OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 95 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1893
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med mange nyheter i kinoen. Virkelig en lekker frontrekke du har å skilte med nå :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg igjen få takke for mange hyggelige kommentarer fra alle, og ikke minst takk til Mor10 for både besøk og betraktninger!:-D
    Alltid morsomt å lytte til dine synspunkter og gode innspill, og jeg har allerede eksperimentert litt mer med både plassering og vinkling av frontene, formodentlig til det bedre.
    I tillegg er også sofaen flyttet ca 10cm nærmere frontrekka, så nå tror jeg jeg nærmer meg en bedre løsning!
    Morsomt at du satte pris på "massasjen" da! ;-) Og ja, den går utrolig dypt, faktisk godt under 20Hz! Litt synd var det jo at du ikke fikk oppleve "verstingscenen" fra "Pulse", selv om kanonene fra Master&Commander definitivt sparker godt ifra i "hempa"! Men det er jo noe eget med den Pulsescenen da, når den vettskremte jenta åpner døra inn til datarommet....

@ Counterpointer: Jeg hadde oppriktig talt aldri ventet et såpass resultat som det jeg fikk med 1x12" og en pinglete 150w forsterker, men det sparker jo så det holder i lange baner! Så hvordan det ender opp hos deg med 2x15" i ryggen, tør jeg engang ikke tenke på!:twisted:

Ellers er dere alle hjertelig velkomne på besøk, nær sagt når som helst etter kl.17 i hverdagen! Bare gi meg en liten melding i forkant, så skal vi nok "årne" en demo!
    Pensjonistparet i tilstøtende hage drar forresten på hytta til uka, og dermed behøver vi jo strengt tatt ikke se så mye på klokka når det trykker som verst.
    Så stikk gjerne innom for en gruelig god "massasje", om dere føler for det!:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden, du har jammen skrapt sammen til en virkelig kremkino siden sist jeg pratet med deg (nå kan du lure, nå).

Med det ristekitet du hadde liggende, hva slags element er det snakk om? Peerless, joa med hvilke specs? Er det et eldre kremelement eller er det noe avdanket skrap du hadde liggende innerst i skapet?

Jeg venter nemlig på en sub fra Gooba en av de første dagene, vant et bud på 255,-. I beste fall kan det jo slaktes og brukes til noe liknende.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaaa, må absolutt innrømme at jeg lurer nå?
    Er redd du må tone flagg jeg gitt! Med min "teflonhjerne" så husker jeg knapt nok veien ned til stua lenger!

Ellers takk for hyggelige "kinoord"! Kan vel trygt si at det har skjedd visse ting på det året som snart har gått ja. :-D
    Kan ikke si at jeg savner trøkk i hverken lyd eller bilde lenger, skjønt jeg må innrømme at jeg glor litt ekstra etter et par SVS PC-Plus 20-39, som erstatning for mine to DIY-prosjekter.
    Selvgjort er velgjort ja, men det kunne jo vært morsomt med noe nytt på den fronten også!

Sofaelementet er et Peerless XXLS 12", det samme som du finner i "Brontes"-byggesettet fra ELTEK. Et absolutt potent element, som tiltross for en puslete gammel Wharfedale sub-forsterker på skarve 150w, virkelig gjør jobben i sofaen!
    Det som overrasker meg er hvor god kontroll den har på elementet. Tiltross for ganske heftige pådrag, har jeg ennå ikke hørt at det har bunnet! Og med det trøkket det skaper i det aller dypeste bassområdet, tør jeg si at det er mer enn nok for meg, og andre som har opplevet det!
    Anbefales sterkt, som en ekstra morofaktor!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal brushe opp minnet litt for deg, jeg var såvidt med på kinobygget til Hjemmekino, samt på innvielsen.

Uansett, mektig fett oppsett du har fått til. Får se om goobasubben blir slaktet eller om den får tjenestegjøre under byggingen, vi får se.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skam og si, den minne-brush´upen hjalp jo ikke så mye er jeg redd! ops:
    Har attpåtil lest igjennom byggetråden din (som ser ut til å ende i et meeget flott og stort multimedia- kinorom!), uten å bli særlig klokere...
    Flere hint?

Ellers må jeg si takk igjen, for hyggelige ord! :-D
    Har vel et stykke på vei klart å få til hva som er mulig innenfor de rammer som er gitt i et rekkehusrom på 3x4,2m vil jeg tro?
    Bor som tidligere nevnt i en endeseksjon, og rommet har til alt overmål tre frie yttervegger. Heldigvis.
    Hadde jeg bodd "mitt i haugen", med to gjenboere å forholde meg til, så hadde nok prosjektet neppe sett dagens lys.....:?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, siste forsøk. Reiste inn fra Trysil for å delta på Hjemmekino-dugnaden. Dessverre fikk jeg anledning kun én kveld, skulle gjerne vært med mer.

12 kvm holder da tydeligvis for å oppleve store bevegelser. Uansett, jeg er stadig innom tråden din for å kikke, og synes det er flott at noen ser mulighetene fremfor begrensninger. Stå på videre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, nå tror jeg omsider det begynner å demre! :-D
    Husker jo nå at du ble spesielt berømmet for akkurat det "stuntet"! For det er jo slett ikke alle gitt å orke å sette seg i bilen etter jobb, for å reise fra Trysil til Økern for å delta i et slikt prosjekt!
    Det ble jo også omtalt flere ganger i løpet av byggeprosjektet på Økern. Slikt står det respekt av, og avspeiler en virkelig entusiast!
    Håper det ikke tar så alt for lang tid før du kommer i mål med ditt eget prosjekt da, som nok blir atskillig mer gjennomtenkt og dugandes, i forhold til mitt eget! Stå på!!

Btw: Etter flere oppfordringer, har jeg nå gitt etter for presset om å forandre headingen for tråden / kinoen. Men ettersom jeg fortsatt befinner meg i Oslo Bolig Og Sparelags klamme grep, så kan jeg jo ikke fri meg helt fra fortsatt å innlemme det faktum.....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, husker jeg ikke helt feil så var det vel et par andre der også som kjørte relativt langt for å være med. Det er uansett asfalt hele veien, og jeg kjører såpass mye i jobben så det er ikke noe pes.

Jeg synes ikke det går kjapt nok her på hjemmebane, dette er tildels begrenset av tilgang til materialer. Når alle (de to) lokale byggevarepusherne stenger kl. 17 så må jeg gå helt til lørdag for å ha muliget til å handle, og når lørdagen pluteslig er opptatt med noe annet, så går ukene fort. Vel, man får ta tiden til hjelp, og bruke tiden til å planlegge og slurfe litt på AVF.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det var jo flere langveisfarende som stilte opp! Men jeg tror fortsatt at du har "persen", når det gjelder avstand!

Synd at det er litt tuklete mtp tilgang på materialer da! Men tålmodighet er jo en dyd sies det jo, og samtidig kan det jo nevne at den som venter på noe godt, venter ei forgjeves. ;-)

Jeg skal i alle fall "regge" meg i tråden din, for å følge med på prosjektet. Stå på, det blir heeelt sikkert bra til slutt!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

-snip
    ...at den som venter på noe godt, venter ei forgjeves. ;-)
    En pessimistisk kamerat har skrevet om dette til "den som venter på noe godt må vente alt for lenge", han har samtidig et slags livsmotto "erfaringer er som regel dårlige minner"...

Takker for oppmuntringer for øvrig . Legger jo litt press på meg også, og det trengs...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det er kanskje noe i det? Tålmodigheten settes nok på en hard prøve, når man blir gira på slike prosjekter!

"Erfaringer er som regel dårlig minner". Haha, slik kan det jo også sies! I alle fall for noen av dem, om man for det meste befinner seg i pessimistisk modus!

Sjøl befinner jeg meg heldigvis blant optimistenes rekker, selv om man dann og vann nok settes på prøve i den leieren også!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    pessimistisk .....
    En pesimist er en optimist som er blitt realist........

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, den du!!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært artig å titte innom deg en gang Jan, det ser veldig bra ut her nå!

BTW: Jeg har nå alltid ment at en pessimist er en optimist med erfaring.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det hadde vært artig å titte innom deg en gang Jan, det ser veldig bra ut her nå!
    Takker så mye for det, Ola! Det har vi jo snakket om maange ganger nå, så det er vel snart på tide at vi avlegger hverandre et besøk?

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    BTW: Jeg har nå alltid ment at en pessimist er en optimist med erfaring.
    Du verden. Nok en "vri"!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Takker så mye for det, Ola! Det har vi jo snakket om maange ganger nå, så det er vel snart på tide at vi avlegger hverandre et besøk?
    Det synes jeg absolutt. Det har skjedd en del her i det siste.
    En vakker dag ser rommet presentabelt ut også, men du kommer vel for lyden sin del, håper jeg.

Jeg trenger et par trente ører og villige hender til litt mer flikking med plasseringen også, om du føler for å eksperimentere litt med elektrostater.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er lyden som gjelder! Om du tror jeg kommer som vaskehjelp eller no´, så nei!
    Selvsagt alltid spennende å prøve seg hos andre, og elektrostater er jo en spennende løsning!
    Hvor trente mine aldrende ører er kan vel antakelig diskuteres, men noe kan jeg kanskje bidra med?

Det ble vel omtrent som jeg sa til Mor10 forleden dag: Man går seg gjerne husblind i eget "reir", og dermed vil en besøkende ofte kunne bidra med fokus på ting man fort kan overse sjøl.
    Det kan jo hende, igjen! :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har har det jaggu skjedd litt i det siste. Det er vel nesten ikke noe som står igjen fra da jeg var på besøk. Med det svært trivelige besøket i minnet frister det absolutt å ta seg en tur til om sjansen skulle by seg Flott jobba!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, man karrer seg videre vettu! ;-)
    Ikke dermed sagt til det bedre, men man vet jo aldri før man prøver? I så måte, vet du jo definitivt litt om slikt.....
    Så får det være opp til deg å bedømme progresjonen, ettersom du jo vet litt om fordums opplevelser......
    Om det frister med litt bedre lyd, og en smule "ryggmassjasje" i filmsammenheng, så er du en selvskreven gjest i mitt OBOS-nirvana! Jeg tør nesten garantere en fysisk opplevelse som slett ikke alle er forundt?
    Du er uansett alltid velkommen, som både venn og entusiast!

Side 7 av 95 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •