OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 95 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1893
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lekkert! Må si OBOS har økt kvaliteten kraftig den senere tid...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jja, dette var virkelig lekkert!
    Skjønner at det er duket for et nytt besøk! :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallfint, Scrooge!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget lekkert, gratulerer med oppgraderingen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo allerede gratulert deg "annetsteds", men det var jo flott med bilder da

Lekkert. Symetri er godt for øynene. Passet jo bra med Dali plugger på de kablene. Estetisk så begynner hifisalongen din å få et litt engelsk preg i mine tanker. Har du tenkt på å skaffe butler??

Når det gjelder kabelnissestatusen så trodde jeg ikke du hørte forskjell hjemme?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen, for smigrende ord fra dere alle!

@ tols1: Jeg skal være så ærlig å si at kabel-sammenlikningen -byttet her hjemme, nok ikke ga de samme og opplagte utslagene som de jeg opplevde på landstreffet.
    Noe som ganske sikkert skyldes flere forhold.
    1: Med all respekt for de hjemmelagde kablene vi sammenliknet mot Van den Hul, kan jeg ikke se bort fra at vi hadde et "worst case" mtp den hjemmelagde utgaven. Og dermed ble nok forskjellene atskillig lettere å oppdage.
    2: Ikke minst er det meget viktig å huske på, at det på treffet ble ble brukt elektronikk som ligger i en helt annen prisklasse enn hva jeg (foreløpig) besitter. Det er jo allerede i andre sammenheng, avklart at min Marantz 7001 KI nok faller igjennom i sammenlikning med RoKo´s atskillig dyrere Sony-spiller, som ble brukt under testen. Ei heller å forglemme: Jeg tar nærmest for gitt at Doxa 73 lydmessig tar rotta på min Xindak 6950.......
    Slike "facts" vil jo påvirke resultatet. I den forstand som at det som lar seg avsløre ved kabelsammenlikninger, forutsetter at man har elektronikk på et godt nok nivå, og som ikke tilslører de forskjellene man kan oppleve.
    Om slike kriterier ikke forefinnes, så vil det jo være desto vanskeligere å høre forskjell. Det er i alle fall min oppfatning omkring temaet.

@ homecinema: Jeg tør vel så smått skrive under på den påstanden!

@RoKo: Et nytt besøk fra deg er alltid interessant og lærerikt, så velkommen skal du være!
    Døren står selvsagt åpen for alle andre som måtte være interessert i en titt og en lytt, med de meningsutvekslinger og synspunkter som gjerne kommer for dagen i slike sammenheng. Slike besøk setter jeg uansett stor pris på!

@ counterpointer: En butler er vel kanskje i overkant?
    Men kan godt forstå tankene omkring et engelsk preg. ;-)
    Sant og si så synes jeg at "gardinløsningen" min (som du antakelig sikter til?), ikke er så alt for flatterende, og kunne strengt tatt tenkt meg et alternativ.
    Gevantene ble imidlertid valgt av flere grunner.
    To tredjedeler av frontveggen er dekket av vinduer, som påkalte en tilnærmet lystett løsning.
    Gardinene på sideveggene ble hengt opp for å danne en slags ramme rundt kinodelen, med tanke på både lyskontroll / -refleksjoner fra veggene, og ikke minst for å ta hånd om førsterefleksjoner fra høyttalerne.
    Summa summarum synes jeg at dette så langt har gitt et godt resultat, men tar gjerne imot alternative forslag!
    At jeg hadde problemer med å høre forskjell ved kabelbyttet her hjemme, er vel langt på vei sant.
    Men jeg vet jo hva jeg (og andre) i denne sammenheng opplevde på landstreffet, og velger uansett å støtte meg til den opplevelsen.
    En / noen mulige forklaringer til at jeg ikke ble like bergtatt her hjemme, har jeg jo allerede nevnt litt høyere opp i dette innlegget.
    Resultatet er jo uansett ganske behagelig! Vår musikalske hukommelse er jo pent sagt beskjeden, og dermed vil vel flere enn meg kunne glede seg over en foreløpig oppnådd vellyd her.
    Frister det, så stikk gjerne innom!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister med et besøk innom, "problemet" er den evindelige tiden som ikke strekker til alt.

Håper du ikke tok stilkommentaren som kritikk, den var ikke ment slik. Synes gardiner, rack og utstyr kombinert bidrar til stilen. Personlig så liker jeg at det er varme toner og mørk stil i en kino.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ingen grunn til å være beskjeden eller beskjemmet over gardinene, jeg synes de skaper en flott ramme og fin atmosfære.

Når det gjelder kabler så er det vel min oppfatning også at resten av komponentene har større betydning enn kablene. Men det er jo greit å kunne utelukke akkurat den delen av signalveien hvis du skulle synes noe mangler.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida Knut, jeg oppfattet det ikke som kritikk!
    Grunnen til at jeg selv kommenterte gardinene slik jeg gjorde, er vel helst det at jeg synes det ser litt uryddig ut.
    Desto hyggeligere er det jo å lese, at dere synes det ser bra ut! så da får jeg vel slå meg til ro med mine gryende tanker om noe alternativt på veggene.

Ja tols1, du har selvsagt rett i det! God kvalitet på elektronikk og høyttalere er "første bud".
    Når slikt er i orden, er det også lettere å oppleve forskjeller på kabler. Jeg har jo inntil nylig, hatt en innbitt skepsis til slike forhold. Men har altså opplevd at min tvil har blitt gjort til skamme.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så lekkert ut Jan!
    Holder jumperne mine koken sammen med de nye kablene?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig Jan

Blir flott med symmetri foran!

Gratulerer som medlem i To-Tårn-klubben....

Må vel nesten kunne si jeg er medlem jeg også, selv om mine tårn ikke er så små og runde:wink:

På tide at du tar en tur snart - mangler senter, men det spiller ganske greit nå allikevel:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk! :-D
    Jada Ola, jumperne holder koken de! De er jo såpass korte at elektrisk motstand ikke er noe problem, samtidig som at nivået jeg til vanlig spiller på, neppe er noe problem i så måte.
    Btw; Strømkablene dine ligger jo fortsatt her, i fall du skulle ha glemt dem. ;-)

Ja Morten, jeg burde vel vært en tur innom deg forlengst! Er selvsagt svært spent på hvordan nyerhvervelsen låter. Er opptatt i morgen, men kanskje en tur til deg på torsdag?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi kunne fått til en "dobbel dipp" på torsdag. Jeg kommer oppover Groruddalen tidlig på kvelden. Da hadde det passet perfekt med en stopp i OBOS heaven (Scrooge) for å slide videre oppover til lyd Nirvana på Gjelleråsen?

Hva tror du Jan? (og Morten?)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott rom, Scrooge - fin atmosfære og glimrende utstyrspark!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit for meg på torsdag, Knut!
    Kan du antyde en ca tid? Må jo passe på at jeg er hjemme, når du kommer. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Flott rom, Scrooge - fin atmosfære og glimrende utstyrspark!
    Tusen takk Lygren, hyggelig å høre! :-D
    Btw; har sendt deg en PM ang. gjenglemte strømfordelere....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Helt greit for meg på torsdag, Knut!
    Kan du antyde en ca tid? Må jo passe på at jeg er hjemme, når du kommer. ;-)
    1900 ish....... trur eg 8) Kan melde/ringe når jeg vet mer sikkert.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit! Da rekker jeg en cowboystrekk på sofaen også.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Takk, takk! :-D
    Jada Ola, jumperne holder koken de! De er jo såpass korte at elektrisk motstand ikke er noe problem, samtidig som at nivået jeg til vanlig spiller på, neppe er noe problem i så måte.
    Btw; Strømkablene dine ligger jo fortsatt her, i fall du skulle ha glemt dem. ;-)
    Oi, jeg var ikke en gang klar over at jeg hadde glemt de, jeg trodde de var dine

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke holder til i Groruddalen du også Ola! Selv om en trippel på en kveld er litt i overkant.

Side 12 av 95 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •