men trodde ikke disse stod i stil til Helicon ? Det gjør de iallefall ikke designmessig, ei heller samme farge. Hva sier dama til dette ?

Gi meg en lyd NÅR hun streiker, så kan jeg kjøpe dem for en billig penge :wink: :wink:

Uansett, gratulerer med nye bakhøyttalere.
    Japp, vurderte også enten Dali Suite klistre-på-veggen R0.8 og Dali Evidence sin lille stativhøyttaler. Men dette var et impulskjøp da jeg fikk de for en såpass lav pris. Dette gjaldt bare dette paret. Jeg har også i lenge tid fantasert om å kjøre gulvhøyttalere bak da mange mener dette er best. Etter å ha prøvd det selv må jeg bare si meg enig i det.

Jeg har ikke fått testet så alt for mye ennå, men jeg kan med en gang si at at kinofølelsen er mer tilstedeværende nå enn med 602 på veggen.

Åssen jeg har forvillet meg ut på Elkjøp ja, det kan du lure på Nei, hadde vært i Sverige en tur for å fylle opp fryseren, så fikk jeg abstineser på veien hjem. Måtte derfor ta et pit-stop på HFK i Sarpsborg. Der var det lite interressant, så jeg tok meg en tur på Elkjøp rett over gata for å titte litt. Endte så opp med disse Elkjøp selger faktisk noe kompetent utstyr, selv om det er så som så med kunnskapsnivået til betjeningen. Jeg hadde tilfeldigvis lest litt om disse høyttalerene på nett for en stund siden, og at de hadde fått en del skryt til prisen.

De står ikke akkurat i stil til Helicon designmessig nei, men hvilke høyttalere gjør det da? Da måtte jeg jo hatt H400 bak også

Blir spennende å se hva dama sier ja, hun har ikke sett det ennå :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg det ikke, dama har ikke sett de ennå ! :lol: :lol: :lol:

Skal ikke kritisere deg for å handle på El-kjøp. Jeg kjøpte selv mine Klipsch bakhøyttalere der, ettersom jeg fikk dem til kanonpris (50% under kostpris iflg dem).

Lykke til med høyttalerne og forhåpentligvis ny projektor :wink:

Newcomer Baetylos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har importøren for Energy som kunder her på jobben og de skryter fælt (litt innhabile men dog), men jeg har ikke fått sjanse til å lytte på et par Energy høyttalere enda. Men utifra tester og omtaler får de mye skryt. Tror ikke det er så dumt kjøp til den prisklassen.

Hvordan låter det nå?

Side 2 av 82 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •