OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 95 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1893
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hyggelig at du synes det! :-D
    Et rack er faktisk ganske så enkelt å lage. I korte trekk er dette laget av 2x19mm finérplater, som er limt / sammenskrudd. Overflatene er beiset mørk brune, og deretter lakkert med klar silkematt lakk.
    Beina som er brukt er latterlig billige, tror de koster under 30,- på Ikea.

Antar at du mener gardinene, når du snakker om "det jeg har hengenes fra taket"?
    De er kjøpt hos Kid Interiør, og er tilnærmet lystette. Bak gardiner / lerret er det vinduer, så derfor lystette gardiner!
    At disse også er trukket et stykke nedover sideveggene, tjener to hensikter: Først og fremst for å dempe både lyd- og lysrefleksjoner i rommet, dernest for å skape en slags "ramme" rundt lyd- og bildeavdelingen i rommet.

I egne øyner og ører, synes jeg det fungerer rimelig bra!
    Men andre vil kanskje synes det ser litt uryddig ut? Det kan jeg uansett leve med. ;-)

Takk for tipset om hvordan lage det racket. Skal huske på det. Ikea er 20min fra meg, så det er en del som skal handles når jeg flytter opp igjen.

Ja det va gardinene jeg tenkte på Ikke dum ide, ikke at jeg for lov til å henge det rundt i stuen min når den tiden kommer. Men skal finne på noe lurt tenker jeg

Tusen takk for ide'r, tips og råd :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, "fått og fått"?
    Ellers takk for hyggelige ord tols! Må si at jeg så smått begynner å bli fornøyd med både lyd og bilde!:-D
    Det tror jeg nok at du har god grunn til. Jeg farter en del til hovedstaden for tiden, så du skal ikke se bort fra at det kan komme en forespørsel om audiens...

Sony BDP350 gir så avgjort et løft i bildet, i forhold til PS3.
    Sier du det? Interessant. Jeg har nemlig planer om å anskaffe en PS3 til husets spilleglade skare nå til jul, og planen er egentlig å flytte den ned i kjelleren når tiden er moden. Men kanskje det kan være en idé å skaffe en dedikert spiller?

Viennahøyttalerne er rette på toppen ja. Det at de ser skrå ut på siste bilde, skyldes bare bruk av en såkalt "meglerlinse"! (10-20mm).
    Antok det jeg også forsåvidt. Men det er ganske markant hvor mye en sånn meglerlinse påvirker bildet.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Det hadde jo vært svært så hyggelig med et besøk fra deg! :-D
    Gi meg gjerne en pling på 908 47 102 når du er i nærheten av tigerstaden, så skal vi nok få til noe!

Ellers må jeg ile til med å si at PS3 ikke er sååå mye dårligere da! Me du kan jo si som Ole Brumm: Jatakk, begge deler!
    I alle fall så lenge du har spilleglade småfolk i huset. Men i ren kinosammenheng, er jeg ikke i tvil om hvilken jeg ville valgt. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Du er nå plassert i telefonens navneliste

Jeg anser PS3 som et greit kompromiss egentlig, og Brumm fikk jo både honning og melk. Det spørs om det vil tvinge seg på en annen løsning når spillmaskinen forsvinner ned i kjelleren i stedet for å stå sentralt plassert ved husets kopepanel. Vel, vi får se.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker kino du har. Regner med at du med dine DIY-gener kommer med flere oppdateringer etterhvert, så her skal det følges med. :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det roffe! :-D
    Innenfor de beskjedne rammer som er gitt i et toetasjes rekkehus, får jeg vel si meg fornøyd med resultatet?
    I DIY-sammenheng er jo racket min siste kreasjon, som jeg egentlig vil si meg ganske fornøyd med.
    Kunne sikkert ha lagt mer arbeid i finishen, men samtidig var jeg nok litt for utålmodig etter å få det på plass!
    Nå er også innholdet komplett, ettersom den siste Xindaken (som driver centerhøyttalerne) er kommet på plass.
    Har ivret litt etter at alt skal ha sorte fronter, og spanderte derfor eloksering av begge Xindakfrontene. Resultatet ble jo ikke så verst?

Som et eksperiment, gikk jeg også til innkjøp av en ekstra center, som jeg plasserte over lerretet. Ønsket å løfte dialogen litt mer mot midten av bildet, og resultatet ble overraskende bra!

Da får jeg faktisk si meg ferdig, så langt! I alle fall for en god stund. ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hvor mye du ga for elokseringen? Det ble skikkelig tøft.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig, Scrooge:-D

På tide å ta en tur til deg igjen snart da?

2 Xindac'er og 2 centere, ny cd-spiller, hmmm, årets rundbrenner snart du?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer det lydmessig med to ulike senterhøyttalere?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Kan jeg spørre hvor mye du ga for elokseringen? Det ble skikkelig tøft.
    Takk igjen!
    Har jo hatt som mål at alle komponenter i racket skal være sorte, og dermed var det ingen vei utenom eloksering!
    Det koster jo noen kroner, men prisen er ikke så avskrekkende? Betalte i alle fall kr.1200,- for eloksering av frontene på begge forsterkerne.
    Nå kjenner jeg eieren av elokseringsfabrikken Anoform AS fra gammelt av, så jeg får en hyggelig pris av ham!
    Skulle jeg ha betalt fullpris, så hadde nok den nærmet seg et par tusen kroner.

Om noen som leser dette skulle få lyst til å gjøre noe tilsvarende, så tenk på at delen / delene ikke kan ha innpreget skrift eller symboler av noe slag. En aluminiumsdel uten farge, men med f.eks tekst / symboler i sort, kan selvsagt la seg eloksere, den også.
    Problemet er bare at alt blir sort, etter eloksering. :?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Heftig, Scrooge:-D

På tide å ta en tur til deg igjen snart da?

2 Xindac'er og 2 centere, ny cd-spiller, hmmm, årets rundbrenner snart du?
    Hehe, kanskje det?
    Uansett er ikke dette tilsiktet. Men om jeg kvalifiserer til "rundbrenneri", så er jo det riktig så gøy!

En tur igjen ja? Selvsagt! Du er alltid velkommen her, i tillegg til alle andre her inne som synes lyd og bilde er morsomt! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje det?
    Uansett er ikke dette tilsiktet. Men om jeg kvalifiserer til "rundbrenneri", så er jo det riktig så gøy!

En tur igjen ja? Selvsagt! Du er alltid velkommen her, i tillegg til alle andre her inne som synes lyd og bilde er morsomt! :-D
    Det må nok bli i kategorien "Årest oppgradering" som du allerede er nominert til:-D
    Har skjedd litt her det siste året....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvordan fungerer det lydmessig med to ulike senterhøyttalere?
    Jeg vil foreløpig si at det fungerer ganske brukbart.
    Ideelt sett burde de jo vært like, men Viennacentere er ikke akkurat gjengangere på bruktbørsen. :?

I og med at det i utgangspunktet var et eksperiment jeg ikke var sikker på hvordan kom til å fungere, kjøpte jeg altså en billig QLN-utgave av arten.
    For å sammenlikne Vienna mot QLN, monterte jeg de opp i et stereooppsett.
    Lydmessig låt det slett ikke verst, og de var (i mine ører), relativt like i klangen.
    Ulempen er at QLN har 4 Ohm impedanse, mot Viennaens 6. Dermed måtte jeg korrigere med noe rundt + 3dB i Viennaens favør.
    Nå er det jo til slutt "summen" av lyden fra centerne som vil være aktuell i et slikt oppsett, og så lenge denne klangmessig ikke avviker så alt for mye fra lydsignaturen i høyre og venstre fronter, er det jo til å leve med!
    Samtidig får man jo også et helt annet "trøkk" fra centerkanalen, noe som heller ikke er å forakte. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det må nok bli i kategorien "Årest oppgradering" som du allerede er nominert til:-D
    Har skjedd litt her det siste året....
    Hmm. Det har visst det? 8)
    Synes i alle fall at jeg har fått klort isammen en visuelt sett, ganske spiselig løsning?
    Har mange ganger misunt de som har et "super-ryddig" oppsett der fremme, og dermed bestemte jeg meg for en stund siden for å prøve å nærme meg noe tilsvarende.
    Når det samtidig medfører et godt løft i både lyd- og bildesammenheng, så kan man jo ikke klage!
    Marantzen er jo "konge" i CD-sammenheng, (angrer ikke et sekund på det kjøpet, Frode!), og Sony BDP-S350 leverer jo lyd og bilde i en litt annen sjanger enn hva min forgagne PS3 var i stand til!
    Jeg vet ikke hva mer jeg kan forlange, i alle fall for en stund! ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallois, Scrooge!

Takk for hyggelig dobbelt-demo i går. Synd du måtte dra litt tidlig, men det tar vi igjen siden.

Må si det virkelig begynner å dra seg til hos deg nå.
    Er fortsatt imponert over hva du har fått til på det gamle soverommet.

Bilde i toppklasse og skikkelig trøkk med både subber og romperister til film.

Nydelig lyd med et skikkelig bassfundament til musikk og det meste er lagt for mange koselige kvelder med både film og musikk:-D

Du må nok ta en tur til på Gjelleråsen. Har koblet de nye subbene til LFE-kanalen, og nå er det endelig fullt trykk hos meg også på film:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, takk for nok en hyggelig demo, om enn litt kort denne gangen. De små tassene spilte makeløst i forhold til bestykningen de har. Skulle ikke tro de fikk trøkt ut så mye punsj som de faktisk gjorde. Morofaktoren er også på topp med bodyshaker'n. Neste får vi kjøre en lengre seanse med enda mer musikk og ditto film!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelige komplimenter, fra dere begge to! :-D
    Mange, (inklusive meg sjøl ), har blitt overrasket over hva som skjuler seg under frontdekslene på Viennaene ja, etter å ha hørt de spille!
    Ved et par anledninger lå de nok på grensen av sin yteevne, men da ble det jo også spilt "ulovlig" høyt! ;-)
    Dessverre ble jo seansen i korteste laget her, og for min del også "der".
    Vi får håpe at det kan by seg flere anledninger utover vinteren, vi får jo satse på det Håvard?

Ja Morten, jeg måtte dessverre forlate ditt åsted, ettersom min "elledille" forlangte en presis avgang mtp middagen hos vår herlige datter m følgesvenn, som bor oppe på Skedsmo.
    Men, jeg husker jo fortsatt veien til deg! ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går alltid et tog.... til Sand og når du kommer med et par spot'er til så skal jeg jammen imponere deg... til tross for min elektro-noob status... 8) ...hehe...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det gjør det nok ja!
    Men neste gang skal jeg nok klare å klore meg frem langs de asfalterte stier. ;-)
    I alle fall ettersom det nok ikke blir så alt for lenge til. Fant forresten frem flere spotter til deg i går, ettersom jeg allikevel var på årsfest på jobben.
    Så et par av de "vanlige", ligger allerede klare!
    Skal bestille en svingbar til, håper bare at de (Guzzini) fortsatt har den i sitt sortiment.
    Blir nok ikke så lenge til vi sees, der oppe hos deg!
    Ellers har jeg rukket å registrere at du godt på vei er i ferde med å bevege deg fra "noob"-nivå og over i "ekspert"-gruppa ja! 8)
    Så bra, jeg er imponert!:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM.

Side 9 av 95 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •