Haavard74's stue - Tredje utgave

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Haavard74's stue - Tredje utgave

Da har jeg rensket opp i kinoen min og byttet ut alle komponenter på lydsiden. Resultatet ble noe overraskende 3 høytalere i manko, ergo våger jeg meg ut på mitt første rene stereo-oppsett. (mine første to oppsett: Eltax og Proson)
    Etter litt leting fant jeg et par strøkne Triangle Celius ES på bruktbørsen, og ikke lenge etter hadde jeg avtalt pris og dato for henting. Da høytalerene var på plass så begynte jeg på letingen etter en fosterker til å drive dem, jeg er nødt til å ha et ganske WAF-vennlig oppsett så prosessorinngang var et must på forsterkeren. Det alene tynnet ut listen ganske betydelig og etter at alle de andre alternativene falt på grunn av klang(meg), pris(meg) og design(samboer) falt valget til slutt på Cambridge 840A.

Bilde av stoltheten

Utstyrsliste:
    • Sony KDF-50E2010
    • Sony RDR-HX910
    • Toshiba HD-E1
    • Squeezebox V3.0
    • Cambridge 840A
    • Triangle Celius ES

Jeg er veldig fornøyd med oppsettet slik det står nå, Hd dvd-spilleren gir fantastiske bilder sammen med bakprosjektor-tv'n min og endelig har jeg også et lydanlegg kapabel til å gjengi lyden skikkelig Squeezeboxen gjør også musikk veldig enkelt, og gav meg i hvertfall i mine ører en klar forbedring i kvaliteten. Så jeg tror ikke det kommer til å bli noen store oppgraderinger på en stund (studentøkonomien tåler heller ikke så mye mer:razz

Langsiktig handleliste:
    • Driver å selger DVD-recorderen min med tanke på å oppgradere til en digital PVR-decoder fra Canal Digital, men det har blitt litt satt på vent for øyeblikket da jeg vurderer å vente på en HD PVR.
    • Grisebillig Denon 2807 eller liknende når hdmi 1.3 reciverene kommer
    • Triangle senter og bakhøyttalere

Viktige datoer:
    29.07.07 - Kjøpt Triangle Celius ES.

16.08.07 - Solgt unna hele Proson Stratego-settet.

18.08.07 - Cambridge 840A på hjemlån fra Hifi-klubben.

20.08.07 - Bestilt Cambridge 840A og kjøpt Squeezebox

24.08.07 - Hadde Midgard 6.1 på besøk. Bilder lengre ned i tråden

28.08.07 - Hentet Cambridge 840A på Hifi klubben

30.08.07 - Fikk Xindak bi-wire kabler i posten

Bilder:

Cambridge 840A

Foten på Celiusen

Squeezeboxen setter stemningen

Diskanten på Celiusen

Celiusen fra fugleperspektiv

Celiusen fra froskeperspektiv

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradering er gøy :-) (og kan bli dyrt :-S). Det er smart av deg å ha en plan for din "upgrade path". Lykke til! :-)

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmm Gjennomført! Mye heftig her, godt gjort til å være univeristetsstudent, sikkert litt hardt å skrape sammen så mye av det lille man får! Men du har klart det :-D

Lykke til videre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si meg? Hvordan i helsike skal jeg få råd til noe lignende dersom jeg kommer inn på NTNU? :P Ser for meg et liv på en råtten hybel, uten plass til anlegget! Hvordan klarer du det?! Hvilket studium er det du går? hehe Litt OT men!

Men gratulerer med Triangle! Helt fantastiske høyttalere! Hører godlyden helt hit!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Oppgradering er gøy :-) (og kan bli dyrt :-S). Det er smart av deg å ha en plan for din "upgrade path". Lykke til! :-)
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Mmm Gjennomført! Mye heftig her, godt gjort til å være univeristetsstudent, sikkert litt hardt å skrape sammen så mye av det lille man får! Men du har klart det

Lykke til videre!
    Er man hekta så har man ikke noe valg. Oppgraderinger må til med jevne mellomrom:-D Jeg gleder meg noe sinnsykt til å få ut proson systemet og få inn en skikkelig forsterker!

Sitat Opprinnelig postet av Stianr88
    Si meg? Hvordan i helsike skal jeg få råd til noe lignende dersom jeg kommer inn på NTNU? :P Ser for meg et liv på en råtten hybel, uten plass til anlegget! Hvordan klarer du det?! Hvilket studium er det du går? hehe Litt OT men!

Men gratulerer med Triangle! Helt fantastiske høyttalere! Hører godlyden helt hit!
    Stikkordet her er sommerjobb. Stipendet rekker ikke med til mer enn avdrag på leiligheta(kjøpe leilighet lønner seg), mat og 1-2 HD DVD'er Hele anlegget kom etter sommerjobben i fjor, og etter sommeren i år kommer altså Trianglene med tilhørende forsterker! Jeg går forresten på Siv.ing Fysikk og Matematikk uten at det har noen relevans forøvrig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå flytter jeg straks hjem til leiligheten min igjen etter ferien, så da forsvinner endelig Proson systemet ut

Har oppdatert listen over aktuelle forsterkere og lagt til CARA 2.2 software på handlelista. Har store forhåpninger til at CARA skal kunne bidra litt. Jeg har ikke så mye frihet til å flytte høytalerene rundt, men at det i hvertfall bidrar med tips til hvor og hva jeg eventuelt skal dempe. Noen som vet om dempematter som kan henge på, og faktisk pynte veggen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått proson systemet ut av huset, og forsterker og squeezebox inn! første post er oppdatert.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I påvente av at forsterkeren min skal komme (tirsdag is the day) ver bentX innom med ett sett midgard 6.1 blokker så jeg fikk prøve. Slenger opp noen bilder. Brukte forresten bare Squeezeboxen som preamp.

Til de som er nysgjerrige på lyden så må jeg si at jeg hørte faktisk ikke så stor forskjell. Den hadde litt kraftigere bass, men elles så syns jeg ikke at det var store forbedringen.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette Ser ut som om du kjøper klok, altså ikke kjøper et merke bare på grunn av merke

Liker avataren din

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Prøver å sette sammen det som gir god lyd, er enkelt å bruke og ser pent nok ut til at jeg får ha det i stua:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner komme seg nå. Bra du er fornøyd med det du har fått deg... Er det bare å håpe at din andre halvdel deler den samme entusiasmen.

Bent

Edit; men det vet vi jo svaret på. :P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hu deler den kanskje ikke, men hu lar meg drive på

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du virkelig skaffet deg mye lekkert utstyr. Ryddig og gjennomført også :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et meget pent oppsett, Har du fått cambridgen nå? Isåfall noen første inntrykk om denne, vurderer nemmlig å anskaffe meg denne å bruke prosessor inngangen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå har du virkelig skaffet deg mye lekkert utstyr. Ryddig og gjennomført også :-D
    Takk takk!

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dette var et meget pent oppsett, Har du fått cambridgen nå? Isåfall noen første inntrykk om denne, vurderer nemmlig å anskaffe meg denne å bruke prosessor inngangen.
    Jeg har hatt cambridgen i litt over 2 uker nå og jeg må si at jeg er fornøyd:-D Sammen med Trianglene så setter den stua mi i bevegelse i hvertfall. Jeg var litt bekymret for at den skulle bli litt lys sammen med Trianglene, men det er ikke noe problem. Eneste negative jeg har registrert med Cambridge-Triangle comboen er at den har skarpe s'er på Youll never walk alone på høyt volum, men tilskriver jeg den gamle innspillingen. Har ikke merket dette på noen andre låter.

Den har masse avanserte beskyttelsessystemer. Den skjekker for kortsluttning på høytalerkablene hver gang man srur den på(kan deaktiveres), slår ned lyden ved klipping og for høy belastning osv. Hovedgrunnen til at den var aktuell for meg og tydeligvis deg også er prosessorinngangen. Du kan låse de inngangene du vil til ett bestemt volum. Du kan låse så mange du vil også. Og de andre inngangene kan du dempe slik at det komer like høy lyd fra høytalerene på samme volum uansett hvilken inngang. Veldig kjekt!

Den fikk forresten EISA-prisen for European 2-channel amplifier 2007-2008:-D

Må si at jeg ikke angrer ett sekund på kjøpet selv om studentøkonomien har vært litt trang etter oppgraderingene i sommer...

Gode opplevelser til nå:
    Nils Lofgren - Keith dont go
    Dreamgirls - hele filmen i grunn

Har også lydbilde brettet rundt meg på hele Rodger Waters plata

Edit: Samboeren min HATER klikkingen som kommer når du justerer volumet!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget lekkert! :-D Kommer det klikking når skrur på volumkontrollen? Er dette noe som alle Cambridge har?

(BTW. Jeg digger ikke avataren din, og You`ll never walk alone høres ikke bra ut på noe anlegg... )
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Meget lekkert! :-D Kommer det klikking når skrur på volumkontrollen? Er dette noe som alle Cambridge har?
    Tror ikke det er noe alle Cambridger har til felles nei. Det er volumjusteringen som skifter releer mekanisk (slik jeg har forstått det). Jeg tar det som ett tegn på kvalitet og da blir det meget lett ikke la seg irritere

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    (BTW. Jeg digger ikke avataren din, og You`ll never walk alone høres ikke bra ut på noe anlegg... )
    He he der får vi nok bare være uenige;-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får visst ikke legge til nye bilder i førsteposten min lengre så da får jeg legge det her.

Siden sist har jeg oppgradert sittekroken! Som jo tross alt bidrar i stor grad til musikk/film opplevelsen. Samboeren min har pushet på i en stund og det var godt å få på plass ny sofa. Teppet har også hjulpet litt på dempingen av diskant/melomtone:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo pent, litt demping har aldri skadet noen nei, Triangle er vel litt kjent for å kunne bli litt skarp så teppet er vel en kjekk tweak

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste mye om den skarpe diskanten som vistnok skulle sitte i triangene, men jeg har ikke hørt noe til den mulig at jeg bare har hatt flaks med matchingen men her låter det fint! Teppet og sofaen demper mer på ekkoet som er i stua mi. Med betong og gips vegger blir det litt ekko og ikke het optimale lytterforhold.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •