OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 95 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da må jeg få takke Scrooge for at jeg fikk lov til å komme innom og oppleve lydrommet hans. Det er imponerende å se og høre hva det er mulig å hente ut av et standard OBOS soverom. Når jeg kom inn å så hvor nære sidevegg MLene hans sto tenkte jeg at dette kommer til å låte trangt, men det tok jeg jaggu feil. I dette rommet brytes de fleste kjente hifi regler, og Vistaene virket så godt som uberørt av rommet det sto i. Kombinasjonen mellom Vista og Hegel H200 var også det beste jeg har hørt denne forsterkeren. Tidligere erfaringer med den har vært litt så som så, men her kom den virkelig til sin rett. Det er noe eget med paneler som spiller, og et savn til mine tidligere ML høyttalere meldte seg når jeg gikk gjennom testplaten jeg hadde tatt med meg. Integreringen med SVS var også noe av det bedre jeg har hørt, noe den lave delingen nok skal ha mye av æren for. SVS tok over der hvor Vista rullet av, og på den måten fikk de jobbe i dypet der de trives best.
    Dette er et anlegg med stor og behagelig lyd uten antydning til hard topp, noe som lar en lytter sitte i time etter time uten å bli sliten i ørene. Imponerende var også hvordan microdetaljene ble presentert klart og tydelig med nøyaktig plassering. Ikke alle anlegg som presterer det kan jeg love.
    Lakserulladene var også veldig gode, men pga forkjølelse og tett hals måtte jeg begrense inntaket noe. Matlysten er dessverre ikke på topp om dagen
    Takker så mye for gjestfriheten Jan

Einar
    Da er det min tur til i disse OL-tider, til (omsider) å få takke for et meget hyggelig og etterlengtet besøk, Einar!
    Vi har jo snakket om dette en god stund, så det var jo svært hyggelig at du fant tid til å ta en tur innom min lille "OBOS-hule"!
    Ikke minst takk for en innledningsvis meget hyggelig prat, som jeg tror vi godt kunne fortsatt langt utover kvelden.:-)
    Men vi måtte jo spille litt musikk også!
    Og la meg like godt si det med én gang: Dine ord og betraktninger veier meget tungt, ikke minst fordi jeg oppfatter deg som en svært kritisk lytter, som vet mye om hvordan det skal låte.
    Når jeg da får en såpass rosende omtale, så kan jeg ikke annet enn å oppfatte dette som et kvalitetsstempel, og en bekreftelse på at det meste fungerte som det skulle! Takker så mye for det!
    Litt synd at matlysten ikke var helt på topp, men mange av lakserulladene forsvant i alle fall i den retningen de var ment å forsvinne. 8)
    Takk igjen for et hyggelig besøk og hyggelig omtale, fra en som virkelig vet å sette pris på musikk, og hvordan den bør låte!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hei igjen Gandalf

Har du eller noen andre testet denne?

Er den noe bra?
    Hehe, Gandalf? Joda, det kan vel egentlig stemme! Får jo en viss påminnelse om det, når jeg ser meg i speilet.
    Men pass på!
    En vakker dag, kan det jo hende at jeg farger "hyssingen" sort. ;-)

Har ellers ikke testet den skiva du hinter til, så der kan jeg dessverre ikke bidra med noe.
    --
    Forøvrig er mitt "NAIM-medlemskap" foreløpig lagt på is. Det blir egentlig litt for "sært", både med integrasjon mot kinodelen, og også mtp tilkoblinger og løsninger deromkring.
    Uten dermed å si, at ikke isen en vakker dag kan smelte! ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hei igjen Gandalf

Har du eller noen andre testet denne?

Er den noe bra?
    Jeg har testet den. Det er høy kvalitet både på lyd og bilde på den, så kan man jo diskutere hvor bra innholdet er. Er du ute etter en Blu-ray med noen gode demo klipp er den oki.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    --
    Forøvrig er mitt "NAIM-medlemskap" foreløpig lagt på is. Det blir egentlig litt for "sært", både med integrasjon mot kinodelen, og også mtp tilkoblinger og løsninger deromkring.
    Uten dermed å si, at ikke isen en vakker dag kan smelte! ;-)
    Hva tenker du på spesielt, Jan? At Naim er sært kan jeg være enig i, men det er også en avhengighetsskapende særhet. Når det gjelder tilkoblingsmuligheter mot kinodelen, så er jo ikke dette noe problem? Naim benytter også muligheten med prosessorinngang (kaller det riktignok unity gain) så den tilkoblingen er jo absolutt tilstede.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspillet, Rune!
    Nettopp de tingene du opplyser om, har vært et lite ankepunkt for meg. Jeg snuste som tidligere nevnt(?) på et oppsett rundt en NAP200 som var til salgs på Sentralen, men lot det fare.
    Usikkerheten rundt disse detaljene var litt for stor, slik at jeg i første omgang avstod.
    Det er heller ikke så enkelt å finne ut av dette på Naim's hjemmesider? Opplysningene rundt tilkoblingsmuligheter osv, er det jo litt sparsomt med.

Nå har imidlertid sorzy her på forumet (som jeg kjenner godt), bestilt en kombo som han også har tenkt å bruke i et kinooppsett.
    Jeg tar nærmest for gitt at jeg vil høre fra ham når alt er på plass der ute på Langhus, så da får jeg ta en titt på hvordan han har løst "kabelfloken" og tilhørende overganger / tilkoblinger.
    Ellers kunne jeg også godt tenkt meg å lyttet litt mer i ro og mak på komboen Naim / Vista, før jeg revurderer "issmeltingen"!

Jeg var i forrige uke milimetere fra å ringe forhandleren på Majorstua for å spørre om et hjemlån av Naim-utstyr, men kom altså ikke så langt.
    Siste ord i saken er uansett ikke sagt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare bestilt, men også fått i hus 4 esker med Naim (har ikke pakket opp enda, bare tatt noen bilder av eskene så jeg kan lage meg egen tråd her etterhvert, haha). Det var noe med oppløsning, dynamikk og punch i bassområdet som tok meg mye nærmere sånn jeg vil at musikk skal låte. Naim spilte utrolig engasjerende og bedre enn andre og dyrere komponenter som ble testet samtidig for et par helger siden.

Når det gjelder integrasjon av hjemmekino har jeg bestilt meg en kabel med DIN5 i ene enden og RCA i andre. Denne brukes fra receiver til AV inngang på Naim (Unity gain) og tilsvarer prosessorinngang. Ellers blir det vanlig RCA mellom DAC og Naim, samme som når vi testet.

Hører du har fått deg en HD10, grattis! Når man spiller musikk låter det best med receiver avslått :shock:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo interessant å lese, alt sammen!
    Da er det jo bare å se frem til tråden din, med masse bilder og rykende ferske inntrykk av Naim-oppsettet! 8)

Takker for HD10-gratulasjoner!
    Jeg må jo medgi at den håndterer musikken bedre enn hva min 875 presterer, men forskjellene er jo ikke himmelstormende?
    Du ble jo faktisk litt overrasket over hvor lite som skilte du også, om jeg ikke husker feil?
    Sees vel på messa, til helgen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for påminnelsen, jeg kommer :-D

Finnes det noen oversikt over tidspunkt for de tekniske seminarene?

- Morten Lindberg – 2L
    Lindberg Lyd presenterer sin
    siste Grammy-nominasjon.

- Ole Vidar Andersland
    Det blir pre-release av den
    nye B&W 800D-serien.
    Han vil i tillegg snakke
    om «new media».

- Bent Holter
    «Mr. Hegel» har stått bak
    en rekke meget interessante
    produkter de senere årene.

- Kim Kristiansen
    Sjef for DALIs konseptog
    produktutvikling, og er
    også ekspert på utvikling
    av høyttalerelementer.

- Morten Ringvold
    Presenterer Bladelius Embla.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tekniske seminar lørdag 27.02.2010 og søndag 28.02.2010 - samme program begge dager
    Sted: Storsalen - (klikk her for bilde: http://kringlyd.no/triaden/images/storsalen.jpg)
    kl. 12:00 - Lindberg Lyd - 2L v/ Morten Lindberg
    kl. 13:00 - HiFi klubben - Bowers & Wilkins v/ Ole-Vidar Andersland
    kl. 14:00 - Hegel v/ Bent Holter
    kl. 15:00 - HiFi klubben - Dali v/ Kim Kristiansen
    kl. 16:00 - Norsk Audioteknikk - Bladelius Embla v/ Morten Ringvold

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer forresten med ny DAC, Jan. Nå rakk vi jo ikke å teste CD-1 hos deg sånn med det første, men det kan vi jo fort ta igjen en dag.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for HD10-gratulasjoner!
    Jeg må jo medgi at den håndterer musikken bedre enn hva min 875 presterer, men forskjellene er jo ikke himmelstormende?
    Du ble jo faktisk litt overrasket over hvor lite som skilte du også, om jeg ikke husker feil?
    Her MÅ det være andre "feil" inne i bildet.
    Jeg kan ikke på noe vis innbille meg at HD10 er marginalt bedre enn Onkyoen... :-|

Det må derfor være andre "hindre" i kjeden som sørger for at HD10 sitt potensiale ikke kommer til sin rett.

Jeg har ennå ikke rukket å teste den selv, men det lille jeg HAR hørt - DET gir lite rom for tvil omkring dens fortreffelighet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah, det det da?
    I første omgang klarer jeg ikke å "se" hvilke feil som måtte finnes? Uten dermed å si at muligheten ikke er tilstede.
    I signalveien klarer jeg i alle fall ikke å tenke meg noe, ettersom HD10 er koblet mot H200 via XLR-kabler av god kvalitet.
    Mellom CD-spiller / Squeezebox - HD10 kjøres det jo naturligvis digitalt - optisk / coax, og det skal vel mye til for at det kan skje noe der?

Det som evnt kan være et alternativ i denne sammenheng, er jo muligheten for at Onkyoen's DAC presterer over pari for receivere generelt?

Nå skal jeg ikke si noe om hva slags receiver sorzy har, men hos ham var forskjellene mellom receiver og HD10 ganske åpenbare.
    Og han / jeg så nok for oss samme opplevelse, da vi senere på dagen gjorde tilsvarende sammenlikning på mitt utstyr.
    Jeg tror faktisk sorzy også ble litt overrasket over at forskjellene faktisk var adskillig mindre enn forventet? Eller hva, Frank?

Dermed er det ikke sagt at forskjeller ikke fantes! De var bare ikke så opplagte som både han og jeg hadde forventet.
    --
    Sist du var innom Roger, så ga du jo selv uttrykk for at "her har det skjedd noe siden sist ja"!
    Noe jeg velger å se på som en bekreftelse på at lyden var "etandes"?
    Dette var jo før HD10 var på plass, og kan vel sladre litt om at Onkyoen's DAC gjør en ganske brukbar jobb?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hvor gode DAC-er som sitter i Onkyo-en, men SÅ gode kan de neppe være.

Hvilke forskjeller var det dere merket dere hos Frank, og hvilke forskjeller var det som IKKE dukket opp hos deg?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gode de kan være i forhold til eksterne sådanne, kan sikkert diskuteres.
    Men som du sikkert vet - jeg har jo med vekslende hell testet diverse eksterne varianter, og den eneste som inntil nå overbeviste meg, var en Meridian-kombo til ca 60k. (Lånt av Mor10).

Hos sorzy ble lyden i alle sammenheng klart mer oppløst og detaljert via HD10 enn via receiver, og med et mer overbevisende fundament i bassen.

Håper også at han kan bekrefte dette etterhvert, ikke minst fordi han nok rakk å teste dette litt mer inngående enn hva jeg fikk anledning til.

Hos meg var ikke forskjellene / forbedringene i diskantområdet like påtakelige. Men allikevel tilstede, ved en mer detaljert og luftig gjengivelse. Om jeg har gitt uttrykk for at enkelte ting ikke dukket opp hos meg, så er det feil.
    Det jeg mente å si, var at forskjellene hos meg, (og som allerede nevnt), ikke var så åpenbare som hos sorzy, sannsynligvis takket være en bedre "receiver-dac."
    Når han kommer på banen, kan også han ganske sikkert si noe om det?

Det som imidlertid fikk størst fokus både hos ham og meg, var Naim-komboen paret med HD10, og dermed var ikke dette en typisk test av HD10 som sådan.

Det jeg i etterkant også har merket meg via switching av samme lydkilde mellom Dac og receiver, er en sortere / stillere bakgrunn med HD10, enn hva jeg kan oppnå via Onkyoens DAC.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg i etterkant også har merket meg via switching av samme lydkilde mellom Dac og receiver, er en sortere / stillere bakgrunn med HD10, enn hva jeg kan oppnå via Onkyoens DAC.
    Nettopp. Dette er vel en av de aller viktigste forskjellene. I tillegg til bedre timing i et komplekst lydbilde.

PS: Er den bare på lån, siden den ikke er med i signaturen din...? ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp!
    Den er ikke på lån nei, har bare glemt å oppdatere signaturen. ops:
    Men nuh, er også det gjort!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goody!

Aner jeg en liiiiten lyttetest på helgens messe?

Vi bringer med oss broren til din... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaa, hvorfor ikke! 8)
    Men "broren" til min? :?:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvillingbroren til HD10... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Tekniske seminar lørdag 27.02.2010 og søndag 28.02.2010 - samme program begge dager
    Sted: Storsalen - (klikk her for bilde: http://kringlyd.no/triaden/images/storsalen.jpg)
    kl. 12:00 - Lindberg Lyd - 2L v/ Morten Lindberg
    kl. 13:00 - HiFi klubben - Bowers & Wilkins v/ Ole-Vidar Andersland
    kl. 14:00 - Hegel v/ Bent Holter
    kl. 15:00 - HiFi klubben - Dali v/ Kim Kristiansen
    kl. 16:00 - Norsk Audioteknikk - Bladelius Embla v/ Morten Ringvold
    Mange takk for info!

Side 47 av 95 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •