Ruxxy's "Lydnirvana" - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 186
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Har vært hos Geir altfor mange ganger... Han er god å overtale

H/K er kanon, men du må oppi H/K AVR 645/745 før du er på teknologinivå med Pioneer, og da koster det! Jeg har budsjett på 8000,- nå så da går det bare ikke! Skulle ønske jeg kunne slå til på H/K AVR 745 som er nedsatt fra 25 000 til 15 000,- men det går bare ikke! Det er dobbel pris!

Det har sine minuser med å være student AX2 i stereo er VELDIG BRA, men ikke i NÆRHETEN H/K og Primare.. Så da får jeg bare klare meg med VELDIG BRA til økonomien tillater FANTASTISK! Ikke sant?

Takk for all tilbakemelding! Hadde vært flott med noen tips på effektledd også så jeg har noen tanker i bakhodet hva jeg skal se etter. Primare A30.2 blir jeg å vurdere sterkt om jeg finner ett bra tilbud på nyåret, men hvordan er det med f.eks Arcam? Hva vill passe meg der? Mange litt "billigere" løsninger der.

Tusen takk for fine kommentarer
    Hva er det du sier, du må da vel ikke opp på de aller største modellene hos HK for å få samme teknologi som en AX2.

Hvis budsjettet ditt er 8k, så skal jeg glatt ordne deg en god HK:razz:

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hva er det du sier, du må da vel ikke opp på de aller største modellene hos HK for å få samme teknologi som en AX2.

Hvis budsjettet ditt er 8k, så skal jeg glatt ordne deg en god HK:razz:
    Vetteman fikk post nummer 100 :razz: :arrow:

Dere gjør meg usikker, og det er BRA! Har sendt en mail til Geir nå vetteman, om han kan gi meg ett tilbud på AVR 645 eventuelt en annen H/K.

Men hva mener du med at DU kan ordne med en god H/K? Julegave? <3

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vetteman fikk post nummer 100 :razz: :arrow:

Dere gjør meg usikker, og det er BRA! Har sendt en mail til Geir nå vetteman, om han kan gi meg ett tilbud på AVR 645 eventuelt en annen H/K.

Men hva mener du med at DU kan ordne med en god H/K? Julegave? <3
    Hahaha, you wish!!! Neida, er bare sinnsykt god å prute:lol:

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prut deg til en god pris på en H2a mkII til meg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, skjønner, men klarer du å prute H/K AVR 645 ned til 7/8 k? Har du handlet mye hos Geir?
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Prut deg til en god pris på en H2a mkII til meg
    Hehe, H/K i første omgang :twisted: :twisted:

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ikke du Primare godt? Ofre litt nytt for bedre lyd?

Primare SPA20 Titan

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Likte ikke du Primare godt? Ofre litt nytt for bedre lyd?

Primare SPA20 Titan
    HDMI er ett MUST da 80% av tiden jeg bruker i hjemmekinoen går til FILM.

Kan AVR 645 konvertere alle analoge signaler til digitale som AX2 gjør? Så du KUN trenger EN eneste HDMI kabel ut fra reciever til TV? Det synes jeg er litt snadder.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en AX2, bestemt meg nå. Lyden er suveren i surround, og BEDRE enn 916 i stereo, etterhvert blir det effektforsterker på meg når jeg finner noe bra på bruktmarkedet.

Temmelig lei ventinga nå... Lånekassen leverer stipend/lån til Studenter på universitetet innen 1 uke mens jeg har ventet i 6 uker nå For de trenger pengene så mye mer en oss på VGS? Jaada...
    Men det må da være rett rundt hjørnet nå

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ UFATTELIG KJEDELIG Å VENTE!!!

Skulle fått 10 000,- ekstra for 3 uker siden nå... Enda ikke kommet, kunne godt punga ut nå men da hadde det blitt bønner i 3-4 uker

Lånekassen er en gjeng drittsekker

Men i mellomtiden ser jeg på en Slik snedig sak Logitech Squeezebox, Pahf har også gått til innkjøp av en slik sak og det frister noe veldig Denne kobler seg rett på Pc'n min har jeg forstått? For så å gå via den til nettet eventuelt til rutern for å høre på nettradio? Men jeg kan også høre på musikk fra PCn min som er lagret på hardisken? Hvis PCn er koblet til nettverket?

AX2 er reservert og pakket ned, venter på å bli hentet av en utolmodig Ruxxy

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ UFATTELIG KJEDELIG Å VENTE!!!

Skulle fått 10 000,- ekstra for 3 uker siden nå... Enda ikke kommet, kunne godt punga ut nå men da hadde det blitt bønner i 3-4 uker

Lånekassen er en gjeng drittsekker

Men i mellomtiden ser jeg på en Slik snedig sak Logitech Squeezebox, Pahf har også gått til innkjøp av en slik sak og det frister noe veldig Denne kobler seg rett på Pc'n min har jeg forstått? For så å gå via den til nettet eventuelt til rutern for å høre på nettradio? Men jeg kan også høre på musikk fra PCn min som er lagret på hardisken? Hvis PCn er koblet til nettverket?

AX2 er reservert og pakket ned, venter på å bli hentet av en utolmodig Ruxxy
    SB3 må kobles opp mot en maskin eller NAS som kan kjøre programvaren.
    Jeg er utrolig godt fornøyd med min, den har faktisk større eierglede per krone enn noen annen ting jeg har kjøpt i HiFi sammenheng. Det er herlig å gjenoppdage og oppdage musikken man har tilgjengelig.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Gwandarion, det er en helt genial box, musikken er så lett tilgjengelig at det blir nesten for dumt å ikke la den spille hele tiden

Det er vel den boksen jeg skifter ut sist med mindre det er transporter som skal inn, det er sikkert

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, kvalitet for penga altså?

Hvordan er det når nettet jeg er koblet til er ett fellesnettverk for 10 stykker i ett hus? Må jeg lage ett eget nettverk inne i leiligheta mi? Kan jeg koble meg trådløst til datamaskinen eller MÅ det går via router?

Takk for fine svar

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge det er din pc slimserver ligger på er det ikke noe problem, er like lett som å koble en pc mot trådløst nettverk, tar maks 5min.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Sålenge det er din pc slimserver ligger på er det ikke noe problem, er like lett som å koble en pc mot trådløst nettverk, tar maks 5min.
    Krever squeezeboksen en kraftig ruter da? Er vell ganske mange bit som skal streames pr.sek? Nettradio krever selvfølgelig litt bandbredde, men avspilling fra PC burde gå greit ikke sant?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En helt vanlig router fungerer finfint. Har en dlink eller hva den heter nå og fungerer optimalt

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avspilling av f.eks. FLAC ligger på en rundt 800kbit/s++, med en trådløs/ vanlig ruter som fint klarer 50mbit/S så er det ingen problem

Den støtter jo også både pandora og rhapsody, så har du noen venner i usa som kan kjøpe konto til deg på slike tjenester så har du den beste boksen i verden til å spille musikk fra!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Avspilling av f.eks. FLAC ligger på en rundt 800kbit/s++, med en trådløs/ vanlig ruter som fint klarer 50mbit/S så er det ingen problem
    Fantastisk
    Den støtter jo også både pandora og rhapsody, så har du noen venner i usa som kan kjøpe konto til deg på slike tjenester så har du den beste boksen i verden til å spille musikk fra!
    Her må du utdype deg litt, er ikke helt inne på slike tjenester på nettet. En form for radiokanal, eller?

Jobbet ganske mye i det siste, så har ganske mye å rutte med.. Derfor skal jeg gå til innkjøp av Logitech Squeezebox ELLER Toshiba HD-E1..

Veldig vanskelig å velge nå, HD-DVD spilleren er første generasjons HD kilde så jeg vet hvor mye bedre de neste generasjonene kommer til å bli. Squeezebox skjønner jeg er en genial sak, men får jeg virkelig like mye glede av en Squeezebox som jeg får av en Toshiba HD-E1 med tanke på at jeg bare har Xbox 360 som DVD spiller? Vill jeg merke stor forskjell på vanlig DVD ved ny spiller?

Vanskelig valg, hadde vært deilig å fyrt nettradio med ett tastetrykk i høy kvalitet, men samtidig hadde det vært sykt kult å ha en HD kilde

I need heeelp!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ser du hhv. på film og lytter til musikk?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hvor mye ser du hhv. på film og lytter til musikk?
    80% film og 20% musikk, men det er bare 20% musikk siden det er så mye arbeid å koble til Ipod osv hver gang... Hvis jeg hadde hatt Squeezebox kunne jeg jo styrt sangene osv fra Harmony 885'a

Usikker nå altså, sugen på HD kilde også, ny TVn støtter jo 720P så hadde vært morsomt å oppleve det.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk

Her må du utdype deg litt, er ikke helt inne på slike tjenester på nettet. En form for radiokanal, eller?

Jobbet ganske mye i det siste, så har ganske mye å rutte med.. Derfor skal jeg gå til innkjøp av Logitech Squeezebox ELLER Toshiba HD-E1..

Veldig vanskelig å velge nå, HD-DVD spilleren er første generasjons HD kilde så jeg vet hvor mye bedre de neste generasjonene kommer til å bli. Squeezebox skjønner jeg er en genial sak, men får jeg virkelig like mye glede av en Squeezebox som jeg får av en Toshiba HD-E1 med tanke på at jeg bare har Xbox 360 som DVD spiller? Vill jeg merke stor forskjell på vanlig DVD ved ny spiller?

Vanskelig valg, hadde vært deilig å fyrt nettradio med ett tastetrykk i høy kvalitet, men samtidig hadde det vært sykt kult å ha en HD kilde

I need heeelp!
    Ja du får tilgang til flere tusen nettradioer, inkl. bl.a. NRK med 192kbit/s OGG.

Pandora er en slags radio(spiller av med 128kbps MP3) der du skriver inn sang/artist du liker, så spiller den samme musikk videre for deg.

Rhapsody er ingenting annet enn et ENORMT musikkarkiv i 128kbps WMA (4-5 millioner sanger) som du betaler en 10-15 $ i måneden for tilgang til. Fant nettopp bl.a. til og med Åsmund Åmli Band fra Valle i Aust-Agder, så utvalget er det ingenting å si på

Ingen av delene støttes i utgangspunkt i Europa, men det finnes litt veier rundt.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •