OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 95 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1893
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oj da... har du sett du :-D

Så da får jeg bekreftet at mine ører funker fortsatt sånn brukbart :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, da er vi to!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    RoKo: Ser gjerne at du tar en tur innom for å høre på! Alle forsterkerne er jo fortsatt på plass her. ;-)
    Jeg får se om jeg får tid - det er svært travelt for tiden...

Uansett vil vel anledningen by seg en gang senere, i og med at du kanskje får tak i en brukt H200, og jeg selv kan ta med meg en Doxa?

Uansett; godt at du fant noe du ble fornøyd med! :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der var katten sluppet fri Det var jo artig. Spørs om en viss langveisfarende kanskje ber om audiens når oppgraderingen er permanent på plass.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mja, en blindtest er vel helt OK, men dersom det i dette tilfellet lyttes åpent, blir jeg litt i tvil om utfallet.

Etter visse utsagn å dømme, er vel resultatet opplest og vedtatt.
    Selv leser jeg mellom linjene, og har en klar oppfatning om hva resultatet blir.
    Det blir dog spennende å høre begrunnelsen for "valget" av "det ene eller det andre". ;-)
    Vi er ikke fordomsfulle er vi vel...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fordomsfull, men det du kan lese mellom linjene jeg skriver er at det egentlig er en uting at "bidragsyter" er med å (potensielt) påvirke under evalueringsperioden... ;-)

Men, men - utfallet i dette tilfellet er svært lite sammenliknbart med de to testene av Hegel H200 og Doxa Model73 i Fidelitys regi... ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva som står i nevnte tester, men vi kan vel lese mellom linjene dine hva utfallet var der...?
    Uansett blir det spennende å høre din vurdering i oppsettet hos Jan.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får se om jeg får tid - det er svært travelt for tiden...

Uansett vil vel anledningen by seg en gang senere, i og med at du kanskje får tak i en brukt H200, og jeg selv kan ta med meg en Doxa?

Uansett; godt at du fant noe du ble fornøyd med! :-D
    Jotakk!
    Jeg synes fortsatt at den spiller riktig bra, og er fortsatt fornøyd med utfallet!

Har det forøvrig travelt sjøl for tiden, med flere ti-timers økter på nakken. :-?

Hva besøk angår, kan vi jo evnt snu litt på flisa?
    Om / når jeg får tak i en H200, så kan jo jeg ta den med ned til deg? Nå vet jeg jo at du kjører dobbelt opp med Doxa´er på frontene dine, men det kunne vel la seg gjøre med en liten omkobling for anledningen?
    Det bør jo være en enkel greie, ettersom H200 har dobbelt sett med HT-terminaler for kanalene.
    Dessuten; jeg har jo fortsatt noe ugjort nede hos deg, hva et visst gulv angår.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja der var katten sluppet fri Det var jo artig. Spørs om en viss langveisfarende kanskje ber om audiens når oppgraderingen er permanent på plass.
    Du vet jo at det er bare å stikke innom når du er på disse kanter, så bare kom igjen!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fordomsfull, men det du kan lese mellom linjene jeg skriver er at det egentlig er en uting at "bidragsyter" er med å (potensielt) påvirke under evalueringsperioden... ;-)
    Det er jeg i prinsippet absolutt enig i, og forstår skepsisen!
    Men vi må samtidig huske én ting:
    Før "bidragsyteren" kom på banen, hadde jeg på forhånd gjort meg opp en klar mening om de tre forsterkerne.
    Som jeg også noterte og lagret i Word.
    Han fikk selvsagt ikke se innholdet av dette, før han selv hadde uttalt seg.
    Og som nevnt, viste seg svært så sammenfallende med mine egne oppfatninger!
    Når det så kommer en tredje person på banen som etter en lytterunde med (for ham) kjent musikk, faktisk også legger på bordet akkurat de samme oppfatningene, så velger jeg i dette tilfellet å se bort fra skepsisen.

Men, men - utfallet i dette tilfellet er svært lite sammenliknbart med de to testene av Hegel H200 og Doxa Model73 i Fidelitys regi... ;-)
    Jeg finner ingen grunn til å tvile på det.
    Men som jeg hele veien har forsøkt å presisere: Min forutsetning var ene og alene å finne ut av hvem av de tre forsterkerne som spilte best i dette rommet.
    Skal man derimot gjøre en mer inngående vurdering av forsterkerne, bør nok det skje på litt andre premisser.

Om så vinneren i min lille test hadde båret navnet Huldra 8, så hadde jeg gitt en god dag i det!

Kunne ellers godt tenkt meg å lese de to testene i Fidelity, som jeg har lett litt etter.
    Kan du hjelpe meg med en link eller to, ville jeg satt stor pris på det!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... ta det helt med ro - det gjør jeg... ;-)

Testene skal jeg nok kunne klare å hoste opp.

Doxa er testet i siste utgave av Fidelity (40), og Hegel H200 i et nummer innen ett år tilbake.

Jeg skal se hva jeg klarer å få til når det gjelder besøk, men det er som sagt svært travelt.

Og neste helg (IKKE den som kommer - hører du, Dag? ) er det jo messe i Horten! :-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester fra Fidelity:
    Doxa 73 sin test ligger som pdf på doxa.no
    H200 som pdf på hegel.no

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, freddie!

Da har jeg lest igjennom begge testene.
    Og joda, superlativene satt nok løsere i omtalen av Doxaen!
    Men sant og si; H200 ble jo ikke akkurat dømt nord og ned den heller. ;-)

Forøvrig har jeg alltid hatt en hang til å lese slike omtaler, ettersom jeg er naturlig nyskjerrig på slikt.
    Samtidig som at jeg etterhvert har lært meg til å innse at "supert og flott" ikke nødvendigvis vil bety nirvana i egen sammenheng.
    Nettopp av den grunn er det jo befriende godt, å få anledning til å prøve godsaker av forskjellig karakter, på egne premisser!

Og som jeg vel nevnte for sorzy i går kveld: Det skulle forundre meg mye om ikke vår oppfatning av disse tre hadde endret seg totalt, om vi hadde drasset med oss alt sammen ned i stua!
    I bunn og grunn betyr det nada, og er alldeles uinteressant. For det er jo opplevelsen her, i rommet her jeg nå sitter, som betyr noe!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet jo at det er bare å stikke innom når du er på disse kanter, så bare kom igjen!
    Takker for det Bør vel kanskje ta med ostepop i så fall

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal nok passe på å ha ferskvareutgaven av slikt spise på plass, ved neste anledning!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sant og si; H200 ble jo ikke akkurat dømt nord og ned den heller. ;-)
    Hmmm... du har nok ikke lest oppfølgingstesten, eller?
    I nr. 30 er den vurdert på nytt... ;-)
    Det er på side 53 i bladet, eller side 46 i PDF-en.

Likevel bra for deg at den lyder godt nok i din kino!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest disse sidene og de underbygger jo bare det vi kom fram til. H200 er et røverkjøp!
    Fælt så vanskelig det var å akseptere at den ene ikke holder mål i så god konkurranse...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet vel ikke helt hvordan du trekker konklusjonen "røverkjøp", men så finnes det jo svært mange direkte dårlige forsterkere også da. Og at dette ikke er en av dem, er vel egentlig ganske opplagt.

For øvrig, hentet fra siste testen av H200:
    __________________________________________________ _____________
    Rolf-Inge Danielsen:
    Låter mer ”korrekt” enn for eksempel Abrahamsen, men ikke så morsomt? Her er likevel lite å trekke da dette simpelthen er en veldig bra forsterker med massevis av muskler. Lyden er åpen, stram og detaljert. Og med en solid dæsj opplevelse av ærlig high-end!

Anders Rosness:
    For meg er dette helt grei hi-fi uten at jeg nå opplever den helt store begeistringen. Men dette er en flott og solid forsterker med god tyngde både fysisk og lydmessig, og klangen er ganske så nøytral og godlynt.

__________________________________________________ _____________

Jeg har testet H200 selv, og finner klare likhetstrekk - selv på mine egne elektrostater.

Det viktigste er jo likevel, som jeg også har nevnt, at Jan finner det han liker best - i sitt eget oppsett. Og man må selvsagt ta med i betraktningen at hans rom er både mindre og lydmessig annerledes enn mange andre "testrom".

Jeg tror nok at Jan ikke tar dette fullt så alvorlig som det du gjør... :grin:

Når han etter hvert får den i hus, skal det uansett bli morsomt å høre hva byttet medfører!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar det nok omtrent like alvorlig som Jan gjør Må jo bare trekke deg litt opp da du var så utrolig bastant i forkant , Mr. Doxa!
    Når det er sagt så står jeg fortsatt ved det jeg konkluderte til Jan med, uten at det sier noe om hvilken forsterker som er "best"... hva nå det er !!! Det er uansett snakk om matching og det er jo som vi alle vet mange elementer som spiller inn (bokstavelig talt ).
    Når det gjelder testene til Fidelity (og andre) så må jo de også tas med en klype salt all den tid de ikke nødvendigvis har det utstyret som matcher slik at lydsignaturen blir slik DU/VI vil ha det!
    Uansett er jeg meget fornøyd med H200 så jeg kommer ikke til å bytte den i nærmeste framtid... og i alle fall ikke med en ... DOXA...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært mange forsterkere er som kabler - de maskerer lydbildet. Og akkurat det har lite med "matching" å gjøre.

Du kan gjerne få inntrykk av at du har lysere eller mørkere lyd, men man må jo liksom gå litt inn i selve lydbildet for å høre hva man mister med den enkelte forsterker/kabel.

Dette uten sammenlikning for øvrig... ;-)

Side 24 av 95 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •