OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk!
    Om enn sent men godt, forhåpentligvis?
    Joda, har jo hørt det der med "uvanlig prestasjon" et par ganger før! Det blir visst mer og mer sjelden at folk holder sammen såpass lenge?
    Da passer det kanskje med å si at jeg / dillen tilhører en utdøende rase, i dobbelt forstand!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdøende er du ikke! Holder du deg ung til sinns lever du lenge, og du er meget ung til sinns! Jeg skal bli like kul som deg når jeg når din alder..høhø

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent, men grattis Jan :-D

Har vært litt kaos her de siste dagene, så har ikke fulgt med helt.

5. juni er det min tur - blir antagelig vanskelig å ta igjen dere da....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Utdøende er du ikke! Holder du deg ung til sinns lever du lenge, og du er meget ung til sinns! Jeg skal bli like kul som deg når jeg når din alder..høhø
    Takker så ydmykt jeg kan for det!
    Jeg blir jo fortsatt av min omverden oppfattet som relativt "sprelsk" i forhold til alderen, og det er jo særdeles hyggelig!
    Og kan jeg attpåtil stå som et eksempel for andre når de engang kommer dit, så må jeg bare bøye meg i sinustonene omkring meg!

Og takk til deg også, Morten! En hyggelig hilsen er jo alltid velkommen.
    Håper ellers at det går bra med ditt nyeste "prosjekt" hva uønsket vann og fuktighet angår?
    Slikt er aldri morsomt å bale med, men du fikser det sikkert. Stå på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort innpå her for å dokumentere hva vi testet hos deg i dag:

Hegel HD10 Dac
    Naim NAC 202 Pre
    Naim NAP 200 Effekt

Og så blir spørsmålet, hvordan låt det? :shock:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant!
    Jeg har begynt å leke med tanken om WD TV Live og Hegel HD10... må sette opp routing fra kinoen og opp til NAS-boksen som står på kontoret inne. Hva slags format og oppløsning etc. ble testet via Heggel'n?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Kort innpå her for å dokumentere hva vi testet hos deg i dag:

Hegel HD10 Dac
    Naim NAC 202 Pre
    Naim NAP 200 Effekt

Og så blir spørsmålet, hvordan låt det? :shock:
    Haha, det vet du jo!

Men jeg fristes jo selvsagt til å lage et lite resymé av dagens seanser, både her og hos deg!

Førstemann ut var jo introduksjon / sammenlikning av komboen Hegel H10 - H200, i forhold til å bruke Onkyoens DAC mot H200.
    H10 har jo høstet applaus i mange sammenheng, og vi kan vel underskrive på at lyden ble merkbart bedre og mer oppløst, spesielt i diskantområdet!
    Og ettersom jeg hittil har vært ytterst kritisk til de DAC'ene jeg har hatt innom her, (bortsett fra Meridian-saken jeg lånte av Mor10), får vel opplevelsen stå som et lite manifest på at H10 virkelig gjør noe for lyd og lydbilde.
    H10 var uansett ikke noe kvantesprang i forhold til hva Onkyoens DAC kan prestere, men den biten har jeg jo vært inne på før...;-)
    Forskjellen var allikevel såpass åpenbar, at jeg sterkt vurderer en implementering av H10 her.

Deretter ble H10 hektet på NAIM-komboen, som fikk æren av å drive mine Vistaer videre.
    Dessverre uten at sub' ene ble med. Men det gjorde såvisst ikke noe! NAIM-oppsettet klemte jo ut basstoner med stålkontroll, og med en pondus der nede i dypet som jeg faktisk ikke var klar over at Vistaenes 8-tommere var i stand til å produsere.
    Når man atpåtil i andre enden får "full pott" fra cymbaler og triangler, så må jeg nok beskjemmet innrømme at H200 må se seg slått! Om ikke med god margin, så i alle fall hørbart bedre, i kombinasjon med mine elektrostater.
    Meen, NAIM-komboen koster jo en halv gang til så mye som H200, så da har man jo lov til å forvente ett og annet?
    -
    Vi kan vel samtidig forsiktig fastslå at NAIM er relativt mye frempå i diskantområdet, men det kan jo passe bra med Vistaenes (i noens ører), litt beskjedne gjengivelse av de øvre frekvenser?
    Skulle jeg byttet forsterkeri, så ville nok NAIM avgjort stå som et av de fremste alternativene.....
    -
    Forøvrig var det svært spennende å høre dine franske "Triangel"-høyttalere, (som jeg aldri rakk å få med meg betegnelsen på), og lyden hos deg var flere "etasjer" bedre enn sist!
    Og i kombinasjon med H10 / Naim, så spiller det jo alldeles strålende! Men kanskje litt for "strålende", der oppe?
    Dine "franskmenn" har jo en litt annen karakteristikk i diskanten enn mine elektrostater, og med et såpass godt løftet diskantområde, kan det muligens bli i overkant mye med NAIM-lyd?
    Men som jeg sa, det er jo så absolutt til å leve med. Du får ta deg en grundig runde i godstolen, før du bestemmer deg!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Interessant!
    Jeg har begynt å leke med tanken om WD TV Live og Hegel HD10... må sette opp routing fra kinoen og opp til NAS-boksen som står på kontoret inne. Hva slags format og oppløsning etc. ble testet via Heggel'n?
    Heisann!
    Vi spilte via SqB / flac - Wav, og CD-spiller. Mp3 og slikt var ikke inne i bildet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Skulle jeg byttet forsterkeri, så ville nok NAIM avgjort stå som et av de fremste alternativene.....
    Da ser vi med stooor forventning fram til det står "grønne logoer" i racket ditt...:wink:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...] masse godord om H10 og NAIM [...]
    *Noterer datoen* Tipper det står noe nytt i racket i løpet av 2 mnd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåjasann, det skal du / dere ikke ta for gitt!

Meeen, det er jo ikke for ingenting at jeg tråler nettet for synspunkter omkring den komboen. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller meg så absolutt bak dine betraktninger over. Både Hegel DAC og Naim pre/effekt løftet lyden et nivå og var i mine ører en meget bra match. Som vi også opplevde hos meg klarte Naim å hente ut enda litt dypere bass uten å miste kontroll og jeg tror faktisk jeg ville spilt musikk uten sub'er hos deg.

Jeg har hatt en god runde i godstolen i kveld og begynner å nærme meg en konklusjon. Skal sove på det, lytte litt mer i morgen og så bestemme hvor feriepengene havner, hehe.

Ellers er de franske babyene mine Triangle Genese Lyrr. Link her for spesielt interesserte: TRIANGLE Industries - Enceintes acoustiques haute fidélité

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Trianglehøyttalerne så heftige ut. Finish og bestykning ser ut til å være på høyt nivå. :-D Har hørt veldig lite Triangle så det hadde vært interessant å hørt noe mer av det merket. Er det tungdrevne? Høyde etc. på høyttalerne er jo ikke akkurat av det beskjedne slaget...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    De Trianglehøyttalerne så heftige ut. Finish og bestykning ser ut til å være på høyt nivå. :-D Har hørt veldig lite Triangle så det hadde vært interessant å hørt noe mer av det merket. Er det tungdrevne? Høyde etc. på høyttalerne er jo ikke akkurat av det beskjedne slaget...
    92dB og en impedans som bare såvidt faller under 4 ohm et par steder. Mao. ganske lettdrevne. Du får ta deg en tur i nærmeste fremtid da vettu. Har en større oppgradering i form av ny pre/effekt på gang, men håper det ikke er alt for lang leveringstid :-?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Jeg stiller meg så absolutt bak dine betraktninger over. Både Hegel DAC og Naim pre/effekt løftet lyden et nivå og var i mine ører en meget bra match. Som vi også opplevde hos meg klarte Naim å hente ut enda litt dypere bass uten å miste kontroll og jeg tror faktisk jeg ville spilt musikk uten sub'er hos deg.

Jeg har hatt en god runde i godstolen i kveld og begynner å nærme meg en konklusjon. Skal sove på det, lytte litt mer i morgen og så bestemme hvor feriepengene havner, hehe.

Ellers er de franske babyene mine Triangle Genese Lyrr. Link her for spesielt interesserte: TRIANGLE Industries - Enceintes acoustiques haute fidélité
    Ahh, glimrende med en link!
    Jeg ble i alle fall meget imponert over de høyttalerne, som viser at det ikke bare er B&W, Focal og ML som kan lage slike, bare for å ha nevnt noen.
    Og som for spesielt interesserte (er vi ikke alle det? :shock: ), bør vies en lytterunde.

Hyggelig å lese at vi er på linje mht NAIM! Noe som strengt tatt ikke er så vanskelig å enes om.
    At en forsterker på angivelige 2x70w i alle sammenheng er i stand til å "levere" slik den gjør, er jo imponerende! Ikke minst mtp at Vista har en ganske aggresiv impedanskurve, når frekvensene stikker til værs.....

Det som imidlertid er (var) litt "dumt", er jo det faktum at integrasjonen / fasejusteringen av sub'ene mot fronter, er ganske avgjørende for bassopplevelsen her.
    Jada, NAIM leverte jo så det holdt! Men uten sub, så er jo ikke bassresponsen i rommet riktig så bra som når disse spiller med. Vistaene alene, gir jo en "vemmelig" peak rundt 47Hz.

Forøvrig; antakelig kommer jeg nok til å avlegge Kontrapunkt HiFi på Majorstuen et besøk, så snart jeg får tid. ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at flere har fått øyene opp for den glimrende engelske produsent med de grønne logoer.. :-)

Om Naim er spesielt "foroverlent" i diskantområdet skal jeg være ytterst forsiktig med å uttale meg bastant om. I dette tilfellet har jeg en følelse av at kildematerialet kan være en vel så stor årsak til dette fenomenet enn selve 202/200-comboen. Beskrivelsene deres i bass- og mellmtoneområdet kan jeg si meg godt enig i, og dette samstemmer forøvrig også godt med egen erfaring. Naim beviser gang på gang at manges fokus på antall watt er et feil fokus å ha.

Forøvrig: den beste måten å finne ut av om hva som er den typiske "Naim-lysignaturen" er å teste ut med kilde på rett nivå. En CDX2 er jo den typiske perfekte match, også den nye Naim DAC´en kan være en god match (uten at jeg har hørt denne enda). Naim er jo typisk "source first"-orientert, kanskje stikk i strid med hva som er vanlig blant mange andre HIFI-produsenter og ikke minst blant den gemene hop her på forumet.

Forøvrig 2: Vista er i stand til å spille meget dypt, gitt at den er rett plassert i rommet, og blir matchet med rett forsterker. Den overrasket meg gang på gang i mitt rom, godt å se at høyttalerne ikke slutter å overraske, Jan... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelig innspill, Rune!

Du kan jo meget vel har rett i dine betraktninger omkring vår umiddelbare og kanskje noe forhastede konklusjon omkring NAIM-komboens diskantområde.

Kildevalget er ganske sikkert avgjørende, men i dette tilfellet var det altså Hegel's H10 som stod for konverteringen.
    Hvordan den står seg mot en CDX2 tør jeg ikke spekulere på, men regner det som åpenbart at sistnevnte er et bedre valg.
    Budsjettet mitt har imidlertid et tak ett eller annet sted, og jeg er stygt redd jeg treffer dette om jeg også skal ta CDX2 med i regnestykket.

Ellers er nok "diskantbetraktningen" i hovedsak basert på lytteopplevelsene fra sorzy's franske Triangel-smykker, i et rom hvor det nok fortsatt kan gjøres noen grep i akustikken.

Vistaene presenterte (naturlig nok) lyden / diskantområdet på en litt annen måte, så det var i alle fall ikke noe (negativt ladet) tema her, tvert imot!

En mer oppløst diskant kan vel også umiddelbart oppfattes som "mer frempå", ved at detaljer kommer bedre frem i lydbildet?
    Jeg tror muligens at jeg / vi ble litt "lurt" der, i våre noe hektiske lytteseanser, en søndags formiddag.

Hva Vistaene angår, så slutter de såvisst ikke å overraske nei! Husker godt et besøk hos MrMyiagi for en good stund siden, hvor han spilte på tilsvarende høyttalere.
    Den gangen var både Flageborg og RoKo tilstede, og målte god respons langt nedimot 20Hz-området! Sikkert takket være en riktig plassering i rommet, som du nevner.
    Riktig så heldig er imidlertid ikke jeg i mitt beskjedne rom, hvor kompromisser og (u)-noter råder.
    Integrasjonen av to stk PC 20-39 i musikksammenheng er nær sagt påkrevet, i den forstand som at disse nøytraliserer en ellers plagsom peak rundt 47Hz.
    Slikt kan jo sikkert løses på mer enn én måte, men når man samtidig får seg servert frekvenser godt under 30Hz med en overbevisende pondus, så kan man vel ikke forlange mere?

Om du ved en anledning skulle få lyst til å hilse på dine gamle Vista-venner, så si ifra!
    Jeg skal ikke her og nå love at NAIM's grønne logoer lyser mot deg, men vil heller ikke avskrive den muligheten. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ved en anledning skulle få lyst til å hilse på dine gamle Vista-venner, så si ifra!
    Jeg skal ikke her og nå love at NAIM's grønne logoer lyser mot deg, men vil heller ikke avskrive den muligheten. ;-)
    Takker for det. Når denne tidlig-våren er unnagjort så skal jeg ta meg i nakkeskinnet og komme meg litt rundt på HIFI-besøk igjen. Du er herved advart...:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hyggeligste advarselen jeg har fått, på lang tid!

Side 44 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •