OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1893
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis. Er vel drømmen for mange her på forumet denne projektoren, meg inkludert

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Da var den endelig i taket ja....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk alle sammen, for hyggelige gratulasjoner og ovasjoner! :-D
    Bare så forbasket synd at projektoren har vært alldeles uvirksom i hele dag, takket være ovennevnte flyttesjau. Og jaggumeg ser det ut til at mesteparten av søndagen går med til å henge opp lampetter, bilder, etc, og annet rusk og rask.
    Og slikt tar jo på, for en som har krav på honnørbillett på trikken!
    Og dermed med en kropp som er atskillig bedre egnet til å kose seg i sofaen med god lyd og et godt bilde, som pleie for et skrantende legeme.
    Men det heter jo at den som venter på noe godt, skal ei vente forgjeves!
    Så med et lønnlig håp om en sådan seanse på tampen av helgen, sier jeg takk igjen for hyggelige kommentarer!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med bildeformidler med skyhøy siklefaktor Ikke overraskende at du endte opp med denne etter praten vi hadde for noen helger siden.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men Scrooge! OBOS du liksom??? :roll: Her er det ikke mye som ligner på OBOS lenger. Bildekvaliteten er jo oppgradert til stjerneklassen med siste komponent! :-D Du må nok finne på en ny tittel her ja...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen, til begge to! :-D
    Får vel så smått tenke på noe annet enn en "OBOS-betegnelse" ja, i alle fall hva bilde angår! Det ble jo såvisst et løft i forhold til min gamle Pana 700, selv om den også gjorde en brukbar jobb.
    Nå gjelder det bare å "årne til" lyd på samme nivå, så skal vi se! Og høre. ;-)
    Men jeg får vel holde meg i ro en liten stund nå, ettersom en lydoppgradering ikke er fullt så påtrengende.
    Og kanskje trenger en såpass PJ et nytt og bedre lerret også? Det ene drar visst det andre med seg i denne "bransjen", mener jeg å ha lest et sted.....

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med testing hjemme hos deg?

Hva synes du om Exactene? Litt spent på opplevelsen din:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo en tråd jo

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jaada, SannaX! Har ikke alle det da?

@Mor10:
    Jotakk, har jo rukket å spille litt på Exactene, som låter alldeles nydelig! De heller nok helst i retning B&W hva lydsignatur angår, ettersom Totem Arro fremstår som endel "lysere" og kanskje litt mer detaljerte, i forhold.
    De krever helt klart en annen posisjon / vinkling enn både 804 og Totem, og har innledningsvis endt opp med et oppsett a´la 8x12Tom! Du husker kanskje hans DIY stativ-prosjekt som nærmest stod på siden av stolen hans?
    Har faktisk forsøkt noe av det samme, som gir en vanvittig holografi her!
    Men det ser jo unektelig litt rart ut, når høyttalerne nær sagt befinner seg utenfor synsvidde. ;-)
    Nå er de trukket endel nærmere bakvegg, (ca 110cm målt fra baffel), med "0" toe-in, og leverer så det holder!
    Har en følelse av at disse høyttalerne er ganske kresne på plasseringen? Dermed har jeg nok fortsatt litt å jobbe med, før jeg finner den "riktige" posisjonen. Skjønt; Q-sound og den 7-slags trommetesten sitter jo som et skudd, også slik de nå står!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, de fleste har nok det, men har ikke sett din før. Har ikke noe link i signaturen vet du og det er alltid litt lettere enn å søke Forresten et flott rom du har!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for rosende kommentar, SannaX!
    Men i forhold til veldig mange av kinoene her på forumet, så faller den nok litt igjennom er jeg redd! ops:
    Uansett så slenger jeg på et relativt ferskt bilde for sikkerhets skyld. Litt har det jo skjedd her også, siden siste bilde i denne tråden! :-D

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo bra ut dette.

Hvilke høyttalerer er det du har der?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, utrolig hva man får til av så lite når man går inn for det!
    Har ett lite rom på 10/12m2 så litt spent på å se hva jeg egentlig kan få til der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo råflott jo! I all beskjedenhet så tager man hva man har ift størrelse Du ligger ikke noe tilbake for mange andre her inne, synes nå jeg da! Sortnivået skulle være ivaretatt jmf JVC'en...
    Sitter trommeslagene og den indiske damen på Totemene da?
    Regner med det er de du snakket om? Moro at man faktisk får "bass" ut av de små elementene der, selvom det sikkert ikke er helt der nede i den "dype kjelleren" vi opplevde på lørdag..det var brutalt Det ene demosporet hvor jeg tror SVS'ene pumpet 16Hz følte jeg meg helt komprimert av trykket...hadde faktisk ikke holdt ut i 2-3 min uten å bli dårlig...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for hyggelige ord!:-D
    @eksu: Det er et par Totem Arro, som jeg har fått låne av Counterpointer her på forumet.
    De spiller utrolig oppløst og detaljert i forhold til mine B&W 804, men er nok i overkant "lyse" i signaturen. Synes kanskje at diskanten er i litt for påtrengende, i enkelte lydspor.
    Samtidig har kontruktøren tryllet frem uante mengder god og kontrollert bass, som man nesten ikke skulle tro var mulig fra et par små 4,5" elementer!
    Får nok litt ekstra hjelp fra rommet, men uansett er det imponerende å høre på hva de presterer.
    Og med det samme jeg skriver litt her: Etter lørdagens sub-seanse med Flageborg, Akto og RoKo, ble jeg av førstnevnte herremann inspirert til et lite "stunt".
    Ole Paus synger jo litt om hva som kan skje i "En sofa fra Ikea". Hva som er i ferd med å skje i min Ikea-utgave, kan jeg kanskje avsløre i løpet av kvelden. Det har lite med denging av kjerringa å gjøre. Skjønt, món det? ;-)

@SannaX: Om du på din vei til Mor10 på førstkommende torsdag har lyst til å stikke innom her, så kan du gjerne det! Send meg i så fall en PM, så får du adresse og annet som hører til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm..Kjører du en "Flageborg" i sofakonstruksjonen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alldeles riktig gjettet, unge mann! Og effekten var jo pent sagt formidabel!
    Skal legge ut noen bilder omkring min "Ikea-mod" etterhvert, som i bunn og grunn var en svært enkel affære.
    En 19mm kryssfinérplate på ca 50x100cm, og et Peerless-element i kombinasjon med en gammel Wharfedale subforsterker var alt som skulle til! Tanken bak det hele var jo en idé om at jeg kanskje kunne redusere sub-nivået i noen grad for å dempe "puls-slagene" i forhold til naboen. "Problemet" er imidlertid at sofaen til de grader "synger med", og setter gulv og rom i svingninger mer enn noen gang!
    Gøyalt er det i alle fall! Håper bare at naboene har samme oppfatning. :???: Det er nok på tide å invitere herr og fru Kristiansen inn for en liten seanse? De er sikkert mer enn interessert i å få se nærmere på hva som forårsaker skranglende kaffekopper og blinkende lyspærer når det står på som verst!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres skikelig moro ut det der Ja, naboen trenger en skikkelig demo. Da kommer de sikkert til å stå på døra di isteden for å gå på kino
    Nå gjelder det jo bare å finne en finuerlig løsning på den "hoppende sofa" En kompis av meg monterte en gang en 2"4" som fundament for en tactile, men her må det kanskje tyngre skyts inn?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med litt gummi under føttene på sofaen? Er et salig ******* å ha naboer som bråker i tide og utide

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virkelig oser KOS av hjemmekinoen din, Scrooge. Knall stemning og spennende utstyr!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 5 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •