OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1893
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Neei, så langt har jeg ikke kommet! Begriper ikke hvor tiden blir av...:?
    Men etter slike uttalelser, så får jeg vel teste Spotify her også?

Får litt tid i morgen, ettersom jeg må holde meg hjemme noen timer pga rørleggerbesøk.
    Takker for linken!
    Ja, du sier noe, tiden blir bare borte...

Det er hvertfall utrolig snedig for å finne ny musikk, eller sjekke ut musikktips fra andre. Jeg har begynt å frekventere tråder som "Hva hører du på nå" osv. På mitt anlegg klarer jeg heller ikke å høre forskjell på lydkvaliteten i forhold til musikkbibliotek i flac, men det er jo fullt mulig (eller rettere sagt, jeg forventer at ) ditt anlegg er mer avslørende.

Og så helt lovlig da gitt

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et overraskende og hyggelig besøk!

I går ettermiddag fikk jeg ganske uventet, æren av å huse både 8x12" og Mor10 i mitt lille etablissement.
    Fikk en telefon i bilen på vei hjem fra Sigdal, som annonserte en visitt av de to hyggelige herremennene, og som resulterte i en (enda) litt tyngre "høyrelabb" enn vanlig. ;-)
    Rakk å slenge over en kjele med Gilde´s utmerkede wienere, før det ringte på døren.
    8x12" har jeg jo ikke hatt besøk av siden Viennaene stod her, og jeg var jo litt spent på hva han ville mene om et par elektrostater, i samspill med 2xSVS?

Det virket i alle fall som både pølser og musikk ble fortært med den største fornøyelse!
    Både Tor og Mor10 er jo gutter som vet hva de vil ha og hvordan det skal låte, og jeg tillater meg å tro at jeg fikk godkjent på både vomfyll og ørenslyst?
    Takker i alle fall for et svært hyggelig besøk, dere må gjerne ta turen igjen!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jan, hvordan står det til på den kanten? Har du forresten fått høre noe mer fra forliksrådet angående ASR-handelen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jotakk Ola, her er alt bra!
    Det har jo vært en viss "turnover" på elektronikkbeholdningen siden du var her sist, i den forstand som at både EC AW120 og Xindak 6950 er solgt. Men dette har jo mindre betydning i musikksammenheng.
    I kinosammenheng måtte jeg imidlertid på jakt etter et alternativ for drift av senterhøyttalerne, og et av kravene var at forsterkeren hadde relativt beskjedne mål. Da med tanke på symmetrien i komponentracket.
    Aller helst burde den ligge noenlunde på linje med OPPO BDP 83, hva målene angikk.
    Og gjett hva jeg fant? En "nusselig" liten sak, som måler H.B.D. 8,5x46x33cm.
    Perfekt! I alle fall langt på vei.
    Foreløpig har jeg bare såvidt fått testet de 2x140(?)w som nyvinningen borger for, men så langt lover det godt!
    Forsterkeren skal etter sigende være en svært så potent stereoforsterker også?
    Så sies i allefall, på HFS.
    Dette skal selvsagt sjekkes, selv om jeg tviler på at den danker ut ASR?
    Skal se om jeg rekker å presentere siste skudd på stammen i løpet av kvelden. Kan røpe såpass som at den er norskbygget.;-)
    --
    Ellers er det ikke så mye nytt fra Forliksrådet, men dog!
    Ringte dem forleden dag, for å høre hvordan ståa var. De har sendt over en anmodning om forlik til selgeren, noe han nok en gang har refusert.
    Dermed blir det et møte i Forliksrådet, men ikke før på ny-året! :evil:
    Jeg "dør" slett ikke av det, tålmodig som jeg er.
    Men sant og si - jeg hadde jo håpet på en avklaring før jul....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det er god omsetning i lageret av forsterkere og at du holder på med noe nytt. Det eneste i den leia du hinter til jeg kan komme på er Rotel RB1062 som er forholdsvis liten, men størrelsen og effekten er ikke den samme som du oppgir... Tenkie, tenke.

Om det ikke lysner mot jul så får vi slå på stortromma og ta en kveld med glühwein og litt julemusikk med gjengen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Joda, det løsnet jo litt etterhvert!
    Det som gjenstår nå, er å få solgt BOSE ControlSpace- enheten. Det er nok et heller snevert marked for slikt, ettersom det er en multiroom-sak. Som nok egner seg best for restaurant- hotellmarkedet, eller for den som vil ha et overlegent system for å kontrollere musikk i nær sagt ethvert rom i huset. ;-)

Men jøye meg - Rotel er da vitterlig ikke et norskt produkt? Du får heller tenke i retning av andre siden av Drammenselva. Kanskje sier initialene RM litt?

Ellers må jeg medgi at stortromme, glühwein og julemusikk høres særdeles forlokkende ut!
    Let´s go! Men hvor, og når?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den er Norsk? Det fikk jeg ikke med meg, er det noe fra Roar Malmin? Kanskje en god og gammel Model 140 Signature?

Angående mat, drikke, musikk og samvær så kan vi vel enes om at vi treffes hos noen en gang og har det hyggelig? Vi for forsøke å rekrutere til et lag, så får vi se hvor vi ender.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BINGO!
    Roar Malmin it is!
    Lot meg friste av en Music Innovation Mosfet som lå til salgs på HFS til en fordelaktig(?) pris, så nå står den her.
    Den skamroses jo på HFS, men tar et lite forbehold om relativt subjektive uttalelser derfra?
    Uansett er det liten tvil om den tekniske kvaliteten og konstruksjonen, noe som greit lar seg vise etter å ha plukket vekk noen deksler hist og pist.
    Og det ser unektelig bra ut!

Jeg har imidlertid en og annen innvending hva (front)designet angår:
    Hvorfor må man på liv og død "kjøre på" med 5mm lysåpninger for øyenstikkende lysdioder?
    I dagslys kan det kanskje være på sin plass å indikere "ok" for høyre / venstre kanal?
    Men i et lysdempet rom, og ikke minst i "kinosammenheng" bør man jo klare seg med en noe mer diskrét løsning i så måte? Noe jeg i sin tid også påpekte ovenfor Bent Holter, ang HD10.
    Av samme grunn, vil en av de to grønne lysdiodene bli forvist til baksiden av kabinettet, samtidig som at den andre fortsatt vil lyse i frontpanelet.
    Men da gjennom et hull på kun 1mm, sentrert i dette.
    Mere behøves jo strengt tatt ikke?
    Ellers skal den (i dette tilfelle) sølvfargede fronten "naturligvis" elokseres til sort, samtidig som at de relativt skarpe kantene fases til en passende finish.
    "That´s me"!

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ettermiddag fikk jeg ganske uventet, æren av å huse både 8x12" og Mor10 i mitt lille etablissement.
    Fikk en telefon i bilen på vei hjem fra Sigdal, som annonserte en visitt av de to hyggelige herremennene, og som resulterte i en (enda) litt tyngre "høyrelabb" enn vanlig. ;-)
    Rakk å slenge over en kjele med Gilde´s utmerkede wienere, før det ringte på døren.
    8x12" har jeg jo ikke hatt besøk av siden Viennaene stod her, og jeg var jo litt spent på hva han ville mene om et par elektrostater, i samspill med 2xSVS?

Det virket i alle fall som både pølser og musikk ble fortært med den største fornøyelse!
    Både Tor og Mor10 er jo gutter som vet hva de vil ha og hvordan det skal låte, og jeg tillater meg å tro at jeg fikk godkjent på både vomfyll og ørenslyst?
    Takker i alle fall for et svært hyggelig besøk, dere må gjerne ta turen igjen!
    Hei du! Som du sikkert har fått med deg, så frekventerer jeg ikke dette forum så ofte lenger.
    Om besøket hos deg har jeg bare to ting å si, gilde wiener har alltid vært en av mine favoritter og at lyden får godkjent er det ingen tvil om.
    Over til noe annet - Her hjemme ligger det tre duppeditter som venter på ny eier8)

Tor

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da prioriterer du ikke riktig, 8x12_TOM, hehe..

Bra dere hadde plass til wienere etter bollene

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Hei du! Som du sikkert har fått med deg, så frekventerer jeg ikke dette forum så ofte lenger.
    Om besøket hos deg har jeg bare to ting å si, gilde wiener har alltid vært en av mine favoritter og at lyden får godkjent er det ingen tvil om.
    Over til noe annet - Her hjemme ligger det tre duppeditter som venter på ny eier8)

Tor
    Hallo igjen Tor!
    Nesten synd og skam at du ikke er så ofte "på" som før, men jeg har jo en viss idé om hvorfor. ;-)
    Desto hyggeligere er det når du dukker opp! Og minst like hyggelig å lese, er at både fast og åndelig føde falt i smak ved siste besøk!
    Ikke minst fra en kritisk og åpenhjertig herremann som deg, som ikke har for vane å slenge om seg med superlativer, hva slikt gjelder.

Ellers må jeg igjen få si tusen takk for at du skaffet tilveie duppedittene, setter stor pris på at du fikset dette!

Så kan jo "resten av verden" lure på hva slags duppeditter det er snakk om?
    Jada, jeg elsker å erte!

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Da prioriterer du ikke riktig, 8x12_TOM, hehe..

Bra dere hadde plass til wienere etter bollene
    Du kan så si....men jeg skal prøve å bli flinkere

Utsøkte boller og virkelig godlyd hos deg også. Tror både du Jan er på grensen til hva som er mulig å oppnå av godlyd i så små lytterom

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Små lytterom?
    Joda, du har nok dessverre rett i det, i alle fall hva mitt angår.
    Verden er jo full av kompromisser, så også her. :-?
    Meeen! Jeg har jo 5-6kvm bod bak meg som i akustisk sammenheng, kanskje kan intergreres?
    Noen passende hull i to-tre lag med gips, kan jo gjøre underverker?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjøre om rommet til en tunebar helmholz, Jan
    Alt er jo relativt, men vi har nok ikke de største rommene nei. Mitt er 18-19 kvm, men de integrerte skapene i to av hjørnene tar en del plass slik det er nå. Blir andre boller når jeg bygger nytt lytterom.

Kom igjen, Jan, hvilke duppeditter er det snakk om??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du tok den ja!
    Men det er jo ikke dermed sagt at jeg kommer til å realisere tanken, selv om den også innebærer en (vill) ide om å plassere projektoren i et litt mer lydløst område. Vi får se! ;-)
    Ellers må jeg nok krype til korset hva romstørrelse angår, ettersom jeg kun har 12,5kvm å boltre meg på.
    Men som du nevner...

Ellers er duppedittene banalt uspennende, og handler i bunn og grunn bare om estetikk.
    Og som konkret - gjelder tre forkrommede "knapper" på hhvis 35 og 48mm på ASR-forsterkeren.
    Disse har jeg tenkt å gjøre litt mer diskrét ved å lage dem i aluminium, og som da i sin tur skal elokseres sorte.
    I likhet med fronten på forsterkeren for senterkanalen, (Musical Innovation Mosfet), som pt fremstår i en lite kledelig aluminiumsfinish i komponentracket.
    Verre er det ikke!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du tok den ja!
    Men det er jo ikke dermed sagt at jeg kommer til å realisere tanken, selv om den også innebærer en (vill) ide om å plassere projektoren i et litt mer lydløst område. Vi får se! ;-)
    Ellers må jeg nok krype til korset hva romstørrelse angår, ettersom jeg kun har 12,5kvm å boltre meg på.
    Men som du nevner...

Ellers er duppedittene banalt uspennende, og handler i bunn og grunn bare om estetikk.
    Og som konkret - gjelder tre forkrommede "knapper" på hhvis 35 og 48mm på ASR-forsterkeren.
    Disse har jeg tenkt å gjøre litt mer diskrét ved å lage dem i aluminium, og som da i sin tur skal elokseres sorte.
    I likhet med fronten på forsterkeren for senterkanalen, (Musical Innovation Mosfet), som pt fremstår i en lite kledelig aluminiumsfinish i komponentracket.
    Verre er det ikke!
    Må få skyte inn at estetikk overhodet ikke er uspennende. Det er tvert i mot en viktig del av det totale inntrykk og er med på å behage sansene våre. Så det så....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reodor er i gang igjen Veldig spennende den Malmin forsterkeren forresten! Hvilken av dem er det? Mulig det er skrevet, men orket ikke å lete.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må få skyte inn at estetikk overhodet ikke er uspennende. Det er tvert i mot en viktig del av det totale inntrykk og er med på å behage sansene våre. Så det så....
    Det har du selvsagt alldeles rett i! Klønete formulert av meg, i en sen natterstime.
    Estetikk er slett ikke "bare", og nettopp derfor fant jeg grunn til å bytte ut kromfinish mot silkematt sorteloksert.
    Dvs, jeg har tenkt på det i laaange tider, men det har strandet på materialtilgang.
    8x12_Tom er en venn i nøden, som har klart å skaffe meg de riktige bitene!

@ SannaX: Chris, du vet jo at Reodor aldri sover? Han bare slumrer litt innimellom slagene.

Malmin-forsterkeren heter (som sagt) Musical Innovation Mosfet, og er en av hans nyskapninger.
    Sine beskjedne mål tiltross - 44x33x10cm veier den solide 16kg, takket være et par reale ringkjernetrafoer. Skal se om jeg får lagt ut et par bilder, senere i dag.
    Ellers har jeg sparsomt med opplysninger omkring forsterkeren, men den tok i alle fall Vistaene på strak arm, da jeg såvidt testet!
    Men her er den satt opp til å drive senterhøyttalerne, helt uten pustebesvær. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ SannaX: Chris, du vet jo at Reodor aldri sover? Han bare slumrer litt innimellom slagene.

Malmin-forsterkeren heter (som sagt) Musical Innovation Mosfet, og er en av hans nyskapninger.
    Sine beskjedne mål tiltross - 44x33x10cm veier den solide 16kg, takket være et par reale ringkjernetrafoer. Skal se om jeg får lagt ut et par bilder, senere i dag.
    Ellers har jeg sparsomt med opplysninger omkring forsterkeren, men den tok i alle fall Vistaene på strak arm, da jeg såvidt testet!
    Men her er den satt opp til å drive senterhøyttalerne, helt uten pustebesvær. ;-)
    Hehe Har lest litt på sentralen om Malmin forsterkerene, og de får tildels ovasjoner. Kunne tenke meg å prøve en av de i mitt kommende aktive oppsett, men innen jeg er ferdig med det har det vel kommet et par nye modeller til :roll:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hehe Har lest litt på sentralen om Malmin forsterkerene, og de får tildels ovasjoner. Kunne tenke meg å prøve en av de i mitt kommende aktive oppsett, men innen jeg er ferdig med det har det vel kommet et par nye modeller til :roll:
    Ja, den har fått mye positiv omtale der!
    Selv om dette er "lillebroren" i Malmin´s nye(?) serie, så er det ingenting å si på effekten!
    Synes absolutt at du bør prøve når den tid kommer, men da helst i kombinasjon med hans pre, i samme serie.

Har ellers fått knotet til noen bilder, her av fronten slik den nå står.
    ....., ahh det er visst fortsatt problem med serveren? "Upload failed", tilsier at jeg nok får prøve senere. :-?

Side 73 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •