OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nåh, godt å høre!
    Ola kommer forøvrig på lørdag, så han vil nok ikke bivåne oss på søndagen.

Har fått med meg den Nevo-saken på torget ja, men det virker jo som om den allerede har fått en ny adresse?
    Jaja, det går vel flere tog...

Sees uansett på søndag!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nå husker jeg ikke i farten hvem som i sin tid nevnte noe om at blendingsgardinen i komponentracket burde fjernstyres, men det spiller vel ikke så stor rolle.
    Det var jo meg det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sees uansett på søndag!

Husk, CD mappene deres så dere har gode referanser!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh, godt å høre!
    Ola kommer forøvrig på lørdag, så han vil nok ikke bivåne oss på søndagen.

Har fått med meg den Nevo-saken på torget ja, men det virker jo som om den allerede har fått en ny adresse?
    Jaja, det går vel flere tog...

Sees uansett på søndag!
    Nevoen er min gamle. Denne var etter min mening gått ut på dato og alt for tungvindt å programere og bruke. Etter å ha brukt den en stund foretrakk jeg Harmony One isteden.
    Skal man satse på en nevo anbefaler jeg en nyere modell enn SL. Ser at han som kjøpte den av meg ikke beholdt den lengre enn jeg gjorde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, "been there"!
    Men jeg er heldigvis enerådende når det gjelder det "magiske", her i rommet. :twisted:
    Samtidig skal det jo nevnes at junior hadde et "utbrudd" sist han forsøkte seg på lyd og bilde i kinoen: Her må man jo f**n meg ta ha en eller annen cand. mag.-grad for å få liv i noe som helst!
    Bare til ettertanke. Men det meste lar seg jo ordne, bare man VIL det nok. ;-)
    Tror jammen han har behov for en Harmony One..... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Husk, CD mappene deres så dere har gode referanser!
    Tenkte jeg skulle ha litt "hjemmebrent" på lomma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Tror jammen han har behov for en Harmony One..... ;-)
    Må jo bli Hamony "three" :roll:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne takke for en fabelaktig helg i OBOS-Kinoen Jan!
    Ikke vet jeg om det er et resultat av mange år i hotellbransjen som vert eller rett og slett fordi dere er så tvers igjennom trivelige, men det var et særs hyggelig opphold, som jeg gjerne gjentar.

Lydopplevelsene var også verdt å skrive hjem om, for jeg synes at lyden satt ennå bedre enn sist jeg var på visitt. Det råder ingen tvil om at du er en som legger mye tid og prestisje i å få det til å funke så bra som det gjør, for jeg har sjelden hørt en Vista låte så bra, ei heller hjemme hos meg selv. Jeg skjønner at de har et godt hjem i OBOS-Kinoen og at du ikke tror at gresset er grønnere på den andre siden

Slik oppsettet er nå så spiller det hva som helst, til og med Metallica på fult øs tar det på strak arm. Når det samtidig får Solveig Slettahjell til å være så virkelig at man blir skuffet av å åpne øynene kan det ikke mangle stort etter min ringe mening.

Takk igjen til Jan og Gro for flott bevertning og trivelig selskap.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige ord Ola, og ikke minst for en trivelig helg!
    Det var en glede å ha deg på besøk, og du er selvsagt velkommen til et "da capo", når det måtte friste!
    Morsomt å lese at lyden i dine ører, denne gang var ytterligere "jekket opp".
    Det har vel helst sammenheng med at HD10 er kommet på plass siden sist, i kombinasjon med en "smule" jobbing rundt både plassering, vinkling, og integrasjon av subene.
    Skal hilse så mye fra "øvrigheta" her også, som gjerne ser at du kommer tilbake! ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Lydopplevelsene var også verdt å skrive hjem om, for jeg synes at lyden satt ennå bedre enn sist jeg var på visitt. Det råder ingen tvil om at du er en som legger mye tid og prestisje i å få det til å funke så bra som det gjør, for jeg har sjelden hørt en Vista låte så bra, ei heller hjemme hos meg selv. Jeg skjønner at de har et godt hjem i OBOS-Kinoen og at du ikke tror at gresset er grønnere på den andre siden

Slik oppsettet er nå så spiller det hva som helst, til og med Metallica på fult øs tar det på strak arm. Når det samtidig får Solveig Slettahjell til å være så virkelig at man blir skuffet av å åpne øynene kan det ikke mangle stort etter min ringe mening.
    Må bare si at jeg slutter meg fullstendig til Ola her. Imponerende hva du klarer å få ut av oppsettet ditt. Det var faktisk en merkbar forskjell fra forrige gang. Det var veldig bra å ha lyttet til ditt anlegg før inMiles, slik at en kunne finne ting med inMiles som kunne ha vært litt bedre. Det sitter sykt bra over hele spekteret hos deg nå Det har alltid vært bra men nå er det über bra. (en kan bare lure på hva en Plinius kunne tilført?? )

Jeg virkelig storkoste meg hele søndagen, både på øst og vestkanten 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å lese, Knut!
    Du er jo ikke den som slenger rundt deg med superlativer i tide og utide, så nettopp derfor!
    Det ligger jo som nevnt en god del jobbing bak resultatet, og ei heller skal glemmes gode råd og vink fra andre her på forumet.

Men så er det jo samtidig som du sier / hvisker; hva kunne eksempelvis Ola's Plinius ha tilført?
    Vi får vel kanskje en mulighet til å prøve det en dag også, når anledningen måtte by seg. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det jo samtidig som du sier / hvisker; hva kunne eksempelvis Ola's Plinius ha tilført?

Sjel?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg da rett, jeg mener ikke at det er mangelvare hos deg i dag, men noen High-End gloser må man lire av seg for å motivere til testing

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I sannhet, Ola!
    Når den dagen kommer at jeg / man sier seg tilfreds, så har man jo løpt linen ut! På godt, og vondt.
    Jeg har heldigvis nok snøre igjen, til å innse mulighetene....;-)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann - det er her du gjemmer deg!

Jeg var i utgangspunktet innom i går bare for å overta din gamle Squeezebox - men er glad for at jeg lot meg invitere til å bli en stund og lytte litt.

Skikkelig artig å høre hva du har fått til med - i hifi-sammenheng, naturligvis - beskjedne investeringer. Litt sånn ulv-i-fåreklær-tilnærming som jeg liker så godt: når vi sitter der og konverserer med musikken i bakgrunnen, ser man jo at det er noen greier som står der og lurer, men man sitter likevel bare der og nikker litt for seg selv og tenker "Jo-jo - dette spilte da pent og pyntelig..... Fin klang og alt det der...." - men man skjønner ikke hvor langt man er fra sannheten, før volumet skrus opp et like hakk eller to.

Høy morofaktor - men uten at du har smurt på for mye av verken det ene eller det andre, slik mange har for uvane å gjøre. Du har fått det til å spille utrolig rent og musikalsk både på lavt volum og på høyt volum - det er det ikke alle anlegg som greier.

Overraskende også hvor bra så mye store greier låter i et såpass lite rom - der lærte jeg noe nytt. Igjen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen, så hyggelig at du fant veien hit da!
    Må igjen få takke for et hyggelig besøk, og ikke minst dine rosende ord om lyd og anlegg!
    Og som ja, nok ligger mer i retning av "budsjettklassen" hva kostnader angår.
    I alle fall i forhold til hva det kan koste, om man virkelig slår på stortromma!
    Men som vi jo snakket litt om - man kan gjerne kjøpe seg Hi-Fi utstyr i millionklassen, men det hjelper jo lite om rommet og nødvendige akustiske tiltak neglisjeres.
    Matching av utstyr er jo også en viktig bit, som det heller ikke alltid er like enkelt å finne ut av?
    Jeg er i alle fall så heldig å ha et dedikert rom for både lyd og bilde hvor jeg kan boltre meg fritt mtp det meste omkring vår lidenskap, og takket være dette har jo resultatet blitt til å leve med.

Nesten litt synd at jeg ikke fikk "skremt" deg litt med en filmdemo også, når du allikevel var på besøk!
    Menmen, det kan vi kanskje få til ved neste korsvei?

Jeg håper i alle fall at jeg får anledning til å besøke deg en dag også? Det hadde vært morsomt å treffes igjen, og å låne ører til lyden hos deg!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - jeg er litt overalt, jeg. Å kikke litt på hva andre har fått til, det er raskeste veien til læring. Å gå rundt i egne sirkler fører ingensteder hen.

For min egen del, er jeg - som du sikkert fikk med deg under vår hyggelige seanse - en tokanals-mann. Verken kona eller jeg er blitt hektet på film - men det har til gjengjeld tre voksne barn blitt. Uten at noen av dem ønsker å gi avkall på godlyden som et godt stereoanlegg kan gi. Og det er her AV-Forum og anlegg som ditt kommer inn i bildet. Veldig nyttig å få gode innspill til hva som er mulig å få til under gitte rammebetingelser. Anlegg på liten plass? - høyst aktuelt for de unge. Anlegg som ikke koster skjorta? - enda mer aktuelt. Steroanlegg til film, hvordan gjør man det? Surroundanlegg til stereo, går det an? Anlegg som er "usynlig"? AV-Forum og du og dine likesinnede har svarene.

Det jeg syntes var så artig med besøket hos deg, var å få et utrolig godt bevis på at det går an å få ekstremlyd - de to subene dine er jo forholdsvis rå, for å si det forsiktig - i kombinasjon med godlyd. Uten at man nødvendigvis må pantsette gård og grunn. Og uten at man må bygge om hele huset eller gi avkall på normal bruk av husets vanlige oppholdsrom.

Jeg bruker uttrykket "budsjettanlegg" i positiv betydning - ingen grunn til å skamme seg over at man har fått mye lyd for en overkommelig pengesum. Jeg treffer mange nok gærninger som har anlegg som koster det mangedobbelte av både ditt og mitt tilsammen - uten at jeg synes at de får så veldig mye mer for pengene.

Som sagt - veldig hyggelig å treffes - og har du planer om å ta en tur forbi, og du har tid og lyst til å stikke innom, slår du bare på tråden. Tre anlegg står og venter.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, nysgjerrigheten lenge leve!
    Svært mye av egne kunnskaper kan jeg gjerne takke min egen sådan for, selv om jeg av og til har svidd nesa mi mer enn godt er. ops:
    Men, det er jo en erfaring, dét også! ;-)

Og joda, jeg har jo skjønt at det er stereo som gjelder, for deg og din bedre halvdel.
    Om avkommet derimot skulle fristes til en filmdemo, så er de selvsagt velkomne!
    Men som du vet, så er det jo først og fremst lyd i to kanaler som har førsteprioritet, også her.
    Man gjør seg jo sine "oppdagelser" etterhvert, i den forstand som at "kinotiden" slett ikke dominerer - tvert imot!
    Skulle jeg forsøke meg på en deling her, så er det vel 90% lyd og 10% film, og dermed er det jo naturlig at man jobber seg frem til et best mulig resultat, i stereosammenheng.

Ellers oppfattet jeg "budsjettanlegg" som positivt ja, i den forstand som at det godt kan la seg gjøre å få frem et godt resultat for en relativt beskjeden penge.
    Samtidig er jeg jo klar over at om jeg dobler eller tredobler en investering i nytt og bedre utstyr her i rommet, er ikke dette nødvendigvis synonymt med en forbedringskurve som peker rett til himmels...

Jeg kommer nok til å gjøre alvor av et besøk en dag!
    For når man får seg servert tre varianter av godlyd under samme tak, så er jeg heldigvis nysgjerrig nok til å la meg friste.
    Vi snakkes!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så er det vel 90% lyd og 10% film...
    Ser du på film uten lyd?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A propos budsjett, hva er budsjettet på nå? 8)

Side 58 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •