OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 95 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1893
    Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med flott reportasje Jan! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Takker så mye, sorzy!
    Og med det samme vi er inne på "Petter Smart"-løsninger:
    Du husker vel denne:
    Jeg har den faktisk ennå!
    Haha, husker godt den der ja. Den er vel skrudd sammen av deler fra minst et dusin andre apparater/dingser. Jeg kan godt sponse deg med et nytt hjul hvis du vil stille den ut, det morkne som sitter på duger ikke vettu

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Grattis med flott reportasje Jan! :grin:
    Tusen takk! :-D
    Regner med at du kjenner igjen "røret" bak høyre fronthøyttaler? ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er denne "maniken"?

Edit: beklager stort bilde...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fin reportasje!

Jeg skulle gjerne likt å sett bilder av det nevnte furubordet i reportasjen.:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men hva er denne "maniken"?

Edit: beklager stort bilde...
    ...men du ser vel at det er en ... linjal...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Zocral!
    "Furuproduktet" er langt ifra noe bord, men et (gammeldags designet) rack, som inneholder min første Panasonic(!) surroundreceiver, Pioneer cd-spiller med skuff for 8 plater, Denon 1920 DVD-spiller, og ikke å forglemme; en komplett PC med en 15" LCD-skjerm som via en automatisk styrt gearkasse, sørget for å heve / senke skjermen når PC´n ble slått på.
    Kan godt hende at jeg legger ut et bilde eller to, etterhvert! ;-)

@ tols1:
    Hehe, det der var en "intern modellbilfleip", ettersom jeg en gang i tiden kjørte modellbil sammen med sorzy.
    "Maniken" er tør jeg si, norges første helautomatiske dekkslipemaskin for metanoldrevne modellbiler i skala 1:8. Bygget den i slutten av 80-tallet, om jeg ikke husker feil?
    Den er i all hovedsak laget av "rusk og rask" og modellbildeler, den gangen jeg kjørte 1:8 modellbil.
    Regnet i sin tid ut at jeg brukte rundt 300 timer for å lage den, og den fungerer fortsatt!
    Faktisk holder jeg i disse dager på med å lage en liten reportasje om hvordan jeg i sin tid bygget maskinen. Artikkelen blir antakelig presentert i OMK-nytt, et blad som distribueres til medlemmer av Oslo ModellbilKlubb.

Om jeg noen gang har kjedet meg, eller gått tom for ideer? Never!

Ellers er jeg faktisk glad for "stort bilde"! Må beskjemmet innrømme at jeg ikke har funnet ut hvordan man legger ut bilder i full-size. :-(

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Zocral!
    "Furuproduktet" er langt ifra noe bord, men et (gammeldags designet) rack, som inneholder min første Panasonic(!) surroundreceiver, Pioneer cd-spiller med skuff for 8 plater, Denon 1920 DVD-spiller, og ikke å forglemme; en komplett PC med en 15" LCD-skjerm som via en automatisk styrt gearkasse, sørget for å heve / senke skjermen når PC´n ble slått på.
    Kan godt hende at jeg legger ut et bilde eller to, etterhvert! ;-)
    Det hadde ihvertfall vært artig å sett konstruksjonen, og da spesielt anretningen av heve/senke funksjonen. Jeg ble ihvertfall nyskjerrig og tenkte med en gang på om noe tilsvarende kunne brukes til automatisk maskering av lerret.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, i prinsippet kan nok en slik mekanisme klare det!
    Greia er imidlertid at det tar en god del tid å lage en slik gearkasse, så da vil det nok være mer aktuelt å bruke eksisterende motorer for gardintrekk vil jeg tro?
    De kan "programmeres" omtrent på samme måte som en lerretsmotor, slik at de stopper der du ønsker det.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jan!

Gleder meg til å lese om hjemmebesøket hos deg når jeg kommer over HK bladet.

For å få store bilder kan du gjøre følgende:
    Dersom du har lastet opp bildet som vedlegg, høyreklikk på vedlegget og kopier linken, denne lenken limer du inn i BB-coden [IMG]-her-[/IMG] og simsalabim! Dersom du har bildet lastet opp ett annet sted så gjelder samme regla

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!
    Såpass enkelt er det altså! Skal prøve å huske det til neste gang. Takker for tipset Ola!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det der var en "intern modellbilfleip", ettersom jeg en gang i tiden kjørte modellbil sammen med sorzy.
    "Maniken" er tør jeg si, norges første helautomatiske dekkslipemaskin for metanoldrevne modellbiler i skala 1:8. Bygget den i slutten av 80-tallet, om jeg ikke husker feil?
    Den er i all hovedsak laget av "rusk og rask" og modellbildeler, den gangen jeg kjørte 1:8 modellbil.
    Regnet i sin tid ut at jeg brukte rundt 300 timer for å lage den, og den fungerer fortsatt!
    Faktisk holder jeg i disse dager på med å lage en liten reportasje om hvordan jeg i sin tid bygget maskinen. Artikkelen blir antakelig presentert i OMK-nytt, et blad som distribueres til medlemmer av Oslo ModellbilKlubb.

Om jeg noen gang har kjedet meg, eller gått tom for ideer? Never!
    En "helautomatisk dekkslipemaskin". Fantastisk! :-D Blir mye OT her nå, men hvorfor skal slipe dekkene

Begrepet "Reodor Felgen-oppfinnelse" blir jo plutselig et morsomt ordspill

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Bra initiativ, men jeg tipper bladet liker dårlig at noen legger ut PDFer av reportasjer i magasiner som ligger ute for salg... Dere får nesten løpe ut å kjøpe bladet i stedet!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    EDIT: Bra initiativ, men jeg tipper bladet liker dårlig at noen legger ut PDFer av reportasjer i magasiner som ligger ute for salg... Dere får nesten løpe ut å kjøpe bladet i stedet!
    +1

Hjemme hos-artikkelen er verdt prisen på bladet alene. Det er det første jeg leser når jeg åpner bladet og det er alltid like inspirerende lesning. Jeg synes også Atle gjør en fremragende jobb med å formidle budskapet med både gode bilder og underhodende tekst.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pøh, såpass kan de tåle. Det hadde jo ikke blitt noen artikkel uten denne tråden...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjempefin reportasje. Spennende lesing kan man jo si8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    En "helautomatisk dekkslipemaskin". Fantastisk! :-D Blir mye OT her nå, men hvorfor skal slipe dekkene

Begrepet "Reodor Felgen-oppfinnelse" blir jo plutselig et morsomt ordspill
    Haha, hehe! :-D
    Hvorfor man skal slipe (modellbil)dekkene har sin klare årsak i at disse ideelt sett skal være parvis like store, samtidig som at forholdet mellom for- og bakdekk på en firehjulsdreven modellbil uten diff, må stemme så godt som mulig.
    Ved å endre størrelsesforholdet mellom for- og bakdekk, kan man også til en viss grad skifte fra overstyring til understyring.
    Disse tingene blir jo ikke mindre viktige, når vi snakker om en bil som aksellererer fra 0 til 100 på 3-4 sekunder på en asfaltbane!
    Holder forresten nå for tiden på med å skrive en artikkel om sliperen for en annen nettside, (tror du vet hvilken Thorstein). ;-)

Eller gjør det meg absolutt ingen ting om vi går litt OT her i tråden! Jeg er jo sjøl med på det. 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte nok at det var en eller annen feinschmecker/high preformance forklaring ja. Desto mer man får høre om forskjellige saker, jo mer skjønner man at man ikke kan Men slik er det jo med alt her i livet egentlig.

Jeg får nok "logge" meg på "den andre siden" snart, da

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok det der ja!
    Det viktigste er jo å innse at man alltid har noe å lære, uansett hvor gammal man er. ;-)
    Ellers får du nok smøre deg med en smule tålmodighet hva artikkelen angår. Jeg er jo ikke verdens kvikkeste på tastaturet, men jeg skal i alle fall si ifra når den er på plass!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Det hadde ihvertfall vært artig å sett konstruksjonen, og da spesielt anretningen av heve/senke funksjonen. Jeg ble ihvertfall nyskjerrig og tenkte med en gang på om noe tilsvarende kunne brukes til automatisk maskering av lerret.
    Litt mer OT:
    Nå har jeg sett anretningen i levende live og med bra turtall. Jeg må si det er en imponerende konstruksjon, bilder forteller kun en brøkdel.

Men tilbake til tema. Takk for nok en snarlytt, jeg blir mer og mer begeistret for lyden i ML. Så med rommet til disposisjon for egen forlystelse gikk jeg litt rundt og lyttet i litt forskjellig avstand til høyttalerne. Bak sofaen, litt lenger frem osv. Det var hvertfall ganske klart at sweetspot er perfekt plassert i forhold til , men dette er sikkert en nøyaktig kombinasjon av avstand og toe-in?

Side 17 av 95 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •