OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    En slik en ja. Men hvis en da skal ha disse bling blingene, og så skjule dem bak rullgardin, da er jo vitsen vekk. For jeg tviler på at det er rimeligere med denne "blingen"......
    Som allerede nevnt - min nye utgave vil nok ha et litt annet design. ;-)
    Og dermed ogå et litt mer "spiselig" et, formodentlig?
    Men la gå, jeg kommer nok til å gå for en såkalt "Blue Version", i sort.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik en ja. Men hvis en da skal ha disse bling blingene, og så skjule dem bak rullgardin, da er jo vitsen vekk. For jeg tviler på at det er rimeligere med denne "blingen"......
    Det er jo ikke bare bling bling. Alle diodene og kombinasjonen av de beskriver forsterkerens operasjonsstatus etc etc. De har mao en funksjon. Det spesielle er vel at de er noe synlige gjennom det sotede plexiglasset.

De ville uansett ha vært der slik forsterkeren er bygget opp, så det er nok ingen fordyrende faktor sånn sett. Faktisk er designet det minst kostbare på disse forsterkerne (selv om det kanskje ikke ser helt slik ut), i motsetning til mye annet.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    @ Homecinema: Hvor det ender, er det ikke godt å si!
    Men at jeg nok har fått troen på at det virkelig eksisterer en HiFi-himmel, må jeg nok innrømme!
    Er du på disse kanter en dag, så er du selvsagt velkommen til en lytt til eksisterende utgave av arten.
    Men antakeligvis vil nok opplevelsen ytterligere forsterkes, om du venter til årets åttende måned...
    Ole Brumm Jeg skal nok få klemt inn en tur både nå og da. Må jo høre både "before" og "after". Det er en stund siden jeg hørte ASR, men inntrykket var meget bra husker jeg godt. En ting eller to har jo selvfølgelig skjedd siden da så dette må bli uhyre bra. Jeg mener; det spilte jo ikke "halvgærnt" med Hegel'n heller.
    Vi PM'es og finner en passende dag/kveld :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er jo ikke bare bling bling. Alle diodene og kombinasjonen av de beskriver forsterkerens operasjonsstatus etc etc. De har mao en funksjon. Det spesielle er vel at de er noe synlige gjennom det sotede plexiglasset.

De ville uansett ha vært der slik forsterkeren er bygget opp, så det er nok ingen fordyrende faktor sånn sett. Faktisk er designet det minst kostbare på disse forsterkerne (selv om det kanskje ikke ser helt slik ut), i motsetning til mye annet.
    Har heller ikke antydet at diodene er plassert der for "bling blingens" skyld. Det er jo bare det at de er synlige, hele tiden, som gjør at jeg får "bling bling"-assosiasjoner. Hadde en trengt å vite operasjonsstaus, er det jo bare å ta av lokket (slik jeg i dag gjør med min Rogue Stereo 90 mtp biasjustering m.m.). Det må ikke være synlig.....

Uansett, modellen som er valgt er soleklart den lekreste, og vitner om et lite ønske om utseendemessig balanse. Det er jeg glad for.... :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ole Brumm Jeg skal nok få klemt inn en tur både nå og da. Må jo høre både "before" og "after". Det er en stund siden jeg hørte ASR, men inntrykket var meget bra husker jeg godt. En ting eller to har jo selvfølgelig skjedd siden da så dette må bli uhyre bra. Jeg mener; det spilte jo ikke "halvgærnt" med Hegel'n heller.
    Vi PM'es og finner en passende dag/kveld :grin:
    Jada, det fikser vi selvsagt! Anytime, Håvard!

H200 spiller etter min mening fortsatt meget bra, men det er jo noen detaljer som ASR nok håndterer litt bedre. ;-)
    Kanskje ikke så rart, prisen tatt i betraktning?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke antydet at diodene er plassert der for "bling blingens" skyld. Det er jo bare det at de er synlige, hele tiden, som gjør at jeg får "bling bling"-assosiasjoner. Hadde en trengt å vite operasjonsstaus, er det jo bare å ta av lokket (slik jeg i dag gjør med min Rogue Stereo 90 mtp biasjustering m.m.). Det må ikke være synlig.....

Uansett, modellen som er valgt er soleklart den lekreste, og vitner om et lite ønske om utseendemessig balanse. Det er jeg glad for....
    Nei, det kan godt være at jeg mistolket innlegget ditt litt (får skylde på et par tsjekksike "Kozel"). Var mer om det var en fordyrende faktor jeg tenkte på

Er selvfølgelig enig i at det ikke nødvendigvis måtte ha vært synlig, men det er nok like mye for å briefe litt med hvordan den er bygget opp. Det er jo ganske symmetrisk og pent lagt opp inni der...

Når alt dette er sagt irriterer diodene meg i kinosammenheng, så jeg legger faktisk en bit scenemolton over når jeg ser film... (skylder vel strengt tatt Scrooge noen biter for dette )

Jeg er ellers enig med deg i at Version Blue, som jeg selv har, er det lekreste alternativet. Den er liksom ikke såååå bling

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uansett, modellen som er valgt er soleklart den lekreste, og vitner om et lite ønske om utseendemessig balanse. Det er jeg glad for.... :-)
    Jada. For min del "ser" også jeg den, hva de interne lysdiodene angår.
    Og som sagt som jeg også reagerte litt på, ved første gangs opplevelse.
    Men etterhvert som jeg til en viss grad har lært å kjenne konstruktøren som en dypt engasjert person, med en nær sagt uovertruffen pasjon for sine kreasjoner, har jeg både forståelse og respekt for slike løsninger.
    Men blir slikt allikevel for påtrengende, er det jo strengt tatt en bagatell å erstatte eksisterende plexideksel med en ugjennomsiktig utgave, i sort.
    Uten dermed å krangle om slike uvesentligheter!
    Det lydmessige resultatet, er tross alt det vesentlige. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! Amen....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, her har det vært litt trafikk siden i går kveld.

Skjønner at du har vært inne i en litt spennende periode de siste par ukene ja. Så på forhånd, gratulerer, Jan

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det tols1!
    Så får vi se hvordan dette ender, etterhvert...
    --
    Ellers er det vel opplest og vedtatt at spikes i en eller annen form under høyttalerne, skal gi lydmessige forbedringer?
    Jeg skal i alle fall ikke protestere på påstanden, så derfor fant jeg grunn til å snuse litt på slike muligheter.
    Sterkt inspirert av bildet som Anfield la ut for en stund siden, med et nydelig close-up av spikes på sine ML, gjorde ikke saken mindre interessant!
    Derfor ble det litt snoking i mekkebua etter passende materialer til produksjon av spikes for mine egne høyreiste.
    Heldigvis klarte jeg å grave frem en bit aluminiumsbolt som ble kappet i passende lengder, og jammen fant jeg noen 1/4 UNC-skruer også!

OBOS-luksus - oppgraderer!-emner-jpg

Originalføttene på ML Vista er jo ikke så mye å skryte av, i "spikes-henseende".

OBOS-luksus - oppgraderer!-gamle-jpg

Dermed ble det litt saging, gjenging og dreiing:

OBOS-luksus - oppgraderer!-dreiing-jpg

Til slutt satt jeg igjen med fire stk slike, to til hver høyttaler:

OBOS-luksus - oppgraderer!-4xspikes-jpg

Huff, tørkepapir loer visst mer enn godt er. ops:

Uansett så ble det etter noen timers arbeid, seende slik ut til slutt:

OBOS-luksus - oppgraderer!-nye-jpg

Det ser jo oppriktig talt litt "riktigere" ut?
    Høyttalerne står i alle fall stødigere enn noen gang, og det bør jo også gi en lydmessig forbedring?
    Så sies det i alle fall. ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende Jan!
    Det kan til forveksling se ut som om du har montert de i front av høyttaleren (om jeg ikke ser feil), hvordan er det forenelig med hellingen bakover?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Ola!
    De er montert i front ja, for 70-80% av tyngden befinner seg jo der.

Hva tilting angår, så har jeg jo allerede montert et justerbart bein (tripod-løsning) i bakkant, slik at vinkelen kan justeres etter ønske. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tilting angår, så har jeg jo allerede montert et justerbart bein (tripod-løsning) i bakkant, slik at vinkelen kan justeres etter ønske. ;-)

Da husket jeg ikke så værst alikevel Kjekt med litt inspirasjon fra en nevenyttig kar som deg Jan.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende jobbet (igjen), Jan. Men; fulgte det ikke med originale spikes til Vista? Jeg bare spør fordi jeg fikk med originale spikes til mine Vantage, men husker ikke om det ble levert med til Vista den gang. Og spørsmål nr 2: 2 til hver høyttaler? Betyr det at du ikke planlegger å bruke to bak også (eller er det unødvendig med ditt tripod-system?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende jobbet (igjen), Jan. Men; fulgte det ikke med originale spikes til Vista? Jeg bare spør fordi jeg fikk med originale spikes til mine Vantage, men husker ikke om det ble levert med til Vista den gang.
    Siden vi har eid det samme paret med Vista alle sammen kan jeg bekrefte at jeg kun fikk med "knottene" og ingen spikes (som jeg husker).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende jobbet (igjen), Jan. Men; fulgte det ikke med originale spikes til Vista? Jeg bare spør fordi jeg fikk med originale spikes til mine Vantage, men husker ikke om det ble levert med til Vista den gang. Og spørsmål nr 2: 2 til hver høyttaler? Betyr det at du ikke planlegger å bruke to bak også (eller er det unødvendig med ditt tripod-system?
    Takk, Rune!
    Spørsmål 1 har du allerede fått svar på fra Ola, ser jeg. ;-)

Ellers ser jeg foreløpig ingen grunn til å bruke to bak også, medmindre det skulle åpenbare seg store forskjeller med fire bein kontra en tripod-løsning?
    Da først vil jeg nok vurdere to bein til, men jeg innbiller meg foreløpig at en trebeins-løsning vil være å foretrekke.
    Den vil tross alt sørge for at høyttaleren alltid står støtt, selv om underlaget varierer mtp jevnhet.
    Ellers har jeg visse planer om å forfine det tredje beinet litt, så det ender nok opp som en spike, det også!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende arbeid med de nye spikesene dine, Jan! Det ser ut som de kommer rett fra samlebåndet.

Til Vista følger det kun med slike føtter som Jan byttet ut, ikke spikes desverre.

Ellers har jeg visse planer om å forfine det tredje beinet litt, så det ender nok opp som en spike, det også!
    I en annen kontekst hadde det hørt ganske komisk ut

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Jan vært i mekkebua si igjen, og nok en gang produseres dingser som kan se ut som de er kjøpt. Herlig. *thumbs up*

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenti
    Enda godt det er noen som tenker tilstrekkelig koffert til at jeg får med meg humor jeg ellers ville ha oversett

Kanskje en Prince Albert hadde gjort noe for lydopplevelsen? Jeg har mine tvil...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Imponerende arbeid med de nye spikesene dine, Jan! Det ser ut som de kommer rett fra samlebåndet.

Til Vista følger det kun med slike føtter som Jan byttet ut, ikke spikes desverre.

Takker!
    Om jeg skal trekke fordums uttalelser i andre sammenheng, og for den saks skyld også dagens sådanne, så får jeg vel innrømme at jeg nok er i overkant pirkete med å lage slike ting! ops:
    Hadde jo tilnavnet "Pirk-Nielsen" hengende på meg, i mange år...
    Men i det store og hele vil jeg påstå at slikt betaler seg, selv om jeg brukte to-tre fulle kvelder i mekkebua for å lage disse spikesene!
    Men det har jo noe med at man koser seg med ting, og da ser man jo aldri på klokka. ;-)

Ellers burde jeg nok tenkt litt nøyere over setningen Ellers har jeg visse planer om å forfine det tredje beinet litt, så det ender nok opp som en spike, det også!
    Hadde det bare vært så vel!!

Skjønt - foreløpig går det greit med akkurat dét "tredjebeinet". ;-)

Side 63 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •