OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1893
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tur på Danskebåten med stor trillekoffert?? 8)

Så spennede ut og ikke avskrekkende priset heller.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det kan jo være et alternativ!

Får se hva slags svar jeg får fra han i andre enden av danskebåten, før jeg vurderer en svipptur gjennom driv-isen!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare pass på at du trenger en matchende forforsterker også, da helst en NAC202. Ikke flusst av dem på bruktbørsen for tiden, men det finnes da en og annen på ebay innimellom....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for Ebay-tipset!

Har siktet innstilt på NAC202 ja, som jeg i verste fall får kjøpe ny.

Det eneste jeg er bittelitt skeptisk til er hvordan NAP200 takler impedanskurven til Vistaene?
    Det fungerte jo helt greit når vi testet her, men da ved vanlige lyttevolum rundt 85 til 95 dB.
    Men i kinosammenheng hender det jo at jeg øser på litt mer.

Noen tanker om dette, Rune?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bare pass på at du trenger en matchende forforsterker også, da helst en NAC202. Ikke flusst av dem på bruktbørsen for tiden, men det finnes da en og annen på ebay innimellom....
    Eller på Audiogon:-D

Kanskje det blir Naim'ist av deg Jan

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var jo bare et tidsspørsmål om når du dukket opp!

Joda Trond, jeg skal slett ikke utelukke at du kan få rett i dine antakelser!

"Regner og tegner" litt på den finansielle biten her, og det ser ut til at dette skal gå ganske greit.
    Så da er det bare å følge med!;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var jo bare et tidsspørsmål om når du dukket opp!

Joda Trond, jeg skal slett ikke utelukke at du kan få rett i dine antakelser!

"Regner og tegner" litt på den finansielle biten her, og det ser ut til at dette skal gå ganske greit.
    Så da er det bare å følge med!;-)
    Er det Naim-diskusjoner ute å går så er jeg på plass

Aldri hørt Naim på Martin Logan, men skulle overraske meg veldig om ikke det blir å spille helt nydelig. Endelig har du forstått at det er skikkelig pre som er tingen. Det nytter å snakke til voksne folk

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, første gang jeg er blitt titulert som voksen!

I alle fall hyggelig at du hiver deg på i diskusjonen!
    Og joda, NAIM / ML spilte jo alldeles nydelig her! La gå at konklusjonen er i tynneste laget, ettersom lytteseansen var relativt kort. :?
    Men la gå, jeg "tar sjansen".

Samtidig kan jeg jo gjerne innrømme at mitt forhold til pre- har vært relativt laid-back, men sorzy fikk meg jo på andre tanker!
    Og som jeg vel allerede har vært inne på, så var jo ikke opplevelsen som natt og dag.
    Men allikevel betydningsfull nok, til at jeg vurderer en smule utskifting av elektronikk i racket her.
    Faktisk mye fortere enn jeg egentlig hadde tenkt! 8)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver du å lader opp til årest rundbrenner nå Scrooge :-D

Slik utbytting av komponenter av en mann i din alder da :wink:

Ser unektelig spennende ut med NAIM, spesielt med tanke på at jeg aldri har hørt det før i noen sammenheng....

Er klar for et besøk snart jeg, når alt er på plass?

Skal du være med oppover til Hadeland i morgen?

Dobbelt-treff hos Ola og Rune.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond er alltid med når Naim diskuteres på AVforum, bare så synd at han ikke sitter med mer Naim (om noe i det hele tatt) i sitt eget oppsett....
    :twisted:

Det eneste jeg er bittelitt skeptisk til er hvordan NAP200 takler impedanskurven til Vistaene?
    Det fungerte jo helt greit når vi testet her, men da ved vanlige lyttevolum rundt 85 til 95 dB.
    Men i kinosammenheng hender det jo at jeg øser på litt mer.

Noen tanker om dette, Rune?
    Vistaene kan jo dippe ned i rundt 1.2 ohm rundt 19-20 khz-området om jeg husker rett. Hva Naim NAP200 tåler av belastning er jeg ikke sikker på, men dette kan du vel sikkert få et mer konkret svar på om du sender en melding til Naim på info@naimaudio.com

Uansett, utradisjonelt valg med Naim til elektrostater. Et godt eksempel på at en som oftest må teste ut kombinasjoner og lytte til dette selv, fremfor å stole blindt på hva de "oppleste og vedtatte lover" sier.

Når det er sagt er det svært mye sannhet i hva som funker og ikke funker med Naim-utstyr på høyttalerfronten. Raske, dynamiske og engasjerende høyttalere er jo et stikkord for ekte Naim-opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har levert tilbake 202/200 kombo'en så du kan sikkert stikke bortom og låne for litt utvidet testing hos deg 8)

Selv har jeg bestemt meg for å ikke gå videre med Audio Valve Eklipse + Musical Innovation 9 som vi testet i helgen. Dette spilte helt klart bra, spesielt på rolig musikk og vokal, men det ble litt for snilt for meg. Har derimot bestilt komboen med de grønne logoene Satt hele søndag kveld og byttet mellom disse to og Naim hadde mer engasjement, større bredde og en fastere og dypere bass. Herlig!

Beklager at jeg bruker tråden din, kanskje på tide å opprette min egen snart, hehe.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Beklager at jeg bruker tråden din, kanskje på tide å opprette min egen snart, hehe.
    Syns jeg har sett den kommentaren før her i tråden :wink:

På tide med en egen tråd og noen bilder nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Syns jeg har sett den kommentaren før her i tråden :wink:

På tide med en egen tråd og noen bilder nå?
    Haha, mulig det ops: Kanskje jeg rett og slett bare har litt prestasjonsangst i forhold til alle dere ekspertene med dedikerte lytterom osv ;-) Neida, lover å ta noen bilder og legge ut så fort jeg får de grønne logoene på plass 8)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond er alltid med når Naim diskuteres på AVforum, bare så synd at han ikke sitter med mer Naim (om noe i det hele tatt) i sitt eget oppsett....
    :twisted:
    Hvilket oppsett

Her går det på Iphone og head-sett. Spiller som bare juling:-D

Kan hende du blir (naim) grønn av misunnelse etterhvert som tiden skrider frem Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Driver du å lader opp til årest rundbrenner nå Scrooge :-D

Slik utbytting av komponenter av en mann i din alder da :wink:

Ser unektelig spennende ut med NAIM, spesielt med tanke på at jeg aldri har hørt det før i noen sammenheng....

Er klar for et besøk snart jeg, når alt er på plass?

Skal du være med oppover til Hadeland i morgen?

Dobbelt-treff hos Ola og Rune.
    Har dessverre allerede meldt avbud mtp Hadelandstur, ettersom "Avatar" under Colosseums kuppel står på programmet i morgen.

Du er en selvskreven gjest om / når "de grønne" er på plass. Og selvsagt ellers også!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vistaene kan jo dippe ned i rundt 1.2 ohm rundt 19-20 khz-området om jeg husker rett. Hva Naim NAP200 tåler av belastning er jeg ikke sikker på, men dette kan du vel sikkert få et mer konkret svar på om du sender en melding til Naim på info@naimaudio.com

Uansett, utradisjonelt valg med Naim til elektrostater. Et godt eksempel på at en som oftest må teste ut kombinasjoner og lytte til dette selv, fremfor å stole blindt på hva de "oppleste og vedtatte lover" sier.

Når det er sagt er det svært mye sannhet i hva som funker og ikke funker med Naim-utstyr på høyttalerfronten. Raske, dynamiske og engasjerende høyttalere er jo et stikkord for ekte Naim-opplevelse.
    Takker for tips og synspunkter! Får sende avgårde en mail til øyfolket i løpet av kvelden.
    Ellers aner jeg konturene av lett hevede øyebryn rundt kombinasjonen Naim / elektrostater?
    Kanskje jeg får gjøre som sorzy sier; låne dem for en litt grundigere testing før jeg bestemmer meg.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Jeg har levert tilbake 202/200 kombo'en så du kan sikkert stikke bortom og låne for litt utvidet testing hos deg 8)

Selv har jeg bestemt meg for å ikke gå videre med Audio Valve Eklipse + Musical Innovation 9 som vi testet i helgen. Dette spilte helt klart bra, spesielt på rolig musikk og vokal, men det ble litt for snilt for meg. Har derimot bestilt komboen med de grønne logoene Satt hele søndag kveld og byttet mellom disse to og Naim hadde mer engasjement, større bredde og en fastere og dypere bass. Herlig!

Det er absolutt ikke noe å beklage, Frank! Jeg tillater meg å mene at takhøyden er mer enn stor i denne tråden, så lenge man holder seg til tema!
    Da får jeg samtidig gratulere med valget!
    Det ante meg nok at du ville lande på "de grønne", nettopp av årsaker som du nevner.
    Samtidig kunne jeg meget godt tenke meg å teste samme kombo litt grundigere her, før jeg endelig bestemmer meg.
    Hvor var det du lånte dem?? Du nevnte jo ett eller annet navn, men med min gullfiskhukommelse....
    --
    Ellers skal du slett ikke være redd for å dra igang din egen tråd! Ikke minst med tanke på hva slags utstyr du besitter, i forhold til hva jeg sjøl startet med i denne tråden. Bare titt innom de første sidene, og se på hva slags utstyr jeg innledningsvis vartet opp med!
    At jeg i det hele tatt turte?
    Jaja, ett sted måtte jeg jo begynne.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrapunkt er vel eneste forhandler i Oslo/Akershus såvidt jeg vet. Var ihvertfall der jeg lånte utstyret og har bestilt fra. Et par timer etter jeg var innom og bestilte ringte de og fortalte at 4 esker Naim stod klare for henting

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Her går det på Iphone og head-sett. Spiller som bare juling:-D
    og resten av sølvpengene går med til fyll og spetakkel...
    Men, Trond nå må du gi oss et mål om sørlandstur til våren... og Anfield er jo ikke langt unna deg heller så her er det muligheter :-D. Antar du fortsatt har en plan om "die Musik"...;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim har jeg, i likhet med Morten, ikke hørt noe særlig av så det borger kanskje for en tur til "Gandalf" som Atle så fint beskrev det (deg) :-D Den eneste som har vartet opp med Naim var vel hr. Alshus, men det begynner å bli en god stund siden. Bra med utstyr som er litt "off the mainstream" for å si det slik.

Side 45 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •