OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1893
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Peak'er kan kanskje glattes litt med PEQ'en på SVS'ene. Regner med du har vært innom det allerede.

...om ikke sovemedisin, så kanskje det kan oppfattes som en litt ujevn, men like fullt god? massasje sånn utpå kvelden

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, tols1!
    Derfor bør / skal man, ikke la noe være uprøvd!

Neida, noe alvorlig er det ikke!
    Skjønt - når man i jobbsammenheng møter veggen takket være en viss person som heller burde ha tatt seg en tur på Lofothavet i stedet, så er det i og for seg alvorlig nok!
    Det mente i alle fall fastlegen, som oppdaget at ikke alt var som det skulle være, ved mitt årlige besøk hos ham. :-?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Peak'er kan kanskje glattes litt med PEQ'en på SVS'ene. Regner med du har vært innom det allerede.

...om ikke sovemedisin, så kanskje det kan oppfattes som en litt ujevn, men like fullt god? massasje sånn utpå kvelden
    Joda, har selvsagt vært innom PEQ´en opptil flere ganger!

Angående massasje, så tror jeg nok at naboen foretrekker kjerringa si, fremfor mine frekvenspregede eksperimenter!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men kanskje HUN liker din massasje...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nettopp, tols1!
    Derfor bør / skal man, ikke la noe være uprøvd!

Neida, noe alvorlig er det ikke!
    Skjønt - når man i jobbsammenheng møter veggen takket være en viss person som heller burde ha tatt seg en tur på Lofothavet i stedet, så er det i og for seg alvorlig nok!
    Det mente i alle fall fastlegen, som oppdaget at ikke alt var som det skulle være, ved mitt årlige besøk hos ham. :-?
    Høres ikke ut som noen heldig situasjon nei. Vel, du får kose deg som best i din AV-optimaliserte hule, og på dagtid har du jo alle muligheter til å støye litt ekstra tross alt. Dog, man kan bli ganske sliten i toppen etter noen timer med sinustoner og sveip. Jeg kom kanskje enkelt ut av prosessen, antagelig grunnet et akustisk sett enkelt rom.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og, som jeg ser frem til å besøke, en dag!

Joda, jeg koser meg jeg! Ikke minst fordi jeg relativt ofte, bryter av med litt musikk i stedet.
    Og selv om jeg vet at målingene under marsjen slett ikke ser så pene ut, så høres det jo ikke så verst ut allikevel!

Uansett er det jo halve moroa, å "forske" seg frem til et forhåpentligvis enda bedre resultat!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at Jan helst vil ha begge deler. Både, lyd han (og alle andre) liker, samt perfekte frekvenskurver som er jevne og fine uten peaker og dipper

Han vet egentlig at dette er umulig, men koser seg med å prøve og finner stadig ut nye og bedre måter å gjøre ting på.

Er jeg inne på noe?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og, som jeg ser frem til å besøke, en dag!

Joda, jeg koser meg jeg! Ikke minst fordi jeg relativt ofte, bryter av med litt musikk i stedet.
    Og selv om jeg vet at målingene under marsjen slett ikke ser så pene ut, så høres det jo ikke så verst ut allikevel!

Uansett er det jo halve moroa, å "forske" seg frem til et forhåpentligvis enda bedre resultat!
    ...og som du selvsagt er hjertelig velkommen til på besøke.

Det er jo litt av moroa å eksperimentere, men det er klart at man kan gå litt lei hvis man ikke kommer i mål. Nå som jeg synes anlegget låter bedre enn noen gang, så begynner jeg å lete etter feil. Merkelig fenomen...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg tipper at Jan helst vil ha begge deler. Både, lyd han (og alle andre) liker, samt perfekte frekvenskurver som er jevne og fine uten peaker og dipper

Han vet egentlig at dette er umulig, men koser seg med å prøve og finner stadig ut nye og bedre måter å gjøre ting på.

Er jeg inne på noe?
    "Right on target", young man!
    Btw; fikk du plukket opp lerretet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    ...og som du selvsagt er hjertelig velkommen til på besøke.

Det er jo litt av moroa å eksperimentere, men det er klart at man kan gå litt lei hvis man ikke kommer i mål. Nå som jeg synes anlegget låter bedre enn noen gang, så begynner jeg å lete etter feil. Merkelig fenomen...
    Hahaha, welcome to the club!

Må jo se å få tatt en tur til Trysil før jul ja! Det bør da være mulig å få snekret til, før julestria setter inn? Satser på det!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw; fikk du plukket opp lerretet?
    Jepp, fikk med meg en kjekk ung mann og surret det på taket av Passaten. Du har herved bidrat positivt til ungdomsspsykiatrien på Ahus 8) Tusen takk

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jepp, fikk med meg en kjekk ung mann og surret det på taket av Passaten. Du har herved bidrat positivt til ungdomsspsykiatrien på Ahus 8) Tusen takk
    Svært hyggelig å høre, begge deler!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, welcome to the club!

Må jo se å få tatt en tur til Trysil før jul ja! Det bør da være mulig å få snekret til, før julestria setter inn? Satser på det!
    Ditto! Må få tatt meg en tur "Sønna-Fjelds" snart

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anytime! I´m still here. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider fått vridd, skrudd, grublet og målt meg gjennom en lang kalibreringsseanse her.
    Musikkmessig synes jeg igjen at lyden og integrasjon av sub´er sitter som et skudd, men må nok avfinne meg med at det ikke ser riktig like bra ut i kinosammenheng. :-?
    Riktignok har dette blitt vesentlig bedre, men det ante meg nok at jeg måtte gå på et kompromiss her.
    Årsaken til en ny runde, var at jeg var "dum" nok til å prøve en måling i kino / surroundoppsett, noe som ga dette resultatet:
    OBOS-luksus - oppgraderer!-channel-stereo-jpg
    Ikke spesielt bra å høre på!:evil:

Dermed ble det altså nok en runde med "skruing", og resultatet ble jo litt bedre?
    OBOS-luksus - oppgraderer!-17-11-kino-jpg
    Dessverre må jeg fortsatt avfinne meg med en stygg dipp i området 50 til 100Hz, men slipper i alle fall den plagsomme "boomy" opplevelsen ved ca 47Hz!
    Kunne vel egentlig også tenkt meg en litt større "festpukkel" fra 20Hz og nedover, men sofashakeren kompenserer langt på vei for det! :twisted:

I "Pure Audio"-modus, ser det derimot langt bedre ut:
    OBOS-luksus - oppgraderer!-17-11-pure-jpg

Sånt tar litt tid, men er ikke dette endel av moroa da?
    Spesielt om det bærer frukt!

Samtlige målinger er foretatt via REW, og alle kurvene er glattet med 1/3oktav

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste kurven ser jo riktig fin ut da. Men det er kanskje vanskelig å få til et godt kompromiss når du har såpass forskjellige "krav" til hifi- og filmlyd.

Har du prøvd å måle fronter og suber hver for seg men med kurvene i samme diagram?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må snart se og få dratt den utrente kroppen min i retning av deg. Har satt opp en liste over ting jeg ha gjort før jul nå og der har jeg skrevet opp besøk Jan for å nyte litt god musikk

Så håper invitasjonen til deg står åpen fortsatt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Den siste kurven ser jo riktig fin ut da. Men det er kanskje vanskelig å få til et godt kompromiss når du har såpass forskjellige "krav" til hifi- og filmlyd.

Har du prøvd å måle fronter og suber hver for seg men med kurvene i samme diagram?
    Har målt sub / fronter hver for seg i samme diagram ja, men lagret selvfølgelig ikke de målingene. ops:
    Skal kjøre en måling på dette, i morgen.

Ellers bør jeg vel legge til en liten ekstra forklaring omkring alt "strulet":

Det har seg jo slik at jeg helst ønsker å benytte "Pure Audio" for avspilling av musikk.
    Samtidig vil jeg av forhåpentligvis forståelige grunner, gjerne at sub´ene (forsiktig) spiller på lag.
    Onkyoen sender imidlertid ingen signaler til LFE-utgangen i "Pure A"-modus, så dermed må signalet (som dempes via passende seriemotstander), tappes fra høyttalerutgangene, og legges inn på "High Level"-inngangene på tubene.
    I kino-modus hentes sub-signalet naturligvis via LFE-utgangen.
    Dempingen for HL-inngangene er en nødvendighet, for at ikke nivåforskjellene mellom LFE- og signalet fra høyttalerutgangene skal bli for store.
    Dette kunne ganske sikkert ha vært kompensert via nivåreguleringen for LFE-utgangen i Onkyoen, men jeg har nå engang valgt "motstandsløsningen".
    Uten dermed å påstå at dette er eneste farbare vei!

Disse "manipulasjonene" gir seg imidlertid visse uheldige utslag ved at tubene i kino-modus, får signaler fra "to kanter".
    Uheldig, i den forstand som at denne løsningen i sistnevnte situasjon, beklageligvis gir en litt stygg dipp i området 50 til 100Hz.

Jeg har selvsagt forsøkt å fasevende signalet fra HT-utgangene mot sub, men uten at dette slår positivt ut.

Ettersom bruksforholdet mellom musikk / kino her ligger rundt 80 / 20, så kan jeg leve med resultatet. I alle fall så langt!
    Samtidig kan det jo være betimelig å nevne, at også andre mener det.
    Men hvorfor ikke stikke innom en dag, og låne ører til det hele?
    Jeg er relativt sikker på at du vil bifalle resultatet?
    Det gjenstår jo å se. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg må snart se og få dratt den utrente kroppen min i retning av deg. Har satt opp en liste over ting jeg ha gjort før jul nå og der har jeg skrevet opp besøk Jan for å nyte litt god musikk

Så håper invitasjonen til deg står åpen fortsatt.
    Det gjør den selvsagt!
    Hyggelig å lese at jeg figurerer på "to do"-lista di! Så ta gjerne med deg noe musikk, og stikk innom når det passer!

Side 32 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •