OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1893
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Saken er nå oversendt Forliksrådet i Oslo, så får vi ser hva som skjer etterhvert......
    Heia Jan !!!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for støtten!

Btw; nå er det snart "minibar-tid". ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Heia Jan !!!
    +1!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal i alle fall love å orientere dere, når den tid kommer! ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider, ja omsider, er de nye Vista-panelene på plass!
    Etter en svært så hyggelig passiar med Olav og Christian hos Audicompaniet på onsdags kveld, kunne jeg plukke med meg et par nye paneler som erstatning for mine "utvaskede" sådanne.
    Uten å ha sagt så mye mer om leveringstid etc, så skal de i alle fall ha for en nær sagt "døgnet rundt" tilgjengelighet!
    Jeg vil tro at dette passer flere enn meg, i en travel hverdag?
    Ellers kan jeg med en viss forsiktighet, røpe at det er spennende ting i gjære mtp produktene som Audiocompaniet representerer.
    Ikke spør meg!! Men vent og se.. 8)
    --
    De nye panelene lot seg greit montere. Jeg kunne sagtens ha lagt ut et par bilder av de detaljene, men det får heller vente til en eller annen spør om akkurat den prosessen.
    --
    Etter knapt 24 timers innspillingstid fikk jeg et hyggelig besøk av Mor10, som nå dessverre ikke lenger er å finne på dette forum.
    Hva "innspillingstid" for slike paneler angår, så er det slett ikke snakk om hverken kantoppheng eller oppmykning av spider! Elektrostatpaneler har jo i så måte en ganske begrenset amplitude, men krever etter sigende allikevel 40-50 timer for en homogen ladning for panelene. ;-)

Nå skal jeg ikke på noen måte skylde på de nær sagt obligatoriske lakserulladene som et "narkotikum" i positiv retning, men det er uansett hyggelig å høre uttalelser som "at det spiller enda litt bedre" enn ved forrige gangs besøk! Ikke minst fordi disse kommer fra en ganske så kritisk lytter. ;-)
    Den for ham, nye kombinasjonen ASR / nye paneler kan nok være en ganske opplagt årsak til det?
    Sjøl vil jeg nå påstå at det i hvertfall ikke spiller dårligere, med nye paneler på plass! Livet er herlig, når lyden er herlig!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du omsider har fått på plass nye panel, Scrooge!

Med mindre panelene dine var vannskadet vil jeg ikke tro at nye paneler vil utgjøre en nevneverdig stor forskjell lydmessig, med mindre det er gjort endringer på nye panelene kontra de gamle. Dog kan det jo muligens hende de oppleves noe anderledes iom at de ikke er "innspilt". Gleden og fornøyelsen over nye paneler kan jo også bety mye.

Det jeg har større tro på, når det gjelder Mor10s kommentar, er den utmerkede ASR-forsterkeren som du nå kjører med

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, kenti!

Og "nytt er og blir nytt", i den forstand som at det i alle fall i teorien bør være bedre?
    Ikke minst mtp at membranet i panelene veier såpass lite som de gjør.
    Ellers er det ingen åpenbare forskjeller mellom gammelt og nytt, visuelt sett.

Og rett kan du vel ha, også når det gjelder forsterkeri?
    Mor10 har i alle fall ikke hørt denne komboen før forleden kveld, men uansett er det positivt å få slike kommentarer!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og "nytt er og blir nytt", i den forstand som at det i alle fall i teorien bør være bedre?
    Da spørs det jo hvordan man definerer "bedre". En innspilt høyttaler (generelt) vil jo oppleves som bedre enn en uinnspilt, og da er jo ikke den nye bedre. Men det kan selvfølgelig hende du har rett i at det nye panelet låter bedre! Du har jo tross alt hørt begge.

Et poeng her når det gjelder nytt panel er at det nye membranet er "rent og pent", men la egentlig ikke så mye vekt på det da gamle det var nydusjet.

Når det gjelder forsterkeri er jeg rimelig sikker på at det har mest å si Og det er jo intet mindre enn et godt skussmål når det kommer til forsterkeriet. Vet godt hvor bra ASR matcher Vista, noe som kanskje ikke så rart mtp at ASR er utviklet på elektrostater blant annet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Generally speaking", ja!
    Men hva ELS-paneler gjelder, så vil jeg tro at kriteriet er noe annereldes hva innspilling angår?
    Gir deg uansett rett i dine betraktninger omkring ASR / elektrostater angår - overgangen fra H200 opp til ASR har nok mye av "skylden" for den opplevde forskjellen.
    Det skulle vel nær sagt bare mangle? ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du verden det har jammen tatt tid å få disse panelene over dammen, men frustrasjon blir jo fort erstattet av glede når saker får en lykkelig slutt

Har det vært noen bevegelse i den andre ASR-saken for øvrig?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder ??????????

Bare for og mase litt, er selvfølgelig ikke nyskjerrig i det hele tatt------

Altså av selve jobben, mye arbeid how and what ...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja du verden det har jammen tatt tid å få disse panelene over dammen, men frustrasjon blir jo fort erstattet av glede når saker får en lykkelig slutt

Har det vært noen bevegelse i den andre ASR-saken for øvrig?
    Sant nok, det har tatt sin tid ja!
    Men som du sier, man glemmer fort frustrasjoner og utålmodighet når tingene omsider kommer på plass!
    Og når man langt på vei har fått "nye" høyttalere, så kan man vel ikke klage.

Ellers ikke noe nytt i ASR-saken nei. :?
    Kanskje det går an å mase litt på Forliksrådet? Men offentlige instanser er vel nærmest utilnærmelige i så måte....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Bilder ??????????

Bare for og mase litt, er selvfølgelig ikke nyskjerrig i det hele tatt------

Altså av selve jobben, mye arbeid how and what ...
    Neeeida, det er vel neppe nyskjerrighet som ligger bak?
    Det var ikke så mange bildene jeg tok, men jeg skal se om jeg får lastet dem opp i løpet av ettermiddagen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, det har tatt sin tid ja!
    Men som du sier, man glemmer fort frustrasjoner og utålmodighet når tingene omsider kommer på plass!
    Og når man langt på vei har fått "nye" høyttalere, så kan man vel ikke klage.

Ellers ikke noe nytt i ASR-saken nei. :?
    Kanskje det går an å mase litt på Forliksrådet? Men offentlige instanser er vel nærmest utilnærmelige i så måte....
    Tja, det kan jo være en idé å purre, men det spørs om saken nok har trukket sin kølapp i systemet, så det skal vel noe til om du får øket prioriteten på noe vis. Men den som intet våger, intet vinner vettu'

Men gratulrerer med "nye" høyttalere da

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i gården har det virkelig skjedde ting siden min tid her på forumet. Imponerende oppsett, tror aldri jeg kommer til å glemme mitt første møte med ASR! Stemmer for mer bilder

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært hyggelig å lese, Kolschtat!

Skulle det friste med et gjenhør, og ikke minst gjensyn, så si for all del ifra!
    Kunne jo vært hyggelig å møtes igjen - det er tross alt en stund siden sist. ;-)

Ellers ble det smått med bilder fra panelbyttet. De to-tre jeg tok, var såpass dårlige at de neppe egner seg for fremvisning.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært hyggelig å lese, Kolschtat!

Skulle det friste med et gjenhør, og ikke minst gjensyn, så si for all del ifra!
    Kunne jo vært hyggelig å møtes igjen - det er tross alt en stund siden sist. ;-)

Ellers ble det smått med bilder fra panelbyttet. De to-tre jeg tok, var såpass dårlige at de neppe egner seg for fremvisning.
    Vel fortjent

Så absolutt, kan ikke skjønne at jeg la denne hobbyen mer eller mindre til side. Ikke bare gleden fantastisk musikkgjengivelse gir, men det er jo faktisk litt sosialt også.
    Dessuten er jeg fysen på å teste HD10 (som jeg nylig solgte) mot Bel Canto DAC-en som bør ankommet veldig snart, ASR og ML bør jo håndtere en slik test fint

Nå refererte jeg til bilder generelt, men med litt graving i tråden din fant jeg det jeg lette etter

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig, Jan. Har du fått testet Spotify på Squeezeboxen din? Jeg har kost meg med masse ny musikk i sweetspot de siste dagene, takket være denne luringen. Koster 99,- (foreløpig momsfritt) for premium abonnement men det er så definitivt verdt hver eneste krone.

Announce: Spotify Premium Plugin (Beta) - Squeezebox : Community : Forums

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neei, så langt har jeg ikke kommet! Begriper ikke hvor tiden blir av...:?
    Men etter slike uttalelser, så får jeg vel teste Spotify her også?

Får litt tid i morgen, ettersom jeg må holde meg hjemme noen timer pga rørleggerbesøk.
    Takker for linken!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Vel fortjent

Så absolutt, kan ikke skjønne at jeg la denne hobbyen mer eller mindre til side. Ikke bare gleden fantastisk musikkgjengivelse gir, men det er jo faktisk litt sosialt også.
    Dessuten er jeg fysen på å teste HD10 (som jeg nylig solgte) mot Bel Canto DAC-en som bør ankommet veldig snart, ASR og ML bør jo håndtere en slik test fint

Nå refererte jeg til bilder generelt, men med litt graving i tråden din fant jeg det jeg lette etter
    Så fint!
    Håper bildene falt i smak?
    Nå husker jeg ikke helt, men vil mene at de siste er relativt forenlige med dagens status?
    Ellers er jeg alldeles klar for en test av Bel Canto vs HD10, med komboen ASR og ML Vista. Slikt er alltid spennende.
    Om det kan passe med en slik "utskeielse" i min lille hule når den tid kommer, så stiller jeg den selvsagt til disposisjon!

Side 72 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •