OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker så mye for det, Torstein!

Er du på disse kanter en dag, så vet du jo........

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yessir

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Scrooge!
    Ny avatar var på sin plass også, ser jeg

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for det, freddie!

Og jada, det var vel i og for seg på tide med en ny avatar? Den gamle var vel i ferd med å gå ut på dato.
    Og med en såpass viktig oppgradering, passet det jo å pynte litt på den. ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Takker så mye for det, freddie!

Og jada, det var vel i og for seg på tide med en ny avatar? Den gamle var vel i ferd med å gå ut på dato.
    Og med en såpass viktig oppgradering, passet det jo å pynte litt på den. ;-)
    Får vel gratulere med ny Avatar også

Den var faktiskt kjempestilig. Så forøvrig filmen på nytt igjen igår.

Kjempestilig den og

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Trond!

Avataren er forøvrig "sjølmekket", i den forstand som at jeg tok bilde av frontplaten på forsterkeren.
    Det var faktisk vanskelig å finne noe passende på nettet, så dermed måtte jeg ty til en slik løsning. Men det funker jo!
    --
    Avatar er en fantastisk film ja! Gwandarion (Ola) og jeg så den på lørdags kveld her, ettersom Ola ikke hadde sett den.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har følelsen av å være siste person på kloden som ikke har sett den filmen ennå, men den ligger hjemme og venter på en passende anledning.

Jeg skal nok en tur nedover i løpet av de neste to ukene, så jeg sender deg en txtmld når det nærmer seg, Jan. Vi må jo bare få sjekket ut dette nye vidunderet :shock:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har følelsen av å være siste person på kloden som ikke har sett den filmen ennå, men den ligger hjemme og venter på en passende anledning.
    Vi er faktisk to... - og jeg har den også liggende i skuffen med usette filmer ops:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du virkelig noe å glede deg til!!:razz:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi bare håpe på litt dårlig vær de neste dagene

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal nok en tur nedover i løpet av de neste to ukene, så jeg sender deg en txtmld når det nærmer seg, Jan. Vi må jo bare få sjekket ut dette nye vidunderet :shock:
    Anytime!

Synd du / dere ikke fikk sett Avatar i 3-D på kino, for nettopp den effekten var jo utrolig bra!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Anytime!

Synd du / dere ikke fikk sett Avatar i 3-D på kino, for nettopp den effekten var jo utrolig bra!
    Ja, det hadde vært artig. Jeg var en snartur i vårt fagre naboland i helgen, og tittet så vidt innom en elektrosjappe, hvor de tilfeldigvis hadde Monsters vs. Aliens i 3D på demo, aktive briller lå fremme. Det gir jo en absolutt morsom effekt. Tipper nok at utfordringen ligger i å ikke overkjøre publikum med jawdropping 3D-effekter konstant men holde det på et fornuftig nivå.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et hyggelig gjensyn i går, Jan.

Jeg var egentlig aldri i tvil om at kombinasjonen jeg selv har kjørt, ASR + Vista, ville låte bra. Og det fikk jeg i går bekreftet at også fungerer i ditt rom.

Det låt så oppløst, dynamisk og fokusert som jeg husker det fra eget oppsett. Og du har nå et sting i lyden som langt overgår min første lytteseanse hos deg, samtidig som at du ikke har noen "skarpe" kanter eller plagsomme ressonanser opp i frekvens, som gjerne gjør at en blir lyttetrett etter en stund.

Selv om bassen kanskje ikke er helt 100% tunet inn enda hørte jeg med en gang at den låt strammere, og mer strukturert enn jeg har hørt tidligere hos deg. Og det har jo heller ikke vært dårlig tidligere. Bassintegrasjonen vet jeg at du ikke er helt i boks med enda (?), og når den sitter helt i 50/60 - 70/90hz-området låter nok det hele skikkelig top notch

Gratulerer igjen med rått forsterkeri.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i like måte Kent, og takk for hyggelige ord og gratulasjoner!

Fikk "skrudd" litt mer sub-integrasjon i går kveld etter at du gikk, så nå nærmer det seg nok et brukbart resultat? Dro ned gain enda litt mer, og det hjalp en del.
    Men dip'en i de områdene du nevner kommer jeg nok til å slite med, uansett. Slike romrelaterte greier er jo vanskelige å temme, spesielt når det gjelder "suck-outs"!

Det hadde kanskje vært en tanke å snu hele greia på hodet ved å ratte / fase litt annerledes, og heller angripe peaken ved 47Hz, som da vil oppstå?
    Men samtidig liker jeg slett ikke tanken på å dra inn en diger Helmholtzresonator i mitt beskjedne rom, for å knerte problemet. :???:

Så da får jeg nok heller leve med det resultatet jeg har. Jeg er i alle fall mer fornøyd enn noen gang, så jeg angrer i alle fall ikke på forsterkerbyttet!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å eksperimentere kunne jeg jo ta med bassfellene mine nedover neste gang. Kunne svippe innom med de på veien ned, så kunne du rattet og målt litt til jeg kommer innom kvelden etter? Jeg vet er det litt trangt hos deg, men i mørket ser du de jo ikke

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo et hyggelig forslag, setter pris på det!

Men av plassmessige årsaker, så tror jeg rett og slett at jeg må takke nei.
    La gå at de neppe synes i mørket, men det er jo ikke i kinomodus problemet ligger.
    Jeg demper jo gjerne lyset i musikksammenheng også, men det er altså den begrensede plassen som er utslagsgivende her.
    Men takk i alle fall for forslaget, og velviljen!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen er jo på ingen måte dårlig i rommet ditt, og de fleste har sine problemområder i større eller mindre grad. Kommentaren min angående bassen var kun relatert til at jeg mener at dette området kanskje var noe bedre forrige gang jeg var hos deg. Og som du sier kan det være at den siste rattingen har gjort susen så langt det er mulig gitt rommets rammer.

Det er som du sier lite å gjøre med suckouts som skyldes rommet. Bassfeller eller liknende kunne vært noe å testet, men skjønner jo at du ikke har lyst til å fylle rommet med så veldig mye mer. Uansett burde du kanskje takket ja til tols1s tilbud bare for å oppleve om det har noe for seg hos deg?

Peaken ved 47hz ville jeg uansett vært foruten, da den vil bli veldig påtrengende. Da er det i mine ører bedre å ha et litt lavere nivå der du nå har det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre, Kent!
    Det var nesten litt synd at vi ikke kjørte en runde uten sub, for Vistaene våknet mer enn noen gang til liv via ASR-forsterkeren, der nede i "dypet"! Og det med en ponus og en kontroll som var til å få frysninger av.
    Så hadde det ikke vært for den elendig peaken i 40Hz-området når Vistaene går solo, så hadde jeg absolutt vurdert å la sub'ene kun jobbe i kinosammenheng.
    Men som vel nevnt noen ganger før, så redder jeg situasjonen via disse, med et ganske hederlig resultat?

Hmm. Du sier jo noe der, kanskje jeg skulle be tols1 om å ta de med likevel?

Så Torstein: Håper ikke at du har noe imot at jeg allikevel sier jatakk til at du orker å drasse med deg bassfellene?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet, jeg er jo gift og er vant til at det skiftes mening i ny og ne Ikke'no problem, jeg skal ta de med ned ved neste korsvei. Vi avtaler detaljene senere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det høres kjent ut!

Kjempeflott at du vil drasse med deg "anti-sub"-rullene! Vi snakkes nok etterhvert ja!

Side 61 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •