Det er WAF'en som gjelder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Elg sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det er WAF'en som gjelder

Nå har jeg endelig fått grønt lys fra kona til å oppgradere AV utstyret i stua.

I utganspunktet så ville kona ha en B&O Beovision 7 eller en Sony TAV-L1 så det tok litt tid å kommer frem til noe vi begge kunne akseptere (kremt). Spec’en fra kona ble til slutt som følger:
    - Vi skal ikke ha noen svær, stygg, svart firkant på veggen som dominerer hele stua.
    - Du skal ikke trenge en doktorgrad for å slå på TV’en eller sette på musikk.
    - Systemet skal fungere godt for musikk, hovedsaklig CD avspilling.

Musikksmaken hennes er ganske bred, kan vel avgrense det med Ella Fitzgerald, Metallica, Stereophonics og Gomez. Det er hun som skal bruke systemet inntil jeg kommer hjem neste år.

Jeg skal nå igang med innkjøp for å installere i uka 1. til 7. Juli så jeg tenkte jeg skulle beskrive planene. Kom gjerne med anbefalinger eller tips.

Innkjøp:
    TV: Sony Bravia 32" LCD-TV KDL-32D3000
    Receiver: Onkyo TX-SR605E
    Signalkilde: Playstation 3
    TV signal: Canal Digital HD mottaker

Høytalere er et problem.
    Vi har et sett Mission FS2AV med sub montert i stua, dette er flatpanel høytalere og de gir hellere middelmådig lyd (lifestyle…). Jeg har også et sett B&W høytalere (2xDM604, LCR600, 2xDM600, 2x DM601), men bruker 604’ene i leiligheten i utlandet. 604’ene får jeg nok uansett ikke aksept for i stua så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

CD spiller.
    Jeg er også I tvil om PS3 er noe særlig for avspilling av CDer. Det er jo feks en Marantz DV6400 til salgs på bruktmakedet. Men er det noe vits uten gode høytalere?

He-he, jeg begynte denne tråden for å få litt feedback on PS3/32D3000/SR605E komboen men det blir jo høytalerne jeg egentlig er mest usikker på. Hva med å matche B&W 805S’ene som kom på bruktmarkedet nå med Mission FS2 senter og bak? :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare si at jeg er MEGET fornøyd med lyden og CD avspilling på PS3

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne In-Wall høyttalere være noe for dere ?

Ta også en titt på AndreWerdenskrieg sin stue:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show...reWerdenskrieg
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...delig-hus.html

Det finnes sikkert flere men han har gjort noe som er meget pent synes jeg.

Du kunne også samle en del kataloger og web linker og la kona di viser deg det hun mener er fint og kunne være aktuelt i stua. Da finner du fort hva som er grensen ...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at ett par små høytalere og en sub som kan gjemmes vekk er ett godt alternativ

Newcomer Elg sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarer. Tror jeg prøver meg med PS3 som CD spiller til å begynne med så får jeg låne hjem en CD spiller senere for å sammenligne.

Når det gjelder høytalere så har vi murvegg bak TV'en så In-Wall er nok ut. Har tatt en titt på Waf-veggen til Andrewerdenskrieg og han har jo et fantastisk bra setup.

Skal ta en mere detaljert titt på Infinity Cascade høytalerne. Har sendt bilder av en del forksjellige høytalere til kona og hun er litt på glid nå :-D ( til og med 604S3'ene kunne være akseptable, men jeg har lyst på noe nytt nå.)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elg
    Skal ta en mere detaljert titt på Infinity Cascade høytalerne. Har sendt bilder av en del forksjellige høytalere til kona og hun er litt på glid nå :-D ( til og med 604S3'ene kunne være akseptable, men jeg har lyst på noe nytt nå.)
    Tenkte nå at Triangle har en høy WAF faktor. Mange kvinner (min kona inkludert) mener at de er fine. Celius ESW er en godt eksempel på dette:

Du må nesten se dem med filteret foran (fant ikke noe bildet akkurat nå).

I tillegg spiller disse utrolig bra for prisen (rundt 18k). Det finnes også billigere modeller hvis denne er utafor ditt budsjett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •