Kentis temporære kino - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 82 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1622
    Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ok, kan ta det opp igjen

Saken var at jeg opplever det som jeg har funnet ut at kalles WF (White Flash) når jeg kjører HDMI. Tydeligvis flere som har opplevd dette med AE700. Merket du noe til det? Det er et raskt hvitt blink som kan skje et par, tre ganger under filmen. Er kun synlig i en brøkdel av et sekund..
    Det skal visst la seg ordne ved firmware-oppgradering. Men jeg husker ikke fra hvilken til hvilken..

Ellers ser det bra ut i rommet ditt, ja!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, i dag forsvant AE700en og DIY-lerretet ut av døra, så da starter jakten på ny projektor. Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for TW600, men nå som jeg ser at Z4en har sunket såpass i pris ble plutselig den interessant også.

Blir spennende å se hva jeg ender opp med. Skal nå undersøke litt før jeg bestemmer meg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, se der

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer kenti!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her ja....

Gratulerer med ny PJ! Og et godt valg... Spennende å høre din erfaring om denne. Mange gode filmtimer foran deg nå....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Blir spennende å se hvordan jeg opplever dette som en oppgradering fra AE700en. Har ennå ikke pakket den opp, men har lest TW600-tråden, og snakket litt med Anfield, så nå begynner jeg å bli rustet til å få den ut av esken og starte kalibreringen.

Julekveld igjen!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott projektor Kenti. Det er et godt steg oppover i kvalitet

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det, AK

Har nå holdt på å kalibrert den så godt jeg kan etter alle kunstens regler for hva som er mulig med DVE og råd fra TW600-tråden. Mye nyttig å hente der i den tråden! Anbefaler alle som skal kalibrere denne å kikke der.

Konverserte også med Anfield på mobil under deler av kalibreringen da det var noen av innstillingen i menyen til projektoren jeg lurte på. Takk for hjelpen hittil, Anfield.

Det har ikke blitt så mye tid til testing ennå, men fikk tid til å snurre "I, Robot", "Gladiatoren" og "LOTR 2". Jeg er allerede klar i min mening om at dette var verdt oppgraderingen fra AE700. Sylskarpt bilde, med bra sortnivå. Hadde kanskje ventet med enda bedre sortnivå, men det kan være noe med kalibreringen som ikke er 100% ennå. Jeg så nemlig ikke sortere enn sort under "Brightness" på DVE, det gjorde jeg med på AE700!

Uansett, som Anfield nevner i sin omtale av TW600 kan man virkelig se detaljene i skinnjakka til Will. Skikkelig bra! Det er ikke bare en sort jakke nei

Var ganske spent på VB, så snurret derfor i gang Gladiatoren. Her får man jo testet både sortnivå, og det er jo en VB-killer. Takk og lov, så så jeg ikke VB her, så da er det godkjent.

Støynivået var litt i overkant ut av esken, men etter at jeg satt den til Theater Black 1 senket det seg såpass at jeg helt fint klarer å leve med det. Den støyer kanskje lite grann mer enn AE700, men det er ikke mye.

Hva gjelder utseende synes jeg ikke den er så ille som mange skal ha det til. Perlehvit bør passe inn i de fleste hjem i dag. At den er over gjennomsnittet stor synes jeg bare er litt tøft, macho! Passet fint inn i kinorommet her.

Får komme tilbake med noen flere erfaringer når jeg har fått testet litt mer, blir nok en film eller to i morgen

Foreløpig er jeg som dere skjønner veldig fornøyd, og angrer ikke et sekund på oppgraderingen.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med oppgraderinen, din oppfattelse stemmer også med min lille titt på messa. Hmm...hadde stått BenQ på'n så hadde jeg vel bytta ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du er jo Benq-guruen du Bidda, så skjønner jo at du ikke kan svikte de, uansett hvor bra noe annet måtte være Neida, fra spøk til alvor.

Jeg har nå fått rekalibrert den, da jeg ikke fikk BTB og WTW til å vises. Dette var bare en innstilling i projektoren som måtte forandres på. Etter at jeg fikk kalibrert Brightness og Contrast ble selvfølgelig bildet mye bedre, hva som ble bedre trenger jeg vel ikke si. Switchet mellom den gamle kalibreringen og den nye, og det var som natt og dag.

Jeg skrev at kanskje TW600 støyet litt mer enn AE700. Det var kanskje litt dumt å komme med denne uttalelsen før jeg hadde fått testet den nok, for det er nemlig ikke riktig. Her oppleves støyen fra TW600 lavere enn fra AE700. Har også hatt flere kamerater på besøk som også sier det samme, uten at jeg har spurt de om det, så da er det nok noe i det. De har selvfølgelig sett mange filmer på AE700 her.

Mange har klaget på "dårlige" menyer på TW600. Bakhodet mitt forventet sikkert det verste, men jeg synes absolutt ikke menyen er så ille som mange skal ha det til. Greit nok at den kanskje er litt grå og fargeløs, men dette kan faktisk forandres på, dere Mulig Z4 og andre har mer fancy menyer, men for meg veier dette lite så lenge jeg fint klarer å navigere meg dit jeg skal.

Fjernkontrollen er litt vel stor og klumpete i forhold til antall funksjoner, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har hurtigtast for kontrast når de har det for brightness. Ellers er den helt grei i bruk, og virker fra de fleste vinkler.

Så "The Fog" i kveld, og det er en film med stort potensiale som ny VB-killer. Nesten hele filmen består av tåke og røyk, så den setter virkelig projektoren på prøve. Selv om jeg så etter VB klarte jeg ikke så se det, jippi igjen. Ser man VB på denne projektoren er man ultra-ekstremt sensitiv for fenomenet.

Så jeg er fortsatt fornøyd, om ikke mer, ja

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter anskaffelsen av nytt lerret og ny projektør følte jeg at det var på tide med noen nye bilder på minhjemmekino. Har gjort så godt jeg kunne med det sure kameraet mitt =)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi! Svært lekkert og stilrent

Bare du trår til med C200 nå så blir det knall

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig lekkert !!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra dette, Kenti. Men du mangler fremdeles en skikkelig senterhøytaler. Men det kan kanskje jfinneru hjelpe deg med snart....:wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha, gutter, føler antydninger til gruppepress her nå... 8-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du ønsker å selge unna både receiver og CD-spiller. Da lurer jo jeg på hva du har i tankene dine nå.....:?:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en center jeg har i tankene, Anfield Har lyst til å bytte dvd-spilleren også, så kanskje jeg kjøper en bedre som også duger som cd-spiller? Får se hva som skjer der etterhvert, er så mye som skjer nå..

Slo til på en Denon 2106 i dag også som jeg skal hente i morgen, får sammenlikne litt med 1014 og se hvilken jeg selger.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennende å høre hva du synes om Denon kontra Pioneer.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir spennende, akto. Vet jo om minst én på forumet som er fornøyd Så benyttet meg når muligheten bød seg for en sammenlikning.

Hentet den i dag. Har så vidt testet litt med Flygende Dolker, men det blir nok mer testing i dagene som kommer, så får vi se hvilken jeg beholder.

Her står den å poserer sammen med Pioneeren.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke vanskelig å se hvilken av de som er finest å se på.

Pioneeren ser jo utrolig mye bedre ut da....!

Side 11 av 82 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •