OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Etter hva jeg har skjønt på et annet forum, så er det rom for litt personlige tilpasninger av Malmin sitt utstyr. Noen har fått et ekstra sett utganger og lignende, så det skulle ikke forundre meg om det var mulig å få til en HT-bypass også (om du spør pent og legger noen kroner ekstra på bordet).
    Det stemmer nok ganske sikkert.
    Han er jo en trollmann hva elektronikk angår, og som er kjent for å modifisere mangt og meget av utstyr. Og med stort hell, sies det jo!
    Dermed bør det jo også være rom for visse manipulasjoner på eget utstyr også.

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Scrooge: synes ikke det ville holde din ellers høye standard med elektrotape på føttene på ASR...
    Spørs om du ikke må bruke noen kvelder til å dreie nye føtter til den også.
    Haha, du kan så si.
    Elektrotape er nok en litt billig løsning, men hensikten helliger midlet heter det jo? :twisted:
    Ellers er det jo en relativt enkel affære å dreie noen nye bein, og elkosere disse.
    "Problemet" er bare at de beina som (såvidt) synes på bildet, er ekstrautstyr i form av dempeføtter i gummi. Og ganske dyre sådanne!
    Dermed kan man jo neppe uten videre erstatte disse med et sett harde aluminiumsklosser, ettersom Friedrich Schäfer ganske sikkert har en formening om disse.
    Jeg skal imidlertid være såpass frekk å si at jeg neppe hadde merket noen forskjell med aluminiumsbein, så det kan jo hende at det ved en anledning blir laget noen slike? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jan, og takk for meget hyggelig visitt hos deg nok en gang. Denne gang også med broder'n på slep som nok begynner å bli mer og mer hekta på hifi som hobby Må også få lov til å skryte av smakfull bevertning i form av de berømte lakserulladene for ikke å snakke om fersk ostepop

Når det gjelder det lydmessige er dette helt klart på stell. Siden sist består forskjellen av ASR forsterker og dersom toppetasjen min fungerer var det spesielt forbedringer i bassområdet jeg merket mest. Ikke i form av mengde men derimot større kontroll og strammere bass enn det H200 vartet opp med. Kanskje spilte det litt dypere også, såpass at jeg personlig neppe ville følt mangel av tubene som noe savn. Det er en hårfin balansegang hvor mye sub'ene skal bidra med, på mye musikk ga de en nesten ikke hørbar ekstra pondus i bunn som jeg likte, mens på et par låter ble dypbassen litt for dominerende i lydbildet, imo selvfølgelig.

Følte også en klar forbedring i mellomtone og nedre diskant hvor stemmer og piano spilte med en klarere og mer naturlig gjengivelse. Eneste savnet mitt er som nevnt mangel av detaljer og luft i diskantområdet hvor det hele er litt for mye dempet men dette blir smak og behag. Alt i alt, et meget vellydende oppsett :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i like måte Frank, det var svært hyggelig med et besøk fra deg igjen, veldig hyggelig var det også at Øyvind ble med!
    Godt å høre at lakserulladene falt i smak! Av en eller annen grunn, har de en tendens til å forsvinne farlig fort. ;-)
    Og tro meg - seig og gammel ostepop vil du neppe oppleve her igjen! Kvalitetskontrollen er i så måte ganske skjerpet, siden din forrige opplevelse med sådant spise her. 8)

Ellers er det jo morsomt å lese at lyden fortsatt faller i smak! Overgangen fra H200 til ASR er ikke himmelstormende stor, men den er jo så avgjort til det bedre allikevel.
    ASR er etter mine begreper - utpreget nøytral, og kanskje en litt for "snill" kombo mot Vista, hva øvre diskantområde angår?
    Men som du sier - smak og behag er jo så forskjellig.
    Sjøl kan jeg godt leve med det, selv om jeg om enn motvillig - må innrømme at jeg tidvis godt kunne tenkt meg litt mer "smell" i det øverste frekvensområdet.
    Personlig synes jeg uansett at det bor såpass mye bra i kombinasjonen totalt sett, at jeg vegrer meg ganske mye for å prøve noe annet.
    Men som vanlig - siste ord er ikke sagt, her heller! ;-)
    Hils broder´n, vi snakkes / sees nok snart igjen!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er står det til i OBOS-kinoen nå i 2011?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dom i Forliksrådet

Joda, takk som spør!
    Her er "utskeielsene" relativt begrensede, men har i alle fall spandert på meg et "nytt" grått lerret.
    I tillegg har jeg ekskludert den ene sub´en i musikksammenheng, uten at resultatet ble noe dårligere!
    Dermed har jeg fått fristilt den andre til filmlyd, noe som enkelt sagt ga meg tilbake det meste av trøkket som jeg tidvis har savnet i filmseansene.

Men verre er det jo med dette:

Nå har det falt dom i Forliksrådet ang. ASR-saken, og den gikk ikke i min favør! :evil:

Jeg vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte?
    Men faktum er at de tre i panelet hos Forliksrådet, valgte å se helt bort fra den dokumentasjonen og henvisning til salgsannonsen jeg hadde lagt på bordet (mulig den ble for ”teknisk”?), og valgte i stedet å legge mest vekt på en muntlig uttalelse fra motpart, hvor han fremsatte:

”jeg har aldri sagt at forsterkeren var to år gammel, jeg har bare sagt at den har vært i mitt eie i ca to år”.

Det var ikke slik han svarte på mitt spørsmål ved avhenting – da låt det som svar – ”den er ca to år gammel”.

I dommen heter det:

Klagemotparten har ikke forledet klager til å tro at har kjøpt noe annet og nyere enn det klagemotparten har solgt til han.
    Da klager ikke fikk garanti fordi klagemotparten ikke hadde fått det da han kjøpte forsterkeren, burde klager ha forstått at forsterkeren var eldre enn to år.

Utrolig, vil jeg mene? Jeg har jo aldri etterspurt en garanti? Riktignok spurte jeg om emballasje og kvittering, men fikk til svar at dette lå igjen i Sverige.

Det som jo er sakens kjerne er de forholdene jeg relativt kort tid etter kjøpet avdekket, og som i henhold til Kjøpslovens § 19, gir grunnlag for et krav om å omstøte kjøpet.
    Ellers hadde jeg ikke hatt problemer med å akseptere en alder på tre, kanskje fire år også, men åtte år?

Samtidig ignoreres jo salgsannonsens feilaktige beskrivelser om både oppgradering og nypris:

Det står bl.a i denne at - ”nypris er over 70.000,-” Dette sett i forhold til de 33.000,- selger forlangte, er det ikke urimelig å tro på at den oppgitte alderen stemte ganske bra?
    Saken er imidlertid at ”nypris” på denne forsterkeren, var ca 40.000,- i 2002.
    Forsterkeren er angivelig oppgradert til ”Exclusive ” 1, noe som heller ikke er riktig. Konstruktøren - Friedrich Schäfer har dokumentert at dette ikke kan la seg gjøre.

Er ikke dette å forlede en person, ettersom disse opplysningene overhodet ikke har rot i virkeligheten? Og som senere er grundig dokumentert som uriktige?

For øvrig er det jo slett ikke alltid at det foreligger en kvittering eller garanti ved et bruktkjøp.
    Men at dette skal legges til grunn for at man da – sitert fra domsavgjørelsen - ”burde ha forstått at forsterkeren var eldre enn to år”?

Man ser jo gjerne an sine ”handelspartnere”. I dette tilfellet fremstod jo selgeren som en ryddig og redelig person, og jeg fant derfor ingen grunn til å mistro ham.
    Men jeg burde visst allikevel "ha forstått"?

Jeg skjønner fint lite av dette, og vil ta kontakt med en advokat for å få en uttalelse om saken.

"Any comments, anyone"?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ikke akkurat oppløftende. Jeg ville uansett latt advokaten skule på det med sine ulveøyne før det arkiveres i skuffen for dyrekjøpte erfaringer.

Kanskje vi skal ta kommentarene over en kopp kaffe vi som nesten er naboer? Det er ikke alle kraftuttrykk som egner seg på trykk og det er lenge nok siden sist :evil:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man jo trygt si ja.
    Uansett finner jeg det forunderlig at de ikke har tatt hensyn til de faktiske forhold i saken?
    Greia er jo foreløpig at de har trodd mer på hans uttalelse / påstand, enn på min. Tiltross for all-verdens dokumentasjon som underbygger mitt ønske om å heve kjøpet.
    Hvor ble det av Kjøpsloven oppe i det hele?
    --
    Ellers er det jo sannelig på tide med et lite kaffeslabberas igjen ja! Veien er jo uansett kort, både for den ene og den andre.
    Jeg er i alle fall "ledig på torget", bortsett fra tirsdagene. Da går det hardt for seg over bordtennisbordet hos broder´n".

Fått etablert noe godlyd selv da, Ola?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jus og fornuft, eller sundt bondevett om du vil, er to vidt forskjellige ting. Det var det vel også noen som nevnte når denne saken begynte å ta momentum. Dessverre viste det seg å holde stikk, og jeg føler med deg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Rune!
    Men jeg velger allikevel å håpe på at en advokat´s øyne på saken, vil kunne snu litt på resultatet?

Gratulerer med ny avatar! Den gjør jo slett ikke skam på forumet. ;-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig
    Synd at det finnes folk som kan være så kynisk.
    Men det er vel det han tjener på: å være kynisk og samtidig troverdig nok?
    Oftest de beste svindlerne? Ville uansett ha tatt det videre...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surt ja!
    Som sagt skal jeg spandere noen lapper på en uttalelse fra en advokat, for å se om det finnes grunnlag for en overprøving av dommen.
    I så fall, blir Tingretten neste stopp....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var håpløst! Hvordan tre stykker kan klare, på den dokumentasjonen du har fremlagt, å komme til den konklusjonen, er meg helt ubegripelig! Advokat er lurt her ja...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var trist å høre at du ikke vant frem Jan
    Jeg må desverre sitere meg selv fra tidligere
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    .......Beklager at jeg kommer med "dårlige" nyheter. Rettsystemet er desverre slik at den beste advokaten som oftest vinner, rettferdighet er ikke noe som er selvsagt.
    Nå må du velge hvor mye penger du vil legge i saken. Advokat er DYRT. Spesielt om du vil vinne.

Det er mulig å få en annen avgjørelse i høyere rettsinstans, det kan du avklare med en advokat som er god på feltet. Jeg ville gjort det før jeg gikk til full sak. Resten er kanskje bedre å ta i real life. Kunne skrevet side opp og ned om dette, selv om jeg bare har to avdelinger med juss på cv'en.

Edit; ser du allerede tenker i disse baner mens jeg skrev

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette var håpløst! Hvordan tre stykker kan klare, på den dokumentasjonen du har fremlagt, å komme til den konklusjonen, er meg helt ubegripelig! Advokat er lurt her ja...
    Om ikke håpløst, så i alle fall overraskende!

Uten på noen måte å nedvurdere folket i Forliksrådet, tør jeg å mene at de muligens mangler noe kompetanse, hva det "tekniske" angår?

Som allerede nevnt, har de jo (tilsynelatende) ignorert de faktaopplysningene jeg har lagt på bordet, og som jeg vil mene bør danne grunnlag for en avgjørelse.
    Men en muntlig påstand, som avviker fra det som tidligere ble meg fortalt, ser jo ut til å veie tyngre?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    det var trist å høre at du ikke vant frem Jan
    Jeg må desverre sitere meg selv fra tidligere

Nå må du velge hvor mye penger du vil legge i saken. Advokat er DYRT. Spesielt om du vil vinne.

Det er mulig å få en annen avgjørelse i høyere rettsinstans, det kan du avklare med en advokat som er god på feltet. Jeg ville gjort det før jeg gikk til full sak. Resten er kanskje bedre å ta i real life. Kunne skrevet side opp og ned om dette, selv om jeg bare har to avdelinger med juss på cv'en.

Edit; ser du allerede tenker i disse baner mens jeg skrev
    Joda.
    Ellers er jeg smertelig klar over at advokater er dyrekjøpt bistand! Men i første omgang er det snakk om en par timers konsultasjon.
    Så får vi se, hva som kommer ut av det....;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I slike saker der de som sitter i panelet ikke har innsikt i hva de skal bedømme, at de da ikke innhenter nødvendig bistand/kompetanse fra en uavhengig person og ser på alt av dokumentasjon i saken. Synes det er helt utrolig at de kan komme til en slik slutning som de har i denne saken.

Føler med deg her Jan!!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Joda.
    Ellers er jeg smertelig klar over at advokater er dyrekjøpt bistand! Men i første omgang er det snakk om en par timers konsultasjon.
    Så får vi se, hva som kommer ut av det....;-)
    For meg (og alle andre ) virker dette som en opplagt sak i din favør, men som sagt over : Jus og real life er to forskjellige ting.
    Uansett, bruk en time hos en skarp advokat, det kan lønne seg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen, BEF!

Jeg stusser også litt over dette, ettersom de tilsynelatende har ignorert alle faktaopplysninger?

Samtidig:
    De har jo vektlagt motpartens muntlige påstand som begrunnelse for en avgjørelse.
    Mitt utsagn om samme tema, og som avviker fra hans, har de tydeligvis også ignorert?
    Antakelig er minste motstands vei, også gjeldende i dette tilfellet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    For meg (og alle andre) virker dette som en opplagt sak i din favør, men som sagt over : Jus og real life er to forskjellige ting.
    Uansett, bruk en time hos en skarp advokat, det kan lønne seg.
    Jada, som sagt har jeg til hensikt å konsultere en "skarping" i så måte.
    Har jo i alle fall én, som jeg via bekjentskaper nok kan komme til å spørre til råds.
    Jussens veier kan jo ende opp i så mangt, som allerede opplevd.:-?
    Uten dermed at jeg vil gi meg uten sverdslag!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg inn i rekken av medfølende brødre, Jan. Dette virket som en opplagt sak.

Gjennom jobben har jeg stadig omgang med jussens uransakeligheter, og som andre har nevnt så virker det som om juss og vanlig sunn fornuft er like forenelig som vann og olje...

Side 75 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •