OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1893
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det synes jo helt ufattelig at de kan komme til en slik konklusjon når man ser på fakta i saken. Men, som det sies her så er det jo analfabeter når det gjelder hifi vi snakker om, uten at det kan frita dem fra å vurdere sakens kjernefakta. Kan ikke skjønne annet enn at det ligger en anke i emninga her! :evil: STÅ PÅ!

PS! Håper det ikke blir altfor dyrt å forfølge saken videre. Det er jo ofte det som tar livet av slike saker, desverre.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skjemmes bare mer og mer av å bo i Norge ja :-/

( litt korrigering så Hr.Kolbu får sove i natt ) ;p

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Mann skjemmes bare mere og mere av og bo i norge ja :-/
    Oj - her kjenner jeg det klør voldsomt i korrekturfingrene... ;-)

Men jeg skal (selvsagt) avstå fristelsen!

God helg!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var spesielt. Nå har jeg bare din side av saken, men utifra mitt beskjedne bekjentskap til deg og måten du både har dokumnetert og forklart denne saken er dette bare latterlig.

Er det ikke en løsnin som heter torpedo? Hvor mye dyrere enn advokat kan det være

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det synes jo helt ufattelig at de kan komme til en slik konklusjon når man ser på fakta i saken. Men, som det sies her så er det jo analfabeter når det gjelder hifi vi snakker om, uten at det kan frita dem fra å vurdere sakens kjernefakta. Kan ikke skjønne annet enn at det ligger en anke i emninga her! :evil: STÅ PÅ!

PS! Håper det ikke blir altfor dyrt å forfølge saken videre. Det er jo ofte det som tar livet av slike saker, desverre.
    Ja for meg er det ubegripelig, og det synes jo å se ut til å være en felles oppfatning også hos andre.

Indirekte blir jeg jo sett på som en løgner, ved at motpart blir trodd på i sitt utsagn om at "han har hatt den i sitt eie i ca to år", holdt opp imot hva jeg alltid har hevdet at jeg fikk til svar på spørsmålet om forsterkerens alder: "ca to år".

Det heter seg jo i Kjøpslovens §19, at om en vare viser seg å ha vesentlige mangler (ref annonse) i forhold til hva som er blitt oppgitt av selger, har man krav på å få kjøpet omstøtt.
    Dette har jo Tingretten fullstendig skjøvet til side?

I sannhet, og som flere påpeker: Jus og real life er to forskjellige ting! Det har jeg smertelig fått erfare.

Men jussens irrganger er jo mange, så jeg satser på at en god advokat vil kunne vise meg vei ut av uføret...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Dette var spesielt. Nå har jeg bare din side av saken, men utifra mitt beskjedne bekjentskap til deg og måten du både har dokumnetert og forklart denne saken er dette bare latterlig.

Er det ikke en løsnin som heter torpedo? Hvor mye dyrere enn advokat kan det være
    Jeg skal være så ærlig å si, at tanken har streifet meg i min forbannelse.
    Men man får vel holde seg i skinnet, og innse at akkurat dét er en dårlig utvei.

Hva min fremstilling av saken ellers angår, har jeg i alle fall forsøkt å være så objektiv som mulig, så din oppfatning er i så måte ganske riktig, vil jeg mene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jeg skal være så ærlig å si, at tanken har streifet meg i min forbannelse.
    Men man får vel holde seg i skinnet, og innse at akkurat dét er en dårlig utvei.

Hva min fremstilling av saken ellers angår, har jeg i alle fall forsøkt å være så objektiv som mulig, så din oppfatning er i så måte ganske riktig, vil jeg mene.

Hehe, slike tanker kommer nok til de fleste - forskjellen fra oss og de som går dit er stemmen som sparker deg tilbake og minner deg på at det finnes en lang mer omstendig løsning som er den rette.

Jeg har dessverre ikke fått fulgt med så nøye hos deg i det siste, men er det slik at du sitter på to stk ASR Emitter nå?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er riktig!
    Jeg kom over et meget fordelaktig kjøp i juli-august 2010, og "måtte" bare slå til på det!
    Denne forsterkeren var bare 9mnd gammel, og ble min for 29.000,-

Det står jo samtidig i ganske sterk kontrast til de 33.000,- som jeg betalte for en åtte år gammel forsterker.....

Det ligger faktisk et bilde av begge to "i drift" litt høyere opp i tråden. De ble da koblet slik at den ene dro elstat-panelene, samtidig som den andre tok hånd om bassen i Vistaene.

Her: http://avforum.no/forum/1514981-post1329.html

Jeg lagde også istand en rele-styrt mulighet for å teste resultatene "on the fly" forsterkerne imellom, noe jeg tror også kenti var med på?

Mener å huske at jeg / vi, der og da, ikke klarte å høre forskjell mellom "gammel og ung".

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er riktig!
    Jeg kom over et meget fordelaktig kjøp i juli-august 2010, og "måtte" bare slå til på det!
    Denne forsterkeren var bare 9mnd gammel, og ble min for 29.000,-

Det står jo samtidig i ganske sterk kontrast til de 33.000,- som jeg betalte for en åtte år gammel forsterker.....

Det ligger faktisk et bilde av begge to "i drift" litt høyere opp i tråden. De ble da koblet slik at den ene dro elstat-panelene, samtidig som den andre tok hånd om bassen i Vistaene.

Jeg lagde også istand en rele-styrt mulighet for å teste resultatene "on the fly" forsterkerne imellom, noe jeg tror også kenti var med på?

Mener å huske at jeg / vi, der og da, ikke klarte å høre forskjell mellom "gammel og ung".

Aha, sitter på iPhone og surfer fra sofaen så orket ikke å lete så mye. Du får rope om du noen gang skal kvitte deg med en av de og er villig til å låne de ut til test først. Har vært betatt av ASR siden de leverte magi både på SF og Vienna.

Edit: En stygg kontrast mellom de to kjøpene. Kjenner jeg blir oppriktig provosert over forlikrådets kjennelse.
    Lykke til videre - vet hvem jeg heier på!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk muligheten til å forsøke å detektere en forskjell mellom de to, men kunne ikke høre noen som helst forskjell. Blir spennende å høre hva advokaten mener.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, sitter på iPhone og surfer fra sofaen så orket ikke å lete så mye. Du får rope om du noen gang skal kvitte deg med en av de og er villig til å låne de ut til test først. Har vært betatt av ASR siden de leverte magi både på SF og Vienna.

Edit: En stygg kontrast mellom de to kjøpene. Kjenner jeg blir oppriktig provosert over forlikrådets kjennelse.
    Lykke til videre - vet hvem jeg heier på!
    Om det til syvende og sist ender med at jeg blir sittende med begge, så skal du selvsagt få lov til å teste før et evnt kjøp!

Om du forøvrig ønsker å høre ASR på et par ML Vista i min lille hule, så har jeg jo tidligere ymtet om at det er fullt mulig! ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg fikk muligheten til å forsøke å detektere en forskjell mellom de to, men kunne ikke høre noen som helst forskjell. Blir spennende å høre hva advokaten mener.
    Jaha!
    Kanskje det var du som var med på den testen? Ha meg tilgitt for en påtrengende Altzheimer light. ops:

Ellers skal dere garantert få vite hva advokaten måtte mene, når den tid kommer. ;-)

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i svarte hel**** :twisted:
    Trodde lobotomering var avlegs for mange herrens år siden, men her er det tydeligvis intet mindre enn 3 stykker som lider av et inngrep med fatalt feilslått resultat som følge..
    Lykke til med anken, håper fornuften til slutt går seirende ut av denne saken.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha!
    Kanskje det var du som var med på den testen? Ha meg tilgitt for en påtrengende Altzheimer light. ops:
    Hehe, du har jo hatt noen på besøk gjennom tiden, så du er tilgitt

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det til syvende og sist ender med at jeg blir sittende med begge, så skal du selvsagt få lov til å teste før et evnt kjøp!

Om du forøvrig ønsker å høre ASR på et par ML Vista i min lille hule, så har jeg jo tidligere ymtet om at det er fullt mulig! ;-)
    Det er en mulighet jeg ønsker å benytte meg av Nå er jeg som regel i området rundt deg hver eneste dag, så vi får bare finne en dag det passer for deg

Kjenner jeg gleder meg allerede.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en mulighet jeg ønsker å benytte meg av Nå er jeg som regel i området rundt deg hver eneste dag, så vi får bare finne en dag det passer for deg

Kjenner jeg gleder meg allerede.
    Anytime, faktisk!
    Er hjemme i helgen, så det er bare å stikke innom!
    Ellers i uka er tirsdagskveldene opptatt, men alle andre dager er "free for all" for å si det slik.
    Send meg gjerne en PM i forkant, så kanskje jeg rekker å fikse litt "snacks" også.
    Velkommen skal du være!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shit

Det var virkelig overraskende Jan. Føler med deg, og håper en advokat får sving på saken

Du får finne litt trøst i denne vakre låten

Rens dine kvinnestemme-elskende ører og nyt

YouTube - Leona Lewis - Footprints In The Sand

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, den var nyyydelig!
    Nære på at det trillet en liten tåre her nå, det må jeg medgi...

Ellers er jeg i en forberedende modus mtp hva som skal presenteres for en advokat, og får i den anledning god hjelp fra en som vet å formulere seg på en "juridisk" korrekt måte.
    Så får vi se hva en advokat vil si til dette?
    Det som synes klart, et at det fra Forliksrådet side er oversett et par viktige punkter, som kan vise seg avgjørende etterhvert....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herre min hatt, dette er jo ikke annet enn hårreisende!

Tatt i betraktning de fakta som faktisk foreligger skal det ikke være mulig at samtlige "dommere" konkluderer på denne måten. At de ikke er like bevandret i den audiofile jungelen som resten av oss er ingen unnskyldning for å ikke ta hensyn til de dokumenterte fakta som ligger på bordet.

Føler i høyeste grad med deg, og håper det går bedre i en eventuell runde to!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anytime, faktisk!
    Er hjemme i helgen, så det er bare å stikke innom!
    Ellers i uka er tirsdagskveldene opptatt, men alle andre dager er "free for all" for å si det slik.
    Send meg gjerne en PM i forkant, så kanskje jeg rekker å fikse litt "snacks" også.
    Velkommen skal du være!

Sikter på å få til en liten visitt denne uken Jeg er bortreist i helgen, men du har PM

Side 76 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •