OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, det kan jo hende? :roll:

Men den egentlige årsaken ligger nok på det at han for litt siden fikk stevningen fra Tingretten, og begynte vel da å tenke seg om?
    Advokatens påstand om dom og hva den kan innebære, var nok hva som fikk ham til å ta kontakt med min advokat....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang, takk så mye for gjestmildheten, Jan. Alltid en glede å besøke eders bopel. Bevertningen er selvsagt i toppklasse

Men problemet er jo at det ikke er mulig å dra derifra uten å begynne å vurdere alternative finansieringsformer, før man selvsagt faller tilbake til virkelighetens realiteter. Om det er dacen, subkalibreringen eller noe annet vet jeg ikke, men det spiller bedre enn noen gang. Vokalisten står fjellstøtt, enten mellom høyttalerne på kanten av stereobenken eller et sted bak gardinene. Hvordan man hører forskjeller i opptaket og hvordan f.eks. vokalen er mic-et er faktisk ganske fascinerende.

Vel, skatteoppgjøret gir ingen åpning i år heller, så jeg får nok forsette å drømme...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og takk for nok en hyggelig tilbakemelding Thorstein! :-)
    Hyggelige besøk fra likesinnede, blir satt mere pris på enn hva du tror....

Og joda - jeg tillater meg om enn ubeskjedent, å tro at jeg har klart å justere meg opp et lite hakk hva lyden angår?
    Ved å gå over til å bruke én sub i stedet for to, vil jeg mene at dypbassen kanskje har blitt litt bedre definert og kontant enn før?

Overgangen fra HD10 til HD20 kan vel heller ikke sees på som noen "ulempe".
    Min egen opplevelse er i alle fall at detaljene, spesielt i øvre mellomtone - diskant, tegnes opp på en enda tydeligere måte enn hva HD10 kunne prestere. Og som jeg fortsatt kunne ha overlevd med!
    Men så var det de små, men viktige forskjellene da....

Samtidig er det jo ganske morsomt å i enda større grad kunne avsløre forskjeller i de innspillingene som finnes.
    Det er jo rett og slett besnærende å oppleve at Odd Børretzen med "Colomblues" i det ene øyeblikket står omtrent foran komponent-racket, for i neste omgang å oppleve at perkusjonen i "The Beat Hotel" med Allan Taylor, befinner seg "metervis" lengre bak i lydbildet!
    Dette har selvsagt sammenheng med både innspillingsteknikk -miks og mikrofonplassering, men som allikevel betinger at "ting og tang" i avspillingsfasen, er noenlunde på plass.

Ellers er det jo leit å lese at skatter og avgifter tydeligvis har lagt en demper på dine audiofile utskeielser?
    Æsj! :evil:
    Trøsten får vel bli at du får gjøre som meg - vente til en eller annen plutselig finner på å forbarme deg med et stykke arv. ;-)
    Jeg hadde aldri vært her, om ikke så hadde skjedd...

Gruer meg forresten litt til eget skatteoppgjør, som jeg fortsatt ikke har peil på.
    Måtte jo ut med over 15 "laken" i fjor, håper årets regnestykke faller litt mer heldig ut......

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bassen er bestemt mer kontant enn tidligere, så det har tydeligvis noe for seg den siste justeringen. Og som nevnt synes jeg nå nesten det er pussig at Bjørn Eidsvåg ofte får skryt av sine innspillinger, vokalen på Mysteriet Deg med Lisa Nilsson var hvertfall ikke mye å skryte av, men det kan jo være en besvisst teknikk for å få frem en spesiell stemning?

Vel, du får har lykke til med brevet fra Skatteetaten. For min del gikk det heldigvis i pluss men det var ikke nok til noen store utskeielser. Kanskje man må begynne å spille Lotto igjen?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, hvilke spor var det du spilte av under besøket? Tenker spesielt på trommesoloen og låta med infected som sto på lavt volum.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trommesoloen var vel et spor med Ron Tutt - "Drum Improvisation".

Infected la vel ivei med "Avratz", om jeg ikke husker feil?

Når du er i nærheten, så er det jo absolutt mulig med en reprise! ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er redd jeg ikke tåler mer "motivasjon" på en stund nå

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, "ser" jo den!

Nå er det uansett snart på tide å omprioritere litt - det går jo farlig fort i retning av grillkvelder og utepils!
    Det har jo sin sjarm, det og....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt. Vi har faktisk hatt 15 grader her i dag, og utemøblene er trukket frem fra sitt vinterdvale under presenningen

Jeg fant forresten den trommesoloen på Spotify, men den hadde en litt annen tittel: Artist er Lennie Castro, album The Sheffield Track & Drum Record, og selve sporet heter Ron Tutt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Vinylfreak"? Tjah, kanskje?

Her om dagen inviterte jeg en gammel bekjent inn i min lille hule.
    En kar som faktisk har en vinylsamling som i alle fall jeg aldri har sett maken til.
    Og da snakker vi slett ikke om gulvbelegg må vite!

Det endte i alle fall opp med at jeg etter besøket dro frem en steingammel platespiller som jeg garantert aldri kommer til å vise frem bilder av her!
    Den mangler jo alt som er av justeringer, men som man tar for gitt når man snakker om / ser på dagens vinylsnurrere.
    En liten LP-samling har jeg faktisk også, (de første ble kjøpt inn på 60-tallet), og noen få av skivene skulle vise seg å besitte bemerkelsesverdig god lyd!
    Ikke minst med tanke på det absolutte lavmål av en platspiller det er snakk om!
    Etter å ha spilt igjennom bl.a Art Garfunkel's "Fate for Breakfast" og Frank Pourcel Orchestra's "HiFisound 79" (som i sin tid ble kjøpt til "sparepris" for kr.14,50 (!) ), er jeg ikke så lite overrasket over hva som skjuler seg av godlyd i riller og spor!
    Det ga faktisk såpass mersmak at jeg lurker litt rundt i markedet i et påskudd for å blåse støvet av de runde sorte jeg forlengst hadde stablet unna.
    Noen JR TRans Rotor vil det aldri bli snakk om, men det finnes jo spillere i en litt "greiere" prisklasse enn som så!
    Så da får vi se hva som dukker opp, kanskje før påske også? ;-)
    I skrivende stund er det E.L.O. med "Out of the Blue" som ligger på tallerkenen, og jaggumeg er også den høreverdig!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skjønner godt den følelsen du har. Var som meg for fire fem år siden da jeg i dødsboet etter min bestefar fant en gammel Lenco-spiller i rimelig god stand. Satte denne i god stand og bestilte ny nål fra Japan, og vips; Fantastisk mange gode timer med gamle vinylplater.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plass på benken da Jan? Blir det Shout med Lulu på orignalt format neste gang?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, skjønner godt den følelsen du har. Var som meg for fire fem år siden da jeg i dødsboet etter min bestefar fant en gammel Lenco-spiller i rimelig god stand. Satte denne i god stand og bestilte ny nål fra Japan, og vips; Fantastisk mange gode timer med gamle vinylplater.
    Hehe, så bra!
    Det begynner så smått å demre for meg, hvorfor omsetningen av vinyl går til værs?
    Spennende, rett og slett!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har du plass på benken da Jan? Blir det Shout med Lulu på orignalt format neste gang?
    Haha, det var det med plass da?
    Joda, jeg skal vel klare å "årne" det? Jeg har jo en plan, så får vi se......

"Shout" med Lulu hadde jo vært riktig så festlig da!
    Se ikke bort ifra at du kan presenteres for henne i originalformat, men den lydmessige kvaliteten skal jeg ikke stå inne for.
    Til det, er nok noen av mine aldersstegne plater i en forfatning som nok kan minne mer om lyden av slipepapir og båtpuss! I disse tider, selv om jeg ikke har båt....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt spennende Jan. Husk dog at det fort blir dyrt for sånne som oss å ta fatt på noe nytt. Om noen skal forsøke og i tillegg si noe om det er nostalgi eller faktisk godlyd per krone så setter jeg oddsen i din favør.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det gjelder jo å sette sine begrensninger!
    Selv om jeg allerede har nevnt ordet "vinylfreak", så skal det nok mye til at jeg kommer til å "gå meg bort" i den verdenen?
    Noen tusenlapper kommer jeg nok uansett til å kvitte meg med, for å forsvare de 33 RPM som en LP betinger.
    For enkelte av disse "svartingene" besitter jo bemerkelsesverdig god lyd!
    Samtidig tar jeg meg sjøl i å fomle etter en fjernkontroll, når jeg ønsker å hoppe over et spor som ikke faller i smak. 8)
    En vane som antakelig er vond å vende? I alle fall mtp hvor "digitalisert" jeg er, i alle fall i det daglige.
    Men kanskje er det verdt "slitet" å gå frem til snurra for en manuell betjening av denne?
    Noen vane blir det uansett ikke, men moro er det jo lell!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, det er ikke bare meg av oss "oldiser" her inne som er nostalgisk og trekker frem eldre vinylspiller og støvete LP plater - herlig !!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig?
    "Grisegøy", spør du meg! Slike dypdykk i en ganske så nostalgisk platesamling gir jo så mange slags "kick", uten å si så mye mer om det. 8)

Akkurat nå ligger faktisk Supertramp (!) med "Crime of the Century" på spilleren, til ære for deg! ;-)
    "School" er en utrolig fascinerende låt, og gir meg "ståpels" fra tærne og helt opp!

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Herlig?
    "Grisegøy", spør du meg! Slike dypdykk i en ganske så nostalgisk platesamling gir jo så mange slags "kick", uten å si så mye mer om det. 8)

Akkurat nå ligger faktisk Supertramp (!) med "Crime of the Century" på spilleren, til ære for deg! ;-)
    "School" er en utrolig fascinerende låt, og gir meg "ståpels" fra tærne og helt opp!
    Etter påske er du velkommen hjem til meg og få lytte til mere vinyl knaster;-)
    kan tilby det meste av muzzak tenker jeg.
    medlm av: Roger - www.oslovinylklubb.net

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempegøy at flere finner tilbake til vinylens gleder :-D :-D

Side 81 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •