OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 95 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1893
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan går det med batteridriften? :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går alldeles strålende!
    Ikke minst takket være det som befinner seg i andre enden av batterikablene. ;-)

Skal komme tilbake med noen flere inntrykk og betraktninger etterhvert, så får vi se om disse kan friste?
    Det låter i alle fall upåklagelig, hittil!

Beklager ellers en megatreig tilbakemelding.
    Har hatt visse problemer med både trådløst nettverk og software, på "kino-PC´n" jeg til daglig bruker.
    Ble dermed fristet til å installere 64-bit versjonen av Windows 7, men det falt dessverre ikke så heldig ut.
    Det er alt for mye av min gamle programvare som ikke er kompatibelt med 64bit-versjonen. Og når outlook / outlook express attpåtil krangler, er den "vanlige" W7-versjonen på vei inn på maskinen i stedet.
    Og slikt tar jo sin tid. :?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ikke begynn med data greier. Er snart klar til å droppe begge mine stasjonære maskiner på dynga :twisted: :twisted: Laptoppen fungerer heldigvis upåklagelig......

Post noen bilder. Er like spent på hvordan dette ser ut som hvordan det låter. Har absolutt tenkt å ta en tur for å titte og lytte på anlegget nå, men TTT

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, bilder skal bli!
    Men samtidig må jeg jo si at DAC-løsningen "ikke ser ut i måneskinn", og er definitivt ikke noen estetisk nytelse. Så den er det nok best å gi en litt mer diskret plassering etterhvert, enn hva den har nå.
    Heldigvis spiller den vesentlig bedre enn hva utseende tilsier! ;-)

Hva PC og data angår, så er det nok noe alle sliter med fra tid til annen.
    Det som faktisk kan være en idé før dine maskiner går på dynga, er å installere Windows 7! Jeg ville i alle fall ha forsøkt dette, ikke minst fordi det er gratis frem til juni i 2010! Lastes ned fra Microsoft sine sider.
    Mine maskiner, som ikke akkurat er trege fra før, fikk et nytt liv så og si. Anbefales!

Ellers så har vi jo Linux Ubuntu da, som et sjokkerende bra alternativ.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke instalert noe som helst på dem. Den ene vil ha "boot fra cdrom" og den andre starter ikke eller bare låser seg :evil: :evil: :evil:

Ikke noe er bedre enn bilder av oppsett som "ikke ser ut i måneskinn" :-D såå kan du komme med nye bilder når du har funnet en elegant løsning.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det finnes jo råd for slikt? ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er i alle fall mitt første bilde av en meget spesiell DAC!
    Ikke mye ekstra fiksfakserier her nei! Ikke en gang et bittelite deksel over elektronikken! :twisted:
    OBOS-luksus - oppgraderer!-altmann-jpg
    Konstruktøren har fullt og helt konsentrert seg om korteste vei mellom inn- og utsignal, og et absolutt minimum av elektronikk.
    Ikke akkurat "mainstream", dette!
    Resultatet er uansett svært godt, med mye luft og detaljer i lydbildet som jeg hittil har vært foruten!
    Så Knut; batteriet ditt blir nok stående en liten stund! ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får snekre sammen en boks i aluminiumsplate og få den eloksert sort...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det ryktes visst at jeg har en hang til å eloksere ting i sort?
    Jeg får se hva jeg kan finne på etterhvert. Om det i hele tatt blir noe?
    Konstruktøren insisterer på at DAC´en skal være som den er, uten noen form for deksel eller boks.
    Man får ikke engang "lov" til å røre skruene som fester PCB til furuplanken, da dette visstnok kan påvirke lyden i negativ retning. :shock:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den leveres med furuplate? Trodde det bare var for bildenes skyld at den var avbildet på plate på websidene... Det ser jo litt ...sært ut men. Får lage en furukasse da? Sortbeiset.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sært", er vel bare fornavnet!
    Furukasse er vel nærmest utelukket, da man til enhver tid er avhengig av å veksle mellom coax- og S/Pdif, og for ikke å forglemme; av-på bryteren. ;-)
    Skjønt - det hadde vel latt seg gjøre med noe "leamikk" for akkurat dette.
    Men, vi får se hva jeg finner på! ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for sist, Jan!

Vil bare takke for et svært så hyggelig besøk hos deg forrige søndag, med fabelaktig bevertning og en veldig hyggelig vert attpåtil. Dette må en jo gjøre igjen Undertegnede ble syk dagen etter besøket (hadde du noe i colaen min?), så lirer av meg noen beskjedne ord nå som formen tilsynelatende er på bedringens vei.

Har som de fleste forstår vært på et besøk/demo hos Scrooge, hvor et gjensyn med Vista, demo av Jans hjemmekino og litt DAC-lytting sto på planen. Vil først og fremst få nevne at du har fått i stand et flott lytterom, med opptil flere fikse løsninger. Har en møtt Jan skjønner en fort at han ikke er av de som er utstyrt med kun tommeltotter.

Mye av utstyret Jan i dag besitter hadde jeg fra før kjennskap til. H200, Marantz, Vista, Onkyo og SVS for å nevne noe. Men det skulle jaggu meg ikke bety det samme som at jeg ikke fikk meg noen overraskelser underveis, særlig når det under filmdemoene... Men for å ta det viktigste først, musikk i to kanaler. Her kjenner jeg som sagt Vista godt fra før, som tidligere eier av disse fantastiske lydformidlerne. Jans anlegg var ved første lyttesesjon satt opp med Marantz SA7001 som drivverk som foret den berømmelige Altmann DACen før signalet videre ble forsterket av en svært så vellykket lakkert Hegel H200. Signalet herfra gikk til hver sin SVS PC-Plus 20-39 via high pass som delte av før siste rest av signalet gikk til Vista. Jan insisterer på at han ikke vil miste noe i bunnen, så sub i stereo er et must. Når man får til dette på en god måte kan jeg godt si meg enig i det, og at jeg i det hele tatt ikke tenkte spesielt over dette før Jan sa det til meg er et tegn på god integrasjon.

Inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha kjørt gjennom en del spor fra en medbragt demo-cd er et balansert anlegg hvor lyttetretthet ikke akkurat er tema. Jans anlegg låt mektig og bra kontrollert i stereo, med godt fokus og pinpointing. Tidvis kanskje med noe mektigere bass enn jeg selv kalibrerer mitt eget anlegg til, men dette beror jo ene og alene på personlige preferanser. Dog, litt ekstra futt i det aller helligste nedi avgrunnen er jo utrolig moro på Karunesh og liknende! Med Altmann DACen synes jeg det låt noe vel avslepet i toppen enn hva jeg foretrekker, men dette kan godt skyldes matchen med resten av anlegget. Faktisk synes også jeg at lydbildet ble mer livlig og fikk mer snert når Onkyoen fikk stå for DA-konverteringen. Det skal bli spennende å se hvordan Altmann fremstår i mitt eget oppsett etterhvert. Jeg forstod det også slik at Jan har testet forskjellige DACer uten å oppleve nevneverdige forskjeller, og også noen cd-spillere om jeg ikke husker helt feil? Det skal i allefall bli spennende å teste ut som du hører noe forskjell med min CD-1 som en del av signalkjeden din, sånn for moro skyld. Som jeg fortalte var dette en klokkeklar oppgradering fra SA-15 hos meg, så jeg blir nesten sånn halvveis overrasket om vi ikke klarer å spore noen endringer i den ene eller andre retningen i ditt oppsett i allefall. Totalt sett synes jeg du har fått til Vista bra i rommet du har nå, det er tross alt ikke de aller enkleste høyttalerne å sette opp på en vellykket måte.

Innledningsvis fortalte Jan meg at han ikke brukte anlegget veldig mye til film, kanskje 20%. Tross dette har han konstuert en frontrekke med center over og under lerretet. En konstruksjon det var lagt mye kjærlighet i etter hva jeg kunne forstå. Og det fungerte til de grader, med tale sentrert midt på lerretet. Presence blir jo overføldig i et slikt oppsett. Jeg ble også fortalt at Jan ikke var helt fornøyd med bassen på film, men her tror jeg faktisk Jan selv ble litt overrasket under filmdemoene At Vista også fungerer bra på film vet jeg fra før av. Jeg har også hørt en god del oppsett hvor SVS har stått for den dypeste bassen, og hos Jan fikk jeg sammen med hans hjemmelagde buttkicker overvære en infernalsk demonstrasjon av bass som de aller fleste kan se langt etter. Det gikk i de mer eller mindre kjente demoklippene av Command & Conquer, Pulse, Open Range og Flight of the Phoenix for å nevne noen. Det er ikke så veldig mye mer å si enn at man mildt sagt blir sjokkerende overrasket når Jan gnukker opp volumet for å viste hva anlegget er godt for. For her er det ikke langt fra at håret blir statisk. Jan skal være glad for at han har et godt forhold til naboen for å si det slik, men nå forstod jeg det slik at ikke alle filmer ble snurret på demovolumet, og det er kanskje like greit Filmbass som dette er bare noe som bør oppleves.

Igjen, takk for at jeg fikk audiens i en flott hjemmekino/lytterom, Jan!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååå, så hyggelig å lese da, Kent!
    Du, og andre som måtte fristes, er selvsagt alltid velkomne i min lille hule!
    Setter pris på at du likte "bevertningen", men som strengt tatt lå noe under pari.
    Hadde egentlig tenkt å servere mine "lakserullader", men glemte i farten å kjøpe røkelaks, Creme Fresh, gressløk og lomper på lørdag. ops:
    Dessuten hadde jeg jo også "friskere" fludium enn kaffe og Cola (som definitivt kom rett fra tapperiet!), på lur, men slikt betinger jo transport a´la T-bane. 8)
    Jeg medgir gjerne å være en bassglad herremann, noe som i enkelte lydspor kanskje kan være i overkant påtrengende? Joda.
    Greia er uansett at jeg gjennom mange timers / dagers tukling og justering, ser ut til å ha temmet det verste av hva den tidligere peaken rundt 46-47Hz angår.
    Men jeg vil jo nødig gi slipp på hva som bor i musikken til Karunesh og andre, så lenge jeg vet hva som finnes av informasjon i "dypet".
    Når dette attpåtil oppleves fysisk, så kan i alle fall jeg ikke forlange mere....:-)
    Nevnte DAC er forøvrig foreløpig satt tilside, ikke minst pga dine opplevelser på tampen av seansen. Som et understatement på min egen oppfatning av resultatet!
    Men at dette gjerne testes videre i din oppstilling, er jeg absolutt med på!
    Og ikke minst; Det blir mildt sagt spennende å teste din CD-1 her! I verste fall, kan det jo hende at jeg må justere budsjettet litt, også i år?

Samtidig må jeg jo innrømme at jeg langt på vei hadde glemt hvordan kinolyden fremstod, i "demo"-sammenheng!:-?
    Jeg ga jo innledningsvis uttrykk for at denne måtte lide litt, pga diverse fase- og EQ-justeringer på sub´ene?
    Men jaggumeg ble jeg litt overrasket sjøl også, om jeg skal tillate meg å si det!
    Den ene fjernkontrollen etter den andre, datt jo (som vanlig), ned fra armlenet på sofaen!8)
    Og joda! Heldigvis har jeg på tross av det hele, et fortsatt godt forhold til naboen.
    Men av en eller annen grunn, nevner han av og til at lyspærene i huset hans brenner ut så fort?

Har ellers "oppgradert" litt, hva centerlyd angår. Jeg var jo så heldig å finne en tvilling til den takhengte QLN Qubic FS 600 på Finn.no. Så om ikke centerlyden fra før av satt som spikret midt i lerretet, så gjør den det i alle fall nå!

Takker igjen for en hyggelig omtale, Kent!
    Like hyggelig er det jo å lese at influensaen ser ut til å slippe taket i skrotten din!?
    Si bare ifra om når du er klar for neste seanse, enten den blir her eller hos deg. I´m in!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der Var Den Ja:)

Hei og Hå og takk for sist:-D

Velvel hvor skal jeg starte. Fikk invitasjon av den godeste Jan, til demo i hans hule. Jan traff jeg første gang på Forumstreffet som var sist. En svært hyggelig kar som det er umulig å ikke like. Jeg hadde avtalt demo hos Homecinema og fikk i den forbindelse anledning til å besøke Jan. Det besøket skulle jeg ikke komme til å angre på.

Vista har jeg hørt før blant annet hos Anfield i Arendal, så jeg visste jo sånn noenlunde hvordan det skulle låte, men her skulle det komme både en og to overraskelser etterhvert.

Musikk i stereo er det viktigste for Jan, så her er vi helt på bølgelengde. Det gikk fort noen timer. Vista'ene hos Jan spilte alldeles utmerket. Lyttetretthet er fullstendig ikke tema, og du verden så godt han har fått integrert subbene. Helt umulig å høre overgangene og soundstagingen var mycket bra.
    Sentreringen var også utmerket. Mitt desidert beste møte med Martin Logan så langt.

Så skulle vi kjøre noen demoklipp i surround, før vi skulle lene oss tilbake å nyte en hel film. Mens Jan rigget klart satt jeg og koste meg med noen svært gode lakserullader. BANG, så var plutselig ass'en min airborne.

Fy flate! Scroogen fyrte igang referansescenen på Open Range og du ville helvette så jeg skvatt. Det er det råeste jeg har hørt siden Akto fyrte opp Soloen på samme scene. Jeg sa til Jan at dette var helt på nivå! Han ville ikke høre på det, men neste dags målinger bekreftet det

Og som Kenti skriver over, dette må oppleves før man kan få en forståelse av hvor sinnsykt heftig det er!!!

Takk for en særdeles hyggelig aften Jan, og jeg kommer gjerne tilbake:-D

PS: Skal laste opp bildene iløpet av helgen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen, og takk for sist ja!
    Godt å få bekreftet at du etterhvert kom deg helskinnet hjem, tiltross for sommerdekk og varslet "sleaføre" langs sørlandske veier. :-?
    Og ikke minst; takk for alle rosende ord!
    Jeg blir nesten litt forlegen av å lese om dine inntrykk, men tro meg; det varmer en ihuga AV-entusiast langt inn i sjelen!
    Svært morsomt er det jo også å lese om dine opplevelser av Vistaene, som i enkelte sammenheng kanskje er litt undervurdert?
    Personlig er jeg i alle fall strålende fornøyd, ikke minst etter at disse ble koblet opp mot Hegel H 200!
    Denne komboen blir nok stående svært lenge. I alle fall i forhold til den generelle utskiftingstakten, hva utstyr angår! ;-)
    Integrasjonen mot 2x "SVS-rør" har jeg jobbet mye med tør jeg innrømme, og desto mer morsomt er det jo å lese at flere har opplevd dette som positivt. Takk, igjen!

Og, tro meg: Jeg skvatt minst like mye som deg, da jeg dro igang filmdemoen!
    Planen var jo egentlig å starte pent og pyntelig. Men lite ante jeg jo om at min Sony BDP 350 hadde lastet skytescenen i "Open Range" fra siste demo, som start på seansen! ops:
    Bokstavelig talt en "pangstart", kan man vel si?
    Og når centerlyden attpåtil sammenliknes med Soloen til Akto, så må jeg jo så absolutt føle meg beæret?
    Dagen etter, fikk jeg jo for så vidt bekreftet at 4x6,5" sparker godt ifra, ved å teste samme scene på nær sagt max-volum.
    At høyttalere og forsterker klarte brasene, er nesten merkverdig? Godt at slike "sprell", ikke er daglig kost.....

Neste gang du er på disse kanter, så er du selvsagt velkommen! Gode venner får man jo aldri nok av.........
    Sier du fra i noenlunde god tid, så kan det jo hende at jeg varter opp med biff, bakt potet, og hjemmelaget Bernaise også? "Try me"!

Btw: Ser frem til bilder!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen Bilder Fra Den Hyggelige Demo'n

Hei igjen Jan!

Her er noen bilder som jeg lovet. Jeg er ikke noen Guru med kameraet akkurat, men et par av bildene ble jo ikke så værst:-D

En ting er ihverfall sikkert. Dette låter bra

Takk igjen for en svært hyggelig demo!!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja!
    De bildene er jo slett ikke noe å skamme seg over?
    I alle fall er de langt bedre enn de jeg har tatt sjøl. :-?
    Det passet jo bra, også fordi jeg har klart å rote bort de som Akto sendte meg for en god stund siden.
    Jeg var ganske sikker på at jeg hadde tatt vare på dem, men de forsvant visst ved siste formattering av C-disken på maskinen her. :cry:

Og takk til deg også, for både bilder og meget hyggelig besøk!
    Som sagt; er du på disse kanter, så stikk gjerne innom igjen!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert oppsett! :-D
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for det, ragwo!
    Det har vel vært en viss utvikling her, i forhold til første foto i tråden?
    Heldigvis også når det gjelder både lyd og bilde!
    Men jaggumeg har det jo tatt godt over to år å komme frem til dagens status. Jøye meg, som tiden går!:???:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Noe må man da gjøre for og holde seg ung hehe

Side 30 av 95 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •