OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 95 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1893
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommer det noen bilder av de nye herlighetene snart da?

Rart at de er så vanskelige å plassere, men det finner du sikkert ut av

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, håper jo at plasseringsproblemet lar seg løse. Bilder kommer etterhvert.
    Ellers "skylder" jeg jo noen flere bilder i tråden, bl.a av en "lett" modifisert sofa. Får se hva jeg får til i løpet av dagen!

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

se her ja

Heisann.
    Hyggelig å hilse på nye folk. Mener helt klart jeg har sett deg før engang da.
    Fin "liten" kino du har, som helt klart bør beskues en dag

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Heisann.
    Hyggelig å hilse på nye folk. Mener helt klart jeg har sett deg før engang da.
    Fin "liten" kino du har, som helt klart bør beskues en dag
    Hallo ja, og takk for hyggelig møte og pene ord! Mulig vi har sett hverandre før i kinoen på Økern?
    Du kan selvsagt stikke innom her for en lytt og en titt, bare si ifra!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosjekt "rumperister"!

Da har jeg omsider fått tatt meg tid til litt billedredigering etc, så dermed er det klart for "første akt", dvs modding av Ikeasofaen her i kinoen.
    Slik ser den ut:

Som tidligere nevnt, var det en ikke ukjent Hr. Flageborg som ga støtet til det hele. ;-)
    I "vår" verden finnes det sikkert endel utstyr som ligger og slenger hos mange, så også her.
    I dette tilfellet er det kort sagt snakk om et stk Peerless 12" element, en avdanket men fullt brukbar 150w Wharfedale subforsterker, en 22mm finérplate, og en 2x4" planke, passelig tilskåret for anledningen:

Sofaen ble lagt i stabilt sideleie, og det svarte avstiverstaget midt på bildet ble fjernet:

Plankebiten som danner fremre feste for baffelen, ble behørig skrudd fast i sargen på sofaen. Deretter var det bare å skru denne godt fast i treverket, og koble forsterkeren til et passende linjesignal fra sub-utgangen. Og slik ble det seende ut!

Da er det bare å la det hele brake løs, noe det definitivt gjør!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjett om!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny frontrekke!

Med det samme jeg er i støtet, er det vel betimelig å legge ut noen bilder av min nye Vienna-serie?
    Som altså ser slik ut, her den står:

Nyydelig finish, som nesten kunne vært et Steinwayflygel verdig, selv om det nok fremstår som noe blankere. Her en detaljbilde av mellomtone / basselementet:

Det er laget i ett eller annet transparent materiale som jeg ikke kjenner betegnelsen på.

Bak diskantelementet finnes en foroverrettet bassport, som kan skimtes bak diskanten:

Høyttaleren er også utstyrt med en bakoverrettet bassport, som jeg relativt fort plugget. Det ble i overkant "boomy" med begge i drift, pluggingen resulterte samtidig i en økt nedre grense som strekker seg til ca 32Hz. Greit med bass fra disse altså!
    Fra før av har jeg en stygg peak rundt 47Hz i rommet, og saken ble dessverre ikke bedre med nyvinningene.:???:
    Dermed kan det se ut som jeg ikke kommer unna en "Behringerkorreksjon"?

Med på lasset fulgte også en relativt voksen center, i alle fall i forhold til kinostørrelsen:

Den sparker godt ifra! Har foreløpig ikke hatt hjerte (eller nerver til!) til å prøve skuddscenen i "open Range" på full blås, det får komme siden!

Center closeup:

Innledningsvis må jeg innrømme at jeg var litt skuffet over lyden, samtidig som jeg slet mer enn vanlig med å finne rett plassering for frontene.
    Har jobbet litt mer med dette i dag, og ting går heldigvis i riktig retning!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig pene høyttalere

Blir spennende å høre hvordan de låter, må se å få somlet meg ned til deg en tur igjen snart.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!
    Finishen er det i alle fall ikke noe å si på! Om du føler trang til å rive deg løs fra din egen hule en dag, så er det jo bare å stikke bortom vettu!
    Det er jo alltid interessant å få høre litt om hva andre synes om det lydmessige resultatet også.....

Skal ta meg en tur bort for å levere tilbake Excel´ ene jeg har lånt av deg. Håper de ikke er altfor sterkt savnet hos øvrigheta!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var saker :smile: Utrolig pene høytalere må jeg si...ser ut til å kunne være driv i den centeren der! Må si jeg likte det "lille" Flageborg trikset ditt også :lol: Så fort jeg er kommet litt lenger på bygginga her hjemme tror jeg jammen jeg kommer til å ydmykt spørre om en liten audiens...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anytime, SannaX!

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her har virkelig blitt litt av en hjemmekino!

Hvordan ligger det an med naboklager så langt?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerene ser meget lekkre ut, Scrooge. Regner med at du får de til å spille bra etterhvert.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Dette her har virkelig blitt litt av en hjemmekino!

Hvordan ligger det an med naboklager så langt?
    Takk, og takk til eksu også! Hyggelig med slike tilbakemeldinger!:-D

Har heldigvis et godt forhold til naboen, takket være at jeg så godt som aldri drar på så voldsomt etter kl.20 om kvelden.
    Fordelaktig er det jo også at jeg bor i en endeseksjon, og dermed kan jeg tillate meg litt mer enn vanlig. Ikke minst fordi kinorommet har tre frie vegger, og dermed relativt godt "isolert" fra naboen.
    Men får nok invitere ham inn en dag, slik at han får en forklaring på hvorfor bestikket i kjøkkenskuffene hans av og til skrangler.

Har etterhvert fått jobbet litt mer med plassering og vinkling av frontene, så nå begynner det så smått å løsne, lydmessig!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilige høyttalere ja! Absolutt! Hvordan går det med innspillingsfasen? Gøy når det begynner å løsne:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at de er ferdig innspilt, ettersom de er 7-8mnd gamle.
    Men de er visstnok lite brukt, så det kan jo hende det skjer positive ting etterhvert!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig somlet meg ned til hulen til Scrooge igjen.

Synes det nye høyttaler-settet spiller meget godt og ser ditto flott ut. Litt mindre i størrelse enn jeg trodde de skulle være, men de tok igjen med et godt voksent lydbilde.

Veldig lett å høre forskjell på innspillinger både i detaljer og på høyde og bredde i musikken. Et par av låtene jeg testet har veldig lavt og noen et veldig høyt lydbilde og ting satt akkurat der det skulle. Pinpointing av instrumenter var en fryd og alt spiller så veldig behagelig og avbalansert. Mye bass var det også i de - skjønner godt at du må si fra at subben faktisk ikke er på. Vi fant vel ut at det var enda mer å gå på angående plassering, da alt satt litt bedre når jeg lente meg ca. 30cm fremover. Bedre, litt strammere bass og enda mer detaljert skarptromme, samt et mer sammenhengende lydbilde?

Etter en del musikksnutter var det tid for litt rompe- og rygg-massasje.
    Heldigvis var det ikke Scrooge som stod for massasjen, men den lille saken han har montert inn i sofaen. Nei, ikke tenk koffert nå - den lille saken i sofaen er da 1 stk. bass-element og en liten sub-forsterker. Sinnsykt trykk fra en sånn liten anordning er vel førsteinntrykket. Virker som den går mye dypere enn vanlige subber og det blir helt vanvittig med risting langt opp i hjernebarken. Kanon-drønnene på Master&Commander har vel aldri vært så nære før:-D

Synes OBOS-kino blir litt feil nå, Scrooge, den må nok døpes om:
    "The Shaker" kanskje?
    "Shaken, not stirred"?

Takk for en hyggelig seanse, Scrooge, og gratulerer med nye høyttalere. Koser meg skikkelig oppe i hulen din, og det tror jeg du gjør også:-D

Vi klarte jo å jage naboene inn fra hagen sin, så "litt" trykk er det jo der oppe nå....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult med den nye sofaen

Morsomt at du får så mye ut av kun en 12". Jeg har jo allerede to stk "ristere" (Clarc og Sinus live) i min egen sofa og er svoren tillhenger av risting i tillegg til massive subber. Droppet å montere inn en stk SVS 12.2 da jeg trodde det ville bli for lite. Har nå skaffet meg en 18" Hifonics Zeus men har ikke montert denne da jeg tenkte jeg skulle ha to + 2 x 15" i ryggen

Muligens burde jeg forsøke med en 18" og en 12" først, kan jo hende at det holder. Problemet er symetri det er en to seter så det passer best med en under hvert sete og en i hver rygg. Risterne er allerede montert i midten så der er det ikke plass.

Forøvrig er Vienna'ene nydelige Scrooge :-D Gleder meg til det passer å få hørt på oppsettet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå MÅ jeg snart få somlet meg opp til deg på en demo Dette høres skikkelig gøy ut!

Side 6 av 95 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •