Kentis temporære kino - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 82 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1622
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis kenti!

Denne basser nok godt Kul er den også!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Takk, devilej. Den gjør ikke så alt for mye av seg plassert i en krok faktisk, det kan jo også Anfield skrive under for - han som bare bryr seg om hvordan det ser ut Nei da, forstår godt at opptil flere av de bedre halvdelene ikke vil ha en sånn stående veldig synlig. Nå har jo du PB12 Plus/2 ser jeg, det er jo ikke verdens mest nette sak det heller, men ser kanskje litt bedre ut. Det blir sikkert en sånn på meg etterhvert også om jeg kjenner meg selv rett :grin:
    Stemmer at jeg har en 12 Plus/2, men den står i kinoen og der er det jeg som rår. Hadde lyst på en tuben i hifi-oppsettet i stua. (Se min hifi)
    Her har jeg dessverre ikke alt for mye råderett, men det er et ok kompromiss så lenge jeg får gjøre hva jeg vil i kjelleren. Har idag stativer i hifi-oppsettet, men øver påvirkning så det holder for å få godkjent gulvstående i samme serie.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da skjønner jeg. Da har du uansett ikke noe å klage på

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da skjønner jeg. Da har du uansett ikke noe å klage på
    He he. Det kan man si, men det er rart med det. Blir man egentlig noen gang fornøyd........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jo et kjent fenomen: Mye vil ha mer.. Rart med det, men finner meg ofte i å bytte ut komponenter som jeg egentlig er ganske fornøyd med. Sånn er det når man er ung og nysgjerrig

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å oppdatere litt her også nå snart.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kurven ser jo meget linjær ut... Synes du at det funker best med en linjær kurve hos deg?

Når kommer det nye bildevidunderet?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da, forstår godt at opptil flere av de bedre halvdelene ikke vil ha en sånn stående veldig synlig. Nå har jo du PB12 Plus/2 ser jeg, det er jo ikke verdens mest nette sak det heller, men ser kanskje litt bedre ut.
    Synes svs har litt for dårlig rykte på seg mht design. Ok, de er digre, men i tre eller pianolakk finish ser de ikke så ille ut. Hadde noen venner av meg på besøk i helgen og de gikk rett forbi suben uten å si noe. Litt senere spurte de hvor jeg hadde gjemt bort suben min

Grattis med en strøken kurve!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en rundbrenner sub, kurven så meget bra ut - og denne tuben er jo nærmest et samlrobjekt, da svs har tatt helt av her til lands:wink:

Ikke minst synes jeg tuber er pene å se på..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK: Litt vanskelig å si siden jeg ikke har fått testet så veldig mye i praksis enda. Mesteparten av kvelden har gått med på å finne ut åssen behringeren fungerer og bruken av room eq wizard. Men merker at lyden er anderledes her, i positiv retning! Mulig jeg gainer litt i bunnen etterhvert, får se. Bildevidunderet får jeg forhåpentligvis hentet i morgen

Får se til helga nå åssen den tar seg ut da, Marantz Synes absolutt SVSene tar seg bra ut jeg personlig.

Har hatt to av tubene her i Norge jeg nå, kid. Dette er min andre Begge stammer fra Dag utrolig nok, hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Bildevidunderet får jeg forhåpentligvis hentet i morgen ...
    Er du også en av de heldige som har fått bestilt seg en 8720?:-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært så heldig å få sett denne flotte kinoen
    Veldig bra lyd, men jeg føler det manglet litt bass i sitteposisjon.. Det er kanskje noe du jobber med?
    BenQ 8720'en gjorde en meget god jobb og bekreftet nok engang hvor bra kjøp det er akkurt nå. Den var også like stor som før
    Størrelsen på rommet var vedig bra, og jeg er aldri så lite misunnelig.

I tillegg til dette var det veldig god oppvartning, med både øl og kaffe mm.

Mange takk for titten !

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare stemme i. Selv om jeg aldri fikk hørt hvordan amlegget låter, så er jeg veldig imponert over hva Kenti har fått til med rommet. Misunnelsen er til å ta og føle på. :twisted: BenQ'en gjorde, som AK påpeker, en solid jobb. Kenti's projektor er også "in mint condition", helt fri for lytene andre sliter med. Gråskalen tracker perfekt, uten noe som helst avvik.
    I tillegg til å ha en rå hjemmekino er også Kenti en god vert, som disket opp med softdrinks, kaffe og mat.
    Godt jobba Kenti, hjemmekinoen din står det virkelig respekt av!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Må bare stemme i. Selv om jeg aldri fikk hørt hvordan amlegget låter, så er jeg veldig imponert over hva Kenti har fått til med rommet. Misunnelsen er til å ta og føle på. :twisted: BenQ'en gjorde, som AK påpeker, en solid jobb. Kenti's projektor er også "in mint condition", helt fri for lytene andre sliter med. Gråskalen tracker perfekt, uten noe som helst avvik.
    I tillegg til å ha en rå hjemmekino er også Kenti en god vert, som disket opp med softdrinks, kaffe og mat.
    Godt jobba Kenti, hjemmekinoen din står det virkelig respekt av!
    Leverte den så bra bilder rett ut av esken, eller var det etter behandling av Gorm's magiske hender???

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Julebrusen var på min regning for pokker

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Julebrusen var på min regning for pokker
    Du glemte en hos meg, men den ser du nok aldri igjen.... Muhahahaha!!

Grattis med ny (og feilfri) prosjektor Kenti. Må vel nesten få be om audiens hos deg en gang om det er mulig

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det AK og Gorm Når det gjelder bassen AK, så føler jeg egentlig ikke at lyden var helt representabel da jeg dessverre ikke hadde mulighet til å forske så mye før jeg fikk denne gjengen på besøk. Hadde bare stilt inn den litt vel lineære kurven før dere kom, og lyttet fint lite. Noen ganger må en prioritere feil, men for en gangs skyld var det ikke lyd som var hovedfokus her Når det gjelder bassen i sitteposisjon regner jeg med at du mener sweet-spot? På de to andre plassene på hver side i sofa er det nemlig for lite og for mye bass i forhold til midten… Jeg hadde også tøylet subben til å spille relativt lavt før dere kom,men har plottet inn en ny kurve på Behringeren som øker litt nedover i frekvens nå, så vi får se hvordan det blir. OG du er vel klar over at vi kjørte uten sub på alle demosekvensene?

Jeg vil igjen rette en stor takk til Gorm for at han tok seg tid til å kalibrere min 8720, noe jeg ikke kunne ha gjort på en slik måte selv. Det er tydelig at det er mer å hente enn en liten runde med brightness, contrast, color og sharpness på DVE, selv om det er en grei start. Det var også lærerikt som alltid når man møtes på denne måten, så det er mange inntrykk som skal fordøyes.

Det store denne kvelden var jo shoot-outen mellom 8720, Sony VW50 og Sharp XV-Z3000. Jeg skal ikke si så mye om dette her, da en del meninger er ytret i denne tråden:

http://avforum.no/forum/artikler-vid...tml#post488580

Litt uenighet må til, men det er selvfølgelig ikke ulovlig

Takk til alle sammen; AK, g-h, Anfield, Gorm, Arendal og Snickers-is for en veldig hyggelig, morsom og lærerik kveld. Spesielt morsomt var det at Anfield tapte så det suste i PGR3 på tampen av kvelden, men noe av skylden på det kan vel sikkert også leggs på repeterende inntak av ”soft-drinker” underveis

Takk til deg også, Marantz, for en fin demo av ditt oppset. Du er selvfølgelig velkommen her du også

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt morsomt var det at Anfield tapte så det suste i PGR3 på tampen av kvelden, men noe av skylden på det kan vel sikkert også leggs på repeterende inntak av ”soft-drinker” underveis
    Jeg glemte at jeg ikke trengte så mye regnbuemedisin, men jeg "valgte" å være hyggelig mot vertskapet...... ;-)

Takker for meg også, Kent. Du har virkelig lært deg å være en god vert etterhvert, keep up the good work :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel snart endre tittelen på denne tråden til "SVS-TUBE PÅ VEI UT..: ;-)

"Selges grunnet oppgradering". Hmm, ny sub på vei inn?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da, den kan egentlig bare stå som den gjør. Det tikket inn en PC-Ultra her i sta. Og en Usher X-616 på lørdag

Side 19 av 82 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •