OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 95 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1893
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt klart en ryggmassasje på gang her, Marantz

Pørvde å ringe deg nå Jan, men....?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Pørvde å ringe deg nå Jan, men....?
    Bah, gikk tom for strøm! Samsungtelefoner er vel viden kjent for sin begrensede batterikapasitet? :???:

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Bah, gikk tom for strøm! Samsungtelefoner er vel viden kjent for sin begrensede batterikapasitet? :???:
    Hmmmm....
    Dårlig unnskydning

Neida, vi snakkes i løpet av pinsen - har litt preamp-ting(digitalt) og nye høyttalere på gang:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På besøk: 8x12 TOM!

Ja som tittelen antyder, har jeg i kveld hatt et meget hyggelig og interessant besøk av ovennevnte herremann!
    Som han selv sa, var han litt spent på å oppleve hvordan et anlegg i den rimeligere enden av skalaen kunne låte, samtidig som det også fristet med en test av min lille og meget enkle løsning på en "sofa-shaker".

Nå får jeg i all beskjedenhet overlate til ham å formidle sine inntrykk av smått og stort, men jeg tør i alle fall røpe at forventningene antakelig ble innfridd. Eller hva, 8x12 TOM?

Det var i alle fall meget hyggelig å ha deg på besøk, som jeg håper frister til gjentakelse! :-D

Om ikke før, så sees vi nok igjen på Hortens-messa!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jammen vært stille i denne tråden en god stund nå. Sitter du bare å nyter godlyden og dagdrømmer om oppgradering, eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha!
    "Nyter godlyden", er vel et større faktum enn dagdrømmer om oppgradering her!

Skal mer enn gjerne innrømme at det av og til klør litt i retning av "hva-skal-jeg-finne-på-for-å-få-det-noe-bedre", men foreløpig har jeg ikke funnet noen grunn til å endre nåværende konstellasjon.
    Som garantert befinner seg milevis fra det øverste skiktet i vår audiofile verden. Men dog, det funker jo!
    Legger jeg eksempelvis på 50-60k i en oppgradering vil sikkert mange oppfatte det som en forbedring. Men jeg er ikke så sikker på at mine ører fortjener det?

Det er dessverre et uomtvistelig faktum at jeg nå godt og vel har rundet 61, med de begrensningene dette beklageligvis gir. :?
    Men ok, jeg kan fortsatt godt høre gresshoppene spille! :-D
    Og dermed?

Uten å skryte så alt for mye her, må jeg jo få lov til å fortelle at fler enn én besøkende har blitt overrasket over lyden fra mitt "OBOS"-anlegg, (prismessig sett), og dermed legges det akk så omtalte spøkelset dødt, i alle fall for en tid. :twisted:

Enkelt sagt får jeg si det slik: "Det er de dummeste bøndene som får de største potetene"!
    Muligens har jeg hatt litt flaks, med både det ene og det andre her?
    Og føyer meg dermed inn i rekken av "dumme bønder", forøvrig uten forkleinelse for standen! Gud forby...

Derfor tar jeg sjansen på å støtte meg til de positive og beroligende tilbakemeldingene jeg har fått, i alle fall så langt!
    Skjønt; en vakker dag ramler det nok inn en eller annen som ganske sikkert dømmer det hele nord og ned? Jaja. Den tid, den sorg.

Uansett drister jeg meg til å føye meg inn i rekken av de som sier:
    Det viktigste er jo å ha det gøy, og kose seg med lyd og bilde! I det øyeblikk man opplever dét, har man jo oppnådd det man ønsker.

Prislappen på det hele er egentlig langt på vei underordnet, eller hur? ;-)

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg bare spørre hvor mye prislappen endte på, siden det var et tema med ytelse vs. pris?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en meget fornuftig filosofi. For en del består nok hobbyen i nettopp det å bytte utstyr og teste nytt stæsj fremfor å sette seg ned, sette på ei skive eller en bra film og bare nyte stunden.

Det kan jo også hende du har vært særdeles heldig og funnet nettopp din lydsignatur relativt kjapt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se det er liv her også! Høres ut som du er godt fornøyd Må få ut fingeren og få tatt meg en tur på en liten audiens om ikke lenge for å høre på herligheten...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda tols1, jeg må jo innrømme at jeg i alle fall har forsøkt å la fornuften råde, uten å gå på akkord med det jeg ønsker å oppnå.
    Selv om jeg langt på vei har økonomi god nok til et mer kompromissløst valg av utstyr, ser jeg egentlig ingen grunn til å "ta´n helt ut".
    Hverken jeg eller for den saks skyld rommet fortjener det, og ettersom det funker som det gjør, ser jeg ingen vektige grunner til å forandre på noe!

Det nappet riktignok godt i "lystnerven" forleden dag, da det lå tre flotte monoblokker til salgs her på AVtorget. De kunne jeg godt ha tenkt meg som forsyning til frontrekka, men det strandet med et litt for pinglete bud på herlighetene.
    Bare som et lite understatement på at "spøkelset" av og til sniker rundt i krokene her også. ;-)

@Wibla: Prislappen kan man jo langt på vei regne seg til ved å kikke på signaturen min?
    Det meste av utstyret er jo kjøpt pent brukt til rundt halve prisen av nytt, og dermed lander man vel på noe rundt 90-100k, alt inkludert i kinorommet.

Snakker vi bare lytteopplevelse, støtter jeg meg kun til lyden fra Viennafrontene, (bruker ikke sub i musikksammenheng), som mates fra en Xindak 6950. Denne tapper signalet fra den innebygde DAC´en i Onkyoen (som i mine ører er riktig så dugandes!). "Nuller og enere" triller ut fra en ca 10 år gammel TEAC P700, som etter sigende skal ha et av de bedre drivverkene på markedet.
    Prisen på den komboen er slett ikke avskrekkende, ettersom den lander på rundt 25k, da med bruktkjøpte høyttalere og CD-spiller.
    Og det er vel ikke så ille, holdt opp imot at ganske mange fort kan bruke oppimot det tidobbelte av dette!?
    Det jeg (og sikkert flere med meg?) imidlertid har innsett, er at lydopplevelsen og kosen neppe dobles opp i samme grad. ;-)

Uten dermed å peke nese til de som gladelig pøser ut årslønner på sitt utstyr! Jeg respekterer til fulle de som gjør det, og som ganske sikkert føler at det er verdt hver krone!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Godt å se det er liv her også! Høres ut som du er godt fornøyd Må få ut fingeren og få tatt meg en tur på en liten audiens om ikke lenge for å høre på herligheten...
    Anytime!
    Send meg gjerne en PM i forkant, slik at jeg holder meg i ro innenfor husets fire vegger!

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ja som tittelen antyder, har jeg i kveld hatt et meget hyggelig og interessant besøk av ovennevnte herremann!
    Som han selv sa, var han litt spent på å oppleve hvordan et anlegg i den rimeligere enden av skalaen kunne låte, samtidig som det også fristet med en test av min lille og meget enkle løsning på en "sofa-shaker".

Nå får jeg i all beskjedenhet overlate til ham å formidle sine inntrykk av smått og stort, men jeg tør i alle fall røpe at forventningene antakelig ble innfridd. Eller hva, 8x12 TOM?

Det var i alle fall meget hyggelig å ha deg på besøk, som jeg håper frister til gjentakelse! :-D

Om ikke før, så sees vi nok igjen på Hortens-messa!
    Hei du! Ja forventningene ble innfridd og mere til. Jeg skal ikke begynne å annalysere lyden på noe måte, men du har fått till veldig mye riktigi mine øyne(ører) Vi deler nok en del synspukter på hva vi synes er god lyd.

Har opplevd oppsett der bare høttalerkabler koster mere enn hele oppsettet ditt, og likevel ikke er like engasjerende

Og den "sofa-shakeren" var bare helt rå!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre, 8x12!
    Vi har nok ganske sammenfallende preferanser hva lyd angår, og jeg vil mene at de neppe er så alldeles gale?
    Har "finlyttet" litt sjøl i kveld, bl. a med noen spor fra Delirium, og blir jo bare sittende å smile over hvilken holografi og bredde som finnes i det lydbildet de innspillingene tegner! Muligens litt ubeskjedent sagt, men jeg våger allikevel å beskrive det slik. Dermed har jeg nok gjort ett og annet noe riktig som du beskriver det, selv om Q-soundeffekten selvsagt hjelper til der.

Viennaene tilhører nok helst gruppen av litt mer finspillende høyttalerne, på bekostning av en kanskje litt beskjeden dynamikk i filmsammenheng.
    Men ettersom rommet brukes 70% til musikk og 30% til film, så tror jeg egentlig at det passer ganske bra!

Samtidig har jeg nok antakelig vært heldig med både romutforming og demping for å oppnå resultatet slik det fremstår?
    Det eneste skår i gleden er jo "festpukkelen" rundt 47Hz, men jeg har jo noen tanker om hvordan jeg skal bli kvitt den....

Shakeren fungerer overraskende godt ja, ikke minst med tanke på at hele løsningen er skranglet sammen av komponenter som nær sagt var klare for dynga! Bortsett fra Peerless-elementet da.
    Må innrømme at jeg sjøl ble mer eller mindre himmelfallen over resultatet, første gang jeg sjøl prøvde det!
    Mye moro, nær sagt gratis!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Før og nå!

Av og til må man stoppe opp, og ta et lite tilbakeblikk. Ikke minst for å fremheve progresjonenes kontraster!
    Ettersom jeg i den siste tiden har svingt meg litt med hjemmekinoens oppgraderingsspøkelse, (som slett ikke er så vanskelig å danse med ;-)), kan det jo være opportunt med et lite tilbakeblikk?
    Slik så det i alle fall ut her, for omtrent et år siden:
    Og som jeg syntes fungerte alldeles strålende! En stund.
    Uansett vil det jo etterhvert komme til å klø litt, også for en noe aldersstegen entusiast.
    Dette bildet sladrer vel litt om det?

Her er det jo ikke mye å se til hverken B&W-frontrekke, DIY-suber, Playstation3, eller TEAC CD-spiller.
    Attpåtil har mitt nye DIY-rack est ut med atskillige centimetere i bredden, og min "gamle" BluRay bildeformidler er byttet ut med en forbilledlig Sony BDP350!
    På lydsiden har jeg også fått stifte bekjentskap med en Marantz SA7001 KI CD-spiller, og som jeg for anledningen vil takke "Marantz" på forumet for å tipse meg om!
    Angrer ikke et sekund på det kjøpet! Takk, Frode :-D
    Vienna front-rekka gjør heller ikke skam på seg synes jeg, noe som også er bekreftet av andre besøkende. ;-)

Her et bilde fra knestående:
    Det gapende hullet til høyre avslører ventilasjonsåpningene i nederste hylle, i tillegg til at det faktisk er plass til nok en forsterker der...
    Racket er forøvrig "hjulgående". Fant det ganske praktisk å utstyre det med seks passende hjul, ettersom det straks blir litt lettere å flytte på over 100kg elektronikk, ved behov!
    Av og til kan det jo være greit å komme til på baksiden også....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut Jan!

Skulle du ikke ha nytt lerrett også?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for den, Knut!:-D
    Nytt (bredere) lerret blir det nok ikke noe av med det første, ettersom SVS-tuben i hjørnet rapper alt av plass for en utvidelse. Dermed må jeg nok greie meg med 92" inntil videre. :?
    Men takket være et lavere rack har jeg kunnet senke lerretet med ca 20cm, og det gir jo faktisk en grei effekt det også! ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget flott og potent anlegg du har fått(?) etter hvert Scrooge. Tittelen OBOS-shaker er helt klart misvisende.

Men ang. bildene. Er de Viennahøyttalerne rette eller skrå på toppen? På det ene bildet ser de rett ut men på det neste er de helt tydelig skrå. Pussig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Meget flott og potent anlegg du har fått(?) etter hvert Scrooge. Tittelen OBOS-shaker er helt klart misvisende.

Men ang. bildene. Er de Viennahøyttalerne rette eller skrå på toppen? På det ene bildet ser de rett ut men på det neste er de helt tydelig skrå. Pussig.
    Haha, "fått og fått"?
    Ellers takk for hyggelige ord tols! Må si at jeg så smått begynner å bli fornøyd med både lyd og bilde!:-D
    Sony BDP350 gir så avgjort et løft i bildet, i forhold til PS3.
    Óg; Det er nok kanskje på tide å endre på tittelen.....

Viennahøyttalerne er rette på toppen ja. Det at de ser skrå ut på siste bilde, skyldes bare bruk av en såkalt "meglerlinse"! (10-20mm).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Va fint og rent rom du har lagd deg Fikk veldig lyst til å lage stereo rack selv nå. Men venter til jeg har flyttet tilbake til Haugesund før jeg begynner på noe sånt.

Hvor har du kjøpt det som du har hengenes fra taket og ned? Det er vel for å dempe lyden og for å ha litt lyd kontroll?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Va fint og rent rom du har lagd deg Fikk veldig lyst til å lage stereo rack selv nå. Men venter til jeg har flyttet tilbake til Haugesund før jeg begynner på noe sånt.

Hvor har du kjøpt det som du har hengenes fra taket og ned? Det er vel for å dempe lyden og for å ha litt lyd kontroll?
    Hyggelig at du synes det! :-D
    Et rack er faktisk ganske så enkelt å lage. I korte trekk er dette laget av 2x19mm finérplater, som er limt / sammenskrudd. Overflatene er beiset mørk brune, og deretter lakkert med klar silkematt lakk.
    Beina som er brukt er latterlig billige, tror de koster under 30,- på Ikea.

Antar at du mener gardinene, når du snakker om "det jeg har hengenes fra taket"?
    De er kjøpt hos Kid Interiør, og er tilnærmet lystette. Bak gardiner / lerret er det vinduer, så derfor lystette gardiner!
    At disse også er trukket et stykke nedover sideveggene, tjener to hensikter: Først og fremst for å dempe både lyd- og lysrefleksjoner i rommet, dernest for å skape en slags "ramme" rundt lyd- og bildeavdelingen i rommet.

I egne øyner og ører, synes jeg det fungerer rimelig bra!
    Men andre vil kanskje synes det ser litt uryddig ut? Det kan jeg uansett leve med. ;-)

Side 8 av 95 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •