OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Setter meget stor pris på det, tro meg!
    Og så sant jeg kan; "I´ll be there"....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bare fore "krokoen" med litt snacks før du setter nesa sørover...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "No problemo" ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nnnjahh.
    Om det ble bedre, dårligere eller annerledes? Det kan / skal jeg ikke si noe om, ettersom effekten av mine små manipulasjoner ikke var åpenbare.

Jim Smith skriver jo i sin bok om "panelhøyttalere" - elektrostater:
    "Angle those speakers vertically, sometimes even forward(!) or backward, to increase your musical impact".
    Han har også illustrasjoner på hvorfor.
    Nå var jo mine Vistaer allerede justert til en praktisk talt "vertical position", (har laget en grei måte å gjøre dette på vha en innslagsmutter m tilhørende 8mm bolt), så det kan jo være en årsak til at forskjellen ikke var påtrengende.
    Trakk de ellers ca 5cm nærmere hverandre, uten at heller dette ga de helt store utslagene.
    Men som du jo allerede har opplevd, så spiller de jo relativt greit allerede. ;-)
    --
    Ahh, tenkte jo ikke over at det var frontbelysningen du ville dempe! 8)
    Da blir det jo noe annerledes ja, mtp en permanent løsning.
    Men jeg husker jo at du spesielt nevnte at lyset fra diodene ga gjenskinn i taket nå rommet var mørkt, så det var nok det jeg hang meg opp i.

Ring meg eller send en PM på søndag da, om det er aktuelt med litt assistanse for montering av spikes-underlaget!
    --
    Ellers koser jeg med lyden fra en Electrocompaniet AW120, som jeg omsider har fått tilbake fra oppgradering. Og den spiller ikke dårlig, selv med Onkyo 875 som pre / DAC!
    Om jeg imidlertid ønsker å beholde EC'n, noe jeg faktisk vurderer, så fordrer den en dedikert pre / DAC, a'la EC 4.7, eller en tilsvarende "Abrahamsen-løsning".
    Hmmmm.............
    Nå har jo du satt opp dine Vistaer ganske bra i rommet, og fulgt flere av "reglene" som gjelder når man skal integrere elektrostater. Det være seg demping, tilting mm. Så sånn sett var er det kanskje ikke mest å hente på det området hos deg.

Når det gjelder de nye føttene til høyttalerne har du sikkert fått med deg at jeg fikk montert disse, med assistanse selvsagt. Du skal være glad du ikke var her, for det gikk en smule varmt for meg opptil flere ganger under prosessen 8) Men du må komme en tur innom å høre igjen snart, for lyden er vesentlig bedre i mine ører nå.

Godt å høre at du fikk ordnet AW120 denne gangen. Regner også med at du har fått lyttet mer på den nå. Blir Hegel ditchet?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Igjen!

Tudelu:wink:

Det ble ikke tid til noen demo denne gangen dessverre. Siste modulen av kurset var mye heftigere enn jeg hadde trodd på forhånd. I tillegg holdt vi på myye lengre enn vi har gjort på de forrige modulene (dette var den siste).
    Tiden strakk derfor ikke til

However så kommer det garantert flere muligheter etterhvert:-D

Gøy å se at du koser deg med EC.

Nå har jeg halvannen uke ferie i nord. DEILIG!!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nå har jo du satt opp dine Vistaer ganske bra i rommet, og fulgt flere av "reglene" som gjelder når man skal integrere elektrostater. Det være seg demping, tilting mm. Så sånn sett var er det kanskje ikke mest å hente på det området hos deg.

Når det gjelder de nye føttene til høyttalerne har du sikkert fått med deg at jeg fikk montert disse, med assistanse selvsagt. Du skal være glad du ikke var her, for det gikk en smule varmt for meg opptil flere ganger under prosessen 8) Men du må komme en tur innom å høre igjen snart, for lyden er vesentlig bedre i mine ører nå.

Godt å høre at du fikk ordnet AW120 denne gangen. Regner også med at du har fått lyttet mer på den nå. Blir Hegel ditchet?
    Joda, det "sitter" vel ganske greit lydmessig, men man vet jo aldri hva man kan oppnå med noen centimeters-justeringer hit og dit?

Har fått med meg prosessen med dempeføttene ja!
    Får vel nesten si meg litt "glad" for at jeg ikke rakk det, for jeg skjønner jo at det gikk en kule varmt en stund!
    Men resultatet står jo å lese som svært vellykket, så da var det vel verdt strevet!
    Får stikke bortom deg en kveld for å høre, når jeg får lest ferdig boka jeg har lånt.

Og jada, spiller EC som den skal!
    Faktisk såpass bra at jeg vurderer å beholde den. Har snust litt rundt mtp en passende pre, men vil gjerne sammenlikne litt mer først.
    Ikke dermed sagt at Hegel-komboen ryker ut, ettersom den så avgjort har sine kvaliteter!
    Kanskje jeg beholder begge? 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tudelu:wink:

Det ble ikke tid til noen demo denne gangen dessverre. Siste modulen av kurset var mye heftigere enn jeg hadde trodd på forhånd. I tillegg holdt vi på myye lengre enn vi har gjort på de forrige modulene (dette var den siste).
    Tiden strakk derfor ikke til

However så kommer det garantert flere muligheter etterhvert:-D

Gøy å se at du koser deg med EC.

Nå har jeg halvannen uke ferie i nord. DEILIG!!!
    Jøsses, ferie alt nå? Du får kose deg, nørst i grendom da!

Ja, jeg stusset jo litt da jeg ikke hørte noe mer fra deg, ang besøk / demo? Men som du jo er inne på - det blir nok flere anledninger. ;-)

Fikk du forresten lest siste presseomtale av OBOS-kinoen da? Du spurte jo etter et pdf-mulighet, men det ville ikke forlaget gå med på.
    De foretrakk heller at artikkelen ble lest på deres egne nettsider, så her har du en link:
    Oboskinoen - Soverommet ble hjemmekino - Lyd og Bilde - klikk.no

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jøsses, ferie alt nå? Du får kose deg, nørst i grendom da!

Ja, jeg stusset jo litt da jeg ikke hørte noe mer fra deg, ang besøk / demo? Men som du jo er inne på - det blir nok flere anledninger. ;-)

Fikk du forresten lest siste presseomtale av OBOS-kinoen da? Du spurte jo etter et pdf-mulighet, men det ville ikke forlaget gå med på.
    De foretrakk heller at artikkelen ble lest på deres egne nettsider, så her har du en link:
    Oboskinoen - Soverommet ble hjemmekino - Lyd og Bilde - klikk.no
    Jobbet som en gal i påske, så sjefen har innvilget meg litt avspasering

Jepps, har lest den flere ganger

Holdte på å le meg skakk når jeg leste dette:

Katastrofen med den spente stemningen i War Of The Worlds, med aliens som kommer opp av bakken og massakrerer for fote, setter prikken over i-en. Vi er overveldet og fysisk slitne.

– Dette er det råeste vi har opplevd innen hjemmekino. Hva er det som skjer?

Skjønner jo hvorfor det ble reagert sånn da;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God ferie!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda billigere enn sist (og i Oslo)

http://avforum.no/avtorget/showprodu...2639&cat=last7

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du slutte å anbefale i øst og vest Knut
    Jan har jo ikke hørt Martin Logan på Plinius ennå.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men det er kanskje bare snakk om tid...:twisted: og at konsekvensen blir enda slankere lommebok

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jan har jo ikke hørt Martin Logan på Plinius ennå.
    Og HVEM sitt ansvar er det !

btw; kan du foresten være sikker på at Plinius er en bedre match enn BAT?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Og HVEM sitt ansvar er det !
    Det er selvfølgelig mitt

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    btw; kan du foresten være sikker på at Plinius er en bedre match enn BAT?
    På Martin Logan Owners Forum er både Plinius og BAT varmt anbefalt som gode matcher, så jeg regner med at begge duger. Når jeg hadde Vista synes jeg selv i alle fall at det var en svært god match, men det er jo subjektivt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plinius er meget bra og er, som det blir sagt her, ofte blitt omtalt som en meget god match med Martin Logan. Men det er det jo flere som er, og smaken vil vel få en del å si her også... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, dere trigger meg nå!
    Men husk nå på at jeg allerede har "lekt" meg litt med diverse amper, før valget falt på H200.
    Selv om Doxa73 helt klart var et alternativ, så falt altså valget på førstnevnte. Uten dermed å si at det stopper der. ;-)
    Nå blir vel disse kanskje "smågutter" i forhold til hva som ramses opp av alternativer her, men jeg er ikke så forbasket sikker på at de mer enn dobbelt så dyre alternativene dermed vil gi meg et nytt lyd-nirvana?
    Eller?
    "Skrem" meg med en Plinius da Ola, når det passer! Om den overbeviser, så får jeg heller revurdere amp-løsningen her.
    Men samtidig bør man vel nærmest forvente et bedre resultat, etter både pris og omdømme?
    Og som Rune er inne på - det handler jo litt om smak og behag også. ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan liker jo å prøve nye ting. Det er grundig fastlagt. Han har overhodet ikke noe behov for å bytte, men det hadde han ikke forrige gang heller 8)

Det låt vannvittig bra sist jeg var hos Jan, men jeg husker også at det låt himmelsk hos Akto når han hadde MF2500 på sine ML. I say no more.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. ;-)
    Husk nå på at jeg også har en oppgradert EC AW120 i "bakhånd" her, som med en "riktig" pre, godt kan være et alternativ.....

Btw Knut; det er vel en god stund siden du var her sist? Stikker du innom en dag, så kan det jo hende jeg kan overraske! 8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig hyggelig å tatt et besøk og en lytt. Skjønner jo at du er begeistret for AW120, så det hadde vært greit å høre selv hva det er. Men jeg tipper jo at det hadde vært mer å hente hos Krell, BAT, Plinius og tilsvarende high end saker. Vi må se hva som er mulig å få til :-D Har egentlig mange steder jeg gjerne skulle tatt en prat/lytt/titt nå, du er definitivt på lista. Kanskje vi kunne kombinert en lytt hos deg med en tur til BEF?

Forøvrig har det vært en STOR oppgradering på hjemmefronten. Men det er ikke hi fi

Dette er Knerten, en fire mnd gammel Dverg Schnauzer og ordentlig hjerteknuser. Tipper at du kan bifalle det valget

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næmmen helledussen da!
    Gratulerer så myyye med vovsen!
    Der har du fått en kamerat som alltid er glad og hengiven når dere møtes, og som aldri er grinete om du kommer sent hjem.
    Åååå, som jeg savner min egen hund. :cry:

Ellers kan det jo hende at vi kan kombinere visitten med et BEF-besøk ja? Men da må det vel helst bli en lørdag eller søndag, vil jeg formode?
    Eller kan det hele fort bli en smule hektisk.
    Vi snakkes nærmere om dette!

Side 54 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •