OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1893
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Gi for all del beskjed dersom du skulle ha et par-tre-fire-fem... sekker for mye! 8)

Her i huset er de siste rester med ved og kapp etter husbyggingen for åtte år siden fullstendig oppbrukt! Vi går dermed vinteren mørkt i møte... :???:

På den annen side; vi har jo fortsatt et par store paneler som garantert varmer opp i vinterkulden... ;-)

Tog du 'an?
    Trenger du plankekapp? Sving oppom og du får med deg det du måtte ønske, ta gjerne med en stor tilhenger. Vi har kanskje brukt 3 sekker siden vi bygde for 6 år siden. Med en svigerfar som er besatt av vedfyring og bor i Engerdal så har vi grei tilgang på skikkelig ved.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engerdal, ja!

Hele slekta på min fars side kommer faktisk fra Engerdal og Drevsjø, så der oppe har jeg jo vært mye. Flere av dem bor i Trysil, men den delen av slekta besøker jeg ikke så mye.

Hmmm - kanskje jeg skal tenke litt ekstra på dette. Kunne jo vært en idé å frese oppover. Skjønt... frese og frese... Det er jo ikke spesielt lett med en henger på slep, med dertil 60/80-begrensning å ta hensyn til.
    Ikke at dét har stoppet meg tidligere, men likevel... ;-)

Jeg kommer tilbake til deg på dette! :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det, Roger. Jeg er i gi-bort-modus for tida

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    For det er vel slik, at motparten også må betale saksomkostninger og advokathonorar, om han taper i saken?
    Det er et eget regelverk som fordeler sakskostnadene. Hovedregel er at partene bærer sine egne saksomkostninger, men vurderer dommer at saksomkostninger bør legges helt eller delvis til en part så kan de gjøre det. Dette er ofte viktigere en selve erstattningen da saksomkostninger for en advokat lett overstiger den summen.

Jeg hadde en sak med mangler på et hus vi kjøpte oppe i retten. Fikk erstattning men saksomkostningene ble delt, dette til tross for at motparten klart hadde holdt unna opplysninger, dette sto også i dommen.
    En dag i retten gjorde samlede saksomkostninger høyere enn erstattningen på 120K. Heldigvis ble våre dekket av forsikring.

Beklager at jeg kommer med "dårlige" nyheter. Rettsystemet er desverre slik at den beste advokaten som oftest vinner, rettferdighet er ikke noe som er selvsagt.

Synes du har en god sak men etter min oppfattning er det ingen garanti desverre. Hadde uansett kjørt saken selv av prinsipp. Så du har min fulle støtte

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Dette var jo ikke så bra å lese, Knut. :-?

Da får jeg nok vurdere å bruke den gratis(?) advokatbistanden som "høvdingen" i huset har tilgjengelig, gjennom sin ansettelse i Oslo Kommune.
    Ellers så kjenner jeg jo broren til Øystein Storrvik meget godt, samtidig som jeg nok også kan klare å "grave frem" et par andre sådanne, gjennom bekjentskaper.
    Så da kan det jo hende at salæret ikke blir så hakkende gæli allikevel?

Uansett så gjelder prinsippene ja, ikke minst fordi jeg er såpass grundig ført bak lyset.
    Og det liker jeg svært dårlig.......

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at det ikke var mer positivt jeg hadde å meddele.

Moralsk sett har du allerede vunnet. Det som gjenstår er å få det offisielt og kompensert. Heier på at du klarer å få til det også.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ingenting å beklage!
    Jeg ser på meg sjøl som en relativt utpreget realist, og kan godt tåle slike fakta. ;-)
    Og som du sier - moralsk sett har jeg vel allerede vunnet.
    Det gjelder bare å få omsatt dette i en rettskraftig avgjørelse, noe som jeg ser for meg kan ta noe tid?
    Heldigvis er jeg laget av et ganske seigt materiale, hva slikt angår.......

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ikke mer primitive løsninger som eksempel Espen Lie...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg, tanken er slett ikke så fjern! 8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var switchboksen levert, så da er det bare å avvente Scrooges sammenlikningsresultater. I tillegg ble det en liten "søndagstur" på E6 på oss

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo en viss mulighet for at fyren kommer til fornuft, når stevning til retten kommer i posten.
    Noen ganger er et slikt brev nok til å vende saken.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Da var switchboksen levert, så da er det bare å avvente Scrooges sammenlikningsresultater. I tillegg ble det en liten "søndagstur" på E6 på oss
    Jada! Holder på å rigge om 120kg ( :shock: ) forsterkeri nå, så i løpet av kvelden skal jeg nok kunne si ett og annet om gammel og ny. ;-)
    --
    Ellers kan man jo ha det utrolig morsomt, med et volum mindre enn halvannen liter melk.
    Og da er det slett ikke snakk om høyttalerkassevolum! :twisted:

Vi snakker i stedet om motorvolum, med pustehjelp via både turbo og kompressor.(!)
    Lar man denne kombinasjonen få fritt spillerom under panseret på en VW Scirocco, så er det ikke akkurat snakk om noen søndagstur nei!
    160 ville "gamper" som "aldri" ga seg, selv godt oppe i rødfeltet på turtelleren, sørget for en ganske så sprelsk, men akk så kort kjøretur med Kenti bak rattet.
    Da har jeg vel langt på vei avslørt hva den unge mannen har i tankene for tiden?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan man jo ha det utrolig morsomt, med et volum mindre enn halvannen liter melk.
    Der er jeg utrolig enig med deg Koser meg selv med 1,1 liter (130 hk) fordelt på 197 kg maskin..... den gir seg på omtrent 13K på turtelleren 8) dvs lenge etter at motet mitt har sviktet!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh. "Been there, done that"!
    Sykkel er og blir bare gromt!
    Skulle ønske jeg fortsatt hadde turt, men slik er det! For når man når opp i en alder som min, så er det nok tryggest å ha fire hjul under stompen! :-?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw: Gratulerer med dagen som var i går, Scrooge! :grin:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det, Kenti!
    Dagen ble ellers "feiret" med en vedsjau der oppe i Sigdal, så nå er de første ti sekkene med ved i hus.
    Vinteren kommer jo før man aner.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh. "Been there, done that"!
    Sykkel er og blir bare gromt!
    Skulle ønske jeg fortsatt hadde turt, men slik er det! For når man når opp i en alder som min, så er det nok tryggest å ha fire hjul under stompen! :-?
    Det er bare å si fra om du ønsker å lufte deg litt!

Har jo to varianter, den ovennevte R-modellen og en god gammel klassiker med sidevogn (400kg og 23 hk= trygg lapp), der har du jo en mellomting med tre hjul under stompen

Gratulerer med dagen btw.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Og takk for tilbudet!
    Da ser jeg helst for meg en tur på trehjulingen! De derre "R"-greiene er vel litt skumle.
    Jeg tør jo si litt om det, ettersom jeg flere ganger har vært så >||< langt fra å havne på Sunnaas, eller for den saks skyld - til å bli en kandidat til et navn på Jølstad´s gravstøtter.....

Av en eller annen idiotisk grunn føler jeg meg tryggere innenfor skallet av Mondeo´n når 215km står å lese på "meteret", selv om dette ikke er hverdagskost, det heller..
    Pussige greier? I alle fall så lenge det varer! Hadde det vært meningen at jeg skulle kjøre meg i hjel, så hadde det nok forlengst skjedd....
    "Den drukner ei, som henges skal", heter det jo.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Da var switchboksen levert, så da er det bare å avvente Scrooges sammenlikningsresultater.
    Jepp!
    Og her kommer de:
    Etter noen timers lytting på et behagelig nivå; 85 til 95 dB, og ved avspilling fra Katie Meluha, Rammstein, Roger Waters, Kari Bremmnes, Bjørn Eidsvåg, Chris Jones, Bo Kasper´s, Claire Martin, Andreas VollenWeider, Sara K, Diana Krall, Jan Garbarek, Peter Gabriel, og Solveig Slettahjell, bare for å ha nevnt noen, har jeg ikke klart å finne påtakelige forskjeller mellom utgaven fra 2002 og "ferskingen" fra november 2009!

Skal jeg i det hele tatt våge meg på noen konklusjon, så må det være at nyvinningen kanskje låter ennå litt mer oppløst og dynamisk, og at mellomtoneområdet spesielt hva mannsvokal angår, har fått en litt bedre fylde.
    Som en slags konklusjon får jeg vel si, at jeg ikke hadde hatt betenkeligheter med å beholde 2002-utgaven, om jeg måtte.
    Friedrich Schäfer visste tydeligvis hva han holdt på med også i 2002, tiltross for at han mener at alle modeller etter 2006 har fått et klart løft.
    Jada, ganske sikkert!

Men jeg for min del, er ikke god nok til å felle noen dom. Begge låter alldeles upåklagelig, i mine ører!

Inntil det blir en avklaring i saken hva "gamlingen" angår, kommer jeg til å la oppsettet stå som det gjør.
    Om du / dere evnt ønsker å låne ører til begge, så bare stikk innom! ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mangler bare å overta Kenti sin ASR til senterkanalene dine nå da...

Selv har jeg bare 0,6 liter å leke med på to hjul, men det hender det går mere unna enn det som er "fornuftig" med det også.

Side 69 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •