Ruxxy's "Lydnirvana" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 186
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    Du kommer garantert til å bli fornøyd med tvn din.... Har selv 42LB2R, og er strålende fornøyd
    Wow, Hvis den TVn er like rå på bilde og med den størrelsen må jo det være direkte FANTASTISK :-D

Jeg er så fornøyd allerede, håper det aldri blir problemer med den, for den er direkte herlig Gleder meg til å prøve HD kilder :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Grattis med ny TV. Et veldig fornuftig valg du gjorde. Heller kvalitet enn kvantitet
    Jepp, akkurat det jeg tenkte, mye brukt ordtak på dette forumet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nero
    Bare litt nysgjerrig her, er 17 år selv, hvordan har du fått taki alle pengene?

Er det bare jobb, jobb, jobb eller?
    Dette lurte jeg også på lenge, til jeg fant løsningen på alt
    Det er ikke verre en å ha en vanvittig tolmodighet og jobbe så mye du kan, jeg selv har ikke hatt mulighet for å ta offentlig jobb siden vi har en hel skog vi skal sage ned hjemme hos min mor...

Så hele sommeren har jeg vært den såkalte "mottorsagmannen" og sagd ved samt fraktet all veden ned fra skogen mens jeg har skrevet timer, på den måten diskuterer vi betaling til slutt i forhold til timetall og arbeidsinnsats...

Til vinteren skal jeg jobbe hver helg jeg er hjemme med veden selvom det er snø, det er faktisk UMULIG uten! Jeg kjører snø-scooteren hjemme (Polaris RMK 800 135 HK - SYKT ) og frakter alt ned til "Vedsjulene" med huset med de såkalte "Ved-doningene" etter scooteren. Det er hardt, men det er verd det når du klarer å legge av penger til hobbier osv..... I mitt tilfelle legges MYE av det jeg tjener til hjemmekino

Ellers legger jeg av en fast sum av stipendet i månden på en egen konto og i lengden blir det mye penger av det, omså det bare er 200,-! Det er prioriteringer som gjelder når du er ung og å være flittig til å ta småjobber + Sparing!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Grattis med ny tv, nå begynner det å dra seg til her.
    Ja! Jeg føler ting begynner å ligne noe virkelig nå! Bare senterkanalen som mangler, men denne sommeren har jeg brukt opp alt på hjemmekino så det er bare å begynne å spare igjen

Ellers takk for fin kommentar pahf

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere faktorer som gjør meg så fornøyd, har tittet nøye på TVn nå med forskjellige signalkilder, de vesentlige spesifikasjonene som er spesiell på denne tvn må jo være:

Responstid: 6 MS
    Bildefrekvens:100 Hz
    Kontrast: 5000:1

OG 720P oppløsing

Er strålende fornøyd, gleder meg som et barn til å teste HD-kilder, har HDMI kabel klar og en venn av meg har bestilt Playstation 3 og noen Blu-Ray filmer som vi skal teste om noen dager, DET BLIR MORSOMT!

Eneste superkjedelige er at VSX-916 ikke støtter HDMI så må kjøre lyd Optisk og får ikke "HD-Lyden" Men det er bildet som teller nå!

Vurderer forresten Yamaha RX-V1700 eventuelt Yamaha RX-V1800 når den kommer, Pioneer VSX-LX50 er også med i vurderingen, men er veldig usikker, tips på forsterker i prisklassen 6000-10000,- mottas med takk. Helst rundt 6000,- Men det er vanskelig å finne gode recievere i den prisklassen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye nøye titting har jeg kommet fram til følgende:

Compoent signal fra Xbox 360 til min LCD tv gir ett veldig mørkt og flytende bilde, men som har tildenser til å hakke ved brå bevegelser i bildet osv.... Anbefales ikke til visning av Film eller spilling av spill, det blir rett og slett hakkete...

Ellers med VGA kabelen fra Xbox 360 til Tv'n er bildet så utemerket jeg vet av og til ikke hva jeg skal si, det er ikke antydning til hakking i bildet og det er direkte flytende. Med component er bildet mye mer levende, men hakkingen ødelegger muligheten for bruk av denne signaloverføringen, kanskje det er xbox'n?

Gleder meg virkelig til å koble opp Playstation 3 og få overført bildet via HDMI og se hva TV'n virkelig klarer å levere!

Ellers så klarer jeg ikke se spesiell forskjell på oppløsningen 1024*1280 og 768*1374 om jeg husker korrekt på sistnevnte, men siden 768 skal tilsvare 720P(?) prøvde jeg meg fram med denne oppløsningen på xboxen.

Xboxn kjører i 50 Hz eller i 60 Hz ved film titting, mens TVn kjører i 100 hz, er det noen signalkilder som støtter denne frekvensoppdateringen på skjermen? Gjør Playstation 3 det?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg på flyttefoten med hjemmekinoen, blir spennende i den nye stua som er 3,2m*3,6m = 11,52 m2 !

Noen av kablene som sier farvell til gamlestua :neutral:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele gikk fantastisk helt til Forsterkeren min skulle INN i avanti racket, der var det rett og slett ikke plass

Egentlig så gjorde ikke dette noe, siden jeg lenge har vært sugen på en løsning med ett eget rack til all elektronikk! Så det jeg trenger nå er ett stativ med noen hyller som ser bra ut, gjerne i glass og metall som støtteben siden resten av salongen går i den finishen... Trenger hjelp nå! Husk at vi ikke har Ikea i Tromsø :P Men det er det eneste vi ikke har av store kjeder :P Kjør på! Trenger tips!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos favorittforhandleren min idag

Fikk tilbud på VSX-2016 8000,- Men siden jeg hadde handlet så mye der (ALT jeg har i hjemmekinoen) ga han meg ett tilbud på den største forsterkeren han hadde, nemlig AX4ASI-S, skal få den for 7990,- Utsalgspris på den var 14 000,- for ett år siden så jeg vurderer denne STERKT.

Noen som har erfaringer med denne? Dette er en strømsterk *****! Fy F den er svær

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk jo en god pris på Pioneer'en, men kan kansje bli litt "lys" på KEf'ene dine.

Ligger forresten en Aram AVR300 på forumet, denne mangler jo en del funksjoner sammenliknet med merker som Pio, Yamaha, Onkyo etc etc. Men på musikk spiller den med langt større overbevisning.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...0859&cat=last7

Noe å tenke på kansje?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef og Arcam er en veldig god match så det kan være verdt å vurdere..
    Men, om du liker lyden fra 916 så hvorfor ikke gå for AX4?
    Har hørt Kef med Pioneer før.. dynamisk, men ikke øretrettende;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja BGuarden, derfor jeg spør om råd! Har fått ett så godt tilbud på AX4 så føler jeg for å slå til....

Men den er jo noen år gammel... Er det noe vesentlig den mangler som jeg ikke ser? Den har HDMI så det er jo dekket... Men er Dolby TRUE HD osv så viktig?

Kolschtat: Arcam er veldig anbefalt, men jeg har dårlig erfaring med brukte produkter

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ja BGuarden, derfor jeg spør om råd! Har fått ett så godt tilbud på AX4 så føler jeg for å slå til....

Men den er jo noen år gammel... Er det noe vesentlig den mangler som jeg ikke ser? Den har HDMI så det er jo dekket... Men er Dolby TRUE HD osv så viktig?

Kolschtat: Arcam er veldig anbefalt, men jeg har dårlig erfaring med brukte produkter
    Skal ærlig inrømme at jeg ikke har hørt Pio på IQ serien, med unntak av 516, og den teller ikke. Ikke spør hvorfor...

AX4 kan vel som de fleste med HDMI spise 7.1PCM over HDMI og da er det ikke noe større problem da stort sett alle BD/HD-DVD har innebygde dekodere for DTS Master HD og DD true HD.

Arcam spiller knallbra på IQ serien, men godt forstålig at du er skeptisk til brukt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Skal ærlig inrømme at jeg ikke har hørt Pio på IQ serien, med unntak av 516, og den teller ikke. Ikke spør hvorfor...

AX4 kan vel som de fleste med HDMI spise 7.1PCM over HDMI og da er det ikke noe større problem da stort sett alle BD/HD-DVD har innebygde dekodere for DTS Master HD og DD true HD.

Arcam spiller knallbra på IQ serien, men godt forstålig at du er skeptisk til brukt.
    Ja! Nettop!

Så AX4 må jo være den perfekte reciever for meg da? Denne gruser RX-V1700/1800 på effekt og strømforsyning etter det jeg har lest.

Ingen minuser med at det er en litt eldre modell? Jeg klarer ikke se noen minuser siden du sier de nye HD kildene har integrert dekodere for de nye formatene...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har flyttet inn i ny leilighet er det begrenset hvilket lydnivå jeg kan spille på - Trist Derfor har jeg bestemt meg for å utsette forsterker oppgradering en stund siden 916 kun har problemer ved veldig høyt volum, litt kjedelig siden jeg kunne kosa meg med en AX4 nå, men studentøkonomien tillater ikke alt her i verden :neutral:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker ? Kan fort hende du vil få helt nye opplevelser på lavt volum med større amp

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er du sikker ? Kan fort hende du vil få helt nye opplevelser på lavt volum med større amp
    Njaa, joo, er godt mulig, men har flere prioriteringer.

Det neste som kommer blir Kef IQ6C, den største senterkanalen i IQ serien, gleder meg

Legger ved ett produktbilde:

Ruxxy's "Lydnirvana"-23360-958917179-jpg

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten si meg litt enig med Pahf, sikker på at du ikke skal gå for AX4? Var jo latterlig billig...

Skal uansett ikke blande meg så mye, tross alt dine penger vi snakker om IQ6 er forresten en meget lekker center

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del Kolsch! BLAND DEG! Jeg trenger tips og råd, dere får meg til å tenke en gang til, så får se hvor stort førstestipendet er, bruker å være litt ekstra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette her Ruxxy,godt å se at flere fra balsfjord beveger seg til Tromsø på knøttsmå hybler :-D
    Hvor er det du har flytta?

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •