OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 95 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1893
    Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk en liten motreaksjon da jeg bare fant feil etter hvert. Og koste meg stadig mindre med anlegget. Nå er jeg ganske avslappet (alt er relativt. Plutselig sto det en pc 13 i hjørnet :?: ). Men du vet gutter må ha hobbyer så jeg har begynnt å jakte mye. Pluss langholdskyting med rifle, og pistolskyting. Er ikke lett å gjøre noe litt. Dyre hobbyer. Jeg skjønner ikke hvordan jeg alltid finner de :lol: . Men jeg har begynnt å finne tilbakke til gleden.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida Håvard, ingen spiker i Hegelen kan jeg love! Granted!
    Torsdag er en vindunderlig dag, som alle andre dager når det kommer til god musikk! Så bare kom igjen!
    Om du orker / gidder, så kan du gjerne dra med deg dine B&W 704?

Det tar imidlertid litt tid å bytte frem og tilbake signal- og høyttalerkabler mellom tre stk forsterkere, så spørsmålet er om vi rekker en oppstilling / prøving av alternative høyttalere?

Samtidig kan jeg jo røpe at Xindaken ser ut til å få en mer og mer utrygg tilværelse i racket, selv om forskjellene ikke er himmelstormene.
    Hvem av utfordrerne som evnt vil ta plassen, vil jeg foreløpig ikke si noe om. ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deal!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du tar da Tape (som MacGyver) og merker vistaenes plassering på mm så du ikke mister den.
    Så inviterer et testpannel som tar meg verdig høytalere til en testrunde...eller som det heter --> Morro med lyd <--
    Hehe, det var jo ikke bokstavelig ment da!
    Men takk for tipset!
    Vistaene har sitt fundament på et par solide og vel plasserte steinfliser, så posisjoneringen er det ingen problemer med å finne igjen etter evnt flytting.

Greia er imdlertid at det skal mye til for å overbevise meg i retning av et høyttalerbytte.
    Av den grunn kunne de gjerne vært spikret fast, slik de nå står!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Deal!
    Suupert!
    Kaffe, cola, eller andre ting jeg bør ha på plass på torsdag? Syng ut!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Flere høyttalere har jeg dessverre ingen mulighet for å prøve i samme runde.
    Dels fordi jeg ikke har noen for hånden (bortsett fra mine Viennaer som fortsatt står på jobben) [...]
    Fikk du virkelig ikke solgt Vienna'ene? Har du fortsatt hele frontrekka eller kun frontene?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sikkert husker så sto jeg over Rogers 850 kroners kaffe når vi var der nede...:lol: men annen svart kald drikke er ikke å forakte 8-)
    Ser absolutt fram til å starte sesongen offisielt nå etter en egentlig ganske kald og våt sommer! La oss få mange sure, kalde og mørke kvelder framover

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Fikk du virkelig ikke solgt Vienna'ene? Har du fortsatt hele frontrekka eller kun frontene?
    Nei, utrolig nok får jeg si!
    Antakelig var prisen (skremmende?) lav, men jeg kommer nok til å legge dem ut på AV-torget igjen. ;-)
    Centeren gikk til en kar i Trøndelag, som antakelig ble fornøyd med den? Har i alle fall aldri fått noen mishagsytringer derifra. 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sikkert husker så sto jeg over Rogers 850 kroners kaffe når vi var der nede...:lol: men annen svart kald drikke er ikke å forakte 8-)
    Ser absolutt fram til å starte sesongen offisielt nå etter en egentlig ganske kald og våt sommer! La oss få mange sure, kalde og mørke kvelder framover
    Utrolig nok, ja!
    Utrolig, fordi Roger serverer kaffe (og lyd!) av ypperste klasse! Dermed har du jo fortsatt noe tilgode, såsnart du måtte finne det for godt.
    Alternativet skal jeg selvsagt sørge for at er på plass, med en temperatur godt ned mot 3-4 grader!

Deler ellers din glede hva "sesongstart" og værønsker angår!
    Så får gress og hekk gro pokkerivold, høsten er jo like om hjørnet!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var jo ikke bokstavelig ment da!
    Men takk for tipset!
    Vistaene har sitt fundament på et par solide og vel plasserte steinfliser, så posisjoneringen er det ingen problemer med å finne igjen etter evnt flytting.

Greia er imdlertid at det skal mye til for å overbevise meg i retning av et høyttalerbytte.
    Av den grunn kunne de gjerne vært spikret fast, slik de nå står!

Det var for resten av oss avforumere da jeg foreslo flere høytalere når det er en mulighet for en så stor mulighet for duell med få kroners prisforskell og de begge er norsk :-D

Forståelig om det blir travelt og den eldre garde blir forvirret av så mye lyd på en gang hehe (måtte terger litt)

Forståelig at det er vanskelig og kvitte seg med elektrostater, hørt faktisk bare 1 gang på Oslo Hifi senter for mange år siden.
    Var en hærlig sterero lyd i de, og en fantastisk luftig diskant

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, ertekrok!
    La gå at jeg er "gammal", men fortsatt still going! 8) Og tro meg; fleip / "terging" tåler jeg antakelig bedre enn de fleste!
    Men for all del; jeg er så absolutt med på notene, hva testing av flere høyttalere angår!
    Og i den grad jeg kan bidra med noe, skulle jeg mer enn gjerne gjort det!
    Dog må jeg innse at det finnes visse begrensninger her:

- Jeg kan ikke ta for gitt at jeg kan legge beslag på forsterkerne i "evigheter".

- Rommet er neppe optimalt for en nøktern og uhildet opplevelse av forskjellige høyttalere. Jeg vil imidlertid mene, at Vistaene hittil har gitt meg det beste resultatet i dette rommet.

- Ettersom jeg i første rekke er subjektivt opptatt av å forbedre eksisterende lyd, vil en sammenlikning av høyttalere neppe bli spesielt relevant, i den forstand som at det her er snakk om ovennevnte begrensninger.

En "perfekt" match av høyttalere og forsterker(e), er også gjerne relatert til lytterommet´s beskaffenhet, på godt og vondt.
    Og som ikke minst; preges av egne preferanser, og (beklageligvis for min del) den begrensede evnen til å oppfatte lyd.

Av den grunn vil jeg / tør jeg ikke påta meg å gjøre meg til talsmann for allmenheten.
    Men la gå: Ja, jeg er nok for evig og alltid "elektrostatfrelst"!
    Ha en riktig god natt, eller for den saks skyld; god dag!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, utrolig nok får jeg si!
    Antakelig var prisen (skremmende?) lav, men jeg kommer nok til å legge dem ut på AV-torget igjen. ;-)
    Du er nok for beskjeden skal du se. Jeg fikk dessverre ikke mulighet til å høre på de på Lørenskog.

Centeren gikk til en kar i Trøndelag, som antakelig ble fornøyd med den? Har i alle fall aldri fått noen mishagsytringer derifra. 8)
    Puh, og takk og pris for det. Merket at jeg egentlig angret på spørsmålet i det sekundet jeg trykket 'send svar'. Kunne fort blitt fristende

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger for moro skyld ut et bilde av de tre duellantene, som altså er Xindak 6950, DOXA 73, og HEGEL 200.
    Som lydkilder bruker jeg Marantz 7001 KI Signature, og Squeezebox, digital overføring fra begge.
    DAC: Bruker Onkyo´s innebygde.
    Kabling høyttalere: Van Den Hul Magnum Hybrid
    Signalkabel: GAS Gold series, dobbeltskjermet.

For at lydtrykket fra de respektive forsterkerne skal være identiske, sender jeg en 1kHz sinustone gjennom disse, og justerer til 80dB.
    Inngangsfølsomheten på forsterkerne er jo forskjellig, og dermed er man nødt til å korrigere for ikke å bli lurt.

Dermed skulle de fleste fakta være på plass! :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Du er nok for beskjeden skal du se. Jeg fikk dessverre ikke mulighet til å høre på de på Lørenskog.

Puh, og takk og pris for det. Merket at jeg egentlig angret på spørsmålet i det sekundet jeg trykket 'send svar'. Kunne fort blitt fristende

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!
    Håper du finner noe godt å lytte til i løpet av tiden som kommer (GUD for et ytterst flytende begrep... :-? ).

Nå er det snart natta her - håper jeg. Ny NAS og lagringsenhet for musikk og bilder er straks installert og dertil RAID ferdigkonfigurert. OMSIDER!!!

Stadig mindre fritid gjør at man bare MÅ totalsikre de gode "kildene" til ro og hygge.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger for moro skyld ut et bilde av de tre duellantene, som altså er Xindak 6950, DOXA 73, og HEGEL 200.
    Som lydkilder bruker jeg Marantz 7001 KI Signature, og Squeezebox, digital overføring fra begge.
    DAC: Bruker Onkyo´s innebygde.
    Kabling høyttalere: Van Den Hul Magnum Hybrid
    Signalkabel: GAS Gold series, dobbeltskjermet.

For at lydtrykket fra de respektive forsterkerne skal være identiske, sender jeg en 1kHz sinustone gjennom disse, og justerer til 80dB.
    Inngangsfølsomheten på forsterkerne er jo forskjellig, og dermed er man nødt til å korrigere for ikke å bli lurt.

Dermed skulle de fleste fakta være på plass! :-D
    Der var de plassert på pallen ja... vel det måtte jo bare bli sånn Regner med Roko er HELT enig med meg her
    Skal bli spennende å høre de 3 selv om et par dager. Det er jo dette vi lever for, er det ikke? :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Sant nok, det med tiden RoKo!
    For egen del, bør jeg nok prøve å utnytte den best mulig. Ikke minst fordi min "kilometerteller" viser et høyere tall en hva som er tilfelle for de fleste andre her inne. :-?
    Ellers har jeg jo et relativt godt utvalg av musikk, selv om min samling blekner ganske fort mot din.
    Men det bør i alle fall være nok til å komme frem til en konklusjon!

Høres jo heftig ut med ny NAS!?
    Lurer på om jeg noengang får rotet meg til en tilsvarende løsning her?
    Jeg får teste forsterkere så lenge, så får vi se etterhvert....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder NAS så har jeg nettopp installert en boks selv. Kjøpte fra NetOnNet.no, en sak fra NetGear som har 2 diskplasser. Den er satt opp med 2 stk. 1 TB disker som er konfigurert i RAID1 (populært kalt speiling; lagring og backup on the fly). Meget enkel og grei sak å sette opp og med gigabit NIC blir jo ikke hastigheten så verst heller.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var de plassert på pallen ja... vel det måtte jo bare bli sånn Regner med Roko er HELT enig med meg her
    Skal bli spennende å høre de 3 selv om et par dager. Det er jo dette vi lever for, er det ikke? :-D
    Dæven, det med "pallen" tenkte jeg ikke på!
    Det var først og fremst symmetrien i oppsettet som gjorde at Hegelen havnet der.
    Men hvem vet; kanskje det også ender slik, hva rangeringen angår?

Er i ferd med å gjøre meg opp en mening om de tre, men det er sannelig vanskeligere enn jeg trodde!
    Sees på torsdag!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder NAS så har jeg nettopp installert en boks selv. Kjøpte fra NetOnNet.no, en sak fra NetGear som har 2 diskplasser. Den er satt opp med 2 stk. 1 TB disker som er konfigurert i RAID1 (populært kalt speiling; lagring og backup on the fly). Meget enkel og grei sak å sette opp og med gigabit NIC blir jo ikke hastigheten så verst heller.
    Gigabit NIC?
    Hmmm, her kommer jeg jo fort til kort med mine trådløse 54Mbit.:?
    Men det holder jo for å overføre musikk på en høvelig måte, så da kan jeg (foreløpig) ikke forlange mere..

Side 21 av 95 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •