OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1893
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Slike treff kan nok absolutt være med å dytte noen i riktig retning
    Utfor det økonomiske stupet, kanskje?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veel, vi får nå tro at de fleste har såpass gangsyn at de bremser før de når den kanten da! ;-)
    Det var forøvrig også et tema som såvidt ble diskutert i går, og det var rimelig god enighet om at man kan komme svært godt ifra det ved å handle brukt utstyr også!
    Som selvsagt også kan koste "en million", om man ikke eier magamål!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Utfor det økonomiske stupet, kanskje?
    Det kan jo skje med mange hobbyer, men de fleste klarer vel å sette sine egne grenser for hva som er noenlunde forsvarlig.

Har inntrykk av at når man først har begynt med utstyr av litt kvalitet, så flyttes også grensene for hva man synes er dyrt.

For en som aldri har hatt anlegg med samlet verdi på over 5k er jo de fleste oppsettene på dette forumet totalt meningsløs sløsing... (selv om samme person kanskje svir av 100 000 på motor og styling på bilen )

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Synes det virker som du er flink til å "spre det glade budskap" angående gode opplevelser med film og musikk! :-D

Slike treff kan nok absolutt være med å dytte noen i riktig retning
    Jaaa, hvor flink jeg er får vel andre bedømme?
    Men jeg synes i alle fall det er hyggelig at du har fått det inntrykket!

Samtidig har jeg små problemer med å innrømme at jeg synes det er svært morsomt med besøk av både erfarne og mindre erfarne folk i"vår" sjanger. Man får jo ofte både spørsmål og forslag om hvorfor og hvordan, og det kan jo komme mye positivt ut av slikt, for begge parter!
    Gøy er det jo også å diske opp med litt servering av ymse slag, som de fleste gjerne setter pris på i en sådan stund.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å glemme det viktigste -som jo er hele årsaken til dette ekstravagante fritidssysselet - utvekslingen av musikk og film!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry - akkurat DER detter jeg litt av lasset.

Selvkjøpt = velkjøpt

Jeg har sluttet fullstendig å kopiere fra andre. Har uansett knapt tid til å høre/se på alt det jeg kjøper...

Liker jeg det, kjøper jeg det. Sånn er det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er åpenbart fanget i en paranoid og piratkopierende verden. Jeg snakker om å bli utsatt for og gledes over musikk du ellers ikke ville ha opplevd eller oppdaget - for så å kjøpe den selv. :roll:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da!

Det er dog neimen ikke lett å vite hva den enkelte mener - med all piratkopieringen som finner sted.
    Enkelte har det nesten som hobby å KUN piratkopiere... :-|

Å få lytte på musikk man ellers ikke hadde "ramlet" over er selvsagt svært positivt. Det er også nær den eneste muligheten man har til å sjekke ut musikkverdenen.

Beklager dersom jeg "trampet deg på tærne"...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine tær er godt herdet
    Jeg er forholdsvis konservativ angående piratkopiering, men meget liberal i forhold til musikk og utvidelse av både samling og min egen horisont. Dog er det ofte meget belønnende å treffe andre entusiaster med et lidenskapelig forhold til musikk, som kan presentere deg for deres del av himmelen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare lyst til å komme med et lite innspill til dette med piratkopiering. For ikke lenge siden hørte jeg norges fremste juridiske ekspert på digital opphavsrett Jon Bing (tror det var på FBI programmet på NRK) legge ut forståelsen av lovverket i forhold til kopiering av film og musikk.

Utgangspunktet er at en har kjøpt en film eller musikk på lovlig vis. (personlig har jeg lagt noen 100K i slikt i åras løp) Dette matriale kan en fritt lage sikkerhetskopi av samt til bilen eller kinoen. En kan også gi noen kopier til familien og nære venner. Bing anntok at grensen her går på ca 7 - 8 kopier.

Jeg tror noen har en tanke om at ALL kopiering er ulovlig, det stemmer altså ikke. Det som først og fremst er et problem er å få økonomisk vinning, samt opplasting av matriale til fildeling (ftp, torrent, pirate bay ol.). Dele litt med sine venner er bare positivt og jeg tror det fører til mer salg for rettighetshaverne til syvende og sist. Det er også noe sosialt og hyggelig nå en får en spesialsammensatt demo cd eller dvd av noen en kjennner. Jeg må si jeg gleder meg til den første skikkelige hjemmebrente demo plata på blu-ray kommer fra en jeg kjenner på forumet. Den vil jeg ta imot med verdens beste samvittighet :-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ---
    Har ellers hatt et svært hyggelig "Telenorbesøk" fra Vettemann & Co i kveld.
    Sistnevnte som en mer garvet i vår AV-verden, men de andre to derimot?
    Det er jo relativt sjelden å se at visdomsjekslene fremdeles er på plass, hos folket!
    Etter mine ringe betraktninger i løpet av kvelden, (og ikke minst naboens antatte opplevelse på at kinoen fortsatt er ganske oppegående), så tror jeg nok at visitten "overall" var en fornøyelig seanse, ikke minst for undertegnede! Som satte stor pris på visitten!
    Og som antakelig fikk de besøkende til å tenke i retning av noe tilsvarende, hva lyd og bilde angår?
    En spire eller to er antakelig sådd.........
    Hei på deg, og takk for en ny svææært hyggelig demo. Du har herved klart å ruinere 2 familier Begge var helt himmelfalne over hvor rått dette var. Tror ikke Anja fikk med seg så mye av kurset dagen etter, hun pratet bare hjemmekino:-D Da jeg fortalte at kinoen din var avbildet i siste Hjemmekino fikk jeg ordre om å stoppe på nærmeste bensinstasjon slik at hun fikk kjøpt det. Hun ringte hjem til mannen og ga klar beskjed om at det skulle ikke være noe plasma i hjemmekinoen deres, men prosjektor:-D

De sa begge forøvrig at de aldri hadde drømt om at basstrykket kunne bli så heftig i en hjemmekino. Open Range er jo bare ûber-heftig!! De hadde heller ingen som helst anelse om at en prosjektor kunne levere så heftig bilde.

Det er vel liten tvil om at du trengte ny pære, sist gang jeg var på besøk var jeg jo skuffet over prosjektoren din, men du verden nå med ny pære!!! Fantastisk bilde!!

Takk for lakserulladene, snackset, cognacen jeg ikke kunne drikke:-D og svært hyggelig selskap!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen, og takk for sist ja!
    Veldig veldig hyggelig med slike besøk, og hyggelige tilbakemeldinger!
    Verre er det nok å lese at økonomien for et par av de besøkende fikk seg en knekk, nær sagt før moroa har begynt!
    Men, de fikser nok dette tilslutt. Så lenge entusiasmen får styre, så er det jo utrolig hva man kan få til.....

Du får hilse dine medsammensvorne, og si at de gjerne må stikke innom ved en senere anledning!
    vet du jo veien hit! ;-)

Vi sees!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hei på deg, og takk for en ny svææært hyggelig demo. Du har herved klart å ruinere 2 familier Begge var helt himmelfalne over hvor rått dette var. Tror ikke Anja fikk med seg så mye av kurset dagen etter, hun pratet bare hjemmekino:-D Da jeg fortalte at kinoen din var avbildet i siste Hjemmekino fikk jeg ordre om å stoppe på nærmeste bensinstasjon slik at hun fikk kjøpt det. Hun ringte hjem til mannen og ga klar beskjed om at det skulle ikke være noe plasma i hjemmekinoen deres, men prosjektor:-D

De sa begge forøvrig at de aldri hadde drømt om at basstrykket kunne bli så heftig i en hjemmekino. Open Range er jo bare ûber-heftig!! De hadde heller ingen som helst anelse om at en prosjektor kunne levere så heftig bilde.

Det er vel liten tvil om at du trengte ny pære, sist gang jeg var på besøk var jeg jo skuffet over prosjektoren din, men du verden nå med ny pære!!! Fantastisk bilde!!

Takk for lakserulladene, snackset, cognacen jeg ikke kunne drikke:-D og svært hyggelig selskap!!
    Veldig morsom å høre slikt!! Er som jeg bruker å si til folk, noe kan ikke beskrives med ord, det må oppleves Det varmer mitt hjerte hver gang jeg hører om noen som har forstøtt hva som er så vakkert og flott med en kino hjemme.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Vienna Bach Grand er nesten garantert undervurdert!
    Den ser muligens pinglete ut, med sine to elementer? Men der kan man fort bli lurt!
    Utrolig hva de har klart å få ut av et 7" bass- mellomtoneelement!
    Har dem fått nytt hjem?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Veldig morsom å høre slikt!! Er som jeg bruker å si til folk, noe kan ikke beskrives med ord, det må oppleves Det varmer mitt hjerte hver gang jeg hører om noen som har forstøtt hva som er så vakkert og flott med en kino hjemme.
    Ja ikke sant, det er hærlii. Og for å si det slik, de hadde ekstremt høye forventninger, for jeg bruker jo ikke å holde noe tilbake:-D

Allikevel var de helt overimponert. Mest av utstyret og hva det leverte, men de var også svært imponert over vertskapet. Akkurat det kom ikke som noen overraskelse på meg:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann, jeg blir nesten litt forlegen her, over hyggelige ord!ops:
    Men tro meg; jeg setter meget stor pris på disse!

@ BEF: Jada, Viennaene er solgt!
    Fikk en hyggelig henvendelse fra en ung herremann på Grünerløkka, så jeg kjørte ned og leverte høyttalerne på fredag.
    Vi prøvespilte selvsagt, før han med glede betalte for dem!
    Han ble forøvrig invitert hit for en seanse, ettersom han sjøl hadde en BenQ hengende i taket.
    Han lovte å ta seg en tur, så fort han fikk anledning.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk at de fleste som opplever en skikkelig hjemmekino for første gang vil bli imponert og litt overrasket. Og når man opplever noe slikt som hos Jan skal det en smule selvbeherskelse til for ikke å begynne å tenke finansiering. Samtidig skal man ikke se bort fra at Vettemanns kompis(inne) kanskje blir litt skuffet hvis de tror de kan bestille noen pakker og få det like heftig. Det ligger tross alt en god del arbeid og genuin interesse bak resultatet.

Gratulerer med salget for øvrig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Samtidig skal man ikke se bort fra at Vettemanns kompis(inne) kanskje blir litt skuffet hvis de tror de kan bestille noen pakker og få det like heftig. Det ligger tross alt en god del arbeid og genuin interesse bak resultatet.
    Akkurat det skal du ikke være redd for. De har begge "pakkeanlegg" så de har vel skjønt sånn høvelig at lista bør legges litt høyere skal de nærme seg Jan sitt nivå:-D

Tror ihvertfall demoen skaffet 2 nye AV-entusiaster og det i seg selv er jo ikke så værst.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, tols1!
    Jeg tror de har fått et godt nytt hjem hvor de blir satt pris på, det virket i alle fall slik hos den nye eieren!
    Som jeg forøvrig ser frem til å "skremme" litt, den dagen han stikker innom for en demo! 8)
    --
    Vetteman: Godt å høre at dine venner og kollegaer allerede har forsonet seg med at de antakelig må jekke opp utstyrsnivået noen hakk?
    Trivelig er det jo også at besøket vervet et par nye AV-entusiaster. Bedre kan det vel ikke bli?
    Samtidig er de forhåpentligvis klar over, som tols1 sier; man må nok forberede seg på å bruke litt tid for å komme frem til et ønsket resultat.
    --
    Har forøvrig hatt besøk av tre hyggelige karer i kveld, hvor to av dem nok tilhører en ganske kritisk gruppe, hva lyd og hjemmekino angår.
    Har vel sjelden hatt mer "prestasjonsangst" enn i kveld, ettersom selveste "Kringlyd" troppet opp ved 18-tiden.
    For når Flageborg og RoKo + pode melder sin entré, bør alt være i lodd og vater, hva lyd og bilde angår!
    Og etter noen småjusteringer av frontene, nikket RoKo anerkjennende til resultatet, og mente at "her har det skjedd ting", siden siste besøk!
    Det i seg selv er jo en hyggelig bekreftelse på at man i alle fall har gjort noe riktig!
    Tror også alle tre herremenn var godt fornøyd med kinolyden? En bitteliten bekreftelse på det, kan vel være at RoKo jr, faktisk skvatt til ved en av filmsekvensene! Og ble "ertet" av Flageborg for det.
    Og er det noen som ikke bør være dårlig vant, så er det vel nettopp medlemmer av familien RoKo? Det tør jeg påstå, etter å ha vært på besøk hos dem.

Men alt kan jo bli bedre, og Flageborg kunne godt tenke seg å komme tilbake for noen målinger og finjusteringer hva basstrykk og -effekter angår.
    Noe han selvfølgelig er velkommen for å gjøre!

De nær sagt obligatoriske lakserulladene med tilhørende fludium så også ut til å bli fortært med velbehag, nok en gang! ;-)

Takk til alle tre, for et meget hyggelig og lærerikt besøk!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var svært hyggelig å være tilbake på gamle tomter... ;-)

Og ja - det har opplagt skjedd ting i Cinema OBOS. Bassintegrasjonen er blitt merkbart bedre, og man kan nå nesten ikke forlange noe mer innjustering av dette uten at man har noe helt konkret å sette fingeren på. Det må nesten bli eierens konstante testing/småjusteringer som eventuelt kan virke forbedrende.

Innspill og konstruktiv kritikk fra likesinnede er som regel det som skal til for å gjøre en selv mer opplyst om hva som kan tenkes nødvendig for å få ting ENDA mer på stell... :-D

Det skal selvsagt bli morsomt å sjekke hvordan integrasjonen måler nå! Og det skjer garantert innen kort tid!

Vi takker dessuten så meget for den etter hvert så beryktede OBOS-serveringen. Den sitter som et skudd! :-D

Side 40 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •