OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hah! Da er det visst på tide å prøve igjen?
    Nå ser det i alle fall ut som det meste av muligheter er på plass igjen, etter forumet´s tildels store problemer med diverse servere.
    Misunner i alle fall ingen, som måtte slite med slike problemer! :?

Og som lovet, legger jeg ut et par bilder av Malmin´s skapelse. Her et bilde av fronten:

OBOS-luksus - oppgraderer!-alufront-jpg

Den kan vel neppe kalles noen "designbombe"? Men "grei nok", bortsett fra fargen. Som ideelt sett, burde være sort! Og slikt kan man jo gjøre noe med. Man har jo visse forbindelser hva eloksering angår.;-)
    De to sorte "vortene" er en forblending av hullene for to stk grønne (doh!) lysdioder, som indikerer at begge forsterkerne (dual mono), er "up&go".
    Selv om diodene har et relativt diskrét lys, så passer det uansett dårlig inn i vår "blå verden" hva slikt angår?
    Dermed ble hullene plugget med sort plast (som mer eller mindre vil forsvinne) mot en sorteloksert flate.
    Men man slipper jo ikke heelt unna en liten indikasjon på at forsterkeren er "på"?
    Dermed ble det boret et senterplassert 1,5mm hull i frontplaten, og med en "moteriktig" blå lysdiode bak dette:

OBOS-luksus - oppgraderer!-bl-lys-jpg

Det kan vel passe litt bedre?
    Ellers har jeg tillatt meg å fase kantene på frontplaten, og til alt overmål - også "vingeklippet" denne. Du får ha meg tilgitt Roar Malmin, men jeg synes det hele tar seg bedre ut når man fjerner 3cm av frontplaten, på hver side. (Bildet viser originalfronten)

Innsiden av forsterkeren ser unektelig imponerende ut!

OBOS-luksus - oppgraderer!-innside-jpg

Den domineres av to stk røslige 500VA ringkjernetrafoer, og har ellers en lay-out som man neppe behøver å skamme seg over? "fete" 30A transistorer preger ellers flankene i bildet.
    Så enkelt kan det altså gjøres....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt opp og ned i det siste de serverne ja... litt rart at HP ikke yter service som man vet de kan.

Når det gjelder Malmins kreasjon så synes jeg den ser spenstig ut til tross for sin enkelhet. Det enkle er som man vet det beste...8) De sorte plastdingsene passet egentlig ganske godt inn der de står og når plata blir sort er det jo ingen som kommer til å kommentere dem mer. Må komme meg nedover for en liten lytt nå snart. Er allerede altfor lenge siden sist så det må det gjøres noe med. Kanskje det kan passe en gang i neste uke...? Ellers må vi få planlagt mitt stereo-opplegg som du/vi har vært inne på flere ganger nå... Det er ingen tvil om at receiveren kommer til kort mot H200, og med god margin også vil jeg si. Bakgrunnsstøy er det irriterende mye av når jeg kjører gjennom Onkyo'en og det kan vi jo bare ikke ha! :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, den lille blå ser jo nærmest ut til å være av original opprinnelse

Og den spiller pent også går jeg ut fra?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jajamennsan, det er vel på tide ja, Homecinema?
    Det hadde jo unektelig vært hyggelig med et besøk fra Jessheim igjen!
    Bare si ifra dagen før en utflukt hit, så skal jeg nok kunne diske opp med både musikk og annet "snadder".
    Ellers må vi jo prøve å få til noe snasent omkring stereolyd hos deg?
    Jeg tar gjerne en tur en helg - lørdag/ søndag som det må bli, ettersom det kan ta noe tid omkring dette med tilpasning. ;-)
    Ellers faller nok Onkyo litt igjennom hva egenstøy angår, vs H200 ja.
    Nå skal jeg vokte meg vel for å skryte, men ASR Emitter 1 er nok enda et hakk bedre enn H200 hva både det ene og det andre angår, selv om H200 slett ikke er dårlig!
    Velkommen skal du i alle fall være!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...ja ASR er nok et par hakk over H200 og slike besøk kan jo bare føre til spøkelser og andre "ubehag", men hva gjør man ikke for enda litt økt livskvalitet ;-) 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Se der ja, den lille blå ser jo nærmest ut til å være av original opprinnelse

Og den spiller pent også går jeg ut fra?
    Hehe. Jeg er vel relativt pirkete, hva slike detaljer angår. ;-)

Og jada, den spiller riktig så pent! Nå har jeg riktignok ennå ikke fått rotet meg til en AB-test mellom ASR og RM´s kreasjon, men har i alle fall hørt såpass i en flyktig oppkobling mot Vistaene, at en sådan sammenlikning godt kan være på sin plass! "Time will come", forhåpentligvis....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    hmmm...ja ASR er nok et par hakk over H200 og slike besøk kan jo bare føre til spøkelser og andre "ubehag", men hva gjør man ikke for enda litt økt livskvalitet ;-) 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ettersom jeg sneier innom temaet estetikk:
    Selv om de forkrommede knappene på ASR Emitter 1 ser staselige ut, så er det antakelig fler enn meg som kanskje synes krom blir litt for mye "bling"?

OBOS-luksus - oppgraderer!-crom-jpg

Jeg har i alle fall en liten formening om slikt. Og det må man jo gjøre noe med?
    Takket være 8x12" her på forumet, (tusen takk igjen Tor!),lot det seg gjøre å skaffe tilveie noen emner for dreiing av nye knapper i aluminium:

OBOS-luksus - oppgraderer!-aluemner-jpg

Etter atskillige runder i dreiebenken, :

OBOS-luksus - oppgraderer!-dreiing-jpg

ble resultatet slik:

OBOS-luksus - oppgraderer!-halvferdig-jpg

Bildet rettferdiggjør dessverre ikke den egentlige finishen på knappene, som selvsagt skal elokseres i sort. Ha meg tilgitt for et "lurvete" bilde, men det viser i alle fall alternativet. Som selvsagt skal elokseres i sort...

"Og så kom dagens nedtur".
    Glad og fornøyd, satte jeg i dag kursen i retning "Anoform" på Gan / Fetsund, som alltid har hjulpet meg med eloksering av både dette og hint.
    Vel fremme, blir jeg møtt av en litt sørgmodig "elokseringskompis", som kunne fortelle at virksomheten er nedlagt!
    "HMS-spøkelset" har innhentet også denne bedriften, i den forstand som at kravene til ventilasjon og andre HMS-tiltak, nok ble for store til å forsvare.
    Innmari trist, spør du meg! :cry:
    Alternativet ble Eloksal i Horten: Eloksal as - Behandling av overflate på aluminium

Litt mer "tuklete", ettersom veien er litt lenger dit.....

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir riktig så lekkert.
    Når det kommer til bling faktoren, så kjenner jeg til den - Har jo vært eier av en Burmester Rondo 992:-D. Ble aldri helt fortrolig med dette "speilet"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, du er en tusenkunstner! Trenger du flere slike alu-emner kan det godt være Stokstad (bilopphugging og div.) har det liggende. Ligger rett nedi gata for deg, aner meg at du vet hvor de ligger. Hvis ikke de har, har jeg vært der og nappet til meg 8 stk for en 50 lapp eller noe. Om dimensjonen er riktig kan du få de av meg. Hadde tenkt til å bruke de til ben til DIY høytalere, men den epoken er som, du har fått med deg, over.
    Har du H200 enda, eller er den i Homecinemas eie? Lurer nemlig på å prøve en slik på pioneer/TAD'ene etterhvert :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir helt sikkert lekkert Jan. Synd med elokseringskompisen men sånn er det blitt i dagens regelverk.

Hvordan er innfestingen av knottene? Er det en slags bitteliten låseskrue som går inn på akslingen eller er de bare tredd på?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    OBOS-luksus - oppgraderer!-crom-jpg
    Hva med føttene da Jan?????? 8) De skriker jo etter sort de også........

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Neimen - det var da ikke måte på til pirk da?
    Har lagt merke til dem ja, der de står og "gliser" mot meg. Forkromming lar seg ikke så lett endre på, hva farge angår.

Men blir det for "ille" legger jeg bare en runde med sort elektrotape over krom´en, så er det problemet løst!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jøss, du er en tusenkunstner! Trenger du flere slike alu-emner kan det godt være Stokstad (bilopphugging og div.) har det liggende. Ligger rett nedi gata for deg, aner meg at du vet hvor de ligger. Hvis ikke de har, har jeg vært der og nappet til meg 8 stk for en 50 lapp eller noe. Om dimensjonen er riktig kan du få de av meg. Hadde tenkt til å bruke de til ben til DIY høytalere, men den epoken er som, du har fått med deg, over.
    Har du H200 enda, eller er den i Homecinemas eie? Lurer nemlig på å prøve en slik på pioneer/TAD'ene etterhvert :-D
    Tusen takk for det!
    Hva kunstnerier angår, så er jeg såvisst ikke alene! Det har vi jo forlengst observert i din tråd. ;-)

Ellers takker jeg så mye for "Stokstad-tipset"! Det har faktisk ikke falt meg inn at et bilopphuggeri også kan varte opp med slikt?
    Ellers er "alle" dimensjoner interessante, så lenge de får plass i dreiebenken her. Så om du ikke lenger finner grunn til å beholde varene, så sier jeg jatakk!

Min H200 er nok forlengst solgt til en hyggelig svensk herremann, som jeg forresten ikke har hørt noe mer ifra?
    Tolker det som at han er fornøyd med kjøpet.

Ellers vil jeg tro at H200 kan være en god match for TAD? Den fungerte uansett upåklagelig på ML Vista, uten at disse forøvrig kan sammenliknes med TAD.
    Men ettersom Vista tidvis kan være litt ekstra forlangende hva impedans / strømsterke forsterkere angår, så kan jo det være en brukbar indikasjon på at forsterkeren vil ha brukandes kontroll på TAD?....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det!
    Hva kunstnerier angår, så er jeg såvisst ikke alene! Det har vi jo forlengst observert i din tråd. ;-)

Ellers takker jeg så mye for "Stokstad-tipset"! Det har faktisk ikke falt meg inn at et bilopphuggeri også kan varte opp med slikt?
    Ellers er "alle" dimensjoner interessante, så lenge de får plass i dreiebenken her. Så om du ikke lenger finner grunn til å beholde varene, så sier jeg jatakk!

Min H200 er nok forlengst solgt til en hyggelig svensk herremann, som jeg forresten ikke har hørt noe mer ifra?
    Tolker det som at han er fornøyd med kjøpet.

Ellers vil jeg tro at H200 kan være en god match for TAD? Den fungerte uansett upåklagelig på ML Vista, uten at disse forøvrig kan sammenliknes med TAD.
    Men ettersom Vista tidvis kan være litt ekstra forlangende hva impedans / strømsterke forsterkere angår, så kan jo det være en brukbar indikasjon på at forsterkeren vil ha brukandes kontroll på TAD?....
    Jeg var tilfeldigvis innom der for en stund siden, og så plutselig en container full av avkapp fra massive alustenger. Nappet med meg 8 stykker. Er litt varierende hva de har der til enhver tid, men et skrothue som meg må liksom innom for å sjekke "om det er noe jeg kan bruke" Forøvrig kan jeg kun tilby deg 7 i øyeblikket, da den ene brukes til den ene barnegrinda. Utrolig hvor man får bruk for det
    Jeg skal ta mål av de og poste bilde når jeg får tid, så kan du se om du kan bruke de.

Atle skrev i testen av TAD'ene at H200 var den som ble stående til slutt. Nå sa ikke testen noe om hva annet de ble testet med, men vil tro at det uansett er en god match. Får prøve å få lånt meg en sånn et par dager for å se om den holder mål :twisted:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suupert! Ser frem til bilder!
    Om stengene ikke er tykkere enn 50-60mm, så går de i alle fall inn i benken!

Om Atle har sagt hva han har sagt, så bør jo det ytterligere borge for en test av H200 på TAD?
    Hadde jeg fortsatt hatt min her, så skulle du selvsagt ha fått låne den!

Det jeg faktisk kan komme opp med som et lite alternativ her, er kanskje Malmins "Musical Innovation Mosfet"?
    Den fordrer riktignok en pre, men det fikser du vel?
    "Just tell me"....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suupert! Ser frem til bilder!
    Om stengene ikke er tykkere enn 50-60mm, så går de i alle fall inn i benken!

Om Atle har sagt hva han har sagt, så bør jo det ytterligere borge for en test av H200 på TAD?
    Hadde jeg fortsatt hatt min her, så skulle du selvsagt ha fått låne den!

Det jeg faktisk kan komme opp med som et lite alternativ her, er kanskje Malmins "Musical Innovation Mosfet"?
    Den fordrer riktignok en pre, men det fikser du vel?
    "Just tell me"....
    Sender deg bilder så fort jeg får gjort det, tror faktisk det skal gå bra!

Takker for tilbudet om lån, meget prisverdig Når det gjelder Malminforsterkeren siterer jeg meg selv fra min egen tråd i et svar til sorzy: "En dual-mono jeg kunne tenke meg å teste er Mosfet forsterkeren til Roar Malmin [hviske] tenkte jeg skulle lure Jan over etterhvert[/hviske slutt]"
    Hehe...hadde det i tankene allerede 8-)
    Lurer uansett hva slags pre som yter de retfferdighet? Sikkert flere, og iallefall Malmin sine egne, men det må være en med Theater bypass, og det har ikke Malmin sine egne. Kanskje Micromega PA20 ville vært en match. Det får evt testes.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    ...Lurer uansett hva slags pre som yter de retfferdighet? Sikkert flere, og iallefall Malmin sine egne, men det må være en med Theater bypass, og det har ikke Malmin sine egne...
    Etter hva jeg har skjønt på et annet forum, så er det rom for litt personlige tilpasninger av Malmin sitt utstyr. Noen har fått et ekstra sett utganger og lignende, så det skulle ikke forundre meg om det var mulig å få til en HT-bypass også (om du spør pent og legger noen kroner ekstra på bordet).

Scrooge: synes ikke det ville holde din ellers høye standard med elektrotape på føttene på ASR...
    Spørs om du ikke må bruke noen kvelder til å dreie nye føtter til den også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Etter hva jeg har skjønt på et annet forum, så er det rom for litt personlige tilpasninger av Malmin sitt utstyr. Noen har fått et ekstra sett utganger og lignende, så det skulle ikke forundre meg om det var mulig å få til en HT-bypass også (om du spør pent og legger noen kroner ekstra på bordet).

Scrooge: synes ikke det ville holde din ellers høye standard med elektrotape på føttene på ASR...
    Spørs om du ikke må bruke noen kvelder til å dreie nye føtter til den også.
    Litt OT i denne tråden (beklager sjef). Kan ta evt min søken etter forsterkeri videre i min tråd.
    Har sett at det er mulig å gjøre tilpasninger på forforsterkerene. Det er uansett ikke aktuellt å kjøpe nytt, det er for dyrt i første omgang, men har forstått at han kan gjøre modding på brukt også. Det hadde vært spennende.

Forøvrig enig med deg freddie! Reodor Felgen kan ikke sitte å se på noe elektrotapegreier...spør du meg er det "all in"...ut i snikkerbua og dreie flere føtter

Side 74 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •