OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 1893
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sant nok. Ikke et vondt ord om Ola, men jeg ville nok foretrukket litt annet selskap, i så fall

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil takke Jan og Gro for en veldig trivelig helg med god mat, godt selskap og muligheten for å få et gjenhør med min fordums lyd fra Plinius og Martin Logan.

Forsterkeren hadde fortsatt kontroll over tømmene når den ble spent for ML og disket opp noen glimt av den magien jeg har savnet siden den gangen jeg hadde kombinasjonen stående hjemme. Selv om det selvsagt er umulig å huske slike ting over lang tid, vil jeg si at det låt bedre hos Jan nå enn det gjorde hos meg. Jan har rett og slett truffet bedre på plassering og integrering, noe som slett ikke er tilfeldig. Lite blir overlatt til tilfeldighetene i OBOS-kinoen, noe både platevasker, dekksliper og andre håndarbeider vitner om.

Jeg savnet ingenting i løpet av helgen, men har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk ta over den gule lappen du fikk utdelt av trafikketaten!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    disket opp noen glimt av den magien jeg har savnet
    ligger det an til at du går tilbake til ML etterhvert? Du har jo vært rolig lenge nå

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ligger det an til at du går tilbake til ML etterhvert? Du har jo vært rolig lenge nå
    Det hadde jo vært riktig så hyggelig, selv om jeg trives godt med lyden jeg har nå. Det er dog enkelte ting som er både anerledes og bedre med ML enn B&W. Først må finne meg et nytt krypinn så kan jeg drømme om noe fint å ha i stua siden

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg vil takke Jan og Gro for en veldig trivelig helg med god mat, godt selskap og muligheten for å få et gjenhør med min fordums lyd fra Plinius og Martin Logan.

Forsterkeren hadde fortsatt kontroll over tømmene når den ble spent for ML og disket opp noen glimt av den magien jeg har savnet siden den gangen jeg hadde kombinasjonen stående hjemme. Selv om det selvsagt er umulig å huske slike ting over lang tid, vil jeg si at det låt bedre hos Jan nå enn det gjorde hos meg. Jan har rett og slett truffet bedre på plassering og integrering, noe som slett ikke er tilfeldig. Lite blir overlatt til tilfeldighetene i OBOS-kinoen, noe både platevasker, dekksliper og andre håndarbeider vitner om.

Jeg savnet ingenting i løpet av helgen, men har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk ta over den gule lappen du fikk utdelt av trafikketaten!
    Gleden er på min / vår side, Ola!
    Og drit nå i den gule møkkalappen, det var jo jeg som feilparkerte!:evil:

Det var som alltid hyggelig å ha deg på besøk, og du vet jo også at du har en høy stjerne hos "elledillen"!
    Ellers har jeg nok hatt litt mer flaks enn hva godt er, hva gjelder plassering og integrering.
    Men at det nok også kan skyldes en smule tålmodighet og maange målinger både hva frekvensgang og hitogdit-dytting av høyttalerne angår, får jeg nok ta til egen inntekt.
    Ellers sitter jeg fortsatt og ergrer meg litt over at jeg glemte å koble opp sub-signalene til Pliniusen, men det låt jo ganske greit for det?
    Jeg målte forresten ASR i samme setting som vi brukte for sølvtøyet ditt, og forskjellene er jo ikke spesielt store? Plinius i grønt:

OBOS-luksus - oppgraderer!-pliasr20til65-jpg

At ASR gir et par dB mer nedover i frekvens er i og for seg underordnet, og kan like gjerne skyldes at døra stod litt mer på gløtt enn da vi målte Pliniusen. (Mer skal det faktisk ikke til!).
    Poenget er uansett at den tufsete peaken i 40Hz-området elimineres ved subintegrasjon, samtidig som at fallet i lydtrykk under 30-35Hz definitivt snues i positiv retning.
    At ingen av oss (i alle fall jeg) umiddelbart reagerte på dette, er nesten rart?
    Men pytt-pytt.
    Det låt jo bra, og en hyggelig helg var det jo også!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på målingene er jo ikke mer enn plassering av mikrofonen og åpningen av døra kan ta skyld for. Det ikke burde egentlig ikke være noen vesentlig forskjell mellom forsterkerne når de måles slik?

Kanskje du kan slenge opp målingen med sub også, slik at folk får anledning til å se hva den utretter når den spiller med?

Jeg synes lyden var fortreffelig om jeg skal si det selv, det var ingen åpenbare mangler å høre og jeg ble både engasjert og revet med av musikken slik som det skal være.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant som det er sagt - og jeg får vel henge på et lite "dessverre" her.
    I et såpass lite rom skal det ganske lite til mtp både mikrofonplassering og døråpning for den saks skyld, før det gir seg utslag.
    Og dermed må nok dette ta skylden for de (tross alt) små målemessige forskjellene det her er snakk om, og ikke forskjeller forsterkerne imellom.
    Men når "alt" stemmer, så spiller det jo ganske brukbart? 8)

Jeg burde selvsagt ha lagt ved en graf hvor sub er integrert. Så her kommer den, rød kurve:

OBOS-luksus - oppgraderer!-medsub-jpg

Peaken ved ca 45Hz er borte, og dip'en rundt 55Hz er det også litt bedre fasong på.
    Samtidig gir jo subintegrasjonen en grei frekvensgang fra ca 35Hz og nedover.

Neste graf gir kanskje et litt bedre bilde av forskjellene i bassområdet, som det jo er snakk om:

OBOS-luksus - oppgraderer!-medsub2-jpg

Som du ser, så gikk vi jo glipp av noe likevel!:-?
    Men ok, det er jo ikke så veldig mye musikk som har så mye å tilføre fra 35Hz og nedover.
    Men all den tid og stund jeg vet den finnes, så vil jeg absolutt ha den med!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Sant nok. Ikke et vondt ord om Ola, men jeg ville nok foretrukket litt annet selskap, i så fall
    Jepp!
    Puppene hans er definitivt for små!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide med en liten oppgradering?

Når ting først har "satt seg", så råder som regel tystnaden en stund. i alle fall hva kommentarer og innlegg angår!
    Og dette må jo bøtes på? Om ikke for annet enn å fortelle at det fortsatt er liv laga her i "furterommet" mitt.

Og med det - også en liten lydmessig oppgradering.
    Den er riktignok ikke på plass før i morgen, men det er i alle fall ryddet plass i racket for ca 20kg med godsaker her:

OBOS-luksus - oppgraderer!-glissent-jpg

Som man ser - relativt glissent på toppen av racket, ved at senterhøyttaleren som breiet seg der, foreløpig må stå i "skammekroken".
    Så er det opp til enhver å gjette seg til hva som skal på plass?
    "Wait and see". 8-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans, som så veldig mange andre før deg??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er swans. Det blir for breit for 1.1c med den plassen som er igjen på benken. 1.1c er 26,5 kg.
    Edit: Kansje, plassen er ganske så akkurat til 1.1c etter mere nøye øyesyn.

Andreas21 solgte vel en Avantgarde Solo forleden, men er sikkert ikke den da den er ca 30 kg.

Er det ikke elektrostat center siden det hadde passet fint med rent elektrostat i frontrekken ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah, det kunne jo meget godt vært en Swans!
    Men når jeg nå antyder en dreining mot det musikalske fremfor den filmatiske opplevelsen i min lille hule, så bør det åpne for en ny runde med forslag.;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Tror ikke det er swans. Det blir for breit for 1.1c med den plassen som er igjen på benken. 1.1c er 26,5 kg.
    Edit: Kansje, plassen er ganske så akkurat til 1.1c etter mere nøye øyesyn.

Andreas21 solgte vel en Avantgarde Solo forleden, men er sikkert ikke den da den er ca 30 kg.

Er det ikke elektrostat center siden det hadde passet fint med rent elektrostat i frontrekken ?
    Godt tenkt harman/kardon, men det er heller ikke riktig!
    Det aner meg at noen vil sjokkeres, når nytt bilde legges ut i morgen!
    Om ikke en eller annen treffer spikeren på hodet før det da? I så fall skal jeg løfte på sløret.... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, en liten teaser: 26 25 24
    Tenk litt alfabetisk.......;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ny platespiller med ZYX pikup??

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noe i denne gata...
    OBOS-luksus - oppgraderer!-zyx-jpg

:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, BEF!
    Jaggumeg traff du av alle, den berømte spikeren på hodet!:-D
    Det var faktisk ganske så overraskende, ikke minst fordi dette ikke (så vidt jeg vet?), har vært noe tema i "våre" sammenheng.
    Men likefullt:

Dark Star *NYHET* / JR Trans Rotor / Platespiller / Analog / Produkter / Hifi Stasjonen - Main site

Og til homecinema: Så absolutt! Om ikke akkurat den modellen.8)
    Men ovenstående duger vel uansett? Den faller i alle fall fargemessig pent på plass med resten av greiene i racket. Eller hur?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei så dæven! Så smaken på vinyl har satt seg altså? Og når er forventet ankomst? Før jul får vi håpe

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man kan vel på sett og vis si det slik?
    Jeg håper i alle fall at forventningene blir innfridd i forhold til hva jeg har opplevd av vinyllyd hos andre.
    Og det har jo tidvis vært fantastisk! Men når man spiller på utstyr hvor pickup alene koster mer enn en vanlig brutto månedslønn :shock: ,så må man vel kunne forvente godlyd!
    Henter spilleren i dag, v 12-tiden.
    Så får vi se hvordan det låter etterhvert. Det hele skal jo settes pent sammen, før nåla entrer rillene for første gang!
    Bilder og inntrykk kommer etterhvert! ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :-D
    Det måtte jo være noe sånt etter alle timene med forskning og utvikling av den nå allerede berømte platevaskeren. Litt synd at senteren må vike plass, men stil og eleganse er så absolutt på vinylspinnerens side :-D
    Blir meget interessant å høre hva den kan produsere av lydkvalitet; jeg må jo si jeg er optimistisk.

Side 91 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •