Ruxxy's "Lydnirvana" - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 186
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres genialt ut... Typisk at det ikke støttes i Europa.

I det siste har jeg stillt spørsmålet til meg selv flere ganger; Er dette virkelig nødvendig? Vurderer å spare opp en stor sum til å bruke på bilen, og stiller spørsmålet på nytt; Trenger jeg virkelig alt dette?

Virker som om litt av interessen er borte, siden komponentene bare blir dyrere og dyrere.
    Har virkelig lyst å bare beholde oppsettet mitt som det er nå, og ikke bruke mere penger på hjemmekino / HIFI, men samtidig vill jeg fullføre oppsettet mitt, så det er komplett, for det vill vare i mange år, ikke sant?

Pioneer VSX-AX2 og Kef IQ6C samt Logitech Squeezebox. Det er planene jeg har med det første.

I mitt tilfelle; 7000+5000+2200 = 14 400,- som er relativt mye penger når vi snakker om å fullføre en hjemmekino som er 3/4 ferdig.

Alt i alt har jeg snart brukt 50 000,- på hjemmekinoen, noe som er en vanvittig stor sum for en 17 åring, men jeg sier ikke på noen måte at det ikke er verd det, jeg spekulerer bare på hva annet jeg kunne gjort for disse summene.

Tenker så det knaker for tiden, når man venter på lønning og har bestilt noe som venter på å bli betalt kommer alltid tanker som dette frem...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du gjøre det så kostbart i bilen da? Tenk heller billigere komponenter og bedre demping, Du vil aldri få et like bra lydbilde i bilen som du gjør hjemme uansett. Kastet bort mye penger på billyd og for all del det var fryktelig morsomt, men når en klarer å karre til seg litt bedre lyd i heimen så ser en fort hva som gir mest bang for bucks.

Det er Dyrt å få god lyd i bilen, og det får du ihvertfall ikke med coax i hylla.

Da er det dempede dører, tidskomp, ekstreme mengder kabler, batteri, etc etc. My 2cent om den saken.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Høres genialt ut... Typisk at det ikke støttes i Europa.

I det siste har jeg stillt spørsmålet til meg selv flere ganger; Er dette virkelig nødvendig? Vurderer å spare opp en stor sum til å bruke på bilen, og stiller spørsmålet på nytt; Trenger jeg virkelig alt dette?

Virker som om litt av interessen er borte, siden komponentene bare blir dyrere og dyrere.
    Har virkelig lyst å bare beholde oppsettet mitt som det er nå, og ikke bruke mere penger på hjemmekino / HIFI, men samtidig vill jeg fullføre oppsettet mitt, så det er komplett, for det vill vare i mange år, ikke sant?

Pioneer VSX-AX2 og Kef IQ6C samt Logitech Squeezebox. Det er planene jeg har med det første.

I mitt tilfelle; 7000+5000+2200 = 14 400,- som er relativt mye penger når vi snakker om å fullføre en hjemmekino som er 3/4 ferdig.

Alt i alt har jeg snart brukt 50 000,- på hjemmekinoen, noe som er en vanvittig stor sum for en 17 åring, men jeg sier ikke på noen måte at det ikke er verd det, jeg spekulerer bare på hva annet jeg kunne gjort for disse summene.

Tenker så det knaker for tiden, når man venter på lønning og har bestilt noe som venter på å bli betalt kommer alltid tanker som dette frem...
    Hmmm..

Ja du sier noe der..
    Men har du en hobby og lite fornuft, så er vel ikke hjemmekino det vertste du kan bruke penger på. Men, klart har du ikke bil, så sjønner jeg dilemaet ditt. Kjøp deg bil, og senere om du får råd kjøp deg restrerende av oppsettet.
    Bil er morsomt det også.

A.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har vel samme bil som meg, en Toyota Carina etter hva jeg har forstått

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Må du gjøre det så kostbart i bilen da? Tenk heller billigere komponenter og bedre demping, Du vil aldri få et like bra lydbilde i bilen som du gjør hjemme uansett. Kastet bort mye penger på billyd og for all del det var fryktelig morsomt, men når en klarer å karre til seg litt bedre lyd i heimen så ser en fort hva som gir mest bang for bucks.

Det er Dyrt å få god lyd i bilen, og det får du ihvertfall ikke med coax i hylla.

Da er det dempede dører, tidskomp, ekstreme mengder kabler, batteri, etc etc. My 2cent om den saken.
    Sant så sant.. Har ferdig hele bilstereoen, full alpine Type-R og Type-X. Men jeg har tenkt litt større da, utenfor stereoen...

Hmmm..

Ja du sier noe der..
    Men har du en hobby og lite fornuft, så er vel ikke hjemmekino det vertste du kan bruke penger på. Men, klart har du ikke bil, så sjønner jeg dilemaet ditt. Kjøp deg bil, og senere om du får råd kjøp deg restrerende av oppsettet.
    Bil er morsomt det også.

A.
    Har veldig store ønsker om å fullføre hjemmekinoen, jeg er jo sinnsykt fornøyd som det er, men det er vanvittig mye deiligere å ha ett fullstendig oppsett.. Og det har jeg hvis jeg går for det jeg har planlagt...

Har bil; Toyota Carina XL 2.0 D Helt ok 1.bil.

Han har vel samme bil som meg, en Toyota Carina etter hva jeg har forstått
    Riktig

Tror jeg bare må fullføre, klarer ikke sitte med en senterkanal som ikke henger med frontene og bakhøyttalerene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det her e d råeste oppsettet vi har på skolen" Sa en lærer idag, når vi skulle se en film i Norsken (VG2); Romeo og Julie. Han satt og gliste konstant under hele filmen, mens jeg omentrent måtte putte fingra i øra mine.

Det å høre, er en av menneskets hovedsanser, det å ha noe som høres fantastisk bra ut hjemme i stua er noe jeg blir å prioritere sterkt resten av mitt liv... Idag overbeviste jeg meg selv med hjelp av denne læreren om at jeg MÅ fullføre oppsettet mitt; God lyd spicer opp tilværelsen, så enkelt er det

Kom hjem, satt på anlegget, fyrte i IPOD'n; Kate Havnevik - New Day var sangen. Hva kan vell være bedre enn å slappe av/Spise med fantastisk lyd? Sovna nesten jeg, men så måtte jeg gå frem til racket der IPOD'n lå for å skifte sang, og i det øyeblikket bestemte jeg meg for en Logitech Squeezebox. Kommer snart Lånekassen har fortsatt ikke svart meg; Hadde det ikke vært for at jeg jobber i helgene hadde jeg ikke hatt ett rødt øre nå. Blir godt med førstestipend på 12-13 000 når jeg har betalt husleia, hihi

Stay tuned.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det her e d råeste oppsettet vi har på skolen" Sa en lærer idag, når vi skulle se en film i Norsken (VG2); Romeo og Julie. Han satt og gliste konstant under hele filmen, mens jeg omentrent måtte putte fingra i øra mine.

Det å høre, er en av menneskets hovedsanser, det å ha noe som høres fantastisk bra ut hjemme i stua er noe jeg blir å prioritere sterkt resten av mitt liv... Idag overbeviste jeg meg selv med hjelp av denne læreren om at jeg MÅ fullføre oppsettet mitt; God lyd spicer opp tilværelsen, så enkelt er det

Kom hjem, satt på anlegget, fyrte i IPOD'n; Kate Havnevik - New Day var sangen. Hva kan vell være bedre enn å slappe av/Spise med fantastisk lyd? Sovna nesten jeg, men så måtte jeg gå frem til racket der IPOD'n lå for å skifte sang, og i det øyeblikket bestemte jeg meg for en Logitech Squeezebox. Kommer snart Lånekassen har fortsatt ikke svart meg; Hadde det ikke vært for at jeg jobber i helgene hadde jeg ikke hatt ett rødt øre nå. Blir godt med førstestipend på 12-13 000 når jeg har betalt husleia, hihi

Stay tuned.

Hehe..

Utrolig hva man lærer på skolen om dagen!!

Uansett Ruxxy støtter jeg deg i denne besluttningen, iom du har bil, og du har noe du gløder for som ikke er helt som ønsket.

Lykke til! :twisted:

A.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hehe..

Utrolig hva man lærer på skolen om dagen!!

Uansett Ruxxy støtter jeg deg i denne besluttningen, iom du har bil, og du har noe du gløder for som ikke er helt som ønsket.

Lykke til! :twisted:

A.
    Takk skal du ha Ambiance, det hjelper virkelig på med slike kommentarer

Var hos forhandleren i dag, fikk han til å pakke forsterkeren klar for henting i neste uke - Siste forhandling; 7000,- for Pioneer VSX-AX2: Innkjøpspris i 2006. (Fornøyd, JEPP )

BTW; Tidligere idag surfa jeg på diverse hjemmekinoprofiler under en fritime på skolen, da jeg går over "Klatrere" under minhjemmekino kategorien så jeg min egen profil på førsteplass.

Hva er kriteriene for å komme så brått på første på klatring? Noen som har gitt meg ufyselig høy karakter eller? Jeg var omentrent slik:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Ambiance, det hjelper virkelig på med slike kommentarer

Var hos forhandleren i dag, fikk han til å pakke forsterkeren klar for henting i neste uke - Siste forhandling; 7000,- for Pioneer VSX-AX2: Innkjøpspris i 2006. (Fornøyd, JEPP )

BTW; Tidligere idag surfa jeg på diverse hjemmekinoprofiler under en fritime på skolen, da jeg går over "Klatrere" under minhjemmekino kategorien så jeg min egen profil på førsteplass.

Hva er kriteriene for å komme så brått på første på klatring? Noen som har gitt meg ufyselig høy karakter eller? Jeg var omentrent slik:

Kan vel tenke meg den resiveren hjelper en del! Grattis med nye leker

A.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

Kan vel tenke meg den resiveren hjelper en del! Grattis med nye leker

A.
    Takk for det Låner med meg ett skikkelig kamera denne uken hjem til leiligheten, så blir noen bilder om jeg klarer å koke meg til å hente forsterkeren

Sitter og kaster terning for å se om jeg skal trykke på "Fullfør Ordre" knappen på komplett.no, med Logitech Squeezebox i handlevognen. Lei av å styre musikken via IPOD....

Trekker squeezebox folket analoge kabler mellom SB og Reciever? Eller kjører dere digitalt? Hva er fordelene med analogt kontra digitalt? Alle sier Analoge signaler på musikk er så mye bedre, noe jeg aldri helt har forstått. CD'n / Mp3 formatet er fortsatt digitale kilder i kilden.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Låner med meg ett skikkelig kamera denne uken hjem til leiligheten, så blir noen bilder om jeg klarer å koke meg til å hente forsterkeren

Sitter og kaster terning for å se om jeg skal trykke på "Fullfør Ordre" knappen på komplett.no, med Logitech Squeezebox i handlevognen. Lei av å styre musikken via IPOD....

Trekker squeezebox folket analoge kabler mellom SB og Reciever? Eller kjører dere digitalt? Hva er fordelene med analogt kontra digitalt? Alle sier Analoge signaler på musikk er så mye bedre, noe jeg aldri helt har forstått. CD'n / Mp3 formatet er fortsatt digitale kilder i kilden.
    Komplett har problemer med leveringene siden de holder på med oppgraderinger/implementering av lagerrobotene sine. Er de billigst i.flg prisguide.no?

Signalet sendes den veien du synes den låter best det er dac'en som avgjør lydkvaliteten ved konverteringen fra digitalt til analogt. Du får lytte deg frem til om du liker SBens dac eller recieverens best. Det er ingen tap ved å bruke analog overføring heller med mindre du sliter med støy. Mange velger en separat dac slik at de kan koble til cd/dvd-spilleren også og dermed få et løft i lyedn på flere områder. Det er mange spennende muligheter.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert digitalt, med mindre du har dac.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert digitalt, med mindre du har dac.
    Ok, hva er valgene? TOSLINK? Coax? HDMI? Hvordan er DAC'n i VSX-AX2? Noen som vet? Kanskje jeg trenger en DAC? Noe å anbefale?

Mange spørsmål

Får ikke solgt 916; Dermed har jeg ikke plass til AX2, det er grunnen til at jeg ikke har oppdatert dere

Kommer 4 stykker med hjem til meg i morgen som skal få demo på 916 med Eltax Millennium 500.. Høyttalerene selger jeg ved rask avgjørelse; GRATIS

Har ikke plass til de heller; Noen svære beist...

Stay tuned; Soon, soon.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hva er valgene? TOSLINK? Coax? HDMI? Hvordan er DAC'n i VSX-AX2? Noen som vet? Kanskje jeg trenger en DAC? Noe å anbefale?

Mange spørsmål

Får ikke solgt 916; Dermed har jeg ikke plass til AX2, det er grunnen til at jeg ikke har oppdatert dere

Kommer 4 stykker med hjem til meg i morgen som skal få demo på 916 med Eltax Millennium 500.. Høyttalerene selger jeg ved rask avgjørelse; GRATIS

Har ikke plass til de heller; Noen svære beist...

Stay tuned; Soon, soon.
    Hdmi får du ikke fra squeezeboxen nei, kjører digitalt selv til yamahen, men tror ikke det er så voldsomme forskjeller, var mest det at jeg hadde en optisk kabel liggende i en skuff Har planer om å a-b teste analogt/digitalt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hdmi får du ikke fra squeezeboxen nei, kjører digitalt selv til yamahen, men tror ikke det er så voldsomme forskjeller, var mest det at jeg hadde en optisk kabel liggende i en skuff Har planer om å a-b teste analogt/digitalt.
    Ok, kan den testen ta sted i helgen? Vurderer å bestille meg en skikkelig analog kabel så jeg er klar for AX2 og Squeezebox.

Dette tar seg opp for alvor nå! Gleder meg som en unge til å få skikkelig liv i høyttalerene mine

EDIT: 1000 innlegg gitt :twisted: Og mer tid skal "kastes bort" på dette fantastiske foraet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er med ganske tungt hjerte jeg tar denne forsterkeren ut av racket.

Håper på å få solgt hele greia i dag Mini-Demo med flere VELDIG interesserte venner; Som sagt, eltax millennium på kjøpet ved rask avgjørelse

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg for å tømme mamma sin kjeller for alt som jeg har kjøpt og ikke fått solgt.

Tilbudet var følgende:

Pioneer VSX-916
    Eltax Millennium 500
    Pioneer TS-WX100 (12" ikke-aktiv subwoofer)

Til den fantastiske summen: 2500,- !!!!!

Gratis! VEIL pris:

4200
    +1800
    +1500
    = 8500Kr

For de 2500,- jeg får skal jeg kjøpe en snedig liten Logitech Squeezebox :-D

Visualiserer hvor mye en liten komponent kan være verd her:

Ruxxy's "Lydnirvana"-335713-jpg

Kontra:

Ruxxy's "Lydnirvana"-selger-anlegget-004-jpg

Slik er livet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nesten litt fristende å slå til, mye "bang for the bucks", og kunne LETT solgt det videre for MYE mer :evil:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Var nesten litt fristende å slå til, mye "bang for the bucks", og kunne LETT solgt det videre for MYE mer :evil:
    Lett? Hehe; De fleste har skjønt at fremtiden innebærer flittig bruk av HDMI; Og de aller fleste nyere forsterkere har denne typen inngang og utgang. Egentlig skulle jeg ha 3000 for forsterkeren, men har ikke plass til den så måtte selge den fort; Dermed ble prisen 2500.

Med det samme skjønnte jeg at jeg ikke hadde plass til eltaxene, så ved hurtig avgjørelse kom de med på kjøpet; ENDA hurtigere avgjørelse kom Subben med på kjøpet... Avgjørelsen ble tatt med en gang; MEN det var ikke sikkert, jeg skulle reservere den noen uker så han fikk vurdere tilbudet (Han forguda lyden, var ganske bra egentlig).... Hansy; Hvis kjøper ombestemmer seg kan du være nr2 på listen om du vill: Da blir prisen 3000,- for pakken; Kan diskuteres.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å herregud DENNE frister noe helt sinnsykt.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •