OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Straks jeg får ut fingern og kjøper'n!
    Fikk en hyggelig beskjed her om dagen, først lønnstillegg på torsdag, så på tirsdagen ble det ett til. Sjefen fra Tyskland sa: "If you feed them peanuts - they become monkeys". Simsalabim opp 50% i lønn, det lover godt for alle aspekter ved hedonismen.

Hadde satt pris på et skippertak, trenger et referansegrunnlag til jul for da skjer det ting her som må kunne settes opp mot det tarvelige low-end greiene jeg har i dag.
    Det var jo en nyyydelig bil da! Den kommer til å kle deg godt, Ola!
    Datter´n min har forøvrig maken, og er storfornøyd!
    Den eneste ulempen, er at den er lite egnet til å frakte høyttalere og tilhørende remedier i.
    Men det spiller vel ikke så stor rolle?

Ellers er nå Toshiba-spilleren bestilt! Ja, tilbudet gjelder kun ved nettkjøp. Prøvde å krangle til meg samme deal over disk hos Lefdal på Alnabru, men måtte gi meg gitt! Derimot fikk jeg låne en PC, slik at jeg fikk gjennomført bestillingen der og da.
    Får spilleren på tirsdag førstkommende. Og det kan jo passe bra, ettersom jeg runder år den dagen. ;-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny HD spiller, og velkommen til HD verden. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOW we're talking!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk eksu, gjett om jeg gleder meg!

U bet, homecinema!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny filmformidler Scrooge! HD er knall

Edit: Var forøvrig innom Lefdal og opplevde det samme som deg da jeg skulle kjøpe Panasonic BD-10. Den måtte også kjøpes på nett for å få den til 5k. Selgeren hadde derimot ingen god forklaring på hvordan et produkt som koster 12k i butikk kan koste 5k på nett. høye driftskostnader kan det umulig være ved å selge varen i butikk i forhold til web-shop

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Grattis med ny filmformidler Scrooge! HD er knall

Edit: Var forøvrig innom Lefdal og opplevde det samme som deg da jeg skulle kjøpe Panasonic BD-10. Den måtte også kjøpes på nett for å få den til 5k. Selgeren hadde derimot ingen god forklaring på hvordan et produkt som koster 12k i butikk kan koste 5k på nett. høye driftskostnader kan det umulig være ved å selge varen i butikk i forhold til web-shop
    Sikkert mye bedre den du får kjøpt i butikken. :-P
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På besøk i "OBOS-kinoen"

Etter en særdeles smigrende PM fra Scrooge tok jeg meg en tur opp på lørdag for å ta en nærmere titt og en lytt på gutterommet. Etter litt skravling om det ene og det andre bar det opp i kinoen. De fleste jeg har vært hos, som sitter med flotte oppsett, er ofte litt vel beskjedne i forhold til hva de faktisk har stående når de omtaler sitt eget anlegg. Scrooge var heller intet unntak der Rommet på 3x4m var intimt og og koselig. B&W-rekka er det første man legger merke til når man kommer inn døra, og bak dem står det en DIY-SVS i hvert hjørne som forøvrig var utrolig lekkert utført. Finishen var rett og slett nydelig! Racket var også hjemmelaget, og designet så mistenkelig kjent ut En liten pc-pult bak i rommet (selvfølgelig med AV-forum på skjermen) var også å finne. Vegger var kledd med tykke, mørke gardiner som hjelper godt på det akkustiske og ikke minst lyskontroll under filmvisning. I taket hang det en Panasonic PT-AE700 (om jeg ikke tar helt feil), men en annonse fra AV-torget som lå oppe da jeg kom får meg til å tro at det er noe særdeles heftig på gang på bildesiden i OBOS-kinoen (Obosseum? ).... Det var også andre fiffige løsninger på plass som lister med innfelte, dimmbare spotlights og DIY motorisert lerret.

Vi begynte med litt musikk. Scrooge forteller selv at han har knotet fælt med plassering av frontene for å få et optimalt lydbilde. Dette skulle vise seg å være vel anvendte timer, for det tar ikke mange sekunder med lyd fra "amused to death" før jeg får bekreftet at stereolyden sitter som den skal. Jeg tar meg selv i bli imponert over hvor stort lydbilde det er i det ganske beskjedne rommet. Både vegger og tak forflytter seg et godt stykke når man lukker øynene. Herlig B&W har en lydsignatur jeg fint kunne levd med, og spesielt mellomtonen på disse er det lett å bli glad i. Diskanten er oppløst og detaljert, men jeg fortrekker nok en litt mykere topp ved lengre lytteseanser. Jeg opplevde ikke på noen måte at det ble hissig, men litt rundere i toppen passer mine preferanser bedre. Nederst i frekvensene gjør de også en meget god jobb, og jeg savnet på ingen måte sub mens vi hørte på musikk. Rett og slett en fortreffelig klassiker fra B&W
    Den ene skiva etter den andre havner i skuffen og vips har det gått nærmere 3 timer siden jeg kom inn døra, noe som er et sikkert tegn på at man koser seg med musikken.

Så var det tid for film. Jeg var spent på hvordan SVS-kopiene skulle gjøre seg og de skuffet ikke. Det begynte litt rolig på de første filmsnuttene, men etterhvert tok seg opp så gardinene sto og blafret (bokstavelig talt). Det gikk faktisk så hardt for seg at den en suben var farlig nærme bunning, men det gikk heldigvis bra Jeg regner forøvrig også med at naboen fikk med seg film-demoen, eller at han i det minste kjente den

Tiden flyr når man har det morro og nærmere 5 timer var over på et blunk. Det var på tide å legge kursen hjemover. Scrooge har virkelig fått til et meget respektabelt oppsett, uansett hvor beskjeden han selv måtte være ved egne beskrivelser.

Tusen takk for en artig ettermiddag som absolutt fristet til gjentagelse

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg vel som skal takke for at du tok deg tid til å komme, Marantz, og ikke minst for noen hyggelige timer!
    Og bare for å forklare litt for allmenheten; Jeg har en stund, eksperimentert mye med høyttalerplassering og musikkformidling i mitt beskjedne rom, og følte på en måte at jeg var i mål.
    Men trengte samtidig en bekreftelse på dette, ettersom man over tid, i alle fall for min del, fort kan gå seg litt "blind" i eget hus?
    Og hva var vel da mer naturlig enn å invitere en trenet, erfaren og vel respektert person til å manifestere riktigheten av mine små og store manipulasjoner i retning av et "perfekt" lydbilde?
    Du var faktisk den første som falt meg i tankene nettopp på grunn av de kvalifikasjonene du besitter, samtidig som jeg vet at du er ærlig og redelig i dine meninger.
    Tidligere har jeg hatt besøk av både Mor10 og Homecinema, men da var det vel det hele på et nivå som bare tidvis ga visse anerkjennende nikk fra begge.
    Siden den gang har det jo skjedd endel, både når det gjelder elektronikk og ikke minst - høyttalerplassering.
    Som vi jo snakket om, er det nok svært mange som kjøper svindyre komponenter i den tro at det skal låte bra, men som samtidig glemmer den kanskje vesentligste detaljen - rommet, med demping og høyttalerplassering i dette.
    Desto mer moro var det nå jo å høre, og også å lese, at du var fornøyd med, og kunne bekrefte resultatet av all kavinga med høyttalere hit og dit, og frem og tilbake! Takk skal du ha, Marantz, for dine hyggelige kommentarer! :-D

Som du også våkent observerte, har jeg visse planer om en oppgradering på billedsiden også. ;-)
    I så måte har jeg "stygge" planer om noe i retning av et bortimot kompromissløst alternativ; basert på D-ILA teknologi, i HD-utførelse. Dette er jo svindyre greier, men når man plutselig havner i en situasjon med en relativt solid økonomisk tilvekst, kan man jo ta seg råd til det beste?
    Om det går som jeg håper, så tar det ikke så alt for mange dagene før (som riktig observert) min PT-AE700E, må vike plassen for noe adskillig mer storslagent. ;-)
    Og som ikke det er nok: Under omstendigheter jeg ikke skal komme nærmere inn på, fikk jeg i dag et tilbud om kjøp av en splitterny PS3 med 40Gb disk, til den nette sum av kr.2.200,-!
    Og nei- den er ikke rappa noe sted! Kjøpte den av direktøren på jobben, som angret på kjøp av en 40Gb variant.
    Dermed sitter jeg med både HD-DVD og BlueRay-støtte, og dermed vil det jo bli adskillig enklere å finne gode og attraktive filmer, uansett format.
    Som i sin tur fortjener et grøssende godt bilde? Jeg synes i alle fall det.

Vi lever jo bare én gang sies det, og i min alder må man jo forte seg litt for å få med seg alt!
    --
    Btw: Utrolig nok hørte jeg ikke noe fra naboen, tiltross for en film- og ikke minst "sub-seanse" jeg neppe kommer til å gjenta med det første.
    Et hus av tre, kan umulig ha godt av flere slike utskeielser!

Takk igjen til deg! Som selvsagt er velkommen tilbake, når det måtte friste.
    Noe som selvsagt også gjelder andre likesinnede!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres da veldig interessant ut Scrooge! :-D Når denne oppgraderingen er på plass begynner det for alvor å lukte lang og god nytelse av rom og utstyr. Her sniker det seg bare inn en anelse av demo i overskuelig framtid...:-D
    D-ILA... da snakker vi kirsebær :twisted:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kirsebær ja!
    Den (de!) henger ikke i taket riktig ennå, men formodentlig i løpet av uka?
    Den som lever, får se!
    Bilder av herligheten kommer garantert, i det øyeblikket den er på plass!
    Og demoer skal vi nok få til også, selv om (den fordømte) jula, nærmer seg med styggendes fart....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne låter da ikke noe pent? :twisted:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, men bildene blir desto bedre!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet opptil flere som har lyst å komme på besøk flere ganger nå...
    Dette ser lovende ut! :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det tenker jeg nok!
    Og velkommen skal du og andre selvsagt være, etter at "gullet" er trygt forankret i taket!
    Har vært på en uforpliktende demo i kveld, og maaakan!!
    Om alt går etter planen, så skrues den fast i taket i sitt nye hjem førstkommende fredag!
    Det som imidletid er litt "dritt", er at mesteparten av helgen går med til flyttesjau fom mora mi. :evil:
    Som for nte gang, har kava seg til en nytt bosted. I en alder av 85!! Enkelte mennesker greier visst aldri å slå seg til ro....:?
    --
    Har ellers fått satt opp PS3 i systemet nå, og BR-film er heller ikke å forakte! Faktisk like bra som HD-DVD! :razz:
    Selv på en (snart frakjørt) Pana PT-AE 700E.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Óg, da var det gjort! Julaften kom så avgjort tidligere enn planlagt, i år!
    Etter en møysommelig og tidkrevende demontering av en "viss" JVC-projektor, hang den et par timer senere i taket i min lille "OBOS"-hule!
    Og for et bilde!!
    "Nattsekvensene" i "Miami Vice" er rett og slett fantastiske! Det skulle vel egentlig bare mangle....
    Slenger på et par bilder av "gullet", bare for gøy!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Her snakker vi fugl av beste merke! :-D Kan tenke meg denne gir en god kinofølelse. Full utnyttelse av HD filmer, hva mer kan man ønske seg til (litt før) jul? :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk, Homecinema! :-D
    "Fuglen" flyr høyt, det kan jeg forsikre! Men jeg må nok gjøre noe med refleksjonene fra taket, for å få det hele komplett.
    Sort stoff og søm fra IKEA, er allerede bestilt.
    God helg, til deg og andre!
    Sjøl får jeg nok ikke så alt for mye glede av den, i "kinosammenheng".
    Min "utgamle" mor på 85, har nemlig bestemt seg for å flytte på seg igjen. Og gjett hvem som må slepe på møbler og inventar!? :?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med en kremprojektor! Blir vel hengende en stund antar jeg...:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fortjener nesten en liten grattis ja. Fikk ståpels sist gang jeg og Akto kikket litt på Transformer HD-DVD på denne i Hjemmekinos kino. Helt rå projektor som får min Benq til å blekne i forhold!

Ståpelsgenerator

Side 4 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •