OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1893
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er en av de mest irriterende tingene med å være Martin Ligan-eier. Må du forholde deg til importøren, så må du også være velsignet med både tålmodighet og evnen til å tilgi brutte løfter. Dette har jeg opplevd nå både som vanlig forbruker, skribent og næringsdrivende.
    Hadde alt fungert som det skulle, så burde de panelene nå vært i dine hender for lenge siden, Jan
    Marytin Logan-eiere har mer vellyd enn de fleste
    Et pent slag under beltestedet, den kommentaren der......

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en av de mest irriterende tingene med å være Martin Ligan-eier. Må du forholde deg til importøren, så må du også være velsignet med både tålmodighet og evnen til å tilgi brutte løfter. Dette har jeg opplevd nå både som vanlig forbruker, skribent og næringsdrivende.

Hadde alt fungert som det skulle, så burde de panelene nå vært i dine hender for lenge siden, Jan.

Ellers så var det jo et imponerende skue i racket, Jan. Blir spennende å se hvordan denne saken ender.....
    Hmmm, det var jo både interessant og samtidig litt skuffende å lese! :-?
    Det er jo tross alt godt over en måned siden jeg bestilte panelene, og da jeg (omsider) fikk kontakt med Olav hos Audiocompaniet, kunne han fortelle at de var på vei med Fedex.
    ML har forøvrig flyttet endel av produksjonen sin til Canada, så det kan vel kanskje ha noe med sendrektigheten å gjøre?
    Skjønt - det du sier er nok snarere en bekreftelse på at dette neppe har noe med saken å gjøre...
    Men hadde ikke de (utvaskede ) panelene spilt såpass bra som de fortsatt gjør, så hadde det nok vært litt mer travelt enn som så, i mailboksen til Audiocompaniet. :twisted:

Forøvrig er det jo ganske morsomt å kjøre bi-wiring med et slikt oppsett da! 8)
    Dermed skal jeg ikke påstå at dette er en "ramle av stolen"-opplevelse, og strengt tatt så tror jeg forsterkerne "one and one" kanskje klarer seg vel så bra!
    Den nyeste utgaven er ellers kanskje en anelse mer oppløst og detaljert, men en eventuell bekreftelse på dette får jeg ikke før jeg får hentet min lille Switchbox hos Kenti.
    Så snart den er på plass, kan jeg jo sammenlikne gammel og ny, "on the fly"!
    --
    Ellers er jeg minst like spent på hvordan saken med førsteinnkjøpet ender ja!
    Men jeg vil jo uansett mene at jeg har gode kort på hånden!?

1: Annonsen sladrer jo om at nypris for forsterkeren er over 70k. Jada, for en utgave som er et par-tre år gammel.
    Men IKKE for en åtte år gammel sådan!

2: Den er angivelig oppgradert til "Exclusive". Dette stemmer bare delvis, med vesentlige mangler!

3: Selger opplyser ved avhenting at forsterkeren er ca to år gammel, kjøpt i Sverige.
    Det viser seg jo senere, at dette er en direkte løgn! Friedrich Schaefer kan jo bekrefte at forsterkeren er over åtte år gammel, og i sin tid solgt i en Hi-Fi butikk i Tyskland!

Så dere med en smule juss-kunnskaper: Jeg kan ikke annet enn forstå, at dette bør gå min vei?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Njaaa, hvorfor det Bård?
    Rune bekrefter jo bare på sett og vis at Ting Tar Tid der i gården, og det er vel strengt tatt ikke så mye galt i det?
    Ikke minst fordi dette er selvopplevd...
    Men for all del - la oss ikke starte en diskusjon om hverken leveringsdyktighet eller leverandører generelt!
    Vi er vel alle voksne nok til å forstå, og innse, at "vår" bransje kanskje kan slite litt av og til?
    Jeg godtar det i alle fall, til en viss grad! ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja all sunn fornuft går i din favør i ASR-saken, så jeg kan ikke skjønne annet enn at du ender som "vinner" i saken.

Er du hjemme igjen fra skogen i neste uke? Torsdag f.eks.?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

1. Njaaa, hvorfor det Bård?

2. Vi er vel alle voksne nok til å forstå, og innse, at "vår" bransje kanskje kan slite litt av og til?
    Jeg godtar det i alle fall, til en viss grad! ;-)
    1. Martin Logan leverer mer detaljer, og for meg er det en opplevelse, også hos deg :-D

2. Jeg også, fordi det er felles for denne bransjen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja all sunn fornuft går i din favør i ASR-saken, så jeg kan ikke skjønne annet enn at du ender som "vinner" i saken.

Er du hjemme igjen fra skogen i neste uke? Torsdag f.eks.?
    Jajamennsann!
    Skogturen denne gang, begrenser seg til en helgeutflukt. I hovedsak for å inspisere ca to km med privat skogsvei som antakelig regnet mer eller mindre bort i forrige uke :cry: , kanskje plukke noen blåbær, og til slutt pælme ti sekker bjerkeved inn i bilen.
    Så torsdag, it is!

Ellers er det jo litt betryggende å lese at du deler mine synspunkter i ASR-saken!
    Og som du sier - all sunn fornuft tilsier jo en slik utgang.
    Det som imidlertid så smått gjør meg litt utålmodig og urolig, er at det har gått ganske mange dager etter min henvendelse hos "gratisadvokat.no", i sakens anledning?
    I verste fall får jeg ta direkte kontakt med en sådan.
    For det er vel slik, at motparten også må betale saksomkostninger og advokathonorar, om han taper i saken?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Martin Logan leverer mer detaljer, og for meg er det en opplevelse, også hos deg :-D

Jeg får vel si "granted", for begge deler!

Men det derre med "et pent slag under beltestedet", skjønner jeg fortsatt ikke helt....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i det med vellyd, Bård.

Ikke enig angående at det er en kommentar under beltestedet. Jeg har sagt akkurat det samme til Olav, Kristian og alle andre på Audiocompaniet også. Enhver aktør i bransjen fortjener både ros og ris når det er på sin plass. Sånn var det også når jeg drev.

Heldigvis er det aktører i bransjen som er unntatt "regelen". Interconnect, Akustikk og Lsound er gode eksempler på det motsatte.

Nok OT, tilbake til Scrooge sin tråd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det derre med "et pent slag under beltestedet", skjønner jeg fortsatt ikke helt....
    Joda, hele bransjen sliter med det samme "problemet" og derfor er det ikke nødvendig å peke nese til enkeltaktører

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heldigvis er det aktører i bransjen som er unntatt "regelen". Interconnect, Akustikk og Lsound er gode eksempler på det motsatte.
    Ja, for noen vil det oppleves på den måten, men for andre vil det motsatte være et faktum.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Da er vi vel i bunn og grunn, enige om det, i smått og stort?
    Så får vi heller ha litt tålmodighet ovenfor de som orker å ha dette som et levebrød?
    Og som nok her på berget kan beskrives med "It´s a tough world"...

Bortsett fra det, så får vi kose oss med det vi har!
    Og har noen lyst til å dele den kosen hva vår hobby og interesse angår, så står døren alltid åpen her! ;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og har noen lyst til å dele den kosen hva vår hobby og interesse angår, så står døren alltid åpen her! ;-)
    Kjenner det kribler for et nytt besøk i hulen din

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anytime!
    Du rekker nok å få med deg et "Dual ASR-oppsett", om du stikker innom før jul!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men en eventuell bekreftelse på dette får jeg ikke før jeg får hentet min lille Switchbox hos Kenti.
    Den hadde jeg helt glemt til jeg fant den igjen her om dagen, godt gjemt i et skap i lytterommet slik at den ikke skulle tilsmusses av gipsstøv eller hybelkaniner. Glemte selvfølgelig å sende den med deg da jeg var her, men kan hende jeg "hviner" bortom i morgen med "prøve"-kjerra om du er hjemme. Kan jo være moro for deg å inspisere den også

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Den hadde jeg helt glemt til jeg fant den igjen her om dagen, godt gjemt i et skap i lytterommet slik at den ikke skulle tilsmusses av gipsstøv eller hybelkaniner. Glemte selvfølgelig å sende den med deg da jeg var her, men kan hende jeg "hviner" bortom i morgen med "prøve"-kjerra om du er hjemme. Kan jo være moro for deg å inspisere den også
    WOW!! "Prøvekjerrer" er ALLTID interessante! I alle fall i den kategorien vi snakker om!
    Jeg har riktignok et par besøk hva en "modellbiljobb" og en forestående bursdagsfeiring angår, så ikke kom så altfor tidlig da!
    Kan vi ta peiling på noe rundt tyve-tiden, så hadde det vært "bulls eye" ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går greit det. Kan i allefall love å ikke være der før kl 20:00.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og til slutt pælme ti sekker bjerkeved inn i bilen.
    Gi for all del beskjed dersom du skulle ha et par-tre-fire-fem... sekker for mye! 8)

Her i huset er de siste rester med ved og kapp etter husbyggingen for åtte år siden fullstendig oppbrukt! Vi går dermed vinteren mørkt i møte... :???:

På den annen side; vi har jo fortsatt et par store paneler som garantert varmer opp i vinterkulden... ;-)

Tog du 'an?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skylder deg vel såpass? Om ikke annet, får jeg vel kompensere med noen aktuelle sekker med "brændsel".
    Vi får se, hva jeg får knotet til før snøen stopper all ferdsel til Greenskogen! ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK!
    Vi venter i længsel...

Side 68 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •