OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1893
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Førstemann ut var jo introduksjon / sammenlikning av komboen Hegel H10 - H200, i forhold til å bruke Onkyoens DAC mot H200.
    H10 har jo høstet applaus i mange sammenheng, og vi kan vel underskrive på at lyden ble merkbart bedre og mer oppløst, spesielt i diskantområdet!
    Dette var din oppsummering Jan et par sider tidligere i tråden her, og jeg støtter den 100%. Alt er jo relativt, men jeg vil nok påstå at løftet med HD10 ift. Onkyo var større enn marginalt. Forskjellen var dog ikke like stor som forskjellen mellom H200 og Naim kombo'en for å sette ting litt i perspektiv.

Hos meg testet vi aldri receiver som forøvrig er en Denon AVR 4308. Receiver som pre var en nybegynnerfeil jeg gjorde som ikke skal gjenta seg ;-) Ekstern Dac, separat effekt, romkorreksjon/pure direct, you-name-it ble forsøkt men receiver som pre var i det store og hele sjanseløs mot relativt rimelige dedikerte stereokomponenter.

Det vi testet hos meg var følgende pre/effekt:
    - Parasound NC2100/NC2250 (daværende oppsett)
    - Naim NAC202/NAP250
    - Audio Valve Eklipse/Musical Innovation 9

Samtlige komboer ble testet med HD10 så dette var følgelig ingen test av HD10 mot andre Dac'er. "Klart mer oppløst og detaljert lydbilde sammen med et overbevisende fundament i bunn" er det primært Naim som bidro til vil jeg tro. Spesielt i forhold til Parasound men til en viss grad også i forhold til nederste og dyreste kombo på listen over.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! ops:
    Jeg mente jo så avgjort at vi "var innom" 4308 også?
    Jaja. "Så feil kan man ta, sa pinnsvinet og krabbet ned fra tjærekosten".

Ellers takk for en aldri så liten oppfriskning omkring seansen, som jeg tydeligvis trengte! Hukommelsen min er visst heller laber. :evil:

Btw: Har ikke sett noe til tråden din ennå? Kom igjen nå da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok delvis skyldig i misforståelsen siden jeg snakket så mye om receiver vs. dedikert stereo-pre før seansen. 8)

Egen tråd?!?!? Men jeg trives jo så godt her

Sees til helgen. Prøver å drasse med broder'en også, kanskje han blir litt bitt av basillen. Trenger noen jeg kan lempe utgående komponenter til når jeg oppgraderer, haha.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel hende at det gikk litt i surr for en gammal stakkar ja, "but no harm done".

Jada, du må for all del fortsette her! Det gjør i alle fall ikke meg noe!

Hadde jo vært morsomt om du får lurt med deg Øyvind til helgen! Håper du klarer det? Kunne jo vært morsomt å få snakket litt med ham igjen.
    Sees til helgen ja!

Skjønt; for min del starter nok "helgen" allerede i morgen, ettersom flere av utstillerne har meldt sin entré da. Gøy blir det, uansett!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Tvillingbroren til HD10... ;-)
    Herregud.
    Ha meg tilgitt for min litt for frodige fantasi. :roll: Verre var det jo egentlig ikke!
    Da kan jeg kanskje få lov til å gratulere, med en liten oppgradering? 8-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, ikke ennå....
    Men kjenner jeg meg selv rett, så er nok dette det eneste rette for mitt nyervervede SONOS-anlegg...

Faktisk er det en forutsetning for å i det hele tatt TENKE på streaming i anlegget... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Sonos! Tar jeg ikke helt feil fra besøket hos meg synes også Scrooge at den nye fjernkontrollen var ganske kul 8)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Gratulerer med Sonos! Tar jeg ikke helt feil fra besøket hos meg synes også Scrooge at den nye fjernkontrollen var ganske kul 8)
    Næh - den hoppet jeg bukk over. Jeg har en 64GB iPod. Funker vel like bra, og med akkurat samme grensesnitt... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Næh - den hoppet jeg bukk over. Jeg har en 64GB iPod. Funker vel like bra, og med akkurat samme grensesnitt... :-D
    Javel, jeg har også et par iPod's, men de har jeg dedikert til konas "soner" i huset. Foretrekker selv CR200 kontrollen, mest fordi responsen er bedre når man vekker den til live. iPod'en bruker 1-2 sekunder på å aktivere wlan og føles litt tregere. Fordelen med iPod/iPhone som kontroll er imidlertid tilgang til web, mail, etc. i samme enhet da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underveis i fortæring av pizza på Egon etter lemping av SVS subber kommer Scrooge og setter seg ned. "Jeg trenger hjelp til å montere ned PJ'en min. Kunne ikke du blitt med meg hjem, så kunne du hørt på litt musikk i hula mi? Jeg var ikke vond og be (vi har tross alt snakket om det i sikkert over et år!).Før jeg ante ordet av det satt jeg på passasjersida i en blodtrimma Ford med en innehaver av Gullrattet, og snøføre på Skårer kan det med trygghet skrives hjem om, da det lavet ned :shock: Turen gikk fort til Scrooges krypinn og i stua satt en over middels interessert frue som var meget hyggelig og gjestmild. Jeg ble servert en kald pils og ble henvist til sweetspot. *skryt til dillen*
    Rommet var mindre enn man får inntrykk av på bilder, men det vet man jo som regel. Det første som slo meg var hvor stilrent det var, det andre hvor nærme elektrostatene sto til sidevegg...hmmm..kunne dette bli bra, men forventningene var jo der etter alle skriverier om dette fantastiske rommet.

Så litt tid for musikk. Odd Børresen var først ut...woohw...dette låt stort. Sidevegger og frontvegg forsvant. Mange anlegg sliter med pinpointing og rom, men definitivt ikke dette. Turen gikk videre til Karunesh...her ble det å høre på integrering av subbene. Uten å gjøre noe spesielt ut av seg var de bare der. Det kilte på leggene i visse partier, og det er tydelig at en del materiale har dype frekvenser mange sikkert går glipp av.
    Sammenhengen i lydbildet var sømløs. Jeg klarte ikke å høre spesielle "tomrom", og saken er jeg egentlig glemte å være så forbaska analytisk...det spillte egentlig bare musikk, og det må være en bra ting.
    Det er ikke ofte jeg får fot av Bjørn Eidsvåg, men må saktens innrømme at det fikk jeg her. Det ble nevnt at enkelte (hvis de skal være kritiske) synes det kan bli litt lite helt opp mot toppen. Jeg følte ikke jeg savnet noe spesielt, men fikk heller ikke lyttet veldig lenge. Det som ofte kanskje skjer ved en tidlig avrulling er at dynamikken der oppe forsvinner, men elektrostatene klarte seg bra.
    Den "typiske" testlåt "Keith dont go" kan bli skarp hvis rommet ikke er godt behandlet eller annlegget som sådan henger med. Den vippet ikke over, men var likevel helt der oppe rett før.

Jeg tror Jan har optimalisert rommet sitt så maksimalt det kan gjøres, både med rom og anlegg, og her kunne jeg levd i timesvis selv.
    Skulle jeg komme med noe konstruktiv kritikk, måtte det uansett blitt etter lengre tids lytting, så her er det ikke noe å trekke.
    Vi fikk ikke kjørt noe film, men når musikkgjengivelsen er så bra kan jeg bare tenke meg hvordan det låter på film. Det skal jeg opp å høre på en dag
    Takk ellers for en meget bra messe Jan! En ting til: jeg sa det på messa, og jeg sier det igjen...du ryker på et kjøp..."You are nobody without a NAIM"

Chris

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    .............
    Det er ikke ofte jeg får fot av Bjørn Eidsvåg, men må saktens innrømme at det fikk jeg her. Det ble nevnt at enkelte (hvis de skal være kritiske) synes det kan bli litt lite helt opp mot toppen. Jeg følte ikke jeg savnet noe spesielt, men fikk heller ikke lyttet veldig lenge. Det som ofte kanskje skjer ved en tidlig avrulling er at dynamikken der oppe forsvinner, men elektrostatene klarte seg bra.
    Den "typiske" testlåt "Keith dont go" kan bli skarp hvis rommet ikke er godt behandlet eller annlegget som sådan henger med. Den vippet ikke over, men var likevel helt der oppe rett før.
    eeeh - det er IKKE den sjuskete, forfyllede eks-presten fra Rogaland som har laget eller synger "Keith don't go", bare så DET er sagt....

Du mangler vel et amerikansk navn med svenske aner innimellom der et sted: Nils Lofrgen

btw: Odd Børretzen - grøss

Hvorfor er DU egentlig her, Odd? Langt fra folk - omgitt av stein
    og vann og fiks. Hvorfor er DU ikke et helt annet sted?
    På MacDonalds, kanskje, hvor du kan sitte helt tørt ved bordet
    og se på folket i regnværet ute i Stortingsgata som løper etter
    trikken hvis den trikken i det hele tatt kommer den dagen.
    Kanskje den er lagt ned? Men inne kommer du tuslende på tøfler med en BigMac, Odd Børretzen - jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:
    Jeg hater Odd Børretzen! Han gauker! Og oppfører seg som en tøffel,og jeg tenker:
    Sånn er livet også ganske ofte -
    som en våt morgen med Odd som skriker og drypper,

Jeg, Odd Børretzen, jeg ELSKER måker - så se til he***te å hold deg vekk fra kysten!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nok vært et mellomrom der for "Keith dont go" har ingenting med avsnittet over å gjøre, dvs med Eidsvåg, og hvis DU trodde JEG trodde det...vel.....:roll: 8) (et par smilier gjorde seg bedre, det så så seriøst ut uten )

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    ..... og hvis DU trodde JEG trodde det...vel.....
    Man vet aldri hvilke villfarelser Østlendinger lever i....... haha

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Man vet aldri hvilke villfarelser Østlendinger lever i....... haha

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg få lov til å takke SannaX for god hjelp, og ikke minst en hyggelig omtale av lyden i mitt lille krypinn!
    Det manglet jo plutselig en PJ på messa, og ettersom min utgave av en sådan er relativt lett tilgjengelig, så tilbød jeg altså å plukke ned denne fra taket i min lille hule.
    Jeg kunne nok ha klart det alene, ettersom jeg i kveld var ensom om å montere den opp igjen. ;-)
    "Cluet" var uansett å få lurt deg med til en kanskje noe kort seanse, og som vi jo har snakket om gaaanske lenge!
    Jeg synes i alle fall at det var svært hyggelig å lese at det hele falt i smak, selv om seansen nok ble i korteste laget. Ei heller ble det tid til en filmdemo, av forståelige grunner.
    Men det kan vi jo ta igjen senere?
    Da vil jeg i så fall sørge for at forberedelsene er på plass, i form av allerede omtalte lakserullader! Og annet tilhørende, selvfølgelig.
    Så tro nå endelig ikke, at du slipper unna!
    --
    asvaberg: La deg nå endelig ikke forlede til å tro at jeg er en nesegrus tilbeder av Odd Børretzen! Skjønt; det er vel ikke så galt om så var? :shock:
    Enkelte av tekstene hans er jo verdt å lytte til.
    Men "greia" er at "Noen ganger er det all-right" er en skive som i sin tid (1997) ble innspilt i et av NRK's studioer, med et resultat som det virkelig står respekt av!
    Og som godt kan stå som en eksponent for hvordan stereo-oppsettet kan låte.
    Ellers må jeg si som ham: Jeg HATER måker!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Børretzen er sikket helt ålreit - i små doser ....
    Lydmessig skal jeg ikke uttale meg da jeg fikk mer enn nok av fyren gjennom reiseradiolyd og "Gamle Hammersborg" greiene på 70 tallet.....

Men å 'disse' måkene fordi de er måker, nei der går grensen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Du som har båt på sjøen har vel god erfaring med måker
    På stranden i florida kalte de dem bare flyvende rotter. Gikk sport i å kaste mat opp i luften som de fanget. Ulempen var at de dreit på de som lå der også.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både måker og duer har fått det grusomme kallenavnet "luftens rotter"...

Så i deres forsvar kan dere nyte disse to dedikerte låtene i Obos'tråden

[youtube]iXGl8RZtRbg[/youtube]

[youtube]DSojlX5kSQQ[/youtube]

...og nå er de fløyet - back to tema

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan mene mye om Børretzen og måker men han (Børretzen) låt hvertfall temmelig livaktig sist gang jeg hørte det i OBOS-hulen.

Kommet noen vei med NAIM-fantasiene da?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eyy! Fikk du med deg sporet "Colomblues" da?
    Og ikke minst; i kombinasjon med Hegel HD10? Det tror jeg du har tilgode å oppleve. ;-)
    NAIM-fantasiene gikk midlertidig foreløpig fløyten, ettersom gårsdagens kveld (som opprinnelig var tiltenkt et besøk hos NAIM-forhandler Kontrapunkt i Vibes gate 12,), i stedet gikk i retning Drammen, og dermed kinoen til Andreas 21.
    Etter tre kvarters kø(takket være nyåpning av bakken!!) i retning Holmenkollen, kunne jeg omsider fiske opp Vetteman med følge ved Voksenåsen Kurs&Konferansesenter!
    At clutchen holdt opp bakken, får vel stå som et manifest på at Ford har valgt en slitesterk utgave av en sådan.....

NAIM-fantasiene står definitivt ved lag.
    Men som om ikke det er nok: I dag fikk jeg bokstavelig talt givendes en Electrocompaniet AW 120 klasse "A", (2x120w) og som jeg allerede har levert til Per Abramhamsen for en sjekk / service.
    "U never know"!

Side 48 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •