OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 95 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1893
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dersom du fjerner både frontdeksel og knapper, er den jo faktisk farlig nære så sort som du ønsker den... ;-)
    Haha, faktisk!
    Kanskje jeg skulle skippe hele elokseringa, og la det stå slik?

Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Grattis, Jan!

Tror det ville bli litt kult med en knapp i sølv jeg da:smile:

Du får legge ut en avstemning på forumet, så blir det masse fornuftige og ufornuftige svar å få:lol:
    Takker, Morten!
    Tror ikke jeg skal dra det i retning av noen avstemning, da jeg ser for meg at hele greia vil ende opp i koboltblått i stedet!

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Grattis med nytt kraftverk Jan :-D
    Knapper i sølv kan vel bli riktig stilig det. Ser ganske heftig ut innvendig også - hvordan er den sammenlignet med de andre forsterkerne du testet nylig? Er de like "macho" inni? 8)
    Takker igjen Håvard, da har du sørget for et "overtak" i retning sølvknapper!
    Ellers skjønner jeg jo hva du sikter til, mht "macho"!
    Meeen, jeg vet ikke riktig om jeg tør å legge ut akkurat de bildene. 8)

Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    OK, da!

Får du emblemet i sølv, samt "Source" og "Volume" så til helv.... med knappene:-D
    Hmm, kanskje det?
    Får tenke litt på den der.:wink:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ellers skjønner jeg jo hva du sikter til, mht "macho"!
    Meeen, jeg vet ikke riktig om jeg tør å legge ut akkurat de bildene. 8)
    KYLLING!!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    KYLLING!!!
    *Gapskratter*

Javel da, siden du nøder! Her er "innvollsbildene" av alle tre, vedlagt.

Som man kan se på bildene av både Xindak og Hegel, er disse relativt "hardstappa" av komponenter, men Doxa 73 fremstår jo som mer eller mindre ribbet for elektronikk!
    Men NB!! Husk at Doxa 73 er en ren effektforsterker, uten noen form for (elektronisk) volumregulering eller elektronikk for inngangsalternativer.

Dermed bortfaller jo en god del "duppeditter" for sistnevntes vedkommende, men jeg må ærlig talt si at jeg ble mildest talt forundret over det meget beskjedne antall komponenter som var å se.
    Ikke en gang et knippe Mosfet-transistorer var å finne! Noe som samtidig antakelig forklarer den meget enkle oppbyggingen.
    Hvordan lyden går gjennom denne forsterkeren har jeg ikke klart å forstå, men samtidig må jeg jo tilføye at den passerer på en alldeles utmerket måte!
    For jeg har jo aldri sagt at Doxa 73 spiller dårlig!;-) Gudbedre....

Den godeste Lauvland (konstruktøren bak Doxa), vet selvsagt hva han gjør, på enklest mulige vis.
    Her betaler man jo ganske opplagt for kunnskap, og ikke for en masse (unødvendig?) "stæsj" i signalveien!

Uten dermed å si at en remse med elektronikkomponenter i denne, ser ut til å være en ulempe.
    Det finnes tydeligvis maange veier til Rom? ;-)

Det kan man jo lese litt om her: http://doxa.no/news/Fidelity_40_84-86.pdf

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hvordan lyden går gjennom denne forsterkeren har jeg ikke klart å forstå, men samtidig må jeg jo tilføye at den passerer på en alldeles utmerket måte!
    For jeg har jo aldri sagt at Doxa 73 spiller dårlig!;-) Gudbedre....

Den godeste Lauvland (konstruktøren bak Doxa), vet selvsagt hva han gjør, på enklest mulige vis.
    Her betaler man jo ganske opplagt for kunnskap, og ikke for en masse (unødvendig?) "stæsj" i signalveien!
    Nei, nettopp... du har vel nesten forstått filosofien!

Hvorfor i all verden skal lydsignalet rævkjøres gjennom ymse komponenter (som nærmest KUN er der for å rette opp følgefeil de andre foregående komponentene lager) før DU (som lytter) får glede av den? ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, mye sant i det, Roger!
    Men det lar seg jo (bevislig) gjøre å få det til å låte ganske greit med et litt større knippe med komponenter i signalveien også?
    Ikke dermed sagt at antall transistorer motstander og kondiser, på liv og død skal prioriteres! "Less is more" er det jo noe som heter. ;-)

Men i mitt (sære?) tilfelle, falt altså den "kompliserte" utgaven best ut.

Lauvlands konstruksjon er helt klart spesiell, i alle fall i mine øyne. Filosofien har jeg faktisk fått tak i, men det er altså den mer tekniske siden av det hele, jeg funderer litt over. ;-)
    Som etter hva jeg har skjønt / lest, har sine effektmessige begrensninger.(Omkring 2x70w?)
    Den dagen Hr. Lauvland måtte ønske å levere en forsterker på eksempelvis 2x200w, så må vel også han, antakelig ty til en litt mer komplisert løsning?

Uten dermed å si at jeg noengang har opplevd at de rundt 2x70w som Doxaen leverer, har gitt den pusteproblemer!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok noe mer enn 70w, men akkurat dét henger vi oss ikke opp i her.

For øvrig gikk du glipp av et ytterst interessant Lauvland-foredrag sist søndag!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se innmaten, og jeg ble overrasket over den minimalistiske stilen i Doxa. Har ingen innvendinger mot "Less is more"-filosofien men så vidt man kan se fra bildene skulle man tro at Hegel bør ha bedre kondis, den ser da ut til å ha en del større lyttebank enn Doxa. Dog uten at jeg vet noe om dataene på lyttebanken. Men hvis Hegel sine er laget for høyere spenning så blir de jo også større uten at de nødvendigvis har større kapasitet. Og samtidig skal de jo også fore en del flere komponenter og aktive kretser.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    For øvrig gikk du glipp av et ytterst interessant Lauvland-foredrag sist søndag!

Å?? Pokker, det visste jeg ikke! :?
    Hvor foregikk det? I Horten?

Ellers er jeg ikke så voldsomt opphengt i watt, i den forstand som at dette ikke sjelden er "papirpåstander"......

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det nå med den nye norske forsterkeren i oppsettet ?

Roger: Om nå en skulle sammenligne doxa watt med en forsterker med "normale" watt, hvor mye skulle det kunne bli ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Artig å se innmaten, og jeg ble overrasket over den minimalistiske stilen i Doxa. Har ingen innvendinger mot "Less is more"-filosofien men så vidt man kan se fra bildene skulle man tro at Hegel bør ha bedre kondis, den ser da ut til å ha en del større lyttebank enn Doxa. Dog uten at jeg vet noe om dataene på lyttebanken. Men hvis Hegel sine er laget for høyere spenning så blir de jo også større uten at de nødvendigvis har større kapasitet. Og samtidig skal de jo også fore en del flere komponenter og aktive kretser.
    Da er vi to!
    Ellers kan jeg si at det står 4x80v 10000uF kondensatorer i utgangstrinnene på Hegelen.
    Doxaen fikk jeg aldri sjekket, men konstruksjonen krever antakelig ikke en slik "turbo"-løsning?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hvordan går det nå med den nye norske forsterkeren i oppsettet ?
    Jotakk, bare bra! Det skal faktisk mye til for å overbevise meg om noe annet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @H-K:
    Det har så langt ikke vært noen tegn til at den på noen måte forsøker å gi seg, så de 70w er mer et papirtall. Spesielt i sammenlikning med en del andre forsterkere.

I den første testperioden viste det seg at den nye modellen ikke tålte like bra den gamle metoden med pseudo-kopling. Således er den nå tilpasset og godt egnet til å drive én eller begge kanaler samtidig.
    Dersom én kanal benyttes, vil den levere all kraft fra trafoene til denne utgangen.
    1500VA er rimelig tøft å ha i bunnen når man skal spille høyt... ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skulle jeg google litt etter flere bilder og fant faktisk flere minimalistiske Doxa-konstruksjoner. Lauvland har visst flere talenter link 8-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke unødvendig mye frontstoff på her da.....?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble faktisk vist på Horten-messa!
    Vel og merke på kringlyds "after party"... :-)

"Minst mulig i veien mellom kilden og deg" er jo mottoet!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skulle jeg google litt etter flere bilder og fant faktisk flere minimalistiske Doxa-konstruksjoner. Lauvland har visst flere talenter link 8-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uavhengig av frontstoff o.l. Skal delene på Hegel'en elokseres eller er det annen behandling som venter? Eller er det kanskje nevnt tidligere?

Og IMO vil jeg hevde det blir stilrent med alt i sort, men beholde emblemet i original alufarge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og IMO vil jeg hevde det blir stilrent med alt i sort, men beholde emblemet i original alufarge.
    Så enig, så enig ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, delene skal (som tidligere nevnt), elokseres i sort ja!
    Jeg fikk imidlertid en idé om å beholde powerknappen i sølv, for å gi den et litt personlig preg.8-)
    Og kanskje også fordi denne er limt fast til bryteren bakom, og kanskje ikke er så lett å få løs. (Har ikke forsøkt, foreløpig).
    Fronten er som tidligere nevnt, noe preget av en litt "røff" behandling, og riper og hakk lar seg jo ikke fjerne ved eloksering. :?
    Har derfor sendt en faks til Bent Holter i dag, for å forhøre meg om muligheten for å få tak i en sort front. Hegel Audio ser ikke ut til å ha en offentlig mailadresse, så derfor fax.
    Går ikke det, så har jeg en "plan B", før fronten sendes til eloksering. ;-)

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Så enig, så enig ;-)
    Der kom DEN ja!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faks? Hehe. Får du ikke respons får du prøve med teleks eller et gammeldags brev. Men ingen offentlig mailadresse?? Et googlesøk gav meg denne adressen: hegel@hegel.com. Og på hegel.com er det oppgitt info@hegel.com :???:

Uansett blir det sikkert stilig, og til 7. og sist er det jo lyden som teller.

Side 28 av 95 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •