OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Enda godt det er noen som tenker tilstrekkelig koffert til at jeg får med meg humor jeg ellers ville ha oversett

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Kanskje en Prince Albert hadde gjort noe for lydopplevelsen? Jeg har mine tvil...
    Æææææuuu!
    Den der står jeg rett og slett over!
    Sååå moderne er er jeg ikke, uansett!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå har Jan vært i mekkebua si igjen, og nok en gang produseres dingser som kan se ut som de er kjøpt. Herlig. *thumbs up*
    Bukker og takker for hederlig omtale, Thorstein!

Om du / dere hadde visst hvor mange timer / år jeg har tilbragt der i forskjellige sammenheng, så hadde jeg antakelig blitt mer eller mindre idiotforklart?
    Så får det være opp til hver enkelt å definere begrepet, på godt og vondt.....

Jeg har en videosnutt av "verdens første" halvautomatiske dekksliper for modellbildekk, som får produksjonen av noen spikes til å fremstå som et nys i en orkan.
    Den lar seg dessverre ikke laste opp her, så jeg får nøye meg med et bilde av den i stedet:

OBOS-luksus - oppgraderer!-img_0075-jpg

Dette er min "all time high" konstruksjon, uansett. Og som jeg pr i dag, neppe hadde hatt fantasi god nok til å gjenta? Til det, er den utrolig komplisert, tro det eller ei.
    Men som er "still going strong", for den som er nysjgerrig nok til å inspisere kreasjonen, når som helst!
    Den står fortsatt i "mekkebua"...

Jada, la gå at jeg skryter. Og spark meg gjerne bak for det! Det kan jeg faktisk tåle.

Men tro meg: Når jeg "kicker" på en idé, det være seg spikes eller mer kompliserte ting, så engasjerer jeg meg kanskje mer enn godt er?
    Ha meg tilgitt for det, men slik er det nå en gang, med meg....

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende! :-D Det er noen som får til det andre tenker på!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dekksliperen har jeg jo sett i aksjon, og den er imponerende Du burde absolutt få lagt ut en videosnutt på et eller annet vis.

Litt selvskryt tåler vi når det er såpass velfortjent.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jada, la gå at jeg skryter. Og spark meg gjerne bak for det! Det kan jeg faktisk tåle.
    Tror dette lett kan tilgis i ditt tilfelle...

Har jo sett bilder av noen av dine tidligere konstruksjoner, og "Pirk-Nielsen" er vel i de aller fleste tilfeller positivt ment! ("Slurv-Nielsen" hadde ikke hatt samme stil over seg...)

Spikesene ble flotte de! :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Imponerende! :-D Det er noen som får til det andre tenker på!
    Haha, kanskje det finnes et visst slektskap der?

Newcomer Norman sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scrooge, jeg leste i et annet forum at en med samme kallenavn som deg har hatt en uheldig opplevelse med et forsterkerkjøp. Regner med at det er deg?

Jeg har aldri sett annonsen du kjøpte på, men kan du huske om det tydelig stod der at varen var oppgradert komplett, ikke delvis. Og stod det tydelig 700VA og ikke 500VA?

Hvis ikke, så vil kanskje dette falle under "solgt i god tro" osv..

Bare en tanke.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Norman!
    Jada - samme sak, samme person. Annonsen ser du her: En av verdens beste integrerte forsterkere skal vekk pga flytting

Der kan du lese at det slett ikke er snakk om slik detaljer omkring 500VA trafoer kontra 700VA som du nevner. Hvor har du egentlig fått dette fra?

Ellers er saken litt mer komplisert enn som så!

Har du lyst til å lese litt mer om denne, så må du gjerne lese litt mer her:
    ASR - Friedrich SchÀfers Entourage
    Scroll ned til de siste innleggene for litt mer detaljer i saken, som dessverre fremstår som ytterst kjedelig!
    Bare så synd at selger ikke på noe tidspunkt, har kommet meg imøte. :-?

Men den dokumentasjonen jeg sitter på fra konstruktøren selv - Friedrich Schaefer, gir et ganske solid grunnlag for mitt krav om å heve kjøpet!
    Så får vi se hva som skjer, etterhvert........

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til!
    Håper virkelig selger tar til vettet og lar deg heve kjøpet. Han har vel nesten den tynneste saken i historien og kan umulig komme noen vei hvis dette blir advokatmat.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Der kan du lese at det slett ikke er snakk om slik detaljer omkring 500VA trafoer kontra 700VA som du nevner. Hvor har du egentlig fått dette fra?

......
    Jeg fant det i din egen tekst:
    "Etter å ha mailet litt frem og tilbake med Friedrich Schaefer, som har vist seg som en ytterst hjelpsom og forekommende person, har det kommet for en dag at forsterkeren er åtte år gammel, og bare delvis oppgradert til Exclusive!
    Delvis, i den forstand som at den fortsatt har 500VA trafoer og ikke 700VA som oppgraderingen tilsier, og samtidig mangler det også en dublisering av likeretterdiodene i power-delen"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for det, ragwo!

Det som for meg fremstår som mer eller mindre ubegripelig, er at selger ikke på noe tidspunkt innser at han ligger svært dårlig an?

Pkt.1:
    Annonsen fremstår i mine øyne som ganske villedende, ved at det sies: Selges ved kjapp avhenting i Oslo for 33.000,- nypris er over 70.000,-
    Da må man vel kunne formode at nypris på denne forsterkeren vitterlig kostet selger kr 70.000,-?
    Og det kunne meget vel ha vært riktig, om den hadde vært kun to år gammel, som selger opplyste ved avhenting.
    Eller tolker jeg annonsen alldeles feil? Svar utbedes!!

Pkt.2:
    I etterkant viser det seg at forsterkeren er hele åtte år gammel, bekreftet via mail av Friedrich Schaefer selv!
    Og på langt nær oppgradert til Exclusive, også bekreftet av Friedrich Schaefer!

Det mangler nemlig flere vesentlige detaljer, i denne sammenheng.
    "Exclusive" tilsier bl.a trafoer på 700VA, og en dublisering av likeretterdioder.
    La gå at "lyttebanken" er oppgradert, i tillegg til at det er montert metallføtter i stedet for de originale gummiføttene.
    Men dette er som sagt - bare halve sannheten!

Får jeg ikke et fornuftig svar fra selger i løpet av morgendagen, så kjører jeg løpet som antydet.
    Svært synd! For dette burde strengt tatt ha vært ordnet i minnelighet, om selger hadde vært villig til å innse fakta.
    --
    Ellers må det anføres at forsterkeren spiller utrolig bra, tiltross for sine åtte år "på baken"!
    Men om sant skal sies: Det er en VESENTLIG forskjell på en åtte år gammel forsterker kontra en to år gammel sådan!
    I alle fall i følge konstruktøren, som i sin siste mail anfører:

I wish you much success -

I think you had been cheated very seriously, so any justice has to follow your story !

Det sier vel det meste? ;-)

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil opplyst alder (2 kontra 8 år) skal være nok til å få hevet kjøpet. Hold på den.
    Feil opplyst ny-pris KAN være nok til å få hevet kjøpet. Kan hjelpe deg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norman
    Jeg fant det i din egen tekst:
    "Etter å ha mailet litt frem og tilbake med Friedrich Schaefer, som har vist seg som en ytterst hjelpsom og forekommende person, har det kommet for en dag at forsterkeren er åtte år gammel, og bare delvis oppgradert til Exclusive!
    Delvis, i den forstand som at den fortsatt har 500VA trafoer og ikke 700VA som oppgraderingen tilsier, og samtidig mangler det også en dublisering av likeretterdiodene i power-delen"
    Ok, da forstår jeg!
    Du har jo lest og fulgt med litt bedre enn jeg var klar over! ops:
    Takker i alle fall for dine synspunkter!

Når det gjelder "solgt i god tro", har jeg ingen problemer med å innse dette!

Men når det i etterkant viser seg at "god tro" langt fra er i overenstemmelse med virkeligheten, noe jeg har fått bekreftet av konstruktøren selv, så må det jo være lov til å reagere slik jeg gjør?

At selger i sin tid, for ca to år siden, i god tro, kjøpte forsterkeren for 33000,-i Sverige, er strengt tatt ikke noe argument i saken. Ikke minst fordi fakta spriker såpass stort i forhold til de opplysninger som er kommet på bordet.
    At ikke han selv den gang, klarte å avsløre de faktiske forhold, skal da vitterlig ikke være hans "fortjeneste"?
    Det forsvarer uansett ikke hans forlangende, som viser seg langt over hva man kan forvente å få for en åtte år gammel forsterker, selv om det er snakk on en håndbygget ASR....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan det ikke være mange "formildende omstendigheter". Det er jo argument på argument som tilsier heving av kjøpet. Hvis ikke, er ikke min rettferdighetssans i overensstemmelse med resten av verden...:roll:
    Det er bare utolig kjedelig med slike saker som tar både tid og ressurser for kjøper. Håper det går i orden til slutt!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ikke mange formildende omstendigheter".

Nei, det vil jeg også tro, hva selgers situasjon angår?
    At han ikke for lengst har innsett fakta, er meg rett og slett en gåte.
    Ikke minst fordi han i mine øyne, hittil har fremstått som en oppegående og fornuftig person...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kjedelig lesning dette, synes ikke det er noe gøy og høre du har havnet utenfor en slik "useriøs" selger!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, ja! :evil:

"Trøsten" får være at til tross for sine åtte år på baken, spiller forsterkeren forrykende bra! :-D
    Men det forandrer uansett ingenting, i forhold til kjøpet.

Og når attpåtil "sjefen sjøl" påstår at det er himmelvid forskjell på en 2002-utgave kontra dagens versjon, så gleder jeg meg stort til å oppleve den! ;-)
    "Time will show"...... ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, dette var utrolig kjedelig. Mon tro om selger leser oppmerksomheten dette har skapt?

Håper det ordner seg i minnelighet, det er jo ikke noe moro å måtte kjøre hardt mot hardt egentlig. Men det virker jo som det er eneste språket som går hjem hos selger.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjedelig, og ikke minst tidkrevende, slike prosesser. Ønsker deg all mulig lykke til, det går nok veien til slutt men det vil nok ta tid. Dessverre.

PS! Har du fått noen beskjed om hvem som har stått for "oppgraderingen"?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ tols1: Definitivt!
    Selger er orientert om hvilken oppmerksomhet denne situasjonen har skapt, men har så langt, paradoksalt nok vil jeg si, ikke reagert ovenfor mitt tilsvar, og for den saks skyld - også andres synspunkter.

@Anfield; Ja, dessverre! Men takker så klart for dine medfølelser i denne sammenheng! Men tid vil det nok uansett ta, dessverre! :cry:
    Medmindre selger i siste instans, vil ta til fornuft............
    Ellers har jeg ikke fått noen "beskjed" om hvem som har foretatt den såkalte oppgraderingen....

Som i bunn og grunn er uinteressant, i den forstand som at den slett ikke er 100% gjennomført.
    Dette med hold i hva Friedrich Schaefer selv sier!
    Og som egentlig bør være en god nok grunn til å reagere, hva den detaljen angår.....

Side 64 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •