Ruxxy's "Lydnirvana" - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 186
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg satt og tenkte det samme marsboer..... Nå fikk jeg lyst på både ny tv og en ps3

Newcomer Lokkeand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis med nye greier. Flott å se at andre også forelsker seg i PS3. Får håpe den selger som pokker til jul. Kanskje det blir flere og bedre spill etterhvert. Ang den ipod kopplinga. Den er genial ja, sålenge har arangert de sangene du vil høre i en spilleliste. Å bla i en 60 -160g ipod på ax2 tar siinnsykt lang tid.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Uff, det er slik entusiasme som bringer frem lysten til å bruke penger igjen :-x
    Sitat Opprinnelig postet av Sjefern
    Jeg satt og tenkte det samme marsboer..... Nå fikk jeg lyst på både ny tv og en ps3
    Helt klart... Blir nok en PS3 til jul; Heldigvis koster den bare 4000,- nå

Sitat Opprinnelig postet av Lokkeand
    Gratis med nye greier. Flott å se at andre også forelsker seg i PS3. Får håpe den selger som pokker til jul. Kanskje det blir flere og bedre spill etterhvert. Ang den ipod kopplinga. Den er genial ja, sålenge har arangert de sangene du vil høre i en spilleliste. Å bla i en 60 -160g ipod på ax2 tar siinnsykt lang tid.
    Takk for det! Har laget mange gode playlists, fant ut av det problemet ganske fort ja

Jeg sliter forøvrig med bildedelen til AX2! Den som har fått så fantastisk mye skryt for å være så god på HD signaler osv, hva er det jeg gjør feil?

Kjørte Playstation 3 på HDMI in 1 idag, og HDMI out til TV'n.. Starta Blu-ray filmen 300, første problemet var lydformatet, det kom i 2.1, men dette er enkelt å fikse i PS3 menyen regner jeg med.

Det STØRSTE problemet så langt er følgende; Når jeg kjører HD signalet 1080i ifra PS3 igjennom AX2 til TV så mister bildet HD bildet! Det blir ikke i "3D" som jeg kaller det, de fine detaljene blir borte, og det er ikke like stor flyt i bildet mer.

Er det noen innstillinger som fikser dette?

Forøvrig har jeg prøvd å kjøre component fra Xbox 360 til AX2 istedenfor VGA direkte til TV. Dette ble helt forjævlig... Rett og slett latterlig, så det er utelukket: Jeg har heller ikke VGA inngang på AX2, så da må jeg rett og slett kjøre kabeln til TV'n min? En VGA-HDMI konvertering er vell umulig over støpsel siden det er analoge signaler som sendes i VGA?

Største problemet er HDMI igjennom reciever til TV; Det blir for dumt, HJELP!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Helt klart... Blir nok en PS3 til jul; Heldigvis koster den bare 4000,- nå

Takk for det! Har laget mange gode playlists, fant ut av det problemet ganske fort ja

Jeg sliter forøvrig med bildedelen til AX2! Den som har fått så fantastisk mye skryt for å være så god på HD signaler osv, hva er det jeg gjør feil?

Kjørte Playstation 3 på HDMI in 1 idag, og HDMI out til TV'n.. Starta Blu-ray filmen 300, første problemet var lydformatet, det kom i 2.1, men dette er enkelt å fikse i PS3 menyen regner jeg med.

Det STØRSTE problemet så langt er følgende; Når jeg kjører HD signalet 1080i ifra PS3 igjennom AX2 til TV så mister bildet HD bildet! Det blir ikke i "3D" som jeg kaller det, de fine detaljene blir borte, og det er ikke like stor flyt i bildet mer.

Er det noen innstillinger som fikser dette?

Forøvrig har jeg prøvd å kjøre component fra Xbox 360 til AX2 istedenfor VGA direkte til TV. Dette ble helt forjævlig... Rett og slett latterlig, så det er utelukket: Jeg har heller ikke VGA inngang på AX2, så da må jeg rett og slett kjøre kabeln til TV'n min? En VGA-HDMI konvertering er vell umulig over støpsel siden det er analoge signaler som sendes i VGA?

Største problemet er HDMI igjennom reciever til TV; Det blir for dumt, HJELP!
    Hvilken tv har du ruxxy?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hvilken tv har du ruxxy?
    LG 32LB2R - Konge TV ifølge mine øyne.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ruxxy]LG 32LB2R - Konge TV ifølge mine øyne.[/QUOTE

Kan du legge ut spec's på den?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    LG 32LB2R - Konge TV ifølge mine øyne.
    Kan du legge ut spec's på den?
    Klart jeg kan, men den støtter 720P og 1080i og 100 Hz OG har en responstid på 6 ms.

Product Series
    LB
    Model name
    LB2R
    Available sizes
    32˝ / 37˝ / 42˝
    Panel specification
    Panel
    LCD
    Resolution
    1366x768p
    Brightness (cd/m2)
    500 cd/m²
    Dynamic Contrast Ratio
    5000:1
    Response Time(G to G)
    6 ms
    TruMotion (100Hz)
    100Hz Perfect Motion technology
    Pure Black Level
    Yes
    True Wide View
    No
    Broadcasting System
    Analog
    Yes (Two Tuners)
    Video
    Color Temperature Control
    Normal, Warm, Cool, User(Contrast/Brightness/Colour/Sharpness/Red/Green/Blue)
    Cinema 3:2 / 2:2 Pull down Mode
    Yes / No
    Aspect Ratio Correction
    Spectacle, Full, Orginal, 4:3, 16:9, 14:9, Zoom1, Zoom2
    Audio
    Mono/Stereo/Dual
    Yes
    Audio Output (Watts - THD 10%)
    15w x 2 (32/37LB2R), 10W x 2 + 30W woofer (42LB2R)
    Speaker System
    2Ch 2 units (32/37LB2R), 2.1ch 8 units (42LB2R)
    Surround System
    Surround MAX
    Features
    Intelligent Eye
    Yes
    AV Input Navigation
    Yes
    Teletext Pages
    1500 pages
    Jack Pack Side
    AV In
    1+Audio
    S-Video In
    -
    Jack Pack Rear
    AV In
    -
    AV Out
    -
    S-Video In
    1
    Full Scart
    2 (RGB,S-video,Video In/out)
    Half Scart
    -
    Component in (Y,Pb,Pr) + Audio
    1 (480i/p,576i/p,720p,1080i)
    HDMI/HDCP Input
    2 HDMI
    RGB In (D-sub 15pin) - PC
    1
    PC Audio Input
    1
    Cabinet Description
    Wall mounting Bracket Model name
    Option item: WA3750d
    Power
    Consumption (Typical)
    32LB2R: 170W / 37LB2R: 200W / 42LB2R: 230W
    Stand-by
    1W
    Dimensions
    Weight [Kg] including Stand
    32LB2R: 27,1kg / 37LB2R: 36,7kg / 42LB2R: 48,2kg
    WxHxD [mm] including Stand
    32LB2R: 911x596259mm / 37LB2R: 1046x690x296mm / 42LB2R: 1175x768x300mm

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ble ikke noe klokere Vetteman?

Under AV Parameter er det ett valg for HDMI; AMP eller TROUGH - Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Meget skeptisk nå siden jeg SKAL ha HD kilde snart!!!

Nesten trist å si at jeg er skeptisk siden jeg er så kanon fornøyd med lyden... Frontene mine går dypere enn noensinne...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har skjedd noe hjemme hos meg nå, Reciever problemene løser seg ved hjelp av Rune83 på forumet..

Må få bekreftet noe hos dere entusiaster; Denne PS3 varianten er AKKURAT den samme som PS3'n til 6500 kr når vi snakker om konsollen som Blu-Ray avspiller?

Kef IQ6C kommer også nå før jul regner jeg med, så blir noen oppgraderinger.

For tiden driver jeg også å kjøper inn HIFI til en venn med budsjett på 30 000.

Følgende skal legges i bestilling for vennen min:

HEGEL H1 mk4 | Forsterkere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden
    System Audio SA1750 | Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

OG en GOD DVD/CD spiller til rundt 5000,- Tenker på Denne... Så blir det kabler for resten av budsjettet.

Ellers drømmer jeg litt om LG projektoren det er tilbud på Hificenter på nå... Da snakker vi om denne, men er usikker på om den klarer å levere i nærheten av så gode bilder som min LG 32LB2R gjør nå...

Setter gjerne pris på Tips og bekreftelser angående mine spørsmål og svar her

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme PS3 ja, eller den som kostet 6000 for noen måneder siden hadde 60gb hdd, to håndkontrollere og to spill inkludert, ellers regner jeg med det ikke er noe forskjell.. løp og kjøp

Hvorfor ikke slå til med en Toshiba Hd-dvd spiller til maks 5000 istedet for dvdspiller? Hvis han ikke skal ha seg en hd spiller itillegg da

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har skjedd noe hjemme hos meg nå, Reciever problemene løser seg ved hjelp av Rune83 på forumet..

Må få bekreftet noe hos dere entusiaster; Denne PS3 varianten er AKKURAT den samme som PS3'n til 6500 kr når vi snakker om konsollen som Blu-Ray avspiller?

Kef IQ6C kommer også nå før jul regner jeg med, så blir noen oppgraderinger.

For tiden driver jeg også å kjøper inn HIFI til en venn med budsjett på 30 000.

Følgende skal legges i bestilling for vennen min:

HEGEL H1 mk4 | Forsterkere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden
    System Audio SA1750 | Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

OG en GOD DVD/CD spiller til rundt 5000,- Tenker på Denne... Så blir det kabler for resten av budsjettet.

Ellers drømmer jeg litt om LG projektoren det er tilbud på Hificenter på nå... Da snakker vi om denne, men er usikker på om den klarer å levere i nærheten av så gode bilder som min LG 32LB2R gjør nå...

Setter gjerne pris på Tips og bekreftelser angående mine spørsmål og svar her
    er det ikke også at man ikke kan spille ps1 og ps2 spill på denne maskinen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    Jo, det stemmer. Samt man får litt mindre usb innganger.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Samme PS3 ja, eller den som kostet 6000 for noen måneder siden hadde 60gb hdd, to håndkontrollere og to spill inkludert, ellers regner jeg med det ikke er noe forskjell.. løp og kjøp

Hvorfor ikke slå til med en Toshiba Hd-dvd spiller til maks 5000 istedet for dvdspiller? Hvis han ikke skal ha seg en hd spiller itillegg da
    Har vurdert det, men det skal være en High-End CD spiller også, er Toshiba sine førstegenerasjons HD spillere så gode på dette området?

Sitat Opprinnelig postet av svensken
    Det trenger jeg ikke i det hele tatt :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jo, det stemmer. Samt man får litt mindre usb innganger.
    USB inngangene bruker du jo bare til laderen uansett?

****! Nå kom jeg på ett stort minus med PS3, den støtter ikke IR signaler Finnes det en USB device til PS3 som støtter IR istedenfor Bluetooth?

Ingen som har noen mening om LG AN110 i rommet mitt? Rundt 3 - 4 meter fra bakre vegg til der lerret må stå..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB inngangene bruker du jo bare til laderen uansett?
    Jeg bruker 2 av USB inngangene til eksterne harddisker samt 1 til å lade kontrollen som ikke blir brukt. Slik at alltid 1 av kontrollene er oppladet. Så har jeg en reserve USB inngang til kamera, mobil, mp3 spiller ect.
    40gb ps3`en har kun 2 innganger.
    Dette samt avspilling av eldre ps spill var avgjørende da jeg kjøpte ps3`en min. Så får man jo også 20gb ekstra

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LG AN110, og jeg må si meg fornøyd! Ser også at den har gått enda mer ned i pris nå, og fåes til 7000,- på Hificenterkjeden.

For den prisen får du et sinnsykt bra bilde! Og en projektor som er designmessig veldig bra. Baksiden er at den "bråker" litt, men dersom du ikke skal sitte kliss inntil den tror jeg ikke du kommer til å tenke noe særlig på det!
    Jeg gjorde ihvertfall ikke det i min forrige leilighet, da jeg satt ca 1,5 meter fra projektoren..
    I dagens leilighet sitter jeg kanskje under 1 meter fra pj`en, og da legger jeg merke til den i rolige scener.
    Den har også litt lyslekkasje fra toppen. Men ikke noe krise det heller synes jeg...

For 7000,- får du en knall projektor, med 2 års lampegaranti!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange fine svar, projektor har blitt lagt på is inntill videre pga bærbar PC innkjøp

Kjørte en skikkelig MCACC runde idag, her er resultatene:

Ruxxy's "Lydnirvana"-1-jpg

Ruxxy's "Lydnirvana"-2-jpg

Ruxxy's "Lydnirvana"-3-jpg

Virkelig imponerende... Og ett fantastisk resultat

Det jeg lurer på nå er følgende; Hvordan kalibrerer jeg ett godt Musikk oppsett i 2 kanaler ved hjelp av MCACC? Hvordan skal jeg gå frem? Er strålende fornøyd med MCACC oppsettet der i 2 kanaler.. Men det er sikkert mer å hente

Håper på svar..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du ble fornøyd med Pioneeren!

MCACC gir mange muligheterm selv om jeg burde vært flinkere til å utnytte akkurat det
    Raskt spm: hva må du opp i volum når du hører musikk/film?

Deler du alle høytt som small? Liker du å høre musikk med subb eller uten?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Godt å høre at du ble fornøyd med Pioneeren!

MCACC gir mange muligheterm selv om jeg burde vært flinkere til å utnytte akkurat det
    Raskt spm: hva må du opp i volum når du hører musikk/film?

Deler du alle høytt som small? Liker du å høre musikk med subb eller uten?
    THX løsningen krever at du deler på 80 HZ og kjører alle høyttalere på small, så jeg gjør det i surround

Hvis jeg skal nyte stereo kjører jeg kun frontkanalene på Large og resten NO - Dette har blitt en fryd etter jeg fikk ny forsterker

Siden jeg bor sammen med sikkert 20 andre i samme hus så spiller jeg normalt på volum 20DB ved filmtitting.. Ganske høyt, men skal jeg spille grisehøyt og virkelig kjenne trykket ligger volumet på 10DB.

Lurer fortsatt på hva som er best med MCACC i stereo! Del gjerne alle erfaringer med meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du THX CINEMA også da når du kjører surround? Eller vanlig DD/DTS

Jeg har jo lillebroren til din forsterker, 1016, så har ikke romklang eller stående bølger i min MCACC... Men jeg foretrekker å kjøre lik MCACC på begge frontene når jeg hører STEREO. Hører musikk kun i stereo eller direct.

Sånn rent praktisk så ser jeg røffly hva mcacc setter på hz verdier i frontene i surroundmodus, og så justerer jeg manuelt på custom1 som er min stereo musikkmodus.

Husker ikke verdiene nå, men mener jeg kjører med 0db trim iallefall. Øker vel kanskje 1 db i bunnen, trekker kanskje fra 0.5db ->1db i de øvre frekvensene så jeg sparer diskanentene hvis jeg trøkker til
    Pleier å kjøre fronter og center som large jeg da, siden rommet mitt spiser bass og kjører sub som pluss og deler ved 50hz til musikk. Gain på subben/ receiver har jeg nesten ikke rørt...Bare for å fylle på i bunnen liksom

Vet ikke om dette var til mye hjelp, men det er nå jallefall slik jeg liker det da

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Kjører du THX CINEMA også da når du kjører surround? Eller vanlig DD/DTS

Jeg har jo lillebroren til din forsterker, 1016, så har ikke romklang eller stående bølger i min MCACC... Men jeg foretrekker å kjøre lik MCACC på begge frontene når jeg hører STEREO. Hører musikk kun i stereo eller direct.

Sånn rent praktisk så ser jeg røffly hva mcacc setter på hz verdier i frontene i surroundmodus, og så justerer jeg manuelt på custom1 som er min stereo musikkmodus.

Husker ikke verdiene nå, men mener jeg kjører med 0db trim iallefall. Øker vel kanskje 1 db i bunnen, trekker kanskje fra 0.5db ->1db i de øvre frekvensene så jeg sparer diskanentene hvis jeg trøkker til
    Pleier å kjøre fronter og center som large jeg da, siden rommet mitt spiser bass og kjører sub som pluss og deler ved 50hz til musikk. Gain på subben/ receiver har jeg nesten ikke rørt...Bare for å fylle på i bunnen liksom

Vet ikke om dette var til mye hjelp, men det er nå jallefall slik jeg liker det da

Nei, det gjør jeg aldri.. Regner med de THX innstillingene bare er noe tull som ligger inne på reciever... Foretrekker ihvertfall cleant DTS signal da det er konge Kulene spretter igjennom hodet på de fleste filmer

Noen THX moduser å anbefale? Hadde vært kult å testa...

Jeg går bare helt røffli over MCACC innstillingene for å sjekke at alle verdier er riktige på avstand... Gain på forskjellige frekvensområder regner jeg med forsterkeren klarer å kalibrere riktig..

Ellers har hjemmekinoen blitt lagt på is, PS3 ble avbestilt, og en Dell XPS M1330 har sprengt budsjettet for noen månder Gleder meg som en unge.

Senterkanal kommer nok etter jul med andre ord...

PS: Er fortsatt åpen for MCACC tips i stereo

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •