OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 95 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1893
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror han er i feil tråd...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, uansett; i ditt tilfelle ville jo manualen gi "feil" svar, så du hadde jo vært like langt

Og jeg som synes det låt temmelig bra da gitt. Det sier vel litt om hva som faktisk bor i de rørene. Jeg går ut fra at du ikke savner punch eller lukket-kasse-egenskapene da?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir man noengang "ferdig"?

Det kan jo se slik ut ja? Tyst ble det, i alle fall fra Johnsen.
    Nå har jeg i alle fall kommet meg et enda et stykke videre, (uleste manualer eller manglende innsikt i problematikken til tross?), når det gjelder integrasjon av to stk SVS 20-39 i musikksammenheng.
    Vil først og fremst få dementere min mistanke om en feilkobling av en utskiftet subforsterker "oppe i en eller annen dal", som jeg tidligere har omtalt.
    Ved demontering av forsterker / element, viste det seg at alt var utført "etter boka"!
    Tiltross for dette, viste det seg altså at ny og gammel sub spilte i motfase. Noe jeg ikke kan finne noen god forklaring på, annet enn at det er en aldersrelatert forskjell på bestykningen, dvs forsterker og element. Nok om det. nå stemmer i alle fall faseinnstillingen, etter en omkobling av + / - på elementet. Noe som strengt tatt lot seg løse ved å sette faseinnstillingene på 0 kontra 180. Men man vil jo helst ha alt "på stell", så derfor tok jeg "jobben" med å endre på disse detaljene.
    Og dermed fant jeg rom for ytterligere testing / kalibrering.
    Vedlagte utklipp fra "Kringlyd´s" utmerkede Excel-fil for kalibrering, viser et i utgangspunktet "horribelt" resultat.
    Turkis linje viser første måling, rått og røti", dvs sub og Vista i samspill, og som avslører en stygg og lite ønskelig peak rundt 40-45 Hz.
    Mørkeblå linje viser Vista uten sub-hjelp, men som likefullt avslører en (romrelatert) peak / dip i samme området.
    Etter fasekorrigeringer på 2xsub, og ved litt hjelp at justeringer på PEQ, endte jeg til slutt opp med den rosa kurven.
    La gå at ei heller den er noe å skrive ut for å henge på veggen, men i mitt "vanskelige" rom synes jeg i alle fall å ha oppnådd en ganske god forbedring!
    Håper i alle fall at "Johnsen" kan si seg enig i dette?
    Dere andre vil forhåpentligvis kommentere resultatet på en litt mer utfyllende måte. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hehe, uansett; i ditt tilfelle ville jo manualen gi "feil" svar, så du hadde jo vært like langt

Og jeg som synes det låt temmelig bra da gitt. Det sier vel litt om hva som faktisk bor i de rørene. Jeg går ut fra at du ikke savner punch eller lukket-kasse-egenskapene da?
    Sant nok, det syntes også jeg!
    Men som alltid; det finnes jo rom for forbedringer. Og etter ovenstående "hokuspokus" når det gjelder innstillinger, så savner jeg i alle fall ikke punch!
    Lyd er det i alle fall vanskelig å huske, men jeg kan nok innrømme en erindring om at en " M&K lukket kasse", nok muligens fremstod som noe "tightere".
    Men, man venner seg jo til det meste, på godt og vondt!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det SER jo ikke direkte galt ut, men hvordan HØRES det ut da?
    Det er jo det aller viktigste.

Kanskje litt mye økning i bunnen, og en noe berg-og-dal-bane-aktig kurve for øvrig, men det forteller jo ikke alt når lydbildet brettes ut! :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, RoKo!
    Det tar nok kanskje litt hardt i "der nede", men jeg ble i alle fall langt på vei kvitt den "boomy" lyden i 40-50Hz-området. ;-)
    Har ellers forsøkt å korrigere / løfte området fra 45Hz til 160Hz vha korrigeringer mht frekvensdeling på sub´er, men har ikke oppnådd de helt store resultatene. :-? Som antakelig må tillegges rommet. :cry:
    Det høres i alle fall "riktigere" ut, i den forstand som at bassen i eksempelvis Allan Taylor´s "Long after You´re gone", langt på vei ble litt mer nøytral og ikke fullt så påtrengende.
    Umiddelbart hørtes det litt "flatt" ut, men allikevel vil jeg nok foretrekke det resultatet jeg så langt har oppnådd.

Btw; Takk for hyggelig tirsdagsbesøk!
    Skulle du føle for tilsvarende "utskeielser" andre tirsdager, så si for all del ifra! Da skal jeg i alle fall sørge for en litt bedre oppvartning enn Fox-karameller og Cola!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at Jan presterer bevertning på høyt nivå

Jeg tror jeg bør holde meg unna en stund fremover. Får bare griller i hue... :-? Men jeg skal nok avlegge et besøk etterhvert.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevertning på høyt nivå?
    Det kommer jo litt an på preferansene, her også! ;-) Men mener i alle fall å huske at du fikk en smak av mine lakserullader ved første gangs besøk? Sjøl synes jeg i alle fall at de er ytterst smakelige, og "stjeler" meg til å lage slike, rett som det er. Hyggelig er det i alle fall å lese, at min lille kulinariske utskeielse falt i smak!
    Får jeg beskjed i noenlunde god tid, så skal jeg sagtens varte opp med flere utgaver av arten!
    For jeg vil i alle fall synes det er synd om noen skulle gå "sultne" herfra, enten det gjelder vomfyll eller musikalsk "føde".
    Mine venner fortjener i alle fall bedre enn som så........

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.
    Skal vi se....

Da bestiller jeg bord til neste tirsdag kl. 17.00.

Jeg tar én rett nr. 22, Entrecôte av urfe, medium-til-rå, med ekstra bearnaise og pommes anna.
    1 stor Coca-Cola Light, kjølig, men uten isbiter.
    Til dessert velger jeg nr. 43; Panna cotta.

Hopper altså over både appetizer og forrett, dersom det er OK for deg?

Neida, jeg får gi tilbakemelding om når det passer neste gang, men tirsdager er fine dager for hjemmebesøk! :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, se det!
    Kan hende jeg tar deg på ordet, selv om jeg antakelig vil slite litt med den urfe-saken!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men fikk med meg en nyhet om deg her i en annen tråd...gratulerer med GULLRATTET!!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Du er jo født med bensin i blodet Jan!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, begge to!
    Jeg kan jo ikke annet enn å være stolt av dette, over tredve år etter avsluttet motorsportskarriere!
    Født med bensin i blodet sier du Ola? Antakelig!
    Jeg kunne nok skrevet en hel bok om mine "utskeielser", angående trimming og herjing med motorer i både mopeder, biler, gokart og alt annet som det durer i!
    At jeg i det hele tatt sitter og skriver her nå, er nærmest et under. Jeg har rett og slett ikke tall på de mange "tilbudene" jeg opplevde bak både styre og ratt langs landeveien, før jeg fikk omsatt villskapen til noe mer organisert.

"Den drukner ei som henges skal", heter det jo. En påstand jeg ganske greit kan skrive under på!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gratulerte deg i en annen tråd Jan, men det er vel her gratulasjonene skal skrives
    Utrolig bra prestasjon! Skjønner nå hvorfor demoen hos Einar dengangen ble litt dyrere enn beregnet...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen!
    Haha, det er nok en viss sammenheng i dette ja. Jeg har i alle fall fortsatt tilgode å bli beskyldt for å lage kø på veiene! ;-)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Takk igjen!
    Haha, det er nok en viss sammenheng i dette ja. Jeg har i alle fall fortsatt tilgode å bli beskyldt for å lage kø på veiene! ;-)
    Hallo Jan

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hallo kl. 05:16??
    Enten har du snudd fra "B" til "A"-menneske, eller så har klokka gått litt for fort i natt!

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, Mor10 blir aldri et "A" menneske:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men natta bruker han ofte godt...

Side 14 av 95 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •