Kentis temporære kino - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 82 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1622
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har skrevet litt om det i tråden her tidligere, og det er er at det ganske så forskjellige høyttalere foruten det at begge graver ganske dypt i bassen. Det første som slo meg var at CP-6381 spiller STORT, samt at de er mer frempå i mellomtone og diskant. De går også litt dypere enn Helicon 400. Hos meg opplever jeg også en anelse strammere bassgjengivelse med litt mer trykk i mellombassen. Sistenevnte er så klart udelt positivt for min del, men hvilken man foretrekker av disse to høyttallerene er individuelt.

Helicon 400 har jeg snakket veldig positivt om tidligere, og det står jeg fortsatt ved. Det er en knallgod høyttaler som ser mye bedre ut en mine Usher, som har et litt mer "maskulint" utseende for å si det sånn. Ikke at jeg synes CP-6381 er stygge, de er ganske fine på sin måte men man blir litt bortskjemt av å ha hatt Helicon 400..

Jeg følte at Kimber 8TC, som jeg var superfornøyd med på Helicon 400, ble litt for lyse etter min smak på Usherne. Solgte Kimberne, og testet så klart med Biltema-biwire. Biltema ble skrikete i toppen og pløsete i bassen på disse, rett og slett. Lyttetretthet sa du... Så kan kabeltvilerne si hva de vil.. ;-) [host]AK[/host]. Var nede å snakket med Stereofil, og serviceinnstilte som de er ville de at jeg skulle låne med meg et par kabler hjem for å teste selv. Helt riktig måte å gjøre det på, all hønnør til Stereofil! Kablene jeg fikk låne var LFD Spiroflex Biwire og Tannoy TLC. Spiroflexen låt ganske likt 8TC, med andre ord ikke helt hva jeg var ute etter. Tannoykabelen passet perfekt til Usherne, diskant og mellomtone ble roet ned akkurat slik jeg ville. Desverre ligger disse kablene i et prisleie langt over det jeg har tenkt å bruke på kabel, så det ble med testingen.

Nå har jeg kjøpt et sett PS Audio xstream speaker statement, som jeg får i morgen. Ut fra hva jeg har lest om de så tror jeg de vil passe Usherne ganske bra, så det blir spennende å teste ut de.

Her ser man forskjellen mellom Usher CP-6381 og Helicon 400 i mitt rom. Nå sier så klart ikke dette noe om kvaliteten på bassen, men det merkes at Usherne går noe dypere. Det er derimot ikke dypbassen jeg er så begeistret over ved Usherne, men den "glade" spillestilen de har.

Hvis du har noen flere spørsmål er det bare å spytte ut, Frxta.

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for et bra svar.da tar Jeg meg en tur til Moss der importøren av disse holder til.Blir spennende å høre med tanke på at i lydbildet på Heliconene så savner Jeg litt bredde(størelse på lyden?)takk igjen for svar.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare innrømme at jeg blir småsugen på Usher når jeg leser tråden din kenti!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Usher CP-6381 | AV Mi3 Avantgarde | Oberon 6.1 | Marantz 7500 | Denon 1910 | PS Audio xStream Statement | Usher Rapport | PB10 | 4 x Gale | Adeo 106"
    Har du fått Mi3 Avantgarde hjem?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny center kanskje..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du fått Mi3 Avantgarde hjem?
    Han har ett par AVA inne nå ja.

Håper ikke det gjorde noe at jeg sa det Kenti?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kenti]Jeg har skrevet litt om det i tråden her tidligere, og det er er at det ganske så forskjellige høyttalere foruten det at begge graver ganske dypt i bassen. Det første som slo meg var at CP-6381 spiller STORT, samt at de er mer frempå i mellomtone og diskant. De går også litt dypere enn Helicon 400. Hos meg opplever jeg også en anelse strammere bassgjengivelse med litt mer trykk i mellombassen. Sistenevnte er så klart udelt positivt for min del, men hvilken man foretrekker av disse to høyttallerene er individuelt.

Helicon 400 har jeg snakket veldig positivt om tidligere, og det står jeg fortsatt ved. Det er en knallgod høyttaler som ser mye bedre ut en mine Usher, som har et litt mer "maskulint" utseende for å si det sånn. Ikke at jeg synes CP-6381 er stygge, de er ganske fine på sin måte men man blir litt bortskjemt av å ha hatt Helicon 400..

Jeg følte at Kimber 8TC, som jeg var superfornøyd med på Helicon 400, ble litt for lyse etter min smak på Usherne. Solgte Kimberne, og testet så klart med Biltema-biwire. Biltema ble skrikete i toppen og pløsete i bassen på disse, rett og slett. Lyttetretthet sa du... Så kan kabeltvilerne si hva de vil.. ;-) [host]AK[/host]. Var nede å snakket med Stereofil, og serviceinnstilte som de er ville de at jeg skulle låne med meg et par kabler hjem for å teste selv. Helt riktig måte å gjøre det på, all hønnør til Stereofil! Kablene jeg fikk låne var LFD Spiroflex Biwire og Tannoy TLC. Spiroflexen låt ganske likt 8TC, med andre ord ikke helt hva jeg var ute etter. Tannoykabelen passet perfekt til Usherne, diskant og mellomtone ble roet ned akkurat slik jeg ville. Desverre ligger disse kablene i et prisleie langt over det jeg har tenkt å bruke på kabel, så det ble med testingen.

Nå har jeg kjøpt et sett PS Audio xstream speaker statement, som jeg får i morgen. Ut fra hva jeg har lest om de så tror jeg de vil passe Usherne ganske bra, så det blir spennende å teste ut de.

Her ser man forskjellen mellom Usher CP-6381 og Helicon 400 i mitt rom. Nå sier så klart ikke dette noe om kvaliteten på bassen, men det merkes at Usherne går noe dypere. Det er derimot ikke dypbassen jeg er så begeistret over ved Usherne, men den "glade" spillestilen de har.

Hei Kenti,

fint oppsett! Mht glad spillestil, den dypbassen du får i tillegg av Usherene løfter faktisk toppen betraktelig og skaper et større "gladere" lydbilde vil jeg tro. Oppdaget dette når jeg lekte litt med subbene mine under 40 hz, det eneste som forandret seg hørbart var bredden og høyden i lydbildet.....ikke det at jeg skjønner det men dypbass har en positiv effekt i hele registeret, derfor skal jeg aldri leve uten :-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan kabeltvilerne si hva de vil.. ;-) [host]AK[/host].
    Vel, det ser ut som det kan være meg :razz: Jeg lar folk mene hva de vil jeg, men passer på å kommentere når man er på feil jorde..

Spiller virkelig Avantgardene like mye bass som Usherne?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har det tiger. Jeg og Anfield tok med et par i American Cherry på treffet som var lørdag. Jeg og Langbein koblet det opp på "nachspielet" mens visse andre sovnet av 8)

Det går nok bra Majesty, det har jo stått i signaturen som Tiger refererte til en stund nå.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JØSSENAVN - er det mening at disse skal bli stående eller kenti? Hehe

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgardene er meget bra etter det jeg har hørt. Hvordan sammenligner du de med Usherne?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De der er bare helt utrolig RÅ!

Gleder meg som en unge

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de blir stående eller ikke vil tiden vise, a|ex. Nå må jeg bare ta tiden til hjelp, og få lyttet nok på de før jeg bestemmer meg. Foreløpig er jeg faktisk veldig positivt overrasket, og skjønner allerede at dette ikke blir noe enkelt valg.

Skal prøve å komme tilbake med en omtale hvor jeg sammenlikner Usher og Mi3A etterhvert når inntrykkene har fått synke litt inn, AK.

Tenker nok at du gleder deg ja, Majesty. Du har virkelig noe å se fram til. Bare husk å bruke nok tid på plassering nå

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fete Som F...

Heftig som fy! Du gir oss lytteinntrykk etterhvert hva?
    Har ikke hørt Avantgarde, men har testet SI6 Arrete. Spiller de 60 % i forhold til de, så blir du nok en lykkelig kar :wink:

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Avantgardene til salgs ja.. Hva sikler du på nå a?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har vel et par Ushere som fungerer "greit" ;-)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Han har vel et par Ushere som fungerer "greit" ;-)
    Jaggu..
    Bladde meg noen sider tilbake nå, de var visst gått meg hus forbi :???: .

Gratulerer Kenti, jeg må si det bare blir flere å flere høyttalere med design som passer min smak, og dette inkluderer de aller fleste Usher modellene Den frekvenskurven så jo absolutt ikke ille ut heller den

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut en liten omtale/test hvor jeg tar for meg Usher 6381 og Mi3A her.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra Kenti!

Bra jobba

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjer??

På tide med en oppdatering, Kenti!

Ser Usherene dine ligger ute for salg. Hvor går veien videre etter de???

Opplys oss!!

Side 17 av 82 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •