OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sannelig, du sier noe!!

Ellers kan jo 0,6 liter fort bli en "bombe" på to hjul, det også! Noen produsenter tar jo fort-vekk ut 70-80 hk og mer fra et slikt volum, og i den rette kombinasjonen går det jaggumeg fort nok, det óg! 8)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den skulle ha 100 hk når den var ny, men alle kom nok ikke helt til bakhjulet...

Nå er den dog 12 år med over 70k km på telleverket, men går som en klokke!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, et smykke av en tohjuling!
    Og går den fortsatt som en klokke etter 70000km, har nok du mye av æren for det!
    Herlig!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen ja. Så det er den tiden på året igjen... tiden flyr.

Vel, at Sciroccoen er hissig kan jeg sagtens signere på. En kollega har en slik hissigpropp. Utrolig hva de klarer å tyne ut av usle 1,4 liter nå for tida. Han nevnte også at det skal gå an å kjøpe til noe ekstra hester gjennom en programvareoppdatering, opptil 190 hk synes jeg han nevnte?

Det blir artig å legge øret til den nye komboen, hvis det fortsatt passer tar jeg gjerne en liten visitt på torsdag kveld?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jepp!
    ...... bare for å ha nevnt noen, har jeg ikke klart å finne påtakelige forskjeller mellom utgaven fra 2002 og "ferskingen" fra november 2009!

Skal jeg i det hele tatt våge meg på noen konklusjon, så må det være at nyvinningen kanskje låter ennå litt mer oppløst og dynamisk, og at mellomtoneområdet spesielt hva mannsvokal angår, har fått en litt bedre fylde.
    Som en slags konklusjon får jeg vel si, at jeg ikke hadde hatt betenkeligheter med å beholde 2002-utgaven, om jeg måtte........

Men jeg for min del, er ikke god nok til å felle noen dom. Begge låter alldeles upåklagelig, i mine ører!
    .....
    Du er ikke redd for at retten/motadvokaten vil bruke dette mot deg. Og konkludere med at du er fornøyd med det du har fått?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Du er ikke redd for at retten/motadvokaten vil bruke dette mot deg. Og konkludere med at du er fornøyd med det du har fått?
    Men det er jo uvesentlig i sakens anledning. Selger har oppgitt feilaktige opplysninger i den hensikt å øke prisen (=svindel), det er det som er sakens kjerne.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men samtidig blir det jo skrevet her at forsterker presterer innenfor de oppgitte opplysninger, eller?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, prestasjonen blir jo en subjektiv vurdering. Det kan jo hende at andre med mer gullkantede og yngre ører enn Jan klarer å detektere de ørsmå forskjellene (ikke ta dette ille opp da, Jan )? Saken handler om at selger har oppgitt at produktet er nyere enn det faktisk er og har også oppgitt at den er oppgradert sånn&slik. I dette tilfellet er det, slik jeg oppfatter saken, ren løgn. I praksis betyr dette at han har betalt mer for produktet enn markedet ellers er villig til å betale. Om du selger en bil til meg og sier at den er oppgradert fra originale 300 hk til 350 hk, så er jeg antagelig ikke i stand til å merke forskjellen hvis jeg til daglig kjører rundt i en dieselbørse med 150 hk,

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at MANGE mennesker får seg en overraskelse i rettsystemet.
    Selv om vi er HiFi-nerder og jakter de minste detaljer, risikerer man at en hvermansen vil redusere kompensasjonen siden det for dem virker til å være relativt like produkter.

Tro meg, jeg forstår saken godt. Men jeg har også vært i rettsystemet og opplevd sinnsyke overraskelser man ikke trodde var mulig.

Det er nå slik en gang at det er "vanlige" mennesker som skal ta stilling til dette, og ikke alltid tenker de som "oss".
    Det som fra ene siden virker som en klar sak, kan fra den andre siden virke som en like så klar sak fra deres synspunkt.

Altså, man risikerer at retten konkluderer med at selger her ikke var 110% klar over manglene. At kjøper er relativt fornøyd, og dommen blir en mindre prisreduksjon enn forventet.
    Partene betaler hver sine omkostninger for saken.

Jeg snakker her om hva man kan risikere skjer.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til gode å være del i en rettsak, og takk og pris for dét. Vel, vi får uansett se hva som kommer ut av dette. Vi kan da hvertfall krysse fingrene å håpe at sunn fornuft blir tillagt vekt i utfallet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men det er jo uvesentlig i sakens anledning. Selger har oppgitt feilaktige opplysninger i den hensikt å øke prisen (=svindel), det er det som er sakens kjerne.
    Nettopp!
    Jeg har aldri sagt et vondt ord om hva forsterkeren presterer, tvertimot!
    Noe jeg fortsatt hevder.

Poenget er imidlertid, som tols1 beskriver - feilaktige opplysninger.

Det er mulig at jeg er særdeles godtroende, men jeg tok uansett for gitt at opplysningene i annonsen var riktige.
    Nå har selgeren riktignok slettet den, men der stod det at dette var en ASR Emitter, oppgradert til Exclusive.
    Videre lød det: Nypris over kr.70.000,- hans forlangende var kr.33.000,-
    Ingen urimelig pris, for en forsterker som angivelig kostet over 70k!
    Ved avhenting, ble det på spørsmål fra min side, svart av selger at forsterkeren var ca to år gammel.
    Jeg hadde absolutt ingen grunn til å tvile på dette, ikke minst fordi han virket som en redelig og ok kar.

1: Sannheten er jo at forsterkeren ikke er to, men over åtte år gammel, og i sin tid solgt i en Hi-Fi forretning i Tyskland.

2: Oppgraderingen det vises til er bare delvis gjennomført ved at en vesentlig del av denne er utelatt.

3: Forsterkeren kostet ca 40k for åtte år siden, altså bortimot halvparten av hva selger gir inntrykk av i sin annonse.

Disse opplysningen har jeg via mail fått fra Friedrich Schäfer selv, og som har stålkontroll på nær sagt hver eneste forsterker han har bygget.
    Stereofil - importøren, ser også på saken som ganske uhørt.

Schäfer har utvetydig sagt at dette er en ren svindel, noe det viser seg at han slett ikke er alene om å påstå.

Da vil jeg uansett mene, at jeg har en ganske god sak.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Poenget mitt er at MANGE mennesker får seg en overraskelse i rettsystemet.
    Selv om vi er HiFi-nerder og jakter de minste detaljer, risikerer man at en hvermansen vil redusere kompensasjonen siden det for dem virker til å være relativt like produkter.

Tro meg, jeg forstår saken godt. Men jeg har også vært i rettsystemet og opplevd sinnsyke overraskelser man ikke trodde var mulig.

Det er nå slik en gang at det er "vanlige" mennesker som skal ta stilling til dette, og ikke alltid tenker de som "oss".
    Det som fra ene siden virker som en klar sak, kan fra den andre siden virke som en like så klar sak fra deres synspunkt.

Altså, man risikerer at retten konkluderer med at selger her ikke var 110% klar over manglene. At kjøper er relativt fornøyd, og dommen blir en mindre prisreduksjon enn forventet.
    Partene betaler hver sine omkostninger for saken.

Jeg snakker her om hva man kan risikere skjer.
    Det tviler jeg ikke på, "in worst case".
    Men likefullt vil jeg hevde min rett til å heve kjøpet! Jeg som kjøper er uansett ført bak lyset, og jeg kan vel ikke lastes for at selger ikke var 110% klar over manglene?

Om de faktiske opplysningene hadde kommet for en dag i annonsen, tror jeg at få, om overhodet noen, i det hele tatt hadde ofret den en tanke, til den prisen.....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp-jepp, da er OBOS-hulen avlagt et besøk. Og med fremragende servering i form av Gros vafler med smør og brunost. Jeg hadde faktisk glemt hvor godt det er med brunost på vafler

Et litt spesielt syn møter en jo, med racket fylt opp med kremutstyr av ypperste klasse. Og jeg ble oppfordret til å switche mellom de to ASR-ene med den hermetisrte switcheboksen. Selv med beste vilje kunne jeg ikke detektere forskjell. Men det kommer kanskje av at vi kkurat hadde stappet innpå med vafler, så sansene var kanskje ikke 100 % skjerpet

Deretter fikk jeg plassen i sweetspot og bladde gjennom diverse spor, Kari Bremnes, Roger Waters, såvidt innom Karunesh, Pete Belasco etc. Det låter himmelsk, så mye luft, lag på lag med instrumenter som har en helt definert plass i lydbildet. Det er jo ikke tvil om at SVS-ene til de grader har mer pondus enn mine Rythmik, men så er jo rommet også en del mindre. Jan er jo glad i bass, så jeg har nok også litt mindre bassnivå hjemme, men det er jo moro med bass

Så igjen, tusen takk for at jeg fikk komme på besøk, det er en berikelse i hverdagen å oppleve godlyd av dette kaliberet. Det gir virkelig inspirasjon.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og takk igjen, for både hyggelig besøk og ditto omtale!

Minst like hyggelig var det jo at Gro´s vafler falt i smak, hun satte stor pris på å høre det!
    Der la du nok inn et poeng eller to, mtp traktement ved neste gangs besøk. ;-)

Eller var det jo litt betryggende å høre at heller ikke du, med atskillig yngre ører enn mine, klarte å høre forskjeller på det to forsterkerne!?
    Da er jeg tydeligvis ikke alldeles døv, min godt fremskredne alder tiltross?

Men forskjellene er nok der, men de er antakelig såpass små at man virkelig må "konse", for å avsløre disse?
    --
    Uansett - det er en kombinasjon av tre ting som er kommet for å bli, i min beskjedne hule:
    Martin Logan, SVS, og ASR.
    Basta, finale!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett - det er en kombinasjon av tre ting som er kommet for å bli, i min beskjedne hule:
    Basta, finale!
    Hehe, jeg markerer datoen i kalenderen og tar den kommentaren frem igjen når det blir tid for det....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, den MÅTTE jo komme!

Men tro meg: Jeg er såpass trygg på denne komboen, at det skal overmåte til fristelser for å bryte opp dette konseptet! ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basta, finale!
    Hehe, forsiktig nå. Neida, jeg ser heller ingen grunn til å bytte, selv om, om jeg får være dønn ærlig, nok foretrekker en litt tørrere bass til musikk, men dette har vi jo pratet om før og det er jo så absolutt en smakssak. Men det er jo moro da når rommet settes i bevegelse og man formelig føler at gulvet bølger seg under føttene :-D

Selv om mine ører nok er yngre så har jeg ikke på langt nær samme erfaring som deg i å finlytte til lyd i øverste klasse. Jeg tror at evnen til å bedømme lydkvalitet er like mye betinget av øvelse og erfaring som å ha superhørsel. Akkurat som vinsmaking; man må ha smakt litt vin for å kunne skille en Cabenet fra en annen, og en utrenet gane vil si at -joa, god vin...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at jeg snart må få tatt meg en tur for å høre "den hellige treenighet" (ASR+SVS+ML) siden jeg var salig henført av den forrige kombinasjonen.
    Men selv om jeg ikke syntes det var noe å sette fingeren på med Hegel ymtet jeg jo frempå om både BAT og Plinius, så jeg har jo bidratt med innspill.
    Siden jeg også er så heldig at jeg snart skal høre på en meget spennde kombinasjon av Moon. Marantz og ML. Kan det være greit å ha et ferskt sammenligningsgrunnlag.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hehe, forsiktig nå. Neida, jeg ser heller ingen grunn til å bytte, selv om, om jeg får være dønn ærlig, nok foretrekker en litt tørrere bass til musikk, men dette har vi jo pratet om før og det er jo så absolutt en smakssak. Men det er jo moro da når rommet settes i bevegelse og man formelig føler at gulvet bølger seg under føttene :-D

Selv om mine ører nok er yngre så har jeg ikke på langt nær samme erfaring som deg i å finlytte til lyd i øverste klasse. Jeg tror at evnen til å bedømme lydkvalitet er like mye betinget av øvelse og erfaring som å ha superhørsel. Akkurat som vinsmaking; man må ha smakt litt vin for å kunne skille en Cabenet fra en annen, og en utrenet gane vil si at -joa, god vin...

Joda, jeg er vel relativt klar over at jeg kanskje er på tynn is nå, men jeg våger!
    Samtidig kan jeg ærlig innrømme at det nok finnes en mer tørr bass enn den jeg kan oppvise - det har jeg jo erfart hos deg - men jeg får heller leve med mitt lille kompromiss.
    Som nok hva bassgangen angår, nok kan tilskrives de mulighetene / justeringene som er tilgjengelige på SVS-subene, hva kalibrering og tilpasning angår.
    Samtidig skal jeg selvsagt ikke avskrive at man ganske sikkert kunne oppnådd et minst like godt resultat med eksempelvis en lukket løsning hva basshøyttalere angår?
    Men så var det jo det med plassbehovet da....
    Der er jo tubene rett og slett enerådende, hva "fotavtrykk" angår!
    De har allerede slått rot.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg skjønner at jeg snart må få tatt meg en tur for å høre "den hellige treenighet" (ASR+SVS+ML) siden jeg var salig henført av den forrige kombinasjonen.
    Men selv om jeg ikke syntes det var noe å sette fingeren på med Hegel ymtet jeg jo frempå om både BAT og Plinius, så jeg har jo bidratt med innspill.
    Siden jeg også er så heldig at jeg snart skal høre på en meget spennde kombinasjon av Moon. Marantz og ML. Kan det være greit å ha et ferskt sammenligningsgrunnlag.
    Hehe, nesten så man tørner religiøs her!

Og jada, dine innspill ved forrige besøk satte jo for så vidt noen merker i barken her!
    Hegel H200 spiller jo egentlig forrykende bra, men må nok se seg slått av ASR´s ytelser på detaljer og holografi.
    Noe som strengt tatt ikke er så alldeles rart, i alle fall prisen tatt i betraktning?
    Stikk gjerne innom, når det passer!
    For etter et besøk hos Rune, så vet jeg jo at lista ligger ganske høyt...

Er faktisk ganske spent på hvor nære jeg kommer, hva lydopplevelsen angår!

Side 70 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •